Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2017, 10:37   #5201
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik hoop dat dit voor de Belgen geen verrassing is, al lijkt het mij dat men in ieder geval op dit forum nog steeds niet begrepen heeft wat ik al een hele tijd stel : vanwege de as Frankrijk-Duitsland wordt het qua de EU zo stilaan veel meer «our way or the highway», en de huidige evolutie terzake wijst er op dat België in de komende jaren wellicht enkele veel grotere verrassingen te wachten staat.

Weliswaar is het zo dat desbetreffend de politieke situatie in Duitsland momenteel wat roet in het eten dreigt te gooien, al is dat voor België en sommige andere landen ongetwijfeld geen goed nieuws. Immers, de al bij al zachte aanpak die president Macron en mevrouw Merkel voor ogen hebben zou zonder Merkel wel eens veel drastischer kunnen worden.

En voor de onverbeterlijken onder u : één en ander heeft quasi niets te maken met de huidige Spaans/Catalaanse kwestie en/of de rol van België daarin.

Naar mijn bescheiden mening is de Europese samenwerking onder de vorm van de EU eigenlijk nu al grotendeels een niet meer recht te zetten mislukking, maar zelfs degenen die wat optimistischer zijn zullen u zeggen dat het voor de as Frankrijk-Duitsland stilaan tijd wordt om duidelijker de te volgen koers uit te zetten, zijnde de enige manier waarop men nog één en ander in de goede richting kan wringen.
En wat hoop ik dat die as Duitsland-Frankrijk veel stokken in de wielen gestoken wordt... want die as is niet gestoeld op het welvaren van Europa maar alleen en alleen op het welvaren van in eerste instantie Frankrijk als eeuwigdurende profiteur van het zweet van anderen en in tweede instantie Duitsland dat zijn macro economisch imperium zo wil vrijwaren....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 12:00   #5202
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En wat hoop ik dat die as Duitsland-Frankrijk veel stokken in de wielen gestoken wordt... want die as is niet gestoeld op het welvaren van Europa maar alleen en alleen op het welvaren van in eerste instantie Frankrijk als eeuwigdurende profiteur van het zweet van anderen en in tweede instantie Duitsland dat zijn macro economisch imperium zo wil vrijwaren....
Wanneer krijgen we de Bexit?
Dan kunnen de EU instellingen in Brussel verdeeld worden over andere landen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 12:32   #5203
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Brussel lijkt naast alle, in GB gestationeerde, Europese instellingen, die dienen te verhuizen, te grijpen.
EBA naar Parijs en EMA naar Amsterdam.

https://nl.express.live/2017/11/20/145579eba-parijs/

De pharma-sector is in ons land een serieuze werkgever ...
Tiens, wie had dat nu verwacht dat die instellingen niet naar hellohole Bruxelles gingen verhuizen? De zogenaamde hoofdstad van Europa... En zo verkloten de sossen dit land verder en verder tot er niks meer van overblijft.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 12:57   #5204
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tiens, wie had dat nu verwacht dat die instellingen niet naar hellohole Bruxelles gingen verhuizen? De zogenaamde hoofdstad van Europa... En zo verkloten de sossen dit land verder en verder tot er niks meer van overblijft.
Voor je het weet ben je slachtoffer van de één of andere terroristische groep daar. Net als in 1830.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 14:00   #5205
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En wat hoop ik dat die as Duitsland-Frankrijk veel stokken in de wielen gestoken wordt... want die as is niet gestoeld op het welvaren van Europa maar alleen en alleen op het welvaren van in eerste instantie Frankrijk als eeuwigdurende profiteur van het zweet van anderen en in tweede instantie Duitsland dat zijn macro economisch imperium zo wil vrijwaren....
Wat Frankrijk economisch betekent in Europa en in de wereld is dank zij de eigen inventiviteit en de eigen inspanningen. Daarbij stellen dat Frankrijk een «eeuwigdurende profiteur van het zweet van anderen is», is dermate van de pot gerukte onzin dat het geen ernstige commentaar behoeft.

Het bevalt u duidelijk niet, maar de realiteit is dat Frankrijk en Duitsland als grote lidstaten nu eenmaal economisch en politiek de trekkers zijn van de Europese Unie. Neem één ervan weg (laat staan beiden) en de EU betekent internationaal helemaal niets meer.

Dat de as Frankrijk-Duitsland de koers van de EU dient uit te zetten is derhalve volkomen logisch. Dat is tot heden veel te weinig gebeurd, met als resultaat de vaststelling dat de Europese Unie tot een nauwelijks nuttige, volkomen onmachtige, maar niettemin immens dure bedoening is verworden.

Ik ben en blijf een onvoorwaardelijke voorstandster van nauwe inter-Europese samenwerking, maar het huidig gedrocht «Europese Unie» is voor mij en zeer veel Fransen een mislukking die indien niet grondig bijgestuurd gerust mag verdwijnen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 14:01   #5206
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En wat hoop ik dat die as Duitsland-Frankrijk veel stokken in de wielen gestoken wordt... want die as is niet gestoeld op het welvaren van Europa maar alleen en alleen op het welvaren van in eerste instantie Frankrijk als eeuwigdurende profiteur van het zweet van anderen en in tweede instantie Duitsland dat zijn macro economisch imperium zo wil vrijwaren....
De as Frankrijk-Duitsland IS de Europese Unie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wat Frankrijk economisch betekent in Europa en in de wereld is dank zij de eigen inventiviteit en de eigen inspanningen. Daarbij stellen dat Frankrijk een «eeuwigdurende profiteur van het zweet van anderen is», is dermate van de pot gerukte onzin dat het geen ernstige commentaar behoeft.

Het bevalt u duidelijk niet, maar de realiteit is dat Frankrijk en Duitsland als grote lidstaten nu eenmaal economisch en politiek de trekkers zijn van de Europese Unie. Neem één ervan weg (laat staan beiden) en de EU betekent internationaal helemaal niets meer.

Dat de as Frankrijk-Duitsland de koers van de EU dient uit te zetten is derhalve volkomen logisch. Dat is tot heden veel te weinig gebeurd, met als resultaat de vaststelling dat de Europese Unie tot een nauwelijks nuttige, volkomen onmachtige, maar niettemin immens dure bedoening is verworden.

Ik ben en blijf een onvoorwaardelijke voorstandster van nauwe inter-Europese samenwerking, maar het huidig gedrocht «Europese Unie» is voor mij en zeer veel Fransen een mislukking die indien niet grondig bijgestuurd gerust mag verdwijnen.
Ik ben het volledig eens met wat u hier schrijft.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 november 2017 om 14:02.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 18:31   #5207
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is tot heden veel te weinig gebeurd, met als resultaat de vaststelling dat de Europese Unie tot een nauwelijks nuttige, volkomen onmachtige, maar niettemin immens dure bedoening is verworden.
De Britten gaan op dat gebied ervaring op doen,of EU-bestuur duurder is dan nationaal bestuur(ze hebben alvast de EU wetten gekopieerd tot Britse wet)
Voor een beter (minder log)werkende EU
zal er nationale soevereiniteit op geofferd moeten worden, ook voor het door u voorgesteld alternatief.
Dit (de opgave van soevereiniteit)vergt tijd op te accepteren.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 18:31   #5208
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is tot heden veel te weinig gebeurd, met als resultaat de vaststelling dat de Europese Unie tot een nauwelijks nuttige, volkomen onmachtige, maar niettemin immens dure bedoening is verworden.
De Britten gaan op dat gebied ervaring op doen,of EU-bestuur duurder is dan nationaal bestuur(ze hebben alvast de EU wetten gekopieerd tot Britse wet)
Voor een beter (minder log)werkende EU
zal er nationale soevereiniteit op geofferd moeten worden, ook voor het door u voorgesteld alternatief.
Dit (de opgave van soevereiniteit)vergt tijd op te accepteren.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 18:53   #5209
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Gisteren heeft Jacques Barnier nog eens mooi de puntjes op de I gezet, ze zullen er in WestMinster en Belfast niet goed van zijn (de DUP Tenminste toch.)

Noord-Ierland wordt door Barnier duidelijk omschreven als een zone met een aparte status waar andere regels gelden dan in het UK en dat zal zo blijven, wellicht blijft Noord-Ierland wel in de Singel Market en in de Customs Zone en wel degelijk zonder een harde grens.



Message loud and clear rom Brussels to Westminster : You break it, you solve it (and pay the price) and Brexit REALLY means Brexit.

Die toekenning van relocatieplaatsen van EBA en EMA waren slechts de kers op de taart.

http://www.cer.eu/in-the-press/barni...-uk-trade-deal






Ze zijn toch echt niet goed snik, die engelsen...

Ik schreef nog niet zo lang geleden geld over naar een bedrijf in Engeland en het overschrijven was duurder dan wat ik kocht. Het was zelfs zo erg dat ik dacht dat in wat ik diende te betalen inbegrepen was in de kost van de overschrijving. Met Ryan Air cash gaan betalen was de helft goedkoper geweest dan met KBC over te schrijven. Dat was voor de Brexit. Zoveel zal er dus wel niet veranderen voor de gewone Europeaan. De CEO van KBC en de Engelse CEO gangsters zullen hun miljoenen wel binnen rijven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 november 2017 om 19:12.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 20:40   #5210
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De Britten gaan op dat gebied ervaring op doen,of EU-bestuur duurder is dan nationaal bestuur(ze hebben alvast de EU wetten gekopieerd tot Britse wet)
Voor een beter (minder log)werkende EU
zal er nationale soevereiniteit op geofferd moeten worden, ook voor het door u voorgesteld alternatief.
Dit (de opgave van soevereiniteit)vergt tijd op te accepteren.
Inter-Europese samenwerking bij verdrag(en) zou perfect kunnen zonder dat daar een log, onnuttig en uiterst duur bijkomend bestuursniveau – en derhalve een veelheid aan allerlei administraties en instellingen - bij te pas moet komen.

En ja, uiteraard betekent samenwerking enerzijds altijd een klein beetje nationale soevereiniteit opgeven, hetgeen anderzijds ruim goed moet gemaakt worden door het samen (en dus sterker) voorstaan van gelijklopende en gezamenlijke belangen. Van dat laatste is er in de huidige EU nauwelijks en in elk geval veel te weinig sprake.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 21:04   #5211
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik schreef nog niet zo lang geleden geld over naar een bedrijf in Engeland en het overschrijven was duurder dan wat ik kocht. Het was zelfs zo erg dat ik dacht dat in wat ik diende te betalen inbegrepen was in de kost van de overschrijving. Met Ryan Air cash gaan betalen was de helft goedkoper geweest dan met KBC over te schrijven. Dat was voor de Brexit. Zoveel zal er dus wel niet veranderen voor de gewone Europeaan. De CEO van KBC en de Engelse CEO gangsters zullen hun miljoenen wel binnen rijven.
Het zal wel gedaan zijn met dingen van Amazon.uk te bestellen denk ik.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 21:37   #5212
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik schreef nog niet zo lang geleden geld over naar een bedrijf in Engeland en het overschrijven was duurder dan wat ik kocht. Het was zelfs zo erg dat ik dacht dat in wat ik diende te betalen inbegrepen was in de kost van de overschrijving. Met Ryan Air cash gaan betalen was de helft goedkoper geweest dan met KBC over te schrijven. Dat was voor de Brexit. Zoveel zal er dus wel niet veranderen voor de gewone Europeaan. De CEO van KBC en de Engelse CEO gangsters zullen hun miljoenen wel binnen rijven.
Ik schrijf regelmatig zaken over buiten Belgie. Ik heb nog nooit niks moeten betalen.

Een IBAN nummer en BIC is voldoende.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 21:40   #5213
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik schrijf regelmatig zaken over buiten Belgie. Ik heb nog nooit niks moeten betalen.

Een IBAN nummer en BIC is voldoende.
Bij Amazon.uk rekenen ze wel al geruime tijd steevast 10% bovenop de officiële wisselkoers.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 22:11   #5214
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Brits Brexit Minister D.Davis blijft voor de camera's zijn vriendelijke zelf en gewaagt zelfs van "gestage vooruitgang"....

Er wordt inderdaad al gesproken van een "verdubbeling" van de som die de Britten zouden willen betalen.We zijn bijna december en dan zal de Eu beslissen of ze inderdaad ver genoeg zijn om over de volgende fase (die de Britten meest interesseert) te gaan praten....

Het is mogelijk dat moemoe Merkel er dan niet meer zal zijn in de achtergrond,het kan dus alleen maar complexer gaan worden voor de Britten...

Bijzonder vervelend voor Londen blijft de Ierse kwestie.Ierland maakt steeds duidelijker dat ze hun veto zullen geven op iedere regeling waardoor opnieuw een harde grens op het Ierse eiland zou ontstaan(hetgeen,inderdaad,de facto maar kan opgelost worden door Noord-Ierland een soort apart statuut te geven ).Bovendien is er in Noord-Ierland al sinds maanden geen effectieve regering meer wegens politieke problemen terwijl de regering May wel afhankelijk is van de steun van een Noord-Ierse partij....

PM May weet ook wel dat in haar eigen partij de messen al ontbloot liggen,(dit is politiek nietwaar),en tijdens het recente bezoek van Schots PM Sturgeon aan Downing Street zullen binnenskamers ook wel minder leuke dingen gezegd zijn.....Het Schotse probleem is NIET weg,het is gewoon uitgesteld...

....enfin....troubles,troubles,troubles....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 november 2017 om 22:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 22:16   #5215
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij Amazon.uk rekenen ze wel al geruime tijd steevast 10% bovenop de officiële wisselkoers.
Ja, maar dat is geen overschrijving he. Ik gebruik daar een simpele creditcard.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 22:19   #5216
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, maar dat is geen overschrijving he. Ik gebruik daar een simpele creditcard.
Ja dat is juist, maar wat ik wil zeggen is dat ze in GB al in de problemen zitten met het gedaalde pond. Ze zitten dus hun prijzen te verhogen of te sjoemelen met wisselkoersen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 22:53   #5217
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Inter-Europese samenwerking bij verdrag(en) zou perfect kunnen zonder dat daar een log, onnuttig en uiterst duur bijkomend bestuursniveau – en derhalve een veelheid aan allerlei administraties en instellingen - bij te pas moet komen.

En ja, uiteraard betekent samenwerking enerzijds altijd een klein beetje nationale soevereiniteit opgeven, hetgeen anderzijds ruim goed moet gemaakt worden door het samen (en dus sterker) voorstaan van gelijklopende en gezamenlijke belangen. Van dat laatste is er in de huidige EU nauwelijks en in elk geval veel te weinig sprake.
Zaken die Europees geregeld worden betekenen juist een besparing voor de lidstaten.(kosten overheid in verhouding met bevoegdheid is juist lager dan het nationale)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 22:55   #5218
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik schreef nog niet zo lang geleden geld over naar een bedrijf in Engeland en het overschrijven was duurder dan wat ik kocht. Het was zelfs zo erg dat ik dacht dat in wat ik diende te betalen inbegrepen was in de kost van de overschrijving. Met Ryan Air cash gaan betalen was de helft goedkoper geweest dan met KBC over te schrijven. Dat was voor de Brexit. Zoveel zal er dus wel niet veranderen voor de gewone Europeaan. De CEO van KBC en de Engelse CEO gangsters zullen hun miljoenen wel binnen rijven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
EN DAN? Gij zijt misschien wel goed in hoofdrekenen. Maar tellen kunt ge precies toch niet. Want dat ge met het wisselen van munten altijd geld verliest telt gij niet.


De Britten gebruikten dan ook nog altijd hun ponden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 22:55   #5219
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja dat is juist, maar wat ik wil zeggen is dat ze in GB al in de problemen zitten met het gedaalde pond. Ze zitten dus hun prijzen te verhogen of te sjoemelen met wisselkoersen.
Britse webshops voor pc apparatuur hebben na de brexit meteen hun (pond) prijzen fors verhoogd.

Ongeveer 10 %.

Die zullen business zien verdwijnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 23:10   #5220
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Britse webshops voor pc apparatuur hebben na de brexit meteen hun (pond) prijzen fors verhoogd.

Ongeveer 10 %.

Die zullen business zien verdwijnen.
Het is natuurlijk enkel met particulieren dat ze kunnen sjoemelen.

Bij Amazon.uk tekenen ze simpelweg

1 Pond = 1,2 Euro
ipv
1 Pond = 1,1 Euro

Het zal ze pijn doen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be