Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2018, 09:49   #6421
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zoals Macron & Sjelle?
Macron is verkozen voor vijf jaar zijn aftreding is niet aan de orde van de dag. Wie is Sjelle? Ik ben niet goed in bijnamen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 10:10   #6422
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat heel de EU zich aan het voorbereiden is op een Brexit 'with no-deal'...
In tegendeel. Ik denk dat de Brexit stilaan vergeten kan worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 10:12   #6423
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Macron is verkozen voor vijf jaar zijn aftreding is niet aan de orde van de dag. Wie is Sjelle? Ik ben niet goed in bijnamen.
Louis Michel, blijkbaar een stamkroegvriend van Zonbron.....

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 december 2018 om 10:13.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 10:33   #6424
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.695
Standaard

Farrage port de EU aan om nog consesies te doen omdat anders een no deal dreigt. Eigenaardig.
Want eerder had ie al laten weten dat een no deal voor de UK geen probleem is.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 10:43   #6425
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel. Ik denk dat de Brexit stilaan vergeten kan worden.
Ik denk dat het vaag is, maar ge moet wel oppassen met dat woord.

Laatst gewijzigd door jogo : 15 december 2018 om 10:44.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 11:17   #6426
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Farrage port de EU aan om nog consesies te doen omdat anders een no deal dreigt. Eigenaardig.
Want eerder had ie al laten weten dat een no deal voor de UK geen probleem is.

De man beseft onderhand wel wat hij mee heeft helpen aanrichten....zijn hoofd gaat onvermijdelijk op het blok.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 15:48   #6427
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard Wat doen met al die MP's...straks?

Want eens de Brexit begint te bijten zal een aanzienlijk deel van hen ....ander emplooi moeten zoeken.

Uiteraard,wat doe je eigenlijk met zulke "overgekwalificeerde" professionele nutteloze lawaaimakers?

Wel,een Brit heeft jaren geleden al "nuttig emplooi" gevonden voor een nauwe verwant van de "Britse MP",namelijk de" "Furby"...

Als we beelden van het Britse Parlement in sessie vergelijken met de beelden die zich aan uw oog ontrollen en geluiden die uw oor terroriseren( indien U op de link klikt),dan begrijpt U meteen dat daar "opportunities" zijn...


https://www.youtube.com/watch?v=GYLBjScgb7o


recycleren jongens en meisjes,recycleren.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 15 december 2018 om 15:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 08:07   #6428
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De man beseft onderhand wel wat hij mee heeft helpen aanrichten....zijn hoofd gaat onvermijdelijk op het blok.....
Ik had wel bewondering voor Farage, de enige politicus die ik ken die een harde campagne heeft gevoerd voor het afschaffen van zijn eigen mandaat
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 08:12   #6429
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel. Ik denk dat de Brexit stilaan vergeten kan worden.
dat zie ik toch niet gebeuren hoor, daarvoor is zeker geen meerderheid te vinden in het Brits parlement.

een 2e referendum zou volgens mij ook geen oplossing zijn, je verhardt gewoon de tegenstellingen, de maatschappij wordt nog dieper verdeeld.

we gaan naar een keiharde Brexit, met alle gevolgen vandien.

1 van die gevolgen is blijkbaar, toch volgens de diehard Brexiteers, dat het Brits emperium terug in ere wordt hersteld. Weten ze dat in Canada, Australië of India dat al in feite?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 08:19   #6430
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik had wel bewondering voor Farage, de enige politicus die ik ken die een harde campagne heeft gevoerd voor het afschaffen van zijn eigen mandaat
Hij heeft zo'n beetje de reputatie van een brallende idioot te zijn die overmoedig met zijn kop tegen de muur loopt

Nooit de foto's gezien van zijn 'election stunt' voor UKIP aan boord van een klein vliegtuigje? : )

Zijn piloot kwam er overigens slechter vanaf, met een onderzoek door de civil aviation authority, een financiele kater toen de verzekering niet wou uitbetalen, mentale problemen en uiteindelijk zijn overlijden drie jaar later.

Farage heeft blijkbaar dat effect op zijn omgeving.










Heel het Brexit debacle begint meer en meer te lijken op die stunt van 8 jaar geleden maar dan in slow motion.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 december 2018 om 08:22.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 09:07   #6431
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zie ik toch niet gebeuren hoor, daarvoor is zeker geen meerderheid te vinden in het Brits parlement.
Ah ? Ik dacht dat Cameron destijds in het parlement een grote meerderheid had van Remainers, en dat hij de relatief kleine kliek in zijn partij die een Brexit wilden, met dat referendum de mond wilde snoeren voorgoed.

Ik dacht dat een deel van May's partij (waaronder zijzelf trouwens) geen Brexit willen, en een groot deel van de oppositie ook niet. Natuurlijk willen veel parlementsleden ook niet "ondemocratisch" zijn, maar in de grond willen ze geen Brexit.

May heeft de kwadratuur van de cirkel geprobeerd, door de minst mogelijke Brexit voor te stellen: een Brexit die er eigenlijk bijna geen is. Maar daar is bijna niemand tevreden mee, en daar worden gevaarlijke spelletjes gespeeld, vooral door zij die geen Brexit wilden:
zij denken dat als ze JA zeggen aan May, deze zachte Brexit er natuurlijk komt, maar als ze NEE zeggen, er GEEN Brexit komt, omdat ze zich niet kunnen inbeelden dat er een harde Brexit kan komen. Pure poker. Er zijn ook naievelingen die denken dat ze MEER kunnen bekomen van de EU (tja, ze hadden niet door dat Thatcher een ENORME deal had gesloten).
Van zij die tegen May stemmen, zijn er veel die waarschijnlijk geen Brexit willen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 09:11   #6432
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah ? Ik dacht dat Cameron destijds in het parlement een grote meerderheid had van Remainers, en dat hij de relatief kleine kliek in zijn partij die een Brexit wilden, met dat referendum de mond wilde snoeren voorgoed.

Ik dacht dat een deel van May's partij (waaronder zijzelf trouwens) geen Brexit willen, en een groot deel van de oppositie ook niet. Natuurlijk willen veel parlementsleden ook niet "ondemocratisch" zijn, maar in de grond willen ze geen Brexit.

May heeft de kwadratuur van de cirkel geprobeerd, door de minst mogelijke Brexit voor te stellen: een Brexit die er eigenlijk bijna geen is. Maar daar is bijna niemand tevreden mee, en daar worden gevaarlijke spelletjes gespeeld, vooral door zij die geen Brexit wilden:
zij denken dat als ze JA zeggen aan May, deze zachte Brexit er natuurlijk komt, maar als ze NEE zeggen, er GEEN Brexit komt, omdat ze zich niet kunnen inbeelden dat er een harde Brexit kan komen. Pure poker. Er zijn ook naievelingen die denken dat ze MEER kunnen bekomen van de EU (tja, ze hadden niet door dat Thatcher een ENORME deal had gesloten).
Van zij die tegen May stemmen, zijn er veel die waarschijnlijk geen Brexit willen.
het zal toch nipt worden, ook bij Labour zijn ze verscheurd over de kwestie.

De Britse politiek heeft zich vastgereden, de bevolking zal het voelen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 10:35   #6433
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De Britse politiek heeft zich vastgereden, de bevolking zal het voelen.
De transport-sector is in paniek.

Hier een vertegenwoordiger van de sector die een voorbeeld geeft van 1 brits bedrijf dat wekelijks 300 vrachtwagens uitstuurt naar EU bestemmingen.

Dit ene bedrijf zou bij een no deal brexit wekelijks vanaf april 2019, 7 miljoen douane declaraties per week (import decl, export decl. en safety and security decl.) moeten beginnen maken.
Dat zijn meer dan 100 000 paperassen per uur (bij een werkweek van 70 uur).
Dit komt niet goed.

https://twitter.com/jorisluyendijk/s...86587163746307

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 december 2018 om 10:38.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 11:03   #6434
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij heeft zo'n beetje de reputatie van een brallende idioot te zijn die overmoedig met zijn kop tegen de muur loopt

Nooit de foto's gezien van zijn 'election stunt' voor UKIP aan boord van een klein vliegtuigje? : )

Zijn piloot kwam er overigens slechter vanaf, met een onderzoek door de civil aviation authority, een financiele kater toen de verzekering niet wou uitbetalen, mentale problemen en uiteindelijk zijn overlijden drie jaar later.

Farage heeft blijkbaar dat effect op zijn omgeving.










Heel het Brexit debacle begint meer en meer te lijken op die stunt van 8 jaar geleden maar dan in slow motion.
Breek me de bek niet open! Niks stunt. Een perfect klein vliegtuigje naar de kloten van de Schoof helpen en zelf nog een EU pensioen kunnen blijven claimen.
Elke zichzelf respecterende vliegmachien chauffeur was en is woedend!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 06:09   #6435
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Na een lang en deugddoend kerstverlof zullen de geachte dames en heren MP's van het Britse Parlement zo rond de 14de januari eens hun mening laten geworden over het Brexit plan....


Bah ja.....tijd zat tot eind maart 2019 nietwaar......
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 december 2018 om 06:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 07:40   #6436
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Na een lang en deugddoend kerstverlof
Het is dan ook een beproevende periode geweest voor die mensen. En sommigen zijn niet al te jong meer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 08:51   #6437
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Na een lang en deugddoend kerstverlof zullen de geachte dames en heren MP's van het Britse Parlement zo rond de 14de januari eens hun mening laten geworden over het Brexit plan....


Bah ja.....tijd zat tot eind maart 2019 nietwaar......
The proof is in the pudding. In dit geval de kerstpudding.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:33   #6438
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel. Ik denk dat de Brexit stilaan vergeten kan worden.
Enkel indien ze besluiten een nieuw referendum te organizeren, en men voor remain kiest. Maar dat lukt niet meer voor 29 maart, dan zouden ze van de EU uitstel moeten krijgen. Zouden alle 27 lidstaten dat goedkeuren zonder verdere eisen te stellen?
Waterglas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:43   #6439
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als er geen referendum komt is het sowieso hard brexit.

Nu de economie naar de klote aan het gaan is (zie beurzen als voorspellers) is dit echt echt niet gewenst.

De Britten gaan een pijnlijke periode tegemoet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:40   #6440
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Het was met het bezoek van May aan de EU ook weer kostelijk. Ze kwam vragen om haar te helpen, maar toen men vroeg wat ze (de Britten) eigenlijk wou wist ze het niet.

https://www.theguardian.com/politics...hey-want-video

Citaat:
Jean-Claude Juncker: 'Our British friends need to say what they want' - video
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be