Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2016, 19:46   #221
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
VZW's streven een sociaal of maatschappelijk doel na. Indien commerciële activiteiten het hoofddoel zijn en het sociaal en maatschappelijk een excuus om als vzw belast te worden is er sprake van fraude.

Het is trouwens niet altijd het geval dat vzw's fiscaal interessanter dan een vennootschap.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=183269

Sociaal Engagement is een ACW vennootschap die een wijziging van aanslag heeft gekregen van de BBI. De BBI besloot dat door hun aard ze misbruik maakten van het fiscaal regime van een vennootschap en kregen een belastingaanslag onder het regime van een VZW. Als vzw moeten ze meer belasting betalen op hun dividendeninkomsten.

Er zijn trouwens ook bvba's met sociaal oogmerk.
Als een vennootschap 25 miljoen euro op de rekening staan heeft is er toch iets meer aan de hand dan een vzw activiteit ? Niet dat het juridisch allemaal niet klopt , maar sowieso is dat geen fraude. De vennootschappen zijn gewoon efficiënt gerund geworden en stapelen geld,op omdat ze bvb marktleider zijn in hun tak. Ik vind dat een jeugdhuis bvb gerust een vzw statuut mag hebben, en een scoutsvereniging, of een kermiscommittee, of een activiteit waar inderdaad op basis van vrijwilligerswerk een juridisch kader wordt geschapen. Maar zeg nu niet dat een ziekenhuis die een gebouw neerpoot van een miljard een vzw is. Vertel mij niet dat een ziekenfonds met een reserve van tien miljard een vzw is. Zeg mij niet dat een intercommunale afvalbedrijf een sociaal,doel heeft. Zeg mij niet dat een vzw voor goed doel religieuze erfenissen afdrentelt aan seniele dementerende bejaarden een goed doel dienen. Het zijdgeweren een voor een commerciële bedrijven met hun eigen rendementsdoel voor ogen en ze concurreren met de privé zonder belastingen te betalen onde vals competitieve voorwaarden met subsidies nog dikwijls en zo hollen wij de efficiëntie van onze economie,uit
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 19:46   #222
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
VZW's streven een sociaal of maatschappelijk doel na. Indien commerciële activiteiten het hoofddoel zijn en het sociaal en maatschappelijk een excuus om als vzw belast te worden is er sprake van fraude.

Het is trouwens niet altijd het geval dat vzw's fiscaal interessanter dan een vennootschap.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=183269

Sociaal Engagement is een ACW vennootschap die een wijziging van aanslag heeft gekregen van de BBI. De BBI besloot dat door hun aard ze misbruik maakten van het fiscaal regime van een vennootschap en kregen een belastingaanslag onder het regime van een VZW. Als vzw moeten ze meer belasting betalen op hun dividendeninkomsten.

Er zijn trouwens ook bvba's met sociaal oogmerk.
Als een vennootschap 25 miljoen euro op de rekening staan heeft is er toch iets meer aan de hand dan een vzw activiteit ? Niet dat het juridisch allemaal niet klopt , maar sowieso is dat geen fraude. De vennootschappen zijn gewoon efficiënt gerund geworden en stapelen geld,op omdat ze bvb marktleider zijn in hun tak. Ik vind dat een jeugdhuis bvb gerust een vzw statuut mag hebben, en een scoutsvereniging, of een kermiscommittee, of een activiteit waar inderdaad op basis van vrijwilligerswerk een juridisch kader wordt geschapen. Maar zeg nu niet dat een ziekenhuis die een gebouw neerpoot van een miljard een vzw is. Vertel mij niet dat een ziekenfonds met een reserve van tien miljard een vzw is. Zeg mij niet dat een intercommunale afvalbedrijf een sociaal,doel heeft. Zeg mij niet dat een vzw voor goed doel religieuze erfenissen afdrentelt aan seniele dementerende bejaarden een goed doel dienen. Het zijdgeweren een voor een commerciële bedrijven met hun eigen rendementsdoel voor ogen en ze concurreren met de privé zonder belastingen te betalen onde vals competitieve voorwaarden met subsidies nog dikwijls en zo hollen wij de efficiëntie van onze economie,uit
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 19:46   #223
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
VZW's streven een sociaal of maatschappelijk doel na. Indien commerciële activiteiten het hoofddoel zijn en het sociaal en maatschappelijk een excuus om als vzw belast te worden is er sprake van fraude.

Het is trouwens niet altijd het geval dat vzw's fiscaal interessanter dan een vennootschap.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=183269

Sociaal Engagement is een ACW vennootschap die een wijziging van aanslag heeft gekregen van de BBI. De BBI besloot dat door hun aard ze misbruik maakten van het fiscaal regime van een vennootschap en kregen een belastingaanslag onder het regime van een VZW. Als vzw moeten ze meer belasting betalen op hun dividendeninkomsten.

Er zijn trouwens ook bvba's met sociaal oogmerk.
Als een vennootschap 25 miljoen euro op de rekening staan heeft is er toch iets meer aan de hand dan een vzw activiteit ? Niet dat het juridisch allemaal niet klopt , maar sowieso is dat geen fraude. De vennootschappen zijn gewoon efficiënt gerund geworden en stapelen geld,op omdat ze bvb marktleider zijn in hun tak. Ik vind dat een jeugdhuis bvb gerust een vzw statuut mag hebben, en een scoutsvereniging, of een kermiscommittee, of een activiteit waar inderdaad op basis van vrijwilligerswerk een juridisch kader wordt geschapen. Maar zeg nu niet dat een ziekenhuis die een gebouw neerpoot van een miljard een vzw is. Vertel mij niet dat een ziekenfonds met een reserve van tien miljard een vzw is. Zeg mij niet dat een intercommunale afvalbedrijf een sociaal,doel heeft. Zeg mij niet dat een vzw voor goed doel religieuze erfenissen afdrentelt aan seniele dementerende bejaarden een goed doel dienen. Het zijdgeweren een voor een commerciële bedrijven met hun eigen rendementsdoel voor ogen en ze concurreren met de privé zonder belastingen te betalen onde vals competitieve voorwaarden met subsidies nog dikwijls en zo hollen wij de efficiëntie van onze economie,uit
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 19:47   #224
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daarnet op het vtm-nieuws enkele interviews:
eerst van een wijf van de top van een vakbond: zagen, zagen dat het een schande was dat de regering de ziektedagen wijzigt.
Een beetje meer respekt!
Deze dame heeft U geholpen zodat U, ondanks een benoeming voor het leven, reeds op 50 jarige leeftijd VRIJWILLIG met vervroegd pensioen kon gaan met behoudt van 80% van uw wedde en behoudt van uw vol pensioen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 19:50   #225
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een beetje meer respekt!
Deze dame heeft U geholpen zodat U, ondanks een benoeming voor het leven, reeds op 50 jarige leeftijd VRIJWILLIG met vervroegd pensioen kon gaan met behoudt van 80% van uw wedde en behoudt van uw vol pensioen!
Ja, echt geloofwaardig is de Schoof nooit wanneer hij met zijn rechterhand een vuist maakt terwijl hij zijn linkerhand openhoudt....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 20:07   #226
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat geloof je toch zelf niet hé.De goesting was er al bij velen uit, ook na de vorige hervormingen, het optrekken van de pensionering met 7 jaar (3-2-2) Dat allemaal zonder het contract te veranderen ? Zou Bonen blij geweest als ze Parijs Roubaix 30 km langer maakten tijdens de koers omdat er teveel in de kopgroep zaten ?
Ja kijk je mag toch altijd stoppen aan 65, uw pensioen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 20:59   #227
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, echt geloofwaardig is de Schoof nooit wanneer hij met zijn rechterhand een vuist maakt terwijl hij zijn linkerhand openhoudt....
zou hij het doorhebben? En nee, niet Schoof
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 11 april 2016 om 21:00.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 12:26   #228
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Gelijk loon voor gelijk werk.
Iedereen naar beneden of nietmand niet.
Zo simpel is het.
en vivat de vakbond, vergat je toch nog.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 14:42   #229
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De loonspanning in duitsland is een pak groter als in Belgie. Gediplomeerden (en dan toevallig vooral de Dipl.-Ing. en Dr.Ing. mannen) verdienen daar zowel in de prive als in de openbare sector veel, veel meer als bij ons. Ik heb ooit gesolliciteerd in Duitsland en daar lag het aanbod 1200 euro bruto hoger als voor een vergelijkbare job in Belgie. Dit was een startersfunctie. Private sector.

De andere kant van de medialle is dan weer dat ongeschoolde arbeiders daar slecht verdienen.
Ja, je hebt gelijk. Dat is waarschijnlijk ook de verklaring dat de prijzen er wat lager liggen. Leuk voor de goedverdienende SAP Project Manager, iets minder voor het nieuwe Hartz IV-lompenproletariaat.

Citaat:
Gelet op het feit dat ambtenaren vaak geschoold zijn, is het dan maar ook normaal dat ze meer verdienen als bij ons.
Je zal wel gelijk hebben dat het daaraan ligt. Ik had de link tussen de twee niet gelegd, maar waarschijnlijk zullen voor de "laaggeschoolde", "uitvoerende" jobs dan beroep worden gedaan op niet-ambtenaren (pakweg externe cateringfirma's, ...).

Citaat:
Bij ons is het omgekeerd: de openbare sector betaalt een pak beter als de private sector.
Hier volg ik je niet. Als ik het goed begrijp, had je het hierboven (net als mij trouwens) over de verhouding tussen openbare sector in Duitsland en openbare sector in België, niet over de verhouding tussen openbare en privé-sector in Duitsland. Dus ik begrijp niet precies wat er omgekeerd is in België t.o.v. Duitsland?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 12:55   #230
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, echt geloofwaardig is de Schoof nooit wanneer hij met zijn rechterhand een vuist maakt terwijl hij zijn linkerhand openhoudt....
Ik beken dat, in weerwil dat ik alcoholieker ben, ik toch van mening blijf dat misbruik van alcohol zeer slecht is voor jezelf, je naasten en alle medemensen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 13:12   #231
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als een vennootschap 25 miljoen euro op de rekening staan heeft is er toch iets meer aan de hand dan een vzw activiteit ? Niet dat het juridisch allemaal niet klopt , maar sowieso is dat geen fraude. De vennootschappen zijn gewoon efficiënt gerund geworden en stapelen geld,op omdat ze bvb marktleider zijn in hun tak. Ik vind dat een jeugdhuis bvb gerust een vzw statuut mag hebben, en een scoutsvereniging, of een kermiscommittee, of een activiteit waar inderdaad op basis van vrijwilligerswerk een juridisch kader wordt geschapen. Maar zeg nu niet dat een ziekenhuis die een gebouw neerpoot van een miljard een vzw is. Vertel mij niet dat een ziekenfonds met een reserve van tien miljard een vzw is. Zeg mij niet dat een intercommunale afvalbedrijf een sociaal,doel heeft. Zeg mij niet dat een vzw voor goed doel religieuze erfenissen afdrentelt aan seniele dementerende bejaarden een goed doel dienen. Het zijdgeweren een voor een commerciële bedrijven met hun eigen rendementsdoel voor ogen en ze concurreren met de privé zonder belastingen te betalen onde vals competitieve voorwaarden met subsidies nog dikwijls en zo hollen wij de efficiëntie van onze economie,uit
Zijn de voetbalclubs geen VZW 's ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 13:19   #232
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zijn de voetbalclubs geen VZW 's ?
Zelfs in de eerste klasse en professioneel Belgisch voetbal 😱
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be