Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2009, 08:47   #1041
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Onzin,
Neen, geen onzin.
"Enkel Mexico en Hongarije doen slechter qua kansenongelijkheid in onderwijs"
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...nderwijs.dhtml

Citaat:
er zijn pas cijfers vrijgegeven waaruit blijkt dat er een groot aantal allochtonen spijbelen of zonder diploma de scholen verlaten. UIT EIGEN KEUZE.
Kan ik een link krijgen naar de pas vrijgegeven cijfers waarop jij doelt?
Citaat:
Nu zagen dat er geen werk voor hen klaarstaat...?
Wie zaagt daarover?
Citaat:
Dat bedrijven, kortom meer mensen allochtonen niet moeten is door alle feiten die er gebeuren. Deze jongeren hebben hun kansen vroeger wel gekregen maar hebben het verkloot voor iedereen.
Dus toch vooroordelen; toch het veroordelen van een groep op basis van de daden van een minderheid binnen de groep.
Citaat:
Het is niet begonnen met bedrijven die zonder reden allochtonen weren, nee, het is door de feiten dat nu meer en meer bedrijven ze weren.
Waarop baseer jij je om dit te stellen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 08:51   #1042
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het zou natuurlijk beter zijn dat de goede doelen overbodig zijn. Dat we eerlijke prijzen betalen voor grondstoffen en goederen.
De eerlijke prijs voor aardolie bijvoorbeeld?
Neen; dat is zowat de enige uitzondering; daarvoor wordt een meer dan eerlijke prijs afgedwongen.

Je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 12:17   #1043
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; dat is zowat de enige uitzondering; daarvoor wordt een meer dan eerlijke prijs afgedwongen.

Je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel.

Waarbij ik mij afvraag wat dat is. Een eerlijke prijs.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 12:23   #1044
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Dus toch vooroordelen; toch het veroordelen van een groep op basis van de daden van een minderheid binnen de groep.
Als teveel leden van zo'n groep zich zodanig gedragen dat de groep een slechte naam krijgt is het niet verwonderlijk. De mens heeft altijd vooroordelen, dat zal nooit veranderen want wij delen andere mensen automatisch in in groepen en sommige daarvan krijgen een slechte reputatie. Hoeveel generaties "allochtone jongeren" uit Noord-Afrika heeft dit land al gekend ? Bij mijn weten zijn we aan de derde bezig sinds de jaren '60 van de 20ste eeuw en in elke generatie waren er bij die ervoor zorgden dat "hun" groep een slechte naam kreeg. Je hoort werkgevers niet rap negatief doen over Chinezen of Vietnamezen, Spanjaarden of Polen (hoewel die laatste groep wel eens problemen kan hebben met drank - weeral een vooroordeel). Het is echter steeds dezelfde groep "jongeren" die klaagt dat ze geen kansen krijgen - terwijl er al drie generaties lang allerlei programma's zijn opgezet geweest om hen te helpen, zwaar gesubsidieerde straathoekwerkers en buurthuizen.
Dan gaat een werkgever wel 1 bij 1 optellen.... en voor het zekere kiezen. Dat noemt men "economische realiteit"... de juiste machines en de juiste bedieners voor de job brengen geld op en laten het bedrijf toe om verder te functioneren. Als die "jongeren" die economische realiteit weigeren in te zien, en volharden in hun slechtopgeleide boosheid, wiens schuld is het dan ?
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/

Laatst gewijzigd door Babeth : 25 december 2009 om 12:24.
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 12:30   #1045
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarbij ik mij afvraag wat dat is. Een eerlijke prijs.
Eberhard: sommige zijn zo tegen globalisering , maar feitelijk globalisering houdt precies in dat er 'eerlijke' prijzen gezet worden.
Want iedereen weet perfect hoeveel petroleum gekocht wordt en iedereen (tenzij in olieproducerende landen zelf) betaalt die marktprijs, vroeger kon de verhouding tussen markt prijs en contractprijs 1:10 bedrag bij wijze van spreken.

Dus eerlijkheid gaat mee met communicatie, met informatie die gedeeld wordt, en uiteraard met een 'transparante' marktprijs die door een 'vraag- aanbod' spel bepaald wordt.

Waar je nog kunt over nadenken is bvb, als chinesen steenkolen uit de grond halen voor een habbekrats, en die dan voor een habbekrats gebruiken om hun eigen electriciteit te maken, dat die 'niet marktconforme' werking feitelijk niet moet wegbelast worden ? Elk energieintensieve productie heeft dus zo zijn competitief voordeel ?

Ander voorbeeld: als OPEC landen verticaal integreren in kunstofindustrie, en zo feitelijk gesubsidieerd een overaanbod maken en hun eigen competitief voordeel scheppen door hun industrie goedkoper de grondstoffen te leveren dan onze industrie... of ook daar niet een correctie moet bedacht worden.

Dus ja soms is het niet eerlijk, maar het niet eerlijk ontstaat meestal dat er twee prijzen naargelang de klant..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 14:37   #1046
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het geld stortende klootjesvolk draagt meestal geen hoofddoeken...
Nog heel wat werk voor al dat klootjesvolk is uitgestorven precies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 14:42   #1047
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, geen onzin.
"Enkel Mexico en Hongarije doen slechter qua kansenongelijkheid in onderwijs"
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...nderwijs.dhtml


Kan ik een link krijgen naar de pas vrijgegeven cijfers waarop jij doelt?

Wie zaagt daarover?

Dus toch vooroordelen; toch het veroordelen van een groep op basis van de daden van een minderheid binnen de groep.

Waarop baseer jij je om dit te stellen?
Wel onzin, het artikel gaat nietover ongelijkheid op basis van afkomst.

Nee, heb ik niet.

Zij zelf.

Nee, geen vooroordelen, gewoon het gezond verstand hebben om je eigen risico te verkleinen.

Uit mijn eigen ervaring. Maar goed, als jij beweerd dat elgen gewoon rasisten zijn en daarom allochtonen discrimineren...mij niet gelaten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 16:35   #1048
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wel onzin, het artikel gaat nietover ongelijkheid op basis van afkomst.

Nee, heb ik niet.

Zij zelf.

Nee, geen vooroordelen, gewoon het gezond verstand hebben om je eigen risico te verkleinen.

Uit mijn eigen ervaring. Maar goed, als jij beweerd dat elgen gewoon rasisten zijn en daarom allochtonen discrimineren...mij niet gelaten.
De DT regel nog altijd niet onder de knie?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 18:59   #1049
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...olenbeek.dhtml

En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...

Ochja, tzullen wel weer enkele rotte appels zijn...
Je bent zelf allochtoon, onnozelaar!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 10:14   #1050
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarbij ik mij afvraag wat dat is. Een eerlijke prijs.
Serieus? Heb je geen idee?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 10:20   #1051
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Als teveel leden van zo'n groep zich zodanig gedragen dat de groep een slechte naam krijgt is het niet verwonderlijk. De mens heeft altijd vooroordelen, dat zal nooit veranderen want wij delen andere mensen automatisch in in groepen en sommige daarvan krijgen een slechte reputatie.
Gelieve voor jezelf te spreken; en je eigen mening niet te projecteren op "iedereen".

Citaat:
Hoeveel generaties "allochtone jongeren" uit Noord-Afrika heeft dit land al gekend ? Bij mijn weten zijn we aan de derde bezig sinds de jaren '60 van de 20ste eeuw en in elke generatie waren er bij die ervoor zorgden dat "hun" groep een slechte naam kreeg. Je hoort werkgevers niet rap negatief doen over Chinezen of Vietnamezen, Spanjaarden of Polen (hoewel die laatste groep wel eens problemen kan hebben met drank - weeral een vooroordeel). Het is echter steeds dezelfde groep "jongeren" die klaagt dat ze geen kansen krijgen - terwijl er al drie generaties lang allerlei programma's zijn opgezet geweest om hen te helpen, zwaar gesubsidieerde straathoekwerkers en buurthuizen.
Dan gaat een werkgever wel 1 bij 1 optellen.... en voor het zekere kiezen. Dat noemt men "economische realiteit"... de juiste machines en de juiste bedieners voor de job brengen geld op en laten het bedrijf toe om verder te functioneren. Als die "jongeren" die economische realiteit weigeren in te zien, en volharden in hun slechtopgeleide boosheid, wiens schuld is het dan ?
Niettemin zijn het vooroordelen; iemand veroordelen op basis van daden van een minderheid van de groep.
Dank je om mijn stelling te bevestigen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 10:33   #1052
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wel onzin, het artikel gaat nietover ongelijkheid op basis van afkomst.
Dit schreef ik en noemde jij onzin.
"In België heeft ieder kind inderdaad de kans om school te lopen.
Maar niet ieder kind heeft dezelfde kans om een diploma te behalen. In België is de meeste bepalende factor om een diploma te behalen, de socio-economische afkomst van een kind. Alhoewel het niveau van ons onderwijs bij de beste is; is ons onderwijs bij slechtste op gebied van kansen-gelijkheid. Slechts 2 landen doen het slechter! (Volgens PISA-onderzoek)"


Citaat:
Nee, heb ik niet.
Jij beweerde nochtans dat je je uitspraak baseerde op "er zijn pas cijfers vrijgegeven waaruit blijkt dat"

Citaat:
Zij zelf.
Ach, zij!

Citaat:
Nee, geen vooroordelen, gewoon het gezond verstand hebben om je eigen risico te verkleinen.
Oei, wat tegenwoordig allemaal "gezond verstand" genoemd wordt.
Jij noemt dat gezond verstand omdat je geen argumenten hebt om te weerleggen dat dit gewoon vooroordelen zijn.

Citaat:
Uit mijn eigen ervaring. Maar goed, als jij beweerd dat elgen gewoon rasisten zijn en daarom allochtonen discrimineren...mij niet gelaten.
Wat beweer ik? Wie noe ik racisten? (met link naar de quote graag)

Uit het artikel waarvan jij de link gaf blijkt dan weer dat in Limburg 18% van de bedrijven geen allochtonen in dienst willen nemen.
http://www.hbvl.be/limburg/18pct-lim...chtonen-2.aspx

In hetzelfde artikel staat ook dat men soms toch de vooroordelen opzij kan zetten.
"Als bedrijven beslissen om allochtonen in dienst te nemen, is dat vooral om kosten te drukken. In 22 procent van de gevallen nemen ze allochtonen aan omdat die bereid zijn voor lagere lonen of slechtere arbeidsvoorwaarden te werken. Ze nemen dus allochtonen voor jobs die autochtonen links laten liggen."

Echt kansen-gelijkheid kan je dit ook niet noemen.
"Zij" hebben dus toch soms wel een reden om iets aan te klagen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 11:45   #1053
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
De DT regel nog altijd niet onder de knie?
Blijkbaar niet
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 11:46   #1054
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je bent zelf allochtoon, onnozelaar!
Denk je dat ik dat zelf niet weet ofzo muts!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 11:55   #1055
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit schreef ik en noemde jij onzin.
"In België heeft ieder kind inderdaad de kans om school te lopen.
Maar niet ieder kind heeft dezelfde kans om een diploma te behalen. In België is de meeste bepalende factor om een diploma te behalen, de socio-economische afkomst van een kind. Alhoewel het niveau van ons onderwijs bij de beste is; is ons onderwijs bij slechtste op gebied van kansen-gelijkheid. Slechts 2 landen doen het slechter! (Volgens PISA-onderzoek)"



Jij beweerde nochtans dat je je uitspraak baseerde op "er zijn pas cijfers vrijgegeven waaruit blijkt dat"


Ach, zij!


Oei, wat tegenwoordig allemaal "gezond verstand" genoemd wordt.
Jij noemt dat gezond verstand omdat je geen argumenten hebt om te weerleggen dat dit gewoon vooroordelen zijn.


Wat beweer ik? Wie noe ik racisten? (met link naar de quote graag)

Uit het artikel waarvan jij de link gaf blijkt dan weer dat in Limburg 18% van de bedrijven geen allochtonen in dienst willen nemen.
http://www.hbvl.be/limburg/18pct-lim...chtonen-2.aspx

In hetzelfde artikel staat ook dat men soms toch de vooroordelen opzij kan zetten.
"Als bedrijven beslissen om allochtonen in dienst te nemen, is dat vooral om kosten te drukken. In 22 procent van de gevallen nemen ze allochtonen aan omdat die bereid zijn voor lagere lonen of slechtere arbeidsvoorwaarden te werken. Ze nemen dus allochtonen voor jobs die autochtonen links laten liggen."

Echt kansen-gelijkheid kan je dit ook niet noemen.
"Zij" hebben dus toch soms wel een reden om iets aan te klagen.
Ik zeg dat het onzin is omdat deze topic over allochtonen gaat en ik zeg dat ons onderwijs niet discrimineerd op basis van akomst. Wat wel kan zijn is dat wanneer mensen geen Nederlands kunnen, ze dan niet kunnen volgen...tja.

Idd, dit is nog niet zo lang geleden in de media geweest na cijfers van onderzoek. Ik heb gewoon geen zin om te googlen om dan links te plaatsen waarna mensen toch afkomen met reacties als "mainstream media" of "onbetrouwbare bron" ...

Ok dan, mij goed. Jij je zin. De Belgen discrimineren zonder reden allochtonen.
T'is de schuld van de autochtonen welke zomaar allochtonen weren zonder reden. Blijf de allochtonen maar blindelings verdedigen en blijf de autochtonen maar blindelings de schuld geven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 12:09   #1056
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik zeg dat het onzin is omdat deze topic over allochtonen gaat en ik zeg dat ons onderwijs niet discrimineerd op basis van akomst. Wat wel kan zijn is dat wanneer mensen geen Nederlands kunnen, ze dan niet kunnen volgen...tja.
Ik schrijf dat het onderwijs geen gelijke kansen biedt aan kinderen van een lagere socio-economische afkomst.
Allochtonen behoren nogal dikwijls tot die lagere socio-economische klasse.


Citaat:
Idd, dit is nog niet zo lang geleden in de media geweest na cijfers van onderzoek. Ik heb gewoon geen zin om te googlen om dan links te plaatsen waarna mensen toch afkomen met reacties als "mainstream media" of "onbetrouwbare bron" ...
Geef dan tenminste de titel van het onderzoek en instelling die het onderzoek uitvoerde. Dan zoek ik het zelf wel op.

Citaat:
Ok dan, mij goed. Jij je zin. De Belgen discrimineren zonder reden allochtonen.
T'is de schuld van de autochtonen welke zomaar allochtonen weren zonder reden. Blijf de allochtonen maar blindelings verdedigen en blijf de autochtonen maar blindelings de schuld geven.
Waar schrijf ik wat, dat jij dit meent te mogen stellen? (met link naar de post graag).
Inhoudelijke reactie met argumenten kan er blijkbaar niet meer vanaf.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 12:33   #1057
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik schrijf dat het onderwijs geen gelijke kansen biedt aan kinderen van een lagere socio-economische afkomst.
Allochtonen behoren nogal dikwijls tot die lagere socio-economische klasse.



Geef dan tenminste de titel van het onderzoek en instelling die het onderzoek uitvoerde. Dan zoek ik het zelf wel op.


Waar schrijf ik wat, dat jij dit meent te mogen stellen? (met link naar de post graag).
Inhoudelijke reactie met argumenten kan er blijkbaar niet meer vanaf.
En ik geloof dat niet. Ik wil wel eens een praktisch bewijs zien dat mensen van een lagere klasse gediscrimineerd worden. Los daarvan...afkomst doet er dus niet toe? Awel, dan zijn we er omtrend de topic al over uit.

Titel? Het is gewoon in het nieuws geweest, samen met de cijfers. Allochtonen verlaten vroegtijdig de school en dikwijls zonder enig diploma.

Als jij zegt dat het enkel vooroordelen gaat...wat maakt het dan nog uit wat ik zeg? Ik zal jou niet kunnen overtuigen van het tegendeel.
Ik zeg dat mensen allochtonen beginnen te mijden door eigen ervaringen met allochtonen. En mensen zullen allochtonen kansen blijven geven tot ze er genoeg van hebben en het risico niet meer willen nemen.
Ik heb er zelf ook genoeg van gekregen door eigen ervaring. Ik heb niets tegen allochtonen, ik ben zelf allochtoon, maar eigenlijk moet ik moslims zeggen, maar ik heb enkel negatieve ervaringen gehad met deze mensen en ik ga geen kostennog moeite meer steken in deze mensen. Dit betekend niet dat ik het allemaal slechte mensen vind, nee, ik neem gewoon het risico niet meer. Waarom zou ik? Geef mij 1 reden waarom ik dat zo moeten blijven doen?

Waarom denk jij anders dat men allochtonen mijd? Waar komen die vooroordelen van volgens jou?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 26 december 2009 om 12:34.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 12:47   #1058
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Wanneer kinderen uit lagere socio economische klassen het slechter doen op school betekent dit niet dat de school minder kansen biedt.
Wel dat binnen onderwijs die ongelijkheden niet weggewerkt kunnen worden, de oorzaken liggen immers niet op school zelf maar achter voordeuren.

Je zou dan moeten onderzoeken wat de verschillen zijn binnen socio economische klassen zelf, waarom lukt dit bijvoorbeeld beter binnen de ene dan de andere groep?Ondanks gelijke socio economische achtergrond? Het is fout van scholen te verwachten dat zij die verschillen zouden kunnen wegwerken, onderwijs kan enkel juist gelijke kansen bieden; daarom nog niet alle verschillen wegwerken, dan moet je ingrijpen achter voordeuren en die middelen liggen buiten de bevoegdheid van scholen tenzij het om duidelijk mishandeling gaat, of ernstig problematische opvoedingssituaties waarbij een school andere instanties kan inschakelen.

Studies die aantonen dat er socio economische ongelijkheden bestaan vertellen niets nieuws,maar ervan uitgaan dat onderwijs die zou kunnen wegwerken is fout, dat kan niet omdat de problemen juist buiten de invloedsfeer van scholen ligt, het gezin waarin een kind opgroeit. Het zou leerrijker zijn te onderzoeken waarom het gezinnen in gelijkaardige omstandigheden wel of niet lukt hun kinderen kansen te bieden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 13:09   #1059
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Serieus? Heb je geen idee?
Je mag het natuurlijk ook proberen uit te leggen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 15:01   #1060
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 24 juli 2009
Berichten: 827
Standaard

Reken er maar niet te veel op.
Artisjok stelt liever vragen ipv ze te beantwoorden.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be