Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2016, 16:26   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Vroeger was het spreekwoord, 'het zijn zotten die werken', maar blijkbaar dekt die vlag de lading al niet meer.

Hoe moeten we dat spreekwoord nu aanpassen aan deze tijd? 'Het zijn zotte bazepoepers die gratis werken'?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 16:27   #22
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vroeger was het spreekwoord, 'het zijn zotten die werken', maar blijkbaar dekt die vlag de lading al niet meer.

Hoe moeten we dat spreekwoord nu aanpassen aan deze tijd? 'Het zijn zotte bazepoepers die gratis werken'?
Dat noemen ze loyaliteit aan het bedrijf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 16:29   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat noemen ze loyaliteit aan het bedrijf.
:trololol:
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 16:29   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
:trololol:
Ik ben er ook niet mee akkoord he man.

Het zijn uw N-VA vriendjes die hier de mond van vol hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 16:30   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vroeger was het spreekwoord, 'het zijn zotten die werken', maar blijkbaar dekt die vlag de lading al niet meer.

Hoe moeten we dat spreekwoord nu aanpassen aan deze tijd? 'Het zijn zotte bazepoepers die gratis werken'?
Bij ons is dat geven en nemen.
Ik ben zeer tevreden met de regeling die wij hebben.

Minder dagen aanwezig zijn is minder verloren uren door verplaatsingen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 18:14   #26
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij ons is dat geven en nemen.
Ik ben zeer tevreden met de regeling die wij hebben.

Minder dagen aanwezig zijn is minder verloren uren door verplaatsingen.
En omdat het zo in uw bedrijf is denkt u natuurlijk dat het overal zo is.
Werknemers die alles doen om hun bazen te plezieren noem ik bazenpoepers en bruine muilen van het lekken.
Iedereen is vervangbaar en voor iedereen die ze ontslaan staan er twintig anderen te wachten, maar daar heb ik een voordeel.
Ik ben statutair aangenomen bij de NMBS.
Vechtpartijen diefstal en zedenfeiten zijn reden tot ontslag bij de NMBS.
Maar ik zorg dat ik hiertegen niet zondig en doe mijn werk goed.
En af en toe een steakske op de BBQ en een pintje drinken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 10 april 2016 om 18:17.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 19:22   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dat laat je vastleggen voor je je contract tekent als kaderlid.
Ik vond het al zo vanzelfsprekend dat ze die overuren niet uitbetaalden dat ik er niet eens over begonnen ben tijdens mijn contractonderhandelingen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 19:53   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als jij trouwens 10a11u per dag moet werken om een taak op tijd af te krijgen terwijl je eigenlijk maar 8u moet werken is dat een leep trukje van je baas. Hij weet immers op voorhand dat jij die taak niet in je reguliere tijd af gaat krijgen maar door dan toch die tijdslimiet op te leggen 'verplicht' hij jou als het ware om gratis te komen werken. En daar begint het probleem. Want jij vindt dat misschien niet erg maar collega's die dat logischerwijs niet normaal vinden gaan ondermeer door jou toezegging zich verplicht voelen om ook maar mee te doen aan dit spelletje.
Dit is standaard zo in sommige sectoren (audit, consultancy). Toen ik begon in de auditsector had ik verschillende collega's die tegen elkaar opschepten over hoeveel dagen verlof ze dat jaar hadden laten vallen omdat ze het te druk hadden (en nee, daar kregen ze geen compensatie voor). Tot 22h daar op je werk zitten of weekends doorwerken was daar geen uitzondering.

Citaat:
Bovendien is het een soort van concurrentievervalsing. Een concurrend bedrijf dat zijn werknemers wel correct voor elk gewerkt uur betaalt gaat immers nooit aan de prijs kunnen werken waaraan jou bedrijf werkt. Tenzij ze ook uren niet gaan uitbetalen. Wat ze dan waarschijnlijk ook gaan doen en zo begint de bal te rollen
Als de hele sector er een gewoonte van maakt om geen overuren uit te betalen is er geen probleem hoor
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 20:00   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als kaderlid heb je nu eenmaal een vertrouwensrol (je geeft leiding aan mensen), en in die functie worden overuren niet uitbetaald maar vervat in het hogere maandloon.

Als je je contract als kader nakijkt zal dat er wel instaan. Zo was dat bij mij toch.

Soms worden mensen gepromoveerd naar leidinggevende, en dan kan inderdaad, als ze geen nieuwe arbeidsovereenkomst krijgen of een addendum moeten tekenen, dat ze blijven de tikklok gebruiken en dus overuren uitbetaald krijgen.

Ik prefereer het hogere maandloon. Fuck urenregistratie

Laatst gewijzigd door Tavek : 10 april 2016 om 20:01.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 20:03   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik geef je over de hele lijn gelijk dat gratis werken niet kan, spijtig genoeg is het in vele bedrijven zo.

De cijfermannetjes zoals Savatage tonen het mooi aan in deze draad.
Ik krijg ook wel meer van mijn werkgever dan bijv. de gemiddelde arbeider krijgt die wel overuren betaald krijgt. De meeste arbeiders krijgen bijv. geen bedrijfswagen met tankkaart of een 14e maand die overeenkomt met 3 bruto maandlonen of andere resultaatsgebonden bonussen. Ik vind het niet onredelijk dat ik onbetaald overuren moet doen gezien mijn totale loonpakket. Vakbondslieden zullen dat wel bazenpoeperij noemen, voor mij is het een give and take systeem.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 20:06   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik zie mijn job ook niet als een irritante taak. Ik doe mijn werk graag.
Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om gratis te gaan werken.

Als jij trouwens 10a11u per dag moet werken om een taak op tijd af te krijgen terwijl je eigenlijk maar 8u moet werken is dat een leep trukje van je baas. Hij weet immers op voorhand dat jij die taak niet in je reguliere tijd af gaat krijgen maar door dan toch die tijdslimiet op te leggen 'verplicht' hij jou als het ware om gratis te komen werken. En daar begint het probleem. Want jij vindt dat misschien niet erg maar collega's die dat logischerwijs niet normaal vinden gaan ondermeer door jou toezegging zich verplicht voelen om ook maar mee te doen aan dit spelletje.

Bovendien is het een soort van concurrentievervalsing. Een concurrend bedrijf dat zijn werknemers wel correct voor elk gewerkt uur betaalt gaat immers nooit aan de prijs kunnen werken waaraan jou bedrijf werkt. Tenzij ze ook uren niet gaan uitbetalen. Wat ze dan waarschijnlijk ook gaan doen en zo begint de bal te rollen.

Ik kan best begrijpen dat gratis werken voor sommige mensen geen probleem is maar ze kloten er wel enkel hun collega's mee die dit wel een probleem vinden. En geef toe: gratis werken is nu niet echt de standaard situatie.
De bedrijven die dat doen (ik kan u al eentje noemen: McKinsey, kameraad heeft daar extreem zotte dagen gedraaid...) betalen ook dikke lonen.

Het is niet aan mij besteed, maargoed....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 06:57   #32
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jezelf op zo'n manier in een hogere schuif trachten te werken is gewoon nadelig voor je collega's en de sfeer wordt er al snel door verpest.
Zo'n klein kinderen mentaliteit gaat de sfeer sneller verpesten dan iemand die zijn werk serieus neemt en niet voor het eerste het beste thuis blijft zitten.
Jij propageert eigenlijk de stelling "iedereen moet zielig en kinderachtig doen, want ander valt het te zeer op als ik zielig en kinderachtig doe".

De realiteit is dat je binnen een ploeg die je als volwassenen behandelt en die je zelfstuurzaam maakt, zo'n excessen er automatisch uit zwiert. Maar 't zijn typisch de klagers en zagers die gaan aansturen op een letterlijk naleven van de "regeltjes" die in hun voordeel zijn, zodat hun gedrag minder opvalt.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 08:27   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Zo'n klein kinderen mentaliteit gaat de sfeer sneller verpesten dan iemand die zijn werk serieus neemt en niet voor het eerste het beste thuis blijft zitten.
Jij propageert eigenlijk de stelling "iedereen moet zielig en kinderachtig doen, want ander valt het te zeer op als ik zielig en kinderachtig doe".
Waar en wanneer had ik het over "voor het eerste het beste thuis blijven zitten"?
Of gaan we ons nu plots slimmer vinden dan de dokter en moeten we maar tegen zijn advies in gaan werken als hij dat niet gepast vindt?
Dan krijg je van die idioten die terug komen werken als ze nog niet volledig genezen zijn, hun job op die moment maar halfzijngat kunnen doen omdat ze toch nog niet helemaal oke zijn en de rest aansteken zodat er twee dagen later plots vier man ziek thuis zit.

Citaat:
De realiteit is dat je binnen een ploeg die je als volwassenen behandelt en die je zelfstuurzaam maakt, zo'n excessen er automatisch uit zwiert. Maar 't zijn typisch de klagers en zagers die gaan aansturen op een letterlijk naleven van de "regeltjes" die in hun voordeel zijn, zodat hun gedrag minder opvalt.
Zo'n excessen haal je eruit door de controledokter uit te sturen. Op die manier haal je figuren die voor een snotvalling 14 dagen hebben gekregen van broer/vriend/buur-dokter eruit. Niet door de baas of de collega's voor dokter laten spelen en hen laten beslissen hoe lang iemand werkonbekwaam is.
Ik vraag me overigens af hoe zo'n excessen er in jou perfecte werkomgeving van als volwassen behandelde mensen die zelfstuurzaam zijn er automatisch uitgegooid worden. Hoe gaat dat dan? Mensen ontslaan als ze drie keer ziek geweest zijn? Of mensen door de collega's laten buitenpesten op dat moment?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 08:39   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vond het al zo vanzelfsprekend dat ze die overuren niet uitbetaalden dat ik er niet eens over begonnen ben tijdens mijn contractonderhandelingen.
Uw goed recht maar ik blijf het vreemd vinden.
Want in principe teken je op dat moment een arbeidscontract waarbij je geen flauw idee hebt over hoeveel uren dat juist gaat.
En voor persoon 1 zal 1 extra uur per dag geen probleem zijn, voor persoon 2 zullen misschien 3 extra uren geen probleem zijn maar waar houdt het dan op? Wat met persoon 1 die 1 extra uurtje per dag geen probleem vindt als plots al zijn collega's 2 extra uren per dag gaan kloppen?
Je moet er ook rekening mee houden dat de baas voor al die gratis gewerkte uren ook gewoon iemand bijkomend had kunnen aannemen. Werkgelegenheid dus. Maar die moet dan natuurlijk wel betaald worden en daar zal het schoentje wringen want wie gaat er nu iemand betalen voor een job als je mensen hebt die dat werk ook gratis doen?

Voor mijn part doet iedereen wat hij wil maar in tijden van burn-out, depressies en 'werkbaar werk' vind ik dit toch een rare regeling.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 09:26   #35
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als kaderlid heb je nu eenmaal een vertrouwensrol (je geeft leiding aan mensen), en in die functie worden overuren niet uitbetaald maar vervat in het hogere maandloon.

Als je je contract als kader nakijkt zal dat er wel instaan. Zo was dat bij mij toch.

Soms worden mensen gepromoveerd naar leidinggevende, en dan kan inderdaad, als ze geen nieuwe arbeidsovereenkomst krijgen of een addendum moeten tekenen, dat ze blijven de tikklok gebruiken en dus overuren uitbetaald krijgen.

Ik prefereer het hogere maandloon. Fuck urenregistratie
Dat hoger loon is een relatief begrip. Als je netto 100 € meer krijgt heb je ook een 'hoger loon', maar als je daar per maand 100 uren voor moet doen, heb je daar maar 1 € per uur voor gekregen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 10:26   #36
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waar en wanneer had ik het over "voor het eerste het beste thuis blijven zitten"?
Jij kwam aandraven met een voorbeeld van 10 dagen werkonbekwaam omwille van een snee in een pink. Als je niet wil dat daar reactie op komt, dan moet je maar betere voorbeelden uit je duim zuigen ipv dees fantasieke.
Als er werkelijk iemand voor 10 dagen werkonbekwaam wordt geschreven omwille van een snee in een pink, dan heb je inderdaad een typevoorbeeld van "voor het eerste het beste thuis blijven zitten".

Citaat:
Of gaan we ons nu plots slimmer vinden dan de dokter en moeten we maar tegen zijn advies in gaan werken als hij dat niet gepast vindt?
Misschien moet je dan maar eens met echte voorbeelden afkomen ipv dingen uit te vinden .
Dat je geen 10 dagen nodig hebt om een snee in een vinger te laten genezen, dat weet zelfs de eerste de beste huisvrouw/man.

Citaat:
Dan krijg je van die idioten die terug komen werken als ze nog niet volledig genezen zijn, hun job op die moment maar halfzijngat kunnen doen omdat ze toch nog niet helemaal oke zijn en de rest aansteken zodat er twee dagen later plots vier man ziek thuis zit.
Dat is niet het geval met een sneeke in uwe vinger.
Tenzij die kerel zijne vinger er ver af lag uiteraard, maar dat zou je niet beschrijven met een "snee in de vinger" .
Daarom ook, als je er voorbeelden bij wil gaan fantaseren, kies ze dan beter als je er geen commentaar op wil krijgen.

Citaat:
Zo'n excessen haal je eruit door de controledokter uit te sturen. Op die manier haal je figuren die voor een snotvalling 14 dagen hebben gekregen van broer/vriend/buur-dokter eruit. Niet door de baas of de collega's voor dokter laten spelen en hen laten beslissen hoe lang iemand werkonbekwaam is.
Behandel je mensen als volwassenen en je zal nooit een controledokter moeten sturen. Wanneer die thuis blijven, dan weet je op voorhand al dat het om terechte redenen is, en niet omwille van pijn aan hun goesting. Sociale controle en peer pressure is veel krachtiger dan om het even welke set van regelneverij.

Maar zoals gezegd: 't zijn vaak diegenen die hun eigen gedrag willen verdoezelen die als eersten gaan roepen om een exacte toepassing van regelneverij. 't Zijn ook niet zelden diezelfden die de regeltjes als eerste gaan bovenhalen om hun eigen collega's ne zak te zetten en hun eigen voordelen op te eisen.

Citaat:
Ik vraag me overigens af hoe zo'n excessen er in jou perfecte werkomgeving van als volwassen behandelde mensen die zelfstuurzaam zijn er automatisch uitgegooid worden. Hoe gaat dat dan? Mensen ontslaan als ze drie keer ziek geweest zijn? Of mensen door de collega's laten buitenpesten op dat moment?
As said, sociale controle en peer pressure is veel krachtiger om gedrag te sturen, dan welke vorm van regelneverij dan ook.

Mensen die hun collega's om de vijf voet in de steek laten door zich voor de eerste de beste futiliteit ziek te laten schrijven, of waarvan je op voorhand kan voorspellen wanneer ze ziek gaan worden, die zullen de laatsten zijn om op enige flexibiliteit of begrip van diezelfde collega's te kunnen rekenen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 12:31   #37
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Jij kwam aandraven met een voorbeeld van 10 dagen werkonbekwaam omwille van een snee in een pink. Als je niet wil dat daar reactie op komt, dan moet je maar betere voorbeelden uit je duim zuigen ipv dees fantasieke.
Als er werkelijk iemand voor 10 dagen werkonbekwaam wordt geschreven omwille van een snee in een pink, dan heb je inderdaad een typevoorbeeld van "voor het eerste het beste thuis blijven zitten".
Jij voelt je echt wel een eind slimmer dan de dokter eh? Op afstand zelfs.
En moest ik het uit mijn duim gezogen hebben zou ik inderdaad wel een straffer voorbeeld hebben verzonnen dan een snee in een pink.

Nu terzake: ik werk in een drukkerij. Waar we gedurende de hele dag in contact komen met inkt, water, alcohol en allerlei andere chemicalien. Nu daag ik u uit om een dokter te vinden die u daar werken gaat sturen met 5 hechtingen in een vinger. Hechtingen die droog moeten blijven (maar dat wist jij als would-be dokter vast) en een verband rond die vinger dat ervoor zorgt dat de persoon in kwestie geen handschoenen kan dragen.
Dus ja; als er op mijn werk iemand in zijn vinger snijdt en dat moet gehecht worden is die persoon minstens 10 dagen thuis, of toch minstens tot de draadjes eruit zijn.

Citaat:
Misschien moet je dan maar eens met echte voorbeelden afkomen ipv dingen uit te vinden .
Dat je geen 10 dagen nodig hebt om een snee in een vinger te laten genezen, dat weet zelfs de eerste de beste huisvrouw/man.
Ja, dokter. Ik wist niet dat hechtingen er al na 3 dagen uit mochten. De spoedarts wist dat blijkbaar ook niet. Ze zijn niet allemaal zo clever als jij.


Citaat:
Dat is niet het geval met een sneeke in uwe vinger.
Tenzij die kerel zijne vinger er ver af lag uiteraard, maar dat zou je niet beschrijven met een "snee in de vinger" .
Daarom ook, als je er voorbeelden bij wil gaan fantaseren, kies ze dan beter als je er geen commentaar op wil krijgen.
Heb jij echt geen andere argumenten dan in het ijle te liggen rondzwammen dat ik lig te fantaseren? Dit is de derde alinea die ik quote en telkens is het van hetzelfde.
Overigens, die vinger lag er alles behalve bijna af. Het was een snee aan de binnenkant van de pink van net onder de nagel tot bijna aan de aanzet van de vinger. Hoe zou u dat behandelen dokter?

Citaat:
Behandel je mensen als volwassenen en je zal nooit een controledokter moeten sturen. Wanneer die thuis blijven, dan weet je op voorhand al dat het om terechte redenen is, en niet omwille van pijn aan hun goesting. Sociale controle en peer pressure is veel krachtiger dan om het even welke set van regelneverij.
Hoe wereldvreemd kan je zijn? Nooit een controledokter sturen?
Haha. En dat gaat volgens jou zorgen dat er geen profiteurs zijn?
Nogmaals: haha.
Citaat:
Maar zoals gezegd: 't zijn vaak diegenen die hun eigen gedrag willen verdoezelen die als eersten gaan roepen om een exacte toepassing van regelneverij. 't Zijn ook niet zelden diezelfden die de regeltjes als eerste gaan bovenhalen om hun eigen collega's ne zak te zetten en hun eigen voordelen op te eisen.
Nog iets meer naast de kwestie en ik reageer niet eens meer op je posts.
Ik heb het over thuisblijven op doktersvoorschrift en jij noemt dat 'exacte toepassing van regelneverij'?
Ach ja, ik was vergeten dat jij veel meer dokter bent dan een echte.

Citaat:
As said, sociale controle en peer pressure is veel krachtiger om gedrag te sturen, dan welke vorm van regelneverij dan ook.
Op hoeveel plaatsen heb jij ooit gewerkt? Mij lijkt het dat jou stelling eerder uit een cursus komt dan uit het echte leven. Ik werk nu voor mijn zesde baas in mijn carriere en uw stelling heb ik nog nergens bewaarheid zien worden.

Citaat:
Mensen die hun collega's om de vijf voet in de steek laten door zich voor de eerste de beste futiliteit ziek te laten schrijven, of waarvan je op voorhand kan voorspellen wanneer ze ziek gaan worden, die zullen de laatsten zijn om op enige flexibiliteit of begrip van diezelfde collega's te kunnen rekenen.
Nogmaals; jou wijsheid komt uit een cursus eh?
Ik heb op mijn werk niks aan flexibiliteit van mijn collega's en hun begrip is ook al niet noodzakelijk om mijn werk op een aangename manier uit te voeren.
Dus volgens jou logica kan ik mij gerust om de vijf voet ziek laten schrijven (al moet ik dan een andere dokter zoeken want mijn huisdokter schrijft nooit ook maar 1 dag teveel voor). De peer-pressure op mijn werk gaat mijn gedrag volgens u wel veranderen? Echt waar, u staat mijlenver van het echte leven, zoveel is duidelijk.

Bij het thuisblijven voor een futiliteit gaat bij mij op mijn werk de controledokter veel meer invloed hebben op dat thuisblijven dan de door jou aangehaalde 'peer pressure' hoor.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 12:44   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De baas kan beter zijn werkloze zoon eens achter het stuur van een camion smijten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 12:47   #39
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

In veel bedrijven worden werkpieken ondervangen door interimarbeid (meestal houdt men die mensen dan de wortel van een vast contract voor, wat er natuurlijk nooit komt). Als het kalm is, vloeien die automatisch weer af. 't Is wel een voordeel mocht dat soort interimarbeid daardoor wat verminderen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 13:06   #40
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jij voelt je echt wel een eind slimmer dan de dokter eh? Op afstand zelfs.
En moest ik het uit mijn duim gezogen hebben zou ik inderdaad wel een straffer voorbeeld hebben verzonnen dan een snee in een pink.
Sure, en als we dat niet geloven, dan kom je wel met iets anders af
Wie voor een snee in een pink 10 dagen thuis blijft, die is inderdaad voor het eerste het beste aan het thuisblijven. Easy as that. Daarvoor moet je niet eens gestudeerd hebben. Dan zijn typevoorbeelden van dokters die schrijven op vraag van de patient ipv volgens noodzaak.

Citaat:
Nu terzake: ik werk in een drukkerij. Waar we gedurende de hele dag in contact komen met inkt, water, alcohol en allerlei andere chemicalien. Nu daag ik u uit om een dokter te vinden die u daar werken gaat sturen met 5 hechtingen in een vinger. Hechtingen die droog moeten blijven (maar dat wist jij als would-be dokter vast) en een verband rond die vinger dat ervoor zorgt dat de persoon in kwestie geen handschoenen kan dragen.
Dus ja; als er op mijn werk iemand in zijn vinger snijdt en dat moet gehecht worden is die persoon minstens 10 dagen thuis, of toch minstens tot de draadjes eruit zijn.
Terwijl iemand met een gebroken vinger wel kan komen werken en met dezelfde zaken in contact komt... Echt wel ja . Je gata toch wel iets beter uit je duim moeten zuigen dan dat.

Citaat:
Ja, dokter. Ik wist niet dat hechtingen er al na 3 dagen uit mochten. De spoedarts wist dat blijkbaar ook niet. Ze zijn niet allemaal zo clever als jij.

Heb jij echt geen andere argumenten dan in het ijle te liggen rondzwammen dat ik lig te fantaseren? Dit is de derde alinea die ik quote en telkens is het van hetzelfde.
Je zwamt er dan ook ferm op los met je fantasietjes over sneetjes in een pink die iemand 10 dagen werkongeschikt maken . Wil je au serieux genomen worden, kom dan ook niet met zo’n zever af.

Citaat:
Overigens, die vinger lag er alles behalve bijna af. Het was een snee aan de binnenkant van de pink van net onder de nagel tot bijna aan de aanzet van de vinger. Hoe zou u dat behandelen dokter?

Hoe wereldvreemd kan je zijn? Nooit een controledokter sturen?
Haha. En dat gaat volgens jou zorgen dat er geen profiteurs zijn?
Nogmaals: haha.
Hoeveel mensen heb jij al in je teams gehad Einstein?
Types als jij die thuis blijven voor een snee in hunne vinger, dat zijn inderdaad de profiteurs. Maar die doen dat in zo’n setting 1 keer, hoogstens 2 keer. En nadien halen hun eigen collega’s ze wem zodanig door de mallemolen dat ze het hetzij nooit meer doen, hetzij elders gaan proberen.

En jazeker, als je die signalen krijgt, dan kan je een controlarts opsturen, maar dan wel degelijk met het oog op ontslag.

Citaat:
Nog iets meer naast de kwestie en ik reageer niet eens meer op je posts.
Niemand verplicht je op mij te reageren.
Al zou het je sieren om het gewoon toe te geven als je geen argumenten meer hebt

Citaat:
Ik heb het over thuisblijven op doktersvoorschrift en jij noemt dat 'exacte toepassing van regelneverij'?
Ach ja, ik was vergeten dat jij veel meer dokter bent dan een echte.

Op hoeveel plaatsen heb jij ooit gewerkt? Mij lijkt het dat jou stelling eerder uit een cursus komt dan uit het echte leven. Ik werk nu voor mijn zesde baas in mijn carriere en uw stelling heb ik nog nergens bewaarheid zien worden.
Mijn fout niet dat jij omgevingen opzoekt die in lijn liggen met je eigen mentaliteit.
Jij hebt 6 bazen gehad, ik heb al een 6-tal teams als baas aangestuurd; echt boeiend is het dus niet als je denkt dat ik enkel boekenwijsheid heb .

Citaat:
Nogmaals; jou wijsheid komt uit een cursus eh?
Ik heb op mijn werk niks aan flexibiliteit van mijn collega's en hun begrip is ook al niet noodzakelijk om mijn werk op een aangename manier uit te voeren.
Dus volgens jou logica kan ik mij gerust om de vijf voet ziek laten schrijven (al moet ik dan een andere dokter zoeken want mijn huisdokter schrijft nooit ook maar 1 dag teveel voor). De peer-pressure op mijn werk gaat mijn gedrag volgens u wel veranderen? Echt waar, u staat mijlenver van het echte leven, zoveel is duidelijk.

Bij het thuisblijven voor een futiliteit gaat bij mij op mijn werk de controledokter veel meer invloed hebben op dat thuisblijven dan de door jou aangehaalde 'peer pressure' hoor.
Als je dat wil geloven dan moet je dat vooral doen . Ik weet hoe het anders kan gebeuren en hoe je teams kan motiveren .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be