Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2018, 23:23   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard Japan & Korea: veiligere openbare ruimte itt het Westen

Mijn theorie is dat het komt omdat men er meer respect heeft voor het collectieve en het lot van de gemeenschap meer in het vaandel draagt. Het viel me dan ook op dat het veiligheidsgevoel in publieke ruimtes er hoger is als in het Westen. I mean, hier zou ik me 's nachts niet veilig voelen in een tentje, terwijl dat ik me stukken meer op m'n gemak zou voelen moest ditzelfde tentje zich ergens in Japan of Korea bevinden. Ook worden gevonden handtassen en portefeuilles er meer teruggebracht as opposed to the West waar men in dergelijke gevallen eerder naar zijn/haar bezittingen kan fluiten.

Dus tja, er bestaan wel degelijk grote verschillen in mentaliteit tussen het verre Oosten en het Westen.

Discuss please, thanks.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 23:35   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En je hebt er een punt mee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 23:50   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En je hebt er een punt mee.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 23:51   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Waarschijnlijk omdat die landen in het verre oosten minder "multicultureel" en "superdivers" zijn dan West-Europa.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 00:01   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarschijnlijk omdat die landen in het verre oosten minder "multicultureel" en "superdivers" zijn dan West-Europa.
Die zag ik aankomen; maar nee dat is het niet hoor. Aziaten in die contreien hebben nu eenmaal een ander verantwoordelijkheidsbesef als het op het leven in groep aankomt.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 00:05   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Niet voor niets heeft men het over het 'Wilde Westen', (reeds lang voordat bruintjes & zwartjes er neerstreken). Just saying.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 00:10   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Die zag ik aankomen; maar nee dat is het niet hoor. Aziaten in die contreien hebben nu eenmaal een ander verantwoordelijkheidsbesef als het op het leven in groep aankomt.
Die aziaten misschien wel, maar gooi er 10% haatbaarden met soepjurken en kopvodjes bij die hun slachtvloeren e culturele centra oprichten en niet bekririseerd mogen worden bij straffe van racisme, en we zullen zien of de sereniteit blijft.
Er zijn nog wel wat West-Europese afgelegen, landelijke plaatsen waar je veilig bent. In de steden niet meer.
Ik meen trouwens dat die oost-aziaten de multicul actief tegenwerken. Het omgekeerde dus wat hier gebeurt. De conclusie lijkt duidelijk.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 00:17   #8
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mijn theorie is dat het komt omdat men er meer respect heeft voor het collectieve en het lot van de gemeenschap meer in het vaandel draagt. Het viel me dan ook op dat het veiligheidsgevoel in publieke ruimtes er hoger is als in het Westen. I mean, hier zou ik me 's nachts niet veilig voelen in een tentje, terwijl dat ik me stukken meer op m'n gemak zou voelen moest ditzelfde tentje zich ergens in Japan of Korea bevinden. Ook worden gevonden handtassen en portefeuilles er meer teruggebracht as opposed to the West waar men in dergelijke gevallen eerder naar zijn/haar bezittingen kan fluiten.

Dus tja, er bestaan wel degelijk grote verschillen in mentaliteit tussen het verre Oosten en het Westen.

Discuss please, thanks.
Inderdaad. In Japan draagt men zelfs een mondmasker indien men verkouden is, om zo de ziektekiemen niet aan andere te verspreiden. Dit is een klein voorbeeld van velen. We kunnen zeker later van Japan en Korea, van China iets minder want daar is men grotendeels nog onbeleefder dan in Europa.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 juli 2018 om 00:18.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 00:21   #9
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die aziaten misschien wel, maar gooi er 10% haatbaarden met soepjurken en kopvodjes bij die hun slachtvloeren e culturele centra oprichten en niet bekririseerd mogen worden bij straffe van racisme, en we zullen zien of de sereniteit blijft.
Er zijn nog wel wat West-Europese afgelegen, landelijke plaatsen waar je veilig bent. In de steden niet meer.
Ik meen trouwens dat die oost-aziaten de multicul actief tegenwerken. Het omgekeerde dus wat hier gebeurt. De conclusie lijkt duidelijk.
Eén jammerlijke eigenschap van sommige Aziatische migranten is dat ze door hun afkeer van Europeanen denken samen te heulen met Islamieten. Dat is een grove vergissing, temeer daar Oost-Aziaten zelf niet openstaan voor moslims in hun eigen landen.
Volgens mij ligt een irrationele angst om 'als volgende' gestigmatiseerd te worden aan de wortel hiervan. We moeten dus meer onze appreciatie tonen voor hun culturen zodat ze weten dat ze op beide oren kunnen slapen.
Ik bedoel maar, Oost-Aziaten zijn net als Europeanen vrijheidslievend en hebben gelijkaardige moraliteit met een hoge graad aan compatibiliteit.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 juli 2018 om 00:25.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 00:23   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die aziaten misschien wel, maar gooi er 10% haatbaarden met soepjurken en kopvodjes bij die hun slachtvloeren e culturele centra oprichten en niet bekririseerd mogen worden bij straffe van racisme, en we zullen zien of de sereniteit blijft.
Er zijn nog wel wat West-Europese afgelegen, landelijke plaatsen waar je veilig bent. In de steden niet meer.
Ik meen trouwens dat die oost-aziaten de multicul actief tegenwerken. Het omgekeerde dus wat hier gebeurt. De conclusie lijkt duidelijk.
Het was hier helemaal niet zo veilig prior de komst van 'haatbaarden met soepjurken & kopvodjes'. De big noses zijn en waren van nature niet zo collectief aangelegd als de noordelijke spleetogen. Confucius ring a bell?

Laatst gewijzigd door bembem : 8 juli 2018 om 00:24.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 01:23   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Die zag ik aankomen; maar nee dat is het niet hoor. Aziaten in die contreien hebben nu eenmaal een ander verantwoordelijkheidsbesef als het op het leven in groep aankomt.
Ze hebben weinig keuze, en ze kweken al een paar 1000 jaar op mierennestwonen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 02:26   #12
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mijn theorie is dat het komt omdat men er meer respect heeft voor het collectieve en het lot van de gemeenschap meer in het vaandel draagt....
Op dat gebied kunnen we idd nog wel iets leren van hen.

Heb je gezien hoe de Japanners het voetbalstadion hebben verlaten ?
Zowel de spelers als de supporters ?

Bij ons is dat meestal een slagveld nadien....

Idem bij de laatste grote aardbeving. Iedereen hielp iedereen waar ze konden en op een wip was bijna alles opgekuist ook.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 07:06   #13
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=2pE2ms1P56I

Ja, ze zijn daar een tikje kieskeuriger met wie ze willen samenleven.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 07:13   #14
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mijn theorie is dat het komt omdat men er meer respect heeft voor het collectieve en het lot van de gemeenschap meer in het vaandel draagt. Het viel me dan ook op dat het veiligheidsgevoel in publieke ruimtes er hoger is als in het Westen. I mean, hier zou ik me 's nachts niet veilig voelen in een tentje, terwijl dat ik me stukken meer op m'n gemak zou voelen moest ditzelfde tentje zich ergens in Japan of Korea bevinden. Ook worden gevonden handtassen en portefeuilles er meer teruggebracht as opposed to the West waar men in dergelijke gevallen eerder naar zijn/haar bezittingen kan fluiten.

Dus tja, er bestaan wel degelijk grote verschillen in mentaliteit tussen het verre Oosten en het Westen.

Discuss please, thanks.
Sociale fraude wordt er bijv. ook minder getolereerd.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 09:35   #15
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Zuid-Koreanen protesteren tegen komst van moslim-immigranten uit Jemen.
520.000 tekenen petitie tegen komst moslims.
'We willen niet (multicultureel) zoals Europa worden'.

Citaat:
Protests in South Korea against Muslim refugees: We don’t want to become like Europe
By Voice of Europe 2 July 2018

Around 520,000 South Koreans signed a petition against their government’s refugee friendly migration policy. Most of them are worried about Muslim refugees from Yemen and economic exploitation by migrants, DW news reports.

People attend a protest against a group of asylum-seekers from Yemen, in Seoul on June 30. South Korea will tighten its refugee laws, after protests over the arrival of hundreds Yemenite asylum-seekers. (VCG/Ed Jones) pic.twitter.com/27BJAXETDn

— Global Times (@globaltimesnews) July 2, 2018

“It has become really bad in recent weeks and it is all because Jeju introduced a program that enabled people from 186 countries to come here without a tourist visa,” says Hank Kim, owner of the Core Travel Agency.

Kim continues: “Local people here are worried, we have all read about the problems that immigrants have caused in Europe — in Germany and France in particular — and we do not want that to happen here.”

There was also a protest in Seoul’s City Hall against the visa-waiver program in which hundreds of people participated. “We urge the government to put Korean citizens before refugees,” a rally organiser says.

“We are not against all refugees. But we should not accept foreigners who try to exploit the policy as a means of seeking economic interests and dodging the draft in their countries,” he adds.

Hank Kim, the travel agency owner says:

“We are also worried because of their religion. We have had no contact with Muslim people before, but we know that they all have big families and they bring their own culture instead of trying to adapt to the place where they live..”

The unrest was caused by 1,000 Yemeni refugees using the visa programme to enter South Korea’s Jeju resort island.



https://voiceofeurope.com/2018/07/pr...Lg_kGU.twitter
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 12:20   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zuid-Koreanen protesteren tegen komst van moslim-immigranten uit Jemen.
520.000 tekenen petitie tegen komst moslims.
'We willen niet (multicultureel) zoals Europa worden'.
Verstandig volk. En zoals overal: de uitzondering bevestigt de regel...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 12:21   #17
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Sociale fraude wordt er bijv. ook minder getolereerd.
En botjes pikken zwaar gestraft.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 00:18   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Die zag ik aankomen; maar nee dat is het niet hoor. Aziaten in die contreien hebben nu eenmaal een ander verantwoordelijkheidsbesef als het op het leven in groep aankomt.
Het is nochtans een combinatie van de twee factoren: een correcte mentaliteit hebben én mogelijke verstorende factoren a.g.v. ongecontroleerde immigratie buiten de deur houden. Een tikje meer Japanse arbeidsethos en een pak meer Japans chauvinisme zou Vlaanderen (en bij uitbreiding Europa) deugd doen. Spijtig genoeg volgen onze leiders al dan niet bewust de theorie van een halfbloed Japanner over rassenvermenging in Europa.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 00:35   #19
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het is nochtans een combinatie van de twee factoren: een correcte mentaliteit hebben én mogelijke verstorende factoren a.g.v. ongecontroleerde immigratie buiten de deur houden. Een tikje meer Japanse arbeidsethos en een pak meer Japans chauvinisme zou Vlaanderen (en bij uitbreiding Europa) deugd doen. Spijtig genoeg volgen onze leiders al dan niet bewust de theorie van een halfbloed Japanner over rassenvermenging in Europa.
Richard von Coudenhove-Kalergi



Veel te idealistisch wat enkel op kleine schaal werkt, zoals bij vele ideologiën.

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 juli 2018 om 00:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 00:53   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Richard von Coudenhove-Kalergi



Veel te idealistisch wat enkel op kleine schaal werkt, zoals bij vele ideologiën.
Zijn "Praktisches Idealismus" staat klaar op mijn computer om gelezen te worden. Eerst door een hoop beroepslectuur (bweurk) en dan mijn stapel bibliotheekboeken uitlezen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be