Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2018, 11:34   #21
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Die zag ik aankomen; maar nee dat is het niet hoor. Aziaten in die contreien hebben nu eenmaal een ander verantwoordelijkheidsbesef als het op het leven in groep aankomt.
Dat klopt. Als er bijvoorbeeld iemand in de weg staat dan denken wij "Door die vervelende idioot ben ik te laat". Een japanner denkt "Ik ben te laat, omdat ik niet heb geanticipeerd dat er iemand in de weg zou staan" en hij zal zich verontschuldigen. Hij zal zich ook niet ertussen wringen, maar wachten tot de toerist (want een Japanner zal nooit in de weg staan) uit de weg gaat.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 10:31   #22
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarschijnlijk omdat die landen in het verre oosten minder "multicultureel" en "superdivers" zijn dan West-Europa.
Dat zou wel eens een stuk van het minder graag gehoorde antwoord kunnen zijn...
En ze hebben hetgeen gebeurt in Europa als voorbeeld. Wij hebben de doos van Pandora geopend, zij hebben nu nog een kans om dat niet te doen op dezelfde manier!

Laatst gewijzigd door andev : 10 juli 2018 om 10:51.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 12:52   #23
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarschijnlijk omdat die landen in het verre oosten minder "multicultureel" en "superdivers" zijn dan West-Europa.
Niet waarschijnlijk, mijn beste. Dat is een feit. Je slaat de spijker hier op de kop!

Om Japan als voorbeeld te nemen, de Japanse nationaliteit is bloedgerelateerd. Een voorwaarde om een Japanner te zijn is dat 1 van je ouders een Japanner is. Dat wil dus zeggen dat, als je beide ouders uit een ander land komen en jij geboren wordt in Japan, je toch géén Japanner bent. Ik heb een verhaal gehoord van een Amerikaan die al 40 jaar in Japan woont en nog steeds de creditcard op naam van zijn vrouw moet gebruiken omdat hij er zelf geen kan krijgen als buitenlander. Hij krijgt ook nog dagelijks complimenten dat hij goed met stokjes kan eten en dat zijn Japans fenomenaal goed is voor een buitenlander. Buitenlanders zijn er zo zeldzaam dat als je er als blanke rondloopt je onmiddellijk aangesproken wordt met vragen "vanwaar kom je?, Wat vind je van Japan?, Vind je het hier mooi?, Hoe lang blijf je hier?"... Het meest meeslepende was van een blank meisje die in Japan geboren is, nog nooit buiten Japan is geweest en elke dag de vraag krijgt vanwaar ze komt. Soms is ze het zo beu dat ze dan gewoon het spelletje meespeelt en zegt dat ze komt van een Japanse stad. Dan krijgt ze de vraag "Oh wow! Dus je woont hier?! Maar waar kom je dan écht vandaan? Wat is je thuisland? en wanneer ga je terug?"... Jammer genoeg vind ik de blog niet meer terug... Het is wel algemeen bekend dus je vindt tal van voorbeelden. Als je blank bent, ben je "gaijin" (vreemdeling). Dat is gewoon zo en ze zullen je nooit Japanner noemen en je zal nooit als "Japanner" in de krant komen, ZEKER niet als je een misdrijf hebt gepleegd.

Wat betreft asielzoekers: In 2017 zijn er 19 duizend 628 aanvragen gekomen. twintig aanvragen werden goedgekeurd. bron

Daar kan Francken nog iets van leren.

Bonusartikel: De Islam in Japan (De Engelse versie is uitgebreider)

Ik hoop dat dit genoeg verklaring geeft waarom het zo mooi en vredevol is in Japan.

Aan alle linkiewinkies die deze post hebben gelezen raad ik het volgende aan: https://www.tandenknarsenbitjes.nl/b...tandenknarsen/
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 22:23   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mijn theorie is dat het komt omdat men er meer respect heeft voor het collectieve en het lot van de gemeenschap meer in het vaandel draagt. Het viel me dan ook op dat het veiligheidsgevoel in publieke ruimtes er hoger is als in het Westen. I mean, hier zou ik me 's nachts niet veilig voelen in een tentje, terwijl dat ik me stukken meer op m'n gemak zou voelen moest ditzelfde tentje zich ergens in Japan of Korea bevinden. Ook worden gevonden handtassen en portefeuilles er meer teruggebracht as opposed to the West waar men in dergelijke gevallen eerder naar zijn/haar bezittingen kan fluiten.

Dus tja, er bestaan wel degelijk grote verschillen in mentaliteit tussen het verre Oosten en het Westen.

Discuss please, thanks.
Mja ik moet m'n mening toch herzien; ze zijn helemaal niet zo teder tegenover elkaar meer bepaald als het op geweld tov vrouwen aankomt zoals deze docu laat uitschijnen, hate crimes, sexual assault & zelfs murder zijn in Zuid-Korea bvb beduidend hoog doch underreported, zo zou er om de 2 & 1/2 dagen een vrouw overlijden aan de gevolgen van een uit de hand gelopen dispuut met het andere geslacht, Koreanen zijn naar verluidt ook de 'wife beaters' van Asia (dit laatste wist ik in feite al wel maar goed)... Het feminisme dat er aan een opmars bezig is wordt eveneens dmv mannelijk geweld gedwarsboomd en/of ronduit belachelijk gemaakt. Online trollen, bashen en bedreigen van feministen is er naar het schijnt een nationale sport..... met het verschil dat het itt deze contreien geen keyboardwarriors betreft. Dus ja, in feite is men er nog steeds onderhevig aan een harde patriarchale structuur -wat zich oa uit in bovenstaande, in ieder geval meer dan in deze contreien het geval is. Welcome to the real Asia
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 22:35   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Niet waarschijnlijk, mijn beste. Dat is een feit. Je slaat de spijker hier op de kop!

Om Japan als voorbeeld te nemen, de Japanse nationaliteit is bloedgerelateerd. Een voorwaarde om een Japanner te zijn is dat 1 van je ouders een Japanner is. Dat wil dus zeggen dat, als je beide ouders uit een ander land komen en jij geboren wordt in Japan, je toch géén Japanner bent. Ik heb een verhaal gehoord van een Amerikaan die al 40 jaar in Japan woont en nog steeds de creditcard op naam van zijn vrouw moet gebruiken omdat hij er zelf geen kan krijgen als buitenlander. Hij krijgt ook nog dagelijks complimenten dat hij goed met stokjes kan eten en dat zijn Japans fenomenaal goed is voor een buitenlander. Buitenlanders zijn er zo zeldzaam dat als je er als blanke rondloopt je onmiddellijk aangesproken wordt met vragen "vanwaar kom je?, Wat vind je van Japan?, Vind je het hier mooi?, Hoe lang blijf je hier?"... Het meest meeslepende was van een blank meisje die in Japan geboren is, nog nooit buiten Japan is geweest en elke dag de vraag krijgt vanwaar ze komt. Soms is ze het zo beu dat ze dan gewoon het spelletje meespeelt en zegt dat ze komt van een Japanse stad. Dan krijgt ze de vraag "Oh wow! Dus je woont hier?! Maar waar kom je dan écht vandaan? Wat is je thuisland? en wanneer ga je terug?"... Jammer genoeg vind ik de blog niet meer terug... Het is wel algemeen bekend dus je vindt tal van voorbeelden. Als je blank bent, ben je "gaijin" (vreemdeling). Dat is gewoon zo en ze zullen je nooit Japanner noemen en je zal nooit als "Japanner" in de krant komen, ZEKER niet als je een misdrijf hebt gepleegd.

Wat betreft asielzoekers: In 2017 zijn er 19 duizend 628 aanvragen gekomen. twintig aanvragen werden goedgekeurd. bron

Daar kan Francken nog iets van leren.

Bonusartikel: De Islam in Japan (De Engelse versie is uitgebreider)

Ik hoop dat dit genoeg verklaring geeft waarom het zo mooi en vredevol is in Japan.

Aan alle linkiewinkies die deze post hebben gelezen raad ik het volgende aan: https://www.tandenknarsenbitjes.nl/b...tandenknarsen/
In Japan is xenofobie geïnstitutionaliseerd dat klopt - zelfs andere Aziaten of Japanners die voor langere tijd buiten Japan verbleven worden er als 'vreemdeling' beschouwd - en behandeld; Maar euh dat "van waar kom je?" en/of "oh je spreekt goed Nederlands" of ronduit staren, dat krijgt men hier eveneens als gele/andersgekleurde, jawel.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 22:42   #26
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.425
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=O8J2yDcJdYw
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be