Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2012, 17:20   #21
Nar
Burgemeester
 
Nar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2012
Berichten: 512
Standaard

Ik heb zin om met mijn stok in een brandend braambosje te roeren.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:08   #22
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik wil je best geloven, maar wanneer je zelf onmogelijkheden vertelt en blijk geeft van enorme vooringenomenheid dan schiet je wel in eigen voet en maak je jezelf ongeloofwaardig.



Hier zijn we het eens. Na de slag bij Siffin in 657 scheurde een deel van de aanhangers van kalief Ali zich af omdat ze zich niet konden verzoenen om het geschil voor te leggen aan een raad van wijzen (onder het motto: het oordeel behoort alleen god toe.) Zij zullen de kharijieten vormen.

Maar nu volgt:



De profeet - zo ik goed ben ingelicht - blies in 632 zijn laatste adem uit in de armen van zijn geliefd kind-vrouwtje Aïsha (die overigens een heel vuile rol zou spelen tegenover Ali in de tweespalt die ontstond in de islam na de dood van de profeet.

Hoe kan jij de profeet woorden in de mond leggen omtrent een groepering die 25 jaar na zijn dood zou ontstaan?

Ofwel ben je slecht ingelicht ofwel zijn je bronnen niet zo onfeilbaar als je zelf beweert.



Uit al je schrijfsels blijkt dat je de kharijieten overlaadt met alle zonden van Israël - misschien een ongepaste woordspeling - en dat zij bijna op hun eentje verantwoordelijk zijn voor alles dat misgaat in de islam.

Bij mijn weten - en ook bij uw weten - waren die mensen aanhangers van Ali, sjia Ali, sji'ieten.

Al Qaeda en zijn grote voorganger Osama in den Hoge zijn duidelijk soennieten. Dat klopt dus niet.

Ik zou je overigens dank weten mocht je weten te melden waar de kharijieten - die historisch zeker een rol hebben gespeeld - nu nog aanwezig zijn. Ik ken enkel een paar kleine fracties onder een afgezwakte vorm en andere namen.

Ik zou je ook dank weten een aantal van hun recente misdaden te vernemen. Bij mijn weten waren bij alle grote aanslagen in het westen de soennieten de uitvoerende partij.



De aap komt opnieuw uit de mouw. Voor alle (fundamentalistische) moslims zijn de sji'ieten afvalligen. En wat kan er erger zijn?

Historisch gezien zijn het overigens de soennieten die de sji'ieten altijd hebben opgejaagd en afgeslacht. Tot op heden, de vele aanslagen op de heilige plaatsen van de sji'ieten in Irak, vooral bij gelegenheid van hun religieuze feesten, liegen er niet om.



We gaan op dezelfde weg voort. Terecht zeg je dat de shi'ieten taqiya gebruiken tegenover de soennieten.

Wie moet zijn geloof verbergen? Wie moet misleiden terzake? De onderdrukker of de onderdrukte? Het antwoord is zonneklaar: om te overleven in de vroege islam moest de sji'iet zijn geloof verbergen voor zijn collega (nu ja...) soenniet.

Overigens hebben de sji'ieten een rechtvaardiging voor dat liegen - dat is de jusite naam van het beestje - gevonden in de koran.

Net dezelfde koran als jij gebruikt.

Hoe komt het dat zij zaken lezen die er klaar en duidelijk instaan en die jij neit zou zien.

Overigens doe jij ook aan taqiya. Al was het maar door bij voortduring het principe van abrogatie - door Allah zelf in de koran ingesteld omdat die brave man nog al eens van mening veranderde - weg te moffelen om een zeemzoet verhaaltje te kunnen ophangen daar waar de zoete verzen door Allah zelf ongeldig zijn verklaard omdat ze vervangen zijn door harde politieke oorlogsverzen in Yathrib - het latere Medina - die aan duidelijkheid niets ontberen.

Kortom, je liegt over het meeste dat je schrijft.
Beste Jee Bee, de Profeet vrede zij met hem, heeft hen voorspeld

Aisha de vrouw van de Profeet Muhammed vrede zij met hem wou gewoon spreken met ALi, maar in het leger van Ali had je de moordenaars van de 3 kalief Othman, deze moordenaars vreesden voor hun leven zij waren nog niet ontmaskerd, dus hebben zij de mensen opgehits en hebben zij het leger opgezet, en zo is dan die geweld ontstaan, actie, reactie,


Ik heb niet gezegd dat de Kharijieten de oorzaak zijn van alles wat misloopt in de Islam maar grotendeels wel, zij geven de Islam een slechte naam, evenals de Shieten die zichzelf martelen op Ashora in Kerbala waarbij zij kleine kindjes snijden met mesjes en zichzelf geselen en zo heb je van die bloederige taferelen, dit schrikt de niet-Moslims af

Al Qaeda en de grote voorganger Osama zijn allen 'Kharijieten" maar Osama beweert van niet, zij zijn de laatsten om dat toe te geven, maar de Kharijieten hebben bepaalde kenmerken die keer op keer terugkomen, en Osama en zijn groepering hebben deze kenmerken, de Salafistische Saoudische geleerden hebben deze kenmerken herkend en hebben hen geadviseerd te stoppen met die bomaanslagen zoals in New York, Nairobi enz...

Toen zij niet van plan waren te veranderen hebben de geleerden hen tot ketters verklaard


De Kharijieten komen praktisch overal voor zoals in Algerije met de FIS en GIA, je hebt er in Marokko "Hijra wa Takfir" je hebt ze in Europa zoals Shariah 4 Belgium, je hebt ze in Midden-Oosten zoals Al Qaeda, de Kharijieten zijn niet enkel een groeperingen maar zij zijn ook een manier van denken, een levensstijl, een manier van gedragen, van zodra een soenniet bepaalde kenmerken vertoont die overeenkomen met de Kharijieten dan treed hij buiten de oevers van de Islam en is hij zelfs als hij dat ontkent wordt hij een Kharijiet,



De aanslagen die gepleegd werden zijn allen aanslagen die gepleegd werden door Kharijieten let op: Kharijieten ontkennen dat zij Kharijieten zijn maar dat zij soennieten zijn.



Historisch gezien zijn het niet altijd de Soennieten die de Shieten hebben opgejaagd, maar ook omgekeerd, het was zelfs zo dat de Shieten zelfs macht hadden over de Soennieten zoals met de Fatimieden in Egypte en Noord-Afrika



Kijk de shieten bedrijven Taqiyya om Soennieten te ronselen, ze proberen soennieten te brainwashen om hen in hun klauwen te lokken, het gebeurt ook dat Shieten Soennitische vrouwen lokken.

Verder nog vele Shieten zeggen dat het "genotshuwelijk" een voordeel is van het Shiisme zijn.

Je zegt dat Takiya uit de Koran gehaald werd door de Shieten, helemaal niet, dit staat nergens in de Koran, je mag me een bewijs geven,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:49   #23
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Taqijah...
A.K.A. leugenachtige ontkenning. Zeer ingeburgerd bij de verrijking.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 20:26   #24
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Al Qaeda en de grote voorganger Osama zijn allen 'Kharijieten" maar Osama beweert van niet, zij zijn de laatsten om dat toe te geven, maar de Kharijieten hebben bepaalde kenmerken die keer op keer terugkomen, en Osama en zijn groepering hebben deze kenmerken, de Salafistische Saoudische geleerden hebben deze kenmerken herkend en hebben hen geadviseerd te stoppen met die bomaanslagen zoals in New York, Nairobi enz...
Jij wilt die jihadisten een label geven die actueel geen enkele betekenis meer heeft. Uiteraard ontkent Osama dat hij een Kharijiet is, om de eenvoudige reden dat dat niet zijn inspiratiebron is. Die zijn geinspireerd door levende bewegingen zoals de moslimbroeders en het wahabisme niet bij een historisch fossiel als de Kharijieten.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 20:28   #25
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

De hele Islam kan zonder meer een falsisme genoemd worden.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 20:34   #26
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste mensen


Ik plaats deze tekst omdat ik totaal niet akkoord ben met Winants

Ik vind het zelfs ronduit belachelijk dat iemand die voor de Staatsveiligheid werkt zo weinig kennis heeft over de verschillende groeperingen en sektes binnen de Islamitische gemeenschap


Ik zal er aan beginnen met het uiteenzetten van de verschillende groeperingen:
Eén pot nat. Grow up, verlos jezelf van die achterlijke onzin. We leven in de 21ste eeuw.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:49   #27
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste Jee Bee, de Profeet vrede zij met hem, heeft hen voorspeld
Heel erg straf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De aanslagen die gepleegd werden zijn allen aanslagen die gepleegd werden door Kharijieten let op: Kharijieten ontkennen dat zij Kharijieten zijn maar dat zij soennieten zijn.
Leuke oplossing. Soennieten plegen aanslagen. Dan maak jij (jullie) daar kharijieten van, in wezen sji'ieten. Probleem opgelost: soennieten zijn altijd leuke mensen.

Kinderlijk eenvoudig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Historisch gezien zijn het niet altijd de Soennieten die de Shieten hebben opgejaagd, maar ook omgekeerd, het was zelfs zo dat de Shieten zelfs macht hadden over de Soennieten zoals met de Fatimieden in Egypte en Noord-Afrika
Tiens, in een vorige posting waren de sji'ieten bloeddorstig en de soennieten - zoals jij dus - brave schaapjes. het kan verkeren.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Je zegt dat Takiya uit de Koran gehaald werd door de Shieten, helemaal niet, dit staat nergens in de Koran, je mag me een bewijs geven,
Soera 3, 28,106.

Hadith Bukhari 50:369 (waarbij de profeet zelf taqqya toepastte - alleszins toestemming tot taqqya gaf- bij de moord op zijn commando uitgevoerd op de dichter Ka'b bin al Ashraf.)

Oak Al-Tabari heeft over taqqya geschreven en het goedgekeurd onder bepaalde omstandigheden, bij mijn weten nog altijd de meest gezaghebbende 'geleerde'.

En wanneer de profeet het mag, wie zijn wij dan die zijn uitmuntend voorbeeld alleen maar kunnen volgen.

Overigens, wanneer de soennieten in Spanje werden geexpulseerd na de val van Granada in 1492 pasten zij overvloedig de taqqya toe en deden ze zich voor als christenen. Dat is historisch gedocumenteerd. Er bestaan ook stromingen die wanneer het een niet moslim betreft gewoon de 'leugen' toestaan. (Zeg niet dat ik gezegd heb dat dit bij alle moslims gemeengoed is.)

(Verder is je ganse lange posting opnieuw een aanklacht tegen de 'verdorven' sji'ieten. Mensen die bewijzen hoe 'goed' ze zijn uitsluitend door anderen - je eigen neefjes nota bene! - af te breken, die kunnen bij mij niet op veel clementie rekenen.)
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 22:19   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De Shieten beschouwen de Soennieten als bastaards
En hoe beschouwen soennieten de sjiïeten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 22:48   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Ze lossen hun meningsverschilletjes wel op 'n originele manier op, daarginds in 't midden oosten. 't Breidt zich zelfs allengs uit naar andere windstreken.

Goeie genade, ze gunnen mekaar onderling niet eens 't licht van de zon, op 'n vredelievende manier samenleven zit er niet in zeker, is misschien ietsje teveel gevraagd?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 23:14   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ze lossen hun meningsverschilletjes wel op 'n originele manier op, daarginds in 't midden oosten. 't Breidt zich zelfs allengs uit naar andere windstreken.

Goeie genade, ze gunnen mekaar onderling niet eens 't licht van de zon, op 'n vredelievende manier samenleven zit er niet in zeker, is misschien ietsje teveel gevraagd?
Dat bleek toch ook uit die zogezegde "algemene" steunbetoging na die aanslag op die imam. Zelfs de dienstdoende VRT-journalist kon er niet naast kijken dat de absolute meerderheid sjiïeten waren, terwijl de soennieten zo goed als allemaal hun kat hadden gestuurd. Als de soennieten immers gemobiliseerd hadden in Brussel, zou dat een massabetoging geweest zijn...

Zelfs wrede misdaden kunnen onder die twee groepen moslims niet tot solidariteit leiden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 23:51   #31
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Heel erg straf.



Leuke oplossing. Soennieten plegen aanslagen. Dan maak jij (jullie) daar kharijieten van, in wezen sji'ieten. Probleem opgelost: soennieten zijn altijd leuke mensen.

Kinderlijk eenvoudig.



Tiens, in een vorige posting waren de sji'ieten bloeddorstig en de soennieten - zoals jij dus - brave schaapjes. het kan verkeren.






Soera 3, 28,106.

Hadith Bukhari 50:369 (waarbij de profeet zelf taqqya toepastte - alleszins toestemming tot taqqya gaf- bij de moord op zijn commando uitgevoerd op de dichter Ka'b bin al Ashraf.)

Oak Al-Tabari heeft over taqqya geschreven en het goedgekeurd onder bepaalde omstandigheden, bij mijn weten nog altijd de meest gezaghebbende 'geleerde'.

En wanneer de profeet het mag, wie zijn wij dan die zijn uitmuntend voorbeeld alleen maar kunnen volgen.

Overigens, wanneer de soennieten in Spanje werden geexpulseerd na de val van Granada in 1492 pasten zij overvloedig de taqqya toe en deden ze zich voor als christenen. Dat is historisch gedocumenteerd. Er bestaan ook stromingen die wanneer het een niet moslim betreft gewoon de 'leugen' toestaan. (Zeg niet dat ik gezegd heb dat dit bij alle moslims gemeengoed is.)

(Verder is je ganse lange posting opnieuw een aanklacht tegen de 'verdorven' sji'ieten. Mensen die bewijzen hoe 'goed' ze zijn uitsluitend door anderen - je eigen neefjes nota bene! - af te breken, die kunnen bij mij niet op veel clementie rekenen.)
Kijk ik herhaal van zodra een soenniet een aanslag pleegt dan maakt hij van zichzelf een "Kharijiet", soms beseft hij het zelf niet, dat hij een Kharijiet is,
Bomaanslagen, opstanden zijn allen het werk van de Kharijieten, je kan het allemaal opzoeken op youtube enzo zoek het op op google, in boeken, enz... dit zijn vaststaande feiten


In Irak pleegden de Soennieten bomaanslagen, de werkwijze van de shieten is doodgewoon "doodseskaders" die dus hele soennitische wijken ehtnisch zuiveren, het is altijd beter dat een Soenniet de macht heeft over een Shiet, een Soenniet zal namelijk minder misbruik maken van zijn macht en zal de shieten niet onderdrukken,

Shieten die aan de macht komen zijn gevaarlijker voor de Soennitische bevolking. Want Shieten beschouwen Soennieten als bastaards. Iran was een overwegend Soennitische land toen de Shietische Safaviden aan de macht kwamen in Iran hebben zij het Soennisme vernietigd op een wrede wijze.

http://en.wikipedia.org/wiki/Safavid....28scholars.29


Jouw hadith over Taqiyaa daar weet ik niets van kan je concreet een voorbeeldje geven, de Profeet Muhammed vrede zij mt hem heeft nooit Taqiyya begaan, het is wel zo dat een metgezel zwaar gemarteld werd en hij zou dus een bepaalde animistische god hebben aanvaard, maar deze metgezel werd vergeven, omdat hij zijn leven wou redden, Taqiyya wordt toegepast door de Shieten dus wanner zij Taqiyya doen dan zijn zij onbetrouwbaar, soennieten doen geen taqiyya, helemaal niet



Wat Andalusie betreft: de Conquistadores hadden een afspraak gemaakt met de Moslims dat de Christenen de Joden en Moslims gingen respecteren, zij konden hun geloof vrij belijden, maar het tegendeel is waar, terwijl de Moren de Christenen en Joden juist wel respecteerden, toen zij aan de macht waren,


De Christenen met de Inquisitie hebben dan Moslims, Joden en heksen uitgemoord, ik heb zelfs gehoord dat vele Moslimkindjes verkracht werden door priesters !!!! Is dit dan beschaving?

Laatst gewijzigd door Moor : 28 maart 2012 om 23:53.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 23:56   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Kijk ik herhaal van zodra een soenniet een aanslag pleegt dan maakt hij van zichzelf een "Kharijiet", soms beseft hij het zelf niet, dat hij een Kharijiet is,
Merkwaardige kronkelredenering. Als een moslim een aanslag pleegt, doet hij gewoon na wat Mohammed zovele malen deed: terreur zaaien. Wie Mohammeds leven aandachtig doorneemt, ziet een hele reeks wan- en terreurdaden verschijnen. Gepleegd door of in opdracht van Mohammed.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 23:57   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
In Irak pleegden de Soennieten bomaanslagen, de werkwijze van de shieten is doodgewoon "doodseskaders" die dus hele soennitische wijken ehtnisch zuiveren, het is altijd beter dat een Soenniet de macht heeft over een Shiet, een Soenniet zal namelijk minder misbruik maken van zijn macht en zal de shieten niet onderdrukken,

Shieten die aan de macht komen zijn gevaarlijker voor de Soennitische bevolking. Want Shieten beschouwen Soennieten als bastaards. Iran was een overwegend Soennitische land toen de Shietische Safaviden aan de macht kwamen in Iran hebben zij het Soennisme vernietigd
Ik denk dat u toch eens verder moet kijken dan uw neus lang is. In talrijke soennitische staten worden sjiïtische meerder- en minderheden vervolgd, gepest, het leven moeilijk gemaakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 23:59   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Wat Andalusie betreft: de Conquistadores hadden een afspraak gemaakt met de Moslims dat de Christenen de Joden en Moslims gingen respecteren, zij konden hun geloof vrij belijden, maar het tegendeel is waar, terwijl de Moren de Christenen en Joden juist wel respecteerden, toen zij aan de macht waren,
Kuch. Ooit gehoord van het verdrag van Omar?

Heel respectvol...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 06:06   #35
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Enclave Mechelen
Berichten: 687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik wil je best geloven, maar wanneer je zelf onmogelijkheden vertelt en blijk geeft van enorme vooringenomenheid dan schiet je wel in eigen voet en maak je jezelf ongeloofwaardig.



Hier zijn we het eens. Na de slag bij Siffin in 657 scheurde een deel van de aanhangers van kalief Ali zich af omdat ze zich niet konden verzoenen om het geschil voor te leggen aan een raad van wijzen (onder het motto: het oordeel behoort alleen god toe.) Zij zullen de kharijieten vormen.

Maar nu volgt:



De profeet - zo ik goed ben ingelicht - blies in 632 zijn laatste adem uit in de armen van zijn geliefd kind-vrouwtje Aïsha (die overigens een heel vuile rol zou spelen tegenover Ali in de tweespalt die ontstond in de islam na de dood van de profeet.

Hoe kan jij de profeet woorden in de mond leggen omtrent een groepering die 25 jaar na zijn dood zou ontstaan?

Ofwel ben je slecht ingelicht ofwel zijn je bronnen niet zo onfeilbaar als je zelf beweert.



Uit al je schrijfsels blijkt dat je de kharijieten overlaadt met alle zonden van Israël - misschien een ongepaste woordspeling - en dat zij bijna op hun eentje verantwoordelijk zijn voor alles dat misgaat in de islam.

Bij mijn weten - en ook bij uw weten - waren die mensen aanhangers van Ali, sjia Ali, sji'ieten.

Al Qaeda en zijn grote voorganger Osama in den Hoge zijn duidelijk soennieten. Dat klopt dus niet.

Ik zou je overigens dank weten mocht je weten te melden waar de kharijieten - die historisch zeker een rol hebben gespeeld - nu nog aanwezig zijn. Ik ken enkel een paar kleine fracties onder een afgezwakte vorm en andere namen.

Ik zou je ook dank weten een aantal van hun recente misdaden te vernemen. Bij mijn weten waren bij alle grote aanslagen in het westen de soennieten de uitvoerende partij.



De aap komt opnieuw uit de mouw. Voor alle (fundamentalistische) moslims zijn de sji'ieten afvalligen. En wat kan er erger zijn?

Historisch gezien zijn het overigens de soennieten die de sji'ieten altijd hebben opgejaagd en afgeslacht. Tot op heden, de vele aanslagen op de heilige plaatsen van de sji'ieten in Irak, vooral bij gelegenheid van hun religieuze feesten, liegen er niet om.



We gaan op dezelfde weg voort. Terecht zeg je dat de shi'ieten taqiya gebruiken tegenover de soennieten.

Wie moet zijn geloof verbergen? Wie moet misleiden terzake? De onderdrukker of de onderdrukte? Het antwoord is zonneklaar: om te overleven in de vroege islam moest de sji'iet zijn geloof verbergen voor zijn collega (nu ja...) soenniet.

Overigens hebben de sji'ieten een rechtvaardiging voor dat liegen - dat is de jusite naam van het beestje - gevonden in de koran.

Net dezelfde koran als jij gebruikt.

Hoe komt het dat zij zaken lezen die er klaar en duidelijk instaan en die jij neit zou zien.

Overigens doe jij ook aan taqiya. Al was het maar door bij voortduring het principe van abrogatie - door Allah zelf in de koran ingesteld omdat die brave man nog al eens van mening veranderde - weg te moffelen om een zeemzoet verhaaltje te kunnen ophangen daar waar de zoete verzen door Allah zelf ongeldig zijn verklaard omdat ze vervangen zijn door harde politieke oorlogsverzen in Yathrib - het latere Medina - die aan duidelijkheid niets ontberen.

Kortom, je liegt over het meeste dat je schrijft.
2

Moor is duidelijk een shia hater, haalt er bronnen bij die voor mij evenveel waarde hebben als het boek van sinterklaas
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 07:01   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondanks de ronkende verklaringen op het VRT-journaal en in de verschillende reportages waar je moslims hoort verklaren "wij zijn allemaal moslims", laat de praktijk wel iets anders zien.

Onder soennieten zijn er flink wat mensen die de sjiïeten niet als moslims zien, vooral bepaalde strekkingen. Alewieten worden door heel wat soenni's als vervaarlijke ketters gezien die dermate afgeweken zijn van de ware islam dat ze zich de vraag stellen of ze eigenlijk nog wel moslim zijn.
Het is me niet duidelijk of je het nu over Alawieten of Alevieten hebt?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 09:04   #37
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Kijk ik herhaal van zodra een soenniet een aanslag pleegt dan maakt hij van zichzelf een "Kharijiet", soms beseft hij het zelf niet, dat hij een Kharijiet is,
Dezelfde eentonige ongeloofwaardige kinderachtige mantra die voortduurt;

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
het is altijd beter dat een Soenniet de macht heeft over een Shiet,
Zegt de man die beweert de wetten van het land na te leven....blijkbaar bij voorkeur met de soenniet aan de macht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Iran was een overwegend Soennitische land toen de Shietische Safaviden aan de macht kwamen in Iran hebben zij het Soennisme vernietigd op een wrede wijze.
Ach, van bij de dood van de profeet en de daarop volgende ridda oorlogen tot de verschillende fitna's, altijd hebben moslims van verschillende gezindte elkaar naar het leven gestaan, tot de dag van vandaag. Mooie prestatie voor de godsdienst van de 'vrede' zou ik zo zeggen.

Radhakrishnan (die het eigenlijk over het christendom had) parafraserend zou ik willen zeggen: Als uw Mohammed er niet in geslaagd is van u betere mannen en vrouwen te maken, hebben wij dan een reden om te veronderstellen dat hij meer zou doen voor ons, indien wij moslim werden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Jouw hadith over Taqiyaa daar weet ik niets van kan je concreet een voorbeeldje geven, de Profeet Muhammed vrede zij mt hem heeft nooit Taqiyya begaan,
Nu niet zeveren hé. Salafisten zijn zware orthodoxen. Die gaan met hun boeken slapen en die staan er mee op en dan zou een kafir je voorbeelden moeten geven.

Je kan toch lezen: Hadith Bukhari 50:369

Kort verhaal: een dichter had de profeet beledigd. (Het moeten niet altijd Deense cartoonisten zijn.) De profeet gaf opdracht hem te vermoorden en gaf toestemming listen, veinzing, leugens te gebruiken om de man van een veilige plaats weg te lokken zodat hij rustig kon vermoord worden. Taqiya (misleiding) om nota bene een man wegens een spotdicht te vermoorden. Twee vliegen in één klap voor de brave profeet: misleiding én moord.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 11:15   #38
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat de Kharijieten de oorzaak zijn van alles wat misloopt in de Islam maar grotendeels wel, zij geven de Islam een slechte naam

Als wat in de Koran staat echt gebeurd is denk ik dat het moeilijk te ontkennen is dat Big Chief Mohammed, vrede zij met hem, zichzelf zeker naar het einde toe toch wel ietwat geprofileerd heeft als Kharijiet... Wat wil dit dan zeggen als aan (mannelijke) moslims gevraagd wordt om te leven zoals hij? Maken ze ooit een kans op de hemel als ze van hun profeet moeten leven als 'honden van de hel'? Of maken enkel de vrouwen kans op de hemel? De tarzannekes zullen goed gesmeerd moeten zijn dan
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 11:56   #39
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als wat in de Koran staat echt gebeurd is denk ik dat het moeilijk te ontkennen is dat Big Chief Mohammed, vrede zij met hem, zichzelf zeker naar het einde toe toch wel ietwat geprofileerd heeft als Kharijiet... Wat wil dit dan zeggen als aan (mannelijke) moslims gevraagd wordt om te leven zoals hij? Maken ze ooit een kans op de hemel als ze van hun profeet moeten leven als 'honden van de hel'? Of maken enkel de vrouwen kans op de hemel? De tarzannekes zullen goed gesmeerd moeten zijn dan
Bij een normaal persoon als die overlijd zeggen we 'rust in vrede'. En we zijn daar min of meer van overtuigd en daarom hoeft dat ook geen herhaling. Bij Mohammed lijkt dat blijkbaar niet zo zeker en daarom is die behoefte om die wens steeds te herhalen. Men moet toch al een zeer bezwarend geweten hebben om zo te worden herdacht!
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 22:24   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het is me niet duidelijk of je het nu over Alawieten of Alevieten hebt?
In het Nederlands bestaan beide spellingen: "Alewieten" of "Alevieten". Dat komt wel meer voor bij eigennamen met een V/W-spelling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be