Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2021, 20:28   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard Na Venezuela nu ook de Cubaanse bevolking uitgehongerd

Je houdt het niet voor mogelijk dat zulke toestanden zoals in Cuba en Venezuela nog mogelijk zijn in 2021.
Dat beschaafde landen daar op toezien zonder in te grijpen.

Nu de Cubanen terug, ze durven op straat te komen tegen de honger en worden ontvoerd gemarteld en neer geschoten.
Gisteren zijn 2 grote vliegtuigen uit Venezuela aangekomen met huurlingen die wat komen helpen bij het uitmoorden van de Cubaanse bevolking.
Internet werd er plat gelegd zo doen ze ongehinderd hun ding, er komt bijna geen nieuws meer door.

Ik kan niet helpen als kleine man maar ik schaam me diep als "mens" voor de wereld die ze er van aan het maken zijn.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 13 juli 2021 om 20:29.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 20:33   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Ondertussen roept China op de criminele blokkade van Cuba door de VS stop te zetten. Zelfs medicijnen worden erdoor getroffen.

Jaarlijks stemmen de meeste landen van de wereld tegen deze uithongering politiek van de VS die in tijden van Covid des te harder heeft toegeslagen. In feite stemmen slechts de VS en Israël tegen de resolutie om de wurging van Cuba stop te zetten.


Het internet in Cuba is zeer beperkt omdat de VS de nodige bekabeling tegen houdt. Alles dient via dure en trage satelieten te verlopen.

Veel leugens worden er verspreidt over Cuba door de imperiale pers.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 juli 2021 om 20:38.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 20:45   #3
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Het is trouwens niet Cuba maar in Colombia dat betogers in bosjes afgemaakt worden. Tot groot jolijt van de fascisten van deze wereld.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 21:25   #4
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Veel leugens worden er verspreidt over Cuba door de imperiale pers.
Inderdaad, en ook over China hé !!
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 15:22   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

De Cubanen zijn wel erg ondankbaar tegenover het communisme dat hen zo ongeveer alles heeft gegeven wat ze maar hebben in het leven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 15:25   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

maar hier lopen de commies nog steeds rond in hun Che Guevara t-shirts.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 15:25   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondertussen roept China op de criminele blokkade van Cuba door de VS stop te zetten. Zelfs medicijnen worden erdoor getroffen.

Jaarlijks stemmen de meeste landen van de wereld tegen deze uithongering politiek van de VS die in tijden van Covid des te harder heeft toegeslagen. In feite stemmen slechts de VS en Israël tegen de resolutie om de wurging van Cuba stop te zetten.


Het internet in Cuba is zeer beperkt omdat de VS de nodige bekabeling tegen houdt. Alles dient via dure en trage satelieten te verlopen.

Veel leugens worden er verspreidt over Cuba door de imperiale pers.
Hoeveel seconden hebben ze nodig om een filmpje van Naughty America van 5 minuten te downloaden?
En wij hier? (ik weet dat niet, daarom vraag ik het)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 15:25   #8
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

het sossenparadijs
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 15:42   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondertussen roept China op de criminele blokkade van Cuba door de VS stop te zetten. Zelfs medicijnen worden erdoor getroffen.

Jaarlijks stemmen de meeste landen van de wereld tegen deze uithongering politiek van de VS die in tijden van Covid des te harder heeft toegeslagen. In feite stemmen slechts de VS en Israël tegen de resolutie om de wurging van Cuba stop te zetten.


Het internet in Cuba is zeer beperkt omdat de VS de nodige bekabeling tegen houdt. Alles dient via dure en trage satelieten te verlopen.

Veel leugens worden er verspreid over Cuba door de imperiale pers.
Een beetje waarheid en veel leugens.
Israël: de Joden hebben de grootste persagentschappen v.d. wereld in handen.
Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 15:50   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondertussen roept China op de criminele blokkade van Cuba door de VS stop te zetten. Zelfs medicijnen worden erdoor getroffen.

Jaarlijks stemmen de meeste landen van de wereld tegen deze uithongering politiek van de VS die in tijden van Covid des te harder heeft toegeslagen. In feite stemmen slechts de VS en Israël tegen de resolutie om de wurging van Cuba stop te zetten.


Het internet in Cuba is zeer beperkt omdat de VS de nodige bekabeling tegen houdt. Alles dient via dure en trage satelieten te verlopen.

Veel leugens worden er verspreidt over Cuba door de imperiale pers.
Welke uithongering?

Het embargo heeft toch helemaal geen betrekking op voedsel?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 15:52   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Als ik het me goed herinner is de VS trouwens de grootste voedselleverancier van Cuba.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 16:13   #12
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

In Suriname bellen Cubanen aan de deuren om schoonmaakwerk te doen. Ze zitten compleet vast vanwege corona. Ze zwerven rond zonder duidelijke eindbestemming. Suriname is zelf al praktisch failliet. Om in leven te blijven moet je als Cubaan nagenoeg gratis werken tegen onderdak en rijst in Suriname. Ofwel voor hen is dat net iets beter dan de gevangenis. Triest.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 juli 2021 om 16:15.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 17:51   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Je houdt het niet voor mogelijk dat zulke toestanden zoals in Cuba en Venezuela nog mogelijk zijn in 2021.
Dat beschaafde landen daar op toezien zonder in te grijpen.

Nu de Cubanen terug, ze durven op straat te komen tegen de honger en worden ontvoerd gemarteld en neer geschoten.
Gisteren zijn 2 grote vliegtuigen uit Venezuela aangekomen met huurlingen die wat komen helpen bij het uitmoorden van de Cubaanse bevolking.
Internet werd er plat gelegd zo doen ze ongehinderd hun ding, er komt bijna geen nieuws meer door.

Ik kan niet helpen als kleine man maar ik schaam me diep als "mens" voor de wereld die ze er van aan het maken zijn.
Geen enkele communistische staat is echt succesvol gebleken wanneer ze mordicus de economie willen laten functioneren volgens de principes van de marxistische leer. Ik heb daaromtrent meerdere malen hevige discussies gehad met rode en bloedrode collega’s. In China is de welvaart pas het land binnengekomen wanneer Deng Hsiao Ping besloot het vrije markt mechanisme toe te laten. Sommige sossen reageren daarop nog steeds geweldig zuur wanneer je ze dat voor de voeten gooit. Tot mijn groot jolijt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 20:08   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Geen enkele communistische staat is echt succesvol gebleken wanneer ze mordicus de economie willen laten functioneren volgens de principes van de marxistische leer. Ik heb daaromtrent meerdere malen hevige discussies gehad met rode en bloedrode collega’s. In China is de welvaart pas het land binnengekomen wanneer Deng Hsiao Ping besloot het vrije markt mechanisme toe te laten. Sommige sossen reageren daarop nog steeds geweldig zuur wanneer je ze dat voor de voeten gooit. Tot mijn groot jolijt.
De welvaar is er hoogstens met 1 druppel binnengekomen.
En dan vooral voor de apparatski's. Dat is dan wel meteen heel grote welvaart voor die happy few.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 20:30   #15
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een beetje waarheid en veel leugens.
Israël: de Joden hebben de grootste persagentschappen v.d. wereld in handen.
Dus...

Mijn nieuws komt rechtsreeks van Cuba door mensen die het daar beleven.
K a t a s t r o f e was het al, nu nog erger door de opstanden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 23:34   #16
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Erst mit Sanktionen ausgehungert, dann wird beklagt, dass die Betroffenen hungern. Ein mieses Spiel des Werte-Westens.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 01:58   #17
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard


In Cuba en Venezuela kennen ze enkel Westers geld geen Westerse waarden.
Hier zijn ook problemen en mistoestanden maar tellen de mensen toch nog wat mee ....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 02:40   #18
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Daar heeft Bach een punt. Eerst boycotten en dan de schuld geven aan de misère.

Wat ik toch weer frappant aan je vindt is dat je niet lang geleden de Venezuelaanse vluchtelingenstroom afdeed als propaganda. Idem de misère in dit land.

Concludeer ik hieruit dan toch dat Bach om is en het ermee is dat leven voor de doorsnee burger in hedendaags Venezuela ronduit erbarmelijk is ?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 02:50   #19
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Veel leugens worden er verspreidt over Cuba door de imperiale pers.
Zo ook dat Cubanen bedelende door de straten van Paramaribo lopen. Op zoek naar een heitje voor een karweitje.. Dit zijn fatsoenlijke mensen, vaak ook hoogopgeleid, en willen niet meer terug naar hun eiland. Ze verkiezen een vagebondleven in een straatarm land elders. Alleen mensen die op de vlucht slaan voor oorlog doen zoiets. Blijkbaar ook dus Cubanen..

Het gaat dus duidelijk niet goed in Cuba.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 juli 2021 om 02:52.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 09:36   #20
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Wie Cuba wil helpen steunt de blokkade tegen het eiland niet.

https://m.youtube.com/watch?v=CS0oX6-OoZI
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be