Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) Isabelle is voorzitster van Jong Gezond Verstand, de jongerenbeweging van Lijst Dedecker. Bij de verkiezingen in juni 2007 was ze tevens lijsttrekker voor LDD te Brussel-Halle Vilvoorde. Je kan een week lang met haar in discussie gaan.

 
 
Discussietools
Oud 20 juni 2008, 08:48   #1
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard Ik wist niet dat LDD een Spaanse partij was

Wat hebben Verstrepen en zijn collega te doen in Spanje????? Het info is niet nieuw, dat weet ik, maar ik vraag me toch af wat LDD te zoeken heeft met Vlamingen die nu in Spanje leven. Als ik naar Spanje verhuisde, zou ik de Spaanse nationaliteit aanvragen en voor een Spaanse partij bij verkiezingen stemmen; het lijkt me toch logisch. Leg me eens uit waarom ik nog voor een Belgische partij zou moeten stemmen.................terwijl ik niet meer in België zou leven. De aanwezigheid van LDD leden in Spanje heeft totaal geen zin volgens mij.
Everytime is offline  
Oud 20 juni 2008, 10:14   #2
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Mag ik daar nu eens op antwoorden vanuit mijn ervaring? Ik heb in "Spanje" gewoond, in Baskenland.

1. Als EU-burger moet je de Spaanse nationaliteit niet hebben om er te mogen stemmen op Europees en lokaal vlak. Ik heb dat daar gedaan.

2. Ik moest wel kiezen natuurlijk: deelnemen aan de verkiezingen daar of aan die van hier.

3. Om deel te nemen aan die van hier: via volmacht of naar het consulaat gaan.

Dat is het geval voor iemand die er woont natuurlijk. LDD is vooral vakantiegangers gaan aanspreken, lijkt me. Dan is het wel zinvol.
Hier meer daarover :

http://www.lddvlaamsbrabant.org/?pagina=nieuws&id=106

Ze gaan wel op zoek naar de Vlamingen die er leven.
Everytime is offline  
Oud 23 juni 2008, 15:03   #3
Isabelle Van Laethem
Vreemdeling
 
Isabelle Van Laethem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 83
Standaard

Vele Vlamingen die in Spanje leven, stemmen inderdaad nog steeds in België.
Ik zie dat Everytime reeds een duidelijk antwoord heeft geformuleerd op uw vragen...

Mvg,

Isabelle Van Laethem
__________________
Met vriendelijke groeten,
Isabelle Van Laethem
Voorzitter Jong Gezond Verstand
http://www.jgv.be
http://www.lijstdedecker.com
Isabelle Van Laethem is offline  
Oud 29 juni 2008, 11:51   #4
Ramon djv
Lokaal Raadslid
 
Ramon djv's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat hebben Verstrepen en zijn collega te doen in Spanje????? Het info is niet nieuw, dat weet ik, maar ik vraag me toch af wat LDD te zoeken heeft met Vlamingen die nu in Spanje leven. Als ik naar Spanje verhuisde, zou ik de Spaanse nationaliteit aanvragen en voor een Spaanse partij bij verkiezingen stemmen; het lijkt me toch logisch. Leg me eens uit waarom ik nog voor een Belgische partij zou moeten stemmen.................terwijl ik niet meer in België zou leven. De aanwezigheid van LDD leden in Spanje heeft totaal geen zin volgens mij.

Stel je in de plaats van politici. Hier in het vochtige België met een hoop foldertjes van deur tot deur gaan en steeds maar mensen aantreffen die pas van hun werk komen en nog gestresseerd zijn...of in Spanje bij een stralend zonnetje op de plezierboot met een glas champagne in de hand om van de ene lachende toerist naar de andere te gaan.

Iemand moet het doen, hé
__________________
Focus op de steinerschool

Laatst gewijzigd door Ramon djv : 29 juni 2008 om 11:52.
Ramon djv is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be