Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli) Voorzitter Jong N-VA, student Rechten aan de VUB en gemeenteraadslid in Keerbergen. Daarnaast is hij al jaren actief binnen de brede Vlaamse beweging. Als jongerenvoorzitter maakt hij deel uit van het partijbestuur en de partijraad van de N-VA.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2008, 15:38   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Hoe gaat Jong N-VA om met het spook van de collaboratie?

In de buitenlandse pers wordt Vlaanderen, en in het bijzonder het Vlaams Blok en de N-VA, dikwijls geschilderd als extreem-rechts. De leden van deze partijen zouden nazaten van nazi-sympathisanten zijn.

Er lopen in de N-VA en het Vlaams Blok natuurlijk ook zeer veel mensen met een zwart verleden rond. Dat kan niet ontkend worden. Maar moet het telkens opnieuw benadrukt worden?

Dat spook van de collaboratie duikt soms echter toch nog op (zie De Wever's korte uitschuiver rond de Joden in Antwerpen en de studie daarrond). En dan weet het electoraat weer waar de partij eigenlijk vandaan komt.


Hoe gaat Jong N-VA om met deze erfenis? Bestaat er een strategie om vragen daarover te beantwoorden? Wordt er dikwijls over het zwarte verleden van de ouders van Jong N-VA-leden gesproken binnen de groep? Of heerst er een gevoel dat dit donkere tijdperk werkelijk tot het verleden behoort?
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 13 juli 2008 om 15:41.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 15:44   #2
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
In de buitenlandse pers wordt Vlaanderen, en in het bijzonder het Vlaams Blok en de N-VA, dikwijls geschilderd als extreem-rechts. De leden van deze partijen zouden nazaten van nazi-sympathisanten zijn.

Er lopen in de N-VA en het Vlaams Blok natuurlijk ook zeer veel mensen met een zwart verleden rond. Dat kan niet ontkend worden. Maar moet het telkens opnieuw benadrukt worden?

Dat spook van de collaboratie duikt soms echter toch nog op (zie De Wever's korte uitschuiver rond de Joden in Antwerpen en de studie daarrond). En dan weet het electoraat weer waar de partij eigenlijk vandaan komt.


Hoe gaat Jong N-VA om met deze erfenis? Bestaat er een strategie om vragen daarover te beantwoorden? Wordt er dikwijls over het zwarte verleden van de ouders van Jong N-VA-leden gesproken binnen de groep? Of heerst er een gevoel dat dit donkere tijdperk werkelijk tot het verleden behoort?

De oorlog is 63 jaar geleden gestopt: ik ben 22, mijn ouders zijn 50, mijn grootouders 75. Ik zie niet in wat ik met de colloboratie te maken heb.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 16:14   #3
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

De buitenlandse pers krijgt de berichten binnen van de Le Soir en andere Franstalige zeverkranten, logisch dan ook dat we zo afgeschilderd worden.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 17:12   #4
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Citaat:
Dat spook van de collaboratie duikt soms echter toch nog op (zie De Wever's korte uitschuiver rond de Joden in Antwerpen en de studie daarrond). En dan weet het electoraat weer waar de partij eigenlijk vandaan komt.
Wat De Wever impliceerde met zijn uitspraak is dat niet heel Antwerpen collaboreerde, maar dat daar evenwel ook mensen zaten uit het verzet.

Trouwens, als je ver genoeg graaft kan je in ieders familie "zwarten" terugvinden hoor. Nonkels, tantes, neven, achterneven, etc.
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 17:30   #5
armando
Schepen
 
Geregistreerd: 25 maart 2006
Berichten: 450
Standaard

Filip De Winter zijn vader zat in het verzet bij mijn weten.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 18:52   #6
Pantoffeldiertje
Gouverneur
 
Pantoffeldiertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
In de buitenlandse pers wordt Vlaanderen, en in het bijzonder het Vlaams Blok en de N-VA, dikwijls geschilderd als extreem-rechts. De leden van deze partijen zouden nazaten van nazi-sympathisanten zijn.

Er lopen in de N-VA en het Vlaams Blok natuurlijk ook zeer veel mensen met een zwart verleden rond. Dat kan niet ontkend worden. Maar moet het telkens opnieuw benadrukt worden?

Dat spook van de collaboratie duikt soms echter toch nog op (zie De Wever's korte uitschuiver rond de Joden in Antwerpen en de studie daarrond). En dan weet het electoraat weer waar de partij eigenlijk vandaan komt.


Hoe gaat Jong N-VA om met deze erfenis? Bestaat er een strategie om vragen daarover te beantwoorden? Wordt er dikwijls over het zwarte verleden van de ouders van Jong N-VA-leden gesproken binnen de groep? Of heerst er een gevoel dat dit donkere tijdperk werkelijk tot het verleden behoort?
Ik hoop dat ik dit mis interpreteer. De Wever haalde niet uit naar de joden.


En waarom beperkt u zich tot het N-VA en VB en Vlaamse partijen?

Rex? Degrelle? La légion Wallonne?
__________________
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn."
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 20:57   #7
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Wat De Wever impliceerde met zijn uitspraak is dat niet heel Antwerpen collaboreerde, maar dat daar evenwel ook mensen zaten uit het verzet.

Trouwens, als je ver genoeg graaft kan je in ieders familie "zwarten" terugvinden hoor. Nonkels, tantes, neven, achterneven, etc.
Hij heeft zichzelf geexcuseerd, dus je hoeft zijn woorden nu niet te nuanceren.
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 14:40   #9
Bas Luyten
Vreemdeling
 
Bas Luyten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
In de buitenlandse pers wordt Vlaanderen, en in het bijzonder het Vlaams Blok en de N-VA, dikwijls geschilderd als extreem-rechts. De leden van deze partijen zouden nazaten van nazi-sympathisanten zijn.

Er lopen in de N-VA en het Vlaams Blok natuurlijk ook zeer veel mensen met een zwart verleden rond. Dat kan niet ontkend worden. Maar moet het telkens opnieuw benadrukt worden?

Dat spook van de collaboratie duikt soms echter toch nog op (zie De Wever's korte uitschuiver rond de Joden in Antwerpen en de studie daarrond). En dan weet het electoraat weer waar de partij eigenlijk vandaan komt.


Hoe gaat Jong N-VA om met deze erfenis? Bestaat er een strategie om vragen daarover te beantwoorden? Wordt er dikwijls over het zwarte verleden van de ouders van Jong N-VA-leden gesproken binnen de groep? Of heerst er een gevoel dat dit donkere tijdperk werkelijk tot het verleden behoort?

Het beeld dat u oproept klopt niet met de werkelijkheid. Ik hoef niet om te gaan met dezze erfenis, want die is er niet. Tuurlijk zijn er ouderen waarbij er een link is met een oorlogsverleden van hun ouders, maar dit gaat meestel over repressie en niet over collaboratie. Dat u insinueert dat het elecoraat van onze partij daar vandaan zou komen getuigt van een gigantische onwetendheid. Laat staan dat we hierover 'op vragen zouden moeten beantwoorden'. Denkt u nu echt dat wij leden bij de jongeren hebben waarvan de ouders iets te maken zouden hebben gehad met collaboratie? Denkt u nu echt dat wij daarover wensen te praten of aan groepstherapie doen? Dit is echt te belachelijk voor woorden en toont waartoe stigmatisering van een politieke lijn kan leiden.

Ik zal mijn eigen voorbeeld geven. Ik kom niet uit een Vlaams nest, ik heb zelfs Waalse 'roots'. Mijn overtuiging is ingegeven door een eigen analyse van de feiten en rationele analyse van de huidige maatschappelijke problemen.

Iets anders is de opmerking van BDW over de joden in antwerpen. Ik geef hem 100% gelijk, alleen was de timing misschien niet ideaal en is het ons debat niet. Wat mij stoort is de zelfcensuur die we ons hieromtrent moeten opleggen. Een Vlaams-nationalist mag 'tout court' niet spreken over de joden of we gaan terug naar de jaren 30... ongelofelijk. De toenmalige heisa was volledig buiten proportie en op zijn minst gezegd intellectueel oneerlijk.
__________________
http://www.jongnva.be
Bas Luyten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 15:02   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Vond u het dan ook misplaatst dat obscure collaboratie-figuren vh toenmalige VNV, als Staf De Clercq en Cyriel "Die Welt muss Gott danken, dass er einen Hitler geschaften hat. Der Anschluss Flanderns an das Deutsches Reich würde für die Flamen ein Glück sein." Verschaeve, uitvoerig werden gehuldigd op een ijzerwake van een paar jaar terug ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:27   #11
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Vond u het dan ook misplaatst dat obscure collaboratie-figuren vh toenmalige VNV, als Staf De Clercq en Cyriel "Die Welt muss Gott danken, dass er einen Hitler geschaften hat. Der Anschluss Flanderns an das Deutsches Reich würde für die Flamen ein Glück sein." Verschaeve, uitvoerig werden gehuldigd op een ijzerwake van een paar jaar terug ??
Dag Pietje, al een hele tijd geleden dat ik nog eens op je galspuwerij reageerde.
Waarom behandel je dit onderwerp niet in de topics die daarover handelen?
Bij mijn weten heeft noch het NVA noch het VB een standpunt over collaboratie en alles wat daarmee te maken had.
Het VB heeft wel een standpunt over de repressie en de tot op heden nog niet gecorrigeerde zaken vanuit de Belgische overheid.

Verder heeft Bas hier ook een punt uiteraard. Dat merk ik ook bij de jongeren in mijn partij en in mijn familie. Voor de doorsneejongeren ligt dat onderwerp even ver terug in de geschiedenis als de Napoleonitische oorlogen of de middeleeuwen en de Romeinen.
Ze kunnen er zich niets bij voorstellen en zich zeker niet verplaatsen in de geesten van mensen uit die tijd. Mee een gevolg van de eeuwige zwartwitvoorstellingen die daarover hooggehouden worden.

En om de puntjes op de i te zetten wat betreft de vraag die gesteld werd over de franstalige 'collaborateurs' (tussen aanhalingstekens); je kan nog véél verder gaan. Bij Hitlers troepen waren afdelingen van ALLE westerse nationaliteiten en zelfs ook nog eens troepen uit het oosten. Jeruzalem onder andere...
En ja, Hitler had ook Joodse medestanders. Als meest brutale Jodenvervolgers gelden trouwens nog altijd de Joodse veiligheidskorpsen in de ghetto's zelf. Triest maar daarom niet minder waar.

kortom, stof voor eindeloze discussies en zoals Basje terecht opmerkt, daar kan iemand van zijn leeftijd en gegeven de op zijn lichtst gezegd gekleurde zwartwitinformatie (hier geen contradictie) niets zinnig over zeggen me dunkt.

Tegenvraagje trouwens.
Vindt jij het terecht dat vrouwen en dochters van mensen die niet meer deden dan hun parochieherder volgen daarvoor kaalgeschoren, meermaals verkracht en niet zelden vermoord werden?
Vindt jij het terecht dat al hun bezittingen, inclusief hun huizen, geroofd en dat nadien al wat niet bruikbaar of wegsleepbaar was vernield en in brand gestoken werd?
Vindt jij het terecht dat die mensen hun kinderen achtergesteld werden in het onderwijs, bij sociale voorzieningen enzoverder?
En het Belangrijkst nog, vindt jij het terecht dat dit gebeurde met medeweten van en zelfs actieve medewerking vanuit de Belgische overheid?

Zie je wel?
Dit is echt geen onderwerp dat hier thuishoort.

En voor er iemand begint te jammeren, ik ontken hier niets, minimaliseer hier niets en spreek me zelfs nergens uit over al dan niet terecht over wat dan ook betrekking heeft tot het Joodse volk. Want dat is dan nog maar eens een ander onderwerp...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 22:54   #12
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dag Pietje, al een hele tijd geleden dat ik nog eens op je galspuwerij reageerde.
Waarom behandel je dit onderwerp niet in de topics die daarover handelen?
Bij mijn weten heeft noch het NVA noch het VB een standpunt over collaboratie en alles wat daarmee te maken had.
Het VB heeft wel een standpunt over de repressie en de tot op heden nog niet gecorrigeerde zaken vanuit de Belgische overheid.

Verder heeft Bas hier ook een punt uiteraard. Dat merk ik ook bij de jongeren in mijn partij en in mijn familie. Voor de doorsneejongeren ligt dat onderwerp even ver terug in de geschiedenis als de Napoleonitische oorlogen of de middeleeuwen en de Romeinen.
Ze kunnen er zich niets bij voorstellen en zich zeker niet verplaatsen in de geesten van mensen uit die tijd. Mee een gevolg van de eeuwige zwartwitvoorstellingen die daarover hooggehouden worden.

En om de puntjes op de i te zetten wat betreft de vraag die gesteld werd over de franstalige 'collaborateurs' (tussen aanhalingstekens); je kan nog véél verder gaan. Bij Hitlers troepen waren afdelingen van ALLE westerse nationaliteiten en zelfs ook nog eens troepen uit het oosten. Jeruzalem onder andere...
En ja, Hitler had ook Joodse medestanders. Als meest brutale Jodenvervolgers gelden trouwens nog altijd de Joodse veiligheidskorpsen in de ghetto's zelf. Triest maar daarom niet minder waar.

kortom, stof voor eindeloze discussies en zoals Basje terecht opmerkt, daar kan iemand van zijn leeftijd en gegeven de op zijn lichtst gezegd gekleurde zwartwitinformatie (hier geen contradictie) niets zinnig over zeggen me dunkt.

Tegenvraagje trouwens.
Vindt jij het terecht dat vrouwen en dochters van mensen die niet meer deden dan hun parochieherder volgen daarvoor kaalgeschoren, meermaals verkracht en niet zelden vermoord werden?
Vindt jij het terecht dat al hun bezittingen, inclusief hun huizen, geroofd en dat nadien al wat niet bruikbaar of wegsleepbaar was vernield en in brand gestoken werd?
Vindt jij het terecht dat die mensen hun kinderen achtergesteld werden in het onderwijs, bij sociale voorzieningen enzoverder?
En het Belangrijkst nog, vindt jij het terecht dat dit gebeurde met medeweten van en zelfs actieve medewerking vanuit de Belgische overheid?

Zie je wel?
Dit is echt geen onderwerp dat hier thuishoort.

En voor er iemand begint te jammeren, ik ontken hier niets, minimaliseer hier niets en spreek me zelfs nergens uit over al dan niet terecht over wat dan ook betrekking heeft tot het Joodse volk. Want dat is dan nog maar eens een ander onderwerp...
Eigenlijk is het "Vind jij" hè Joris.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 11:28   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dag Pietje, al een hele tijd geleden dat ik nog eens op je galspuwerij reageerde.
Waarom behandel je dit onderwerp niet in de topics die daarover handelen?
Bij mijn weten heeft noch het NVA noch het VB een standpunt over collaboratie en alles wat daarmee te maken had.
Je had beter mijn reactie volledig en aandachtig gelezen, dan je (misschien, je weet maar nooit) kunnen vaststellen dat mijn posting niet "zomaar" over collaboratie ging MAAR WEL over het huldigen van kopstukken vd collaboratie.
Ik bedoel maar : zestig jaar na het einde van WOII NOG STEEDS de meest gitzwarte kopstukken vd collaboratie huldigen en eren, en tegelijkertijd steen en been klagen dat jullie partij (en kom niet af dat het VB geen uitstaans heeft met de ijzerwake, want iedereen weet dat dit onder impuls vh VB werd opgericht, na de smadelijke en schofterige vertoning van datzelfde VB, op de Ijzerbedevaart van 1997) om de haverklap in het "nazi-hoekje" wordt geduwd, is niet erg consequent.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 22:35   #14
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

en bump uit het zicht
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 23:18   #15
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Eigenlijk is het "Vind jij" hè Joris.
Nee hoor ik mij niet voor een schrijffout meer of minder. Ik ben op dit forum dan ook niet aanwezig als taalkundige. Bij mij staat boven al de inhoud van de boodschap centraal.

Toegegeven, het zou niet mogen maar eerlijk nu. Heb jij echt geen inhoudelijker verweer dan dit?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 23:33   #16
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Nee hoor ik mij niet voor een schrijffout meer of minder. Ik ben op dit forum dan ook niet aanwezig als taalkundige. Bij mij staat boven al de inhoud van de boodschap centraal.

Toegegeven, het zou niet mogen maar eerlijk nu. Heb jij echt geen inhoudelijker verweer dan dit?
Alle gekheid op een stokje, dit soort opmerkingen, al dan niet goed gemeend doet uiteindelijk de discussie geen goed.
We kunnen toch moeilijk gaan stellen dat alleen wie foutloos schrijft een eigen mening mag verkondigen?

Niet intelectuelen zijn toch geen untermenschen?
In een democratie heeft iedereen het recht om gehoord te worden ongeacht zijn verstandelijk vermogen, Godsdienst, politieke overtuiging, leeftijd, geslacht en noem maar op.
Het onderliggend idee dat iemand verstandelijk minderwaardig zou zijn omdat hij niet foutloos schrijft...
Wiskundige wetenschappers die niet foutloos schrijven zijn dus dommer dan een leraar Nederlands (met alle respect voor deze laatsten, ik ben noch altijdeen fan van Bobsico)?
De Grootste mens die ik ooit mocht kennen was een vakleraar houtbewerking in het beroepsonderwijs (A4). Een waar groot mens waar menig wetenschapper niet aan zou kunnen tippen. Ik hoef mij niet af te vragen wat deze van zulke reacties zou denken... ik weet dat.
u ook hoop ik...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 12:35   #17
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Nee hoor ik mij niet voor een schrijffout meer of minder. Ik ben op dit forum dan ook niet aanwezig als taalkundige. Bij mij staat boven al de inhoud van de boodschap centraal.

Toegegeven, het zou niet mogen maar eerlijk nu. Heb jij echt geen inhoudelijker verweer dan dit?
Ik sta aan jouw kant hoor, maar het leek me beter de linksen alhier er niet mee te laten scoren.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 12:37   #18
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Alle gekheid op een stokje, dit soort opmerkingen, al dan niet goed gemeend doet uiteindelijk de discussie geen goed.
We kunnen toch moeilijk gaan stellen dat alleen wie foutloos schrijft een eigen mening mag verkondigen?

Niet intelectuelen zijn toch geen untermenschen?
In een democratie heeft iedereen het recht om gehoord te worden ongeacht zijn verstandelijk vermogen, Godsdienst, politieke overtuiging, leeftijd, geslacht en noem maar op.
Het onderliggend idee dat iemand verstandelijk minderwaardig zou zijn omdat hij niet foutloos schrijft...
Wiskundige wetenschappers die niet foutloos schrijven zijn dus dommer dan een leraar Nederlands (met alle respect voor deze laatsten, ik ben noch altijdeen fan van Bobsico)?
De Grootste mens die ik ooit mocht kennen was een vakleraar houtbewerking in het beroepsonderwijs (A4). Een waar groot mens waar menig wetenschapper niet aan zou kunnen tippen. Ik hoef mij niet af te vragen wat deze van zulke reacties zou denken... ik weet dat.
u ook hoop ik...
Uiteindelijk lijkt het me toch de bedoeling om foutloos te schrijven. Je hoeft er daarom niet denigrerend over te doen, maar als ik een fout zou schrijven zou ik ook willen dat men me erop wees.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 16:38   #19
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

zand erover hé boys...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 23:03   #20
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Alle gekheid op een stokje, dit soort opmerkingen, al dan niet goed gemeend doet uiteindelijk de discussie geen goed.
We kunnen toch moeilijk gaan stellen dat alleen wie foutloos schrijft een eigen mening mag verkondigen?

Niet intelectuelen zijn toch geen untermenschen?
In een democratie heeft iedereen het recht om gehoord te worden ongeacht zijn verstandelijk vermogen, Godsdienst, politieke overtuiging, leeftijd, geslacht en noem maar op.
Het onderliggend idee dat iemand verstandelijk minderwaardig zou zijn omdat hij niet foutloos schrijft...
Wiskundige wetenschappers die niet foutloos schrijven zijn dus dommer dan een leraar Nederlands (met alle respect voor deze laatsten, ik ben noch altijdeen fan van Bobsico)?
De Grootste mens die ik ooit mocht kennen was een vakleraar houtbewerking in het beroepsonderwijs (A4). Een waar groot mens waar menig wetenschapper niet aan zou kunnen tippen. Ik hoef mij niet af te vragen wat deze van zulke reacties zou denken... ik weet dat.
u ook hoop ik...
Dat noemt zich dan Vlaams-nationalist en dat maakt de meest onnozele dt-fouten. Deportatie is de enige oplossing.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be