Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug) Voorzitter Animo

 
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2008, 07:29   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard Hoe groen is Spa ?

Airco met groene stroom contract

--------------------------------------------------------------------------------

Ik was zo'n beetje aan het filosoforeren: de perfecte synergie is zonnepanelen voor een airco. Dus stel dat er een regeltje gemaakt wordt dat een airco alleen mag werken met groene stroom... Dan kan dit het vehikel worden van de 21ste eeuw om alle aircofanaten (zelfs in de auto) te verplichten te investeren in groene stroom. Of contracten af te sluiten voor de hoeveelheid groene stroom die ze gaan verbruiken met de airco...


Zwembad met zonnepanelen verwarming
--------------------------------------------------------------------------------

Nog eentje die tonnen energie moet vangen op lange termijn.



BBQ op houtskool verbieden
--------------------------------------------------------------------------------
Zoals in zwitserland
Alleen gas BBQ toelaten



De gloeilamp uit de handel halen
--------------------------------------------------------------------------------

Zoals in Cananda



een SLURPTAKS op SUV's
--------------------------------------------------------------------------------
Zoals in Nederland



een energielabel en rating voor de verhuurmarkt/verkoopmarkt
--------------------------------------------------------------------------------

Zoals in Nederland moet je een energieaudit voorleggen aan de huurder, en kan zo de energievriendelijkheid van uw huis de huurprijs mee bepalen...

En onbewoonbaar verklaren van slecht geisoleerde of inefficient verwarmde huizen.




Isoleren van overheidsgebouwen
--------------------------------------------------------------------------------

Overheidsgebouwen zijn bij de slechts geisoleerde ?? Controleer maar eens in uw omgeving hoeveel overheidsgebouwen al driedubbel glas hebben ????
Waarom altijd de energie voor efficientieverhoging bij de privé leggen en zelf de begroting zitten verspillen ??? Is dit goed bestuur ??? Op die manier komt de volledige overheidssector in discrediet...

Daarom onbewoonbaar verklaren van alle slecht geisoleerde gebouwen...


Hervormen van het stookoliefonds naar een energieaudit en verwarming en isolatieconsulting
--------------------------------------------------------------------------------

Omdat het fonds alleen maar de fouten bestendigt en geen impulsen geeft om de fouten te saneren.
Dus elke aanvrager tot stookoliefonds zou automatisch na een energieaudit zijn gebouw moeten saneren of isoleren.


Flexibeler regels maken voor windmolen plaatsen vanuit de gemeente
--------------------------------------------------------------------------------
Nu schijnt het quasi onmogelijk te zijn een windmolen te plaatsen als particulier ?


Flexibelere regels voor het leveren van electriciteit aan het net bij COgeneratie
--------------------------------------------------------------------------------
Nu is het als particulier schier onmogelijk om een cogeneratieketel te plaatsen en het overschot aan electriciteit terug te verkopen aan het net.
brother paul is offline  
Oud 19 augustus 2008, 12:48   #2
danielsjohan
Partijlid
 
danielsjohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: Mortsel / Leuven
Berichten: 203
Standaard

Enkele opmerkingen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Airco met groene stroom contract

--------------------------------------------------------------------------------

Ik was zo'n beetje aan het filosoforeren: de perfecte synergie is zonnepanelen voor een airco. Dus stel dat er een regeltje gemaakt wordt dat een airco alleen mag werken met groene stroom... Dan kan dit het vehikel worden van de 21ste eeuw om alle aircofanaten (zelfs in de auto) te verplichten te investeren in groene stroom. Of contracten af te sluiten voor de hoeveelheid groene stroom die ze gaan verbruiken met de airco...
Ik kan me vergissen, maar stoot een airco niet veel meer (en veel schadelijkere) stoffen uit dan enkel de CO2 bij de energie-opwekking? Betere isolatietechnieken en koelingsmechanismen zonder airco zijn een veel beter idee volgens mij. En ja, ook deze zijn al technische haalbaar en worden al gebruikt. Alleen zijn ze nog niet bekend, en dus worden ze niet op grote schaal gebouwd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De gloeilamp uit de handel halen
--------------------------------------------------------------------------------

Zoals in Cananda
Als ik me niet vergis, komt dit er aan over enkele jaren, danzij een Europese richtlijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een energielabel en rating voor de verhuurmarkt/verkoopmarkt
--------------------------------------------------------------------------------

Zoals in Nederland moet je een energieaudit voorleggen aan de huurder, en kan zo de energievriendelijkheid van uw huis de huurprijs mee bepalen...

En onbewoonbaar verklaren van slecht geisoleerde of inefficient verwarmde huizen.
Ik meen me te herinneren dat dit er al aankomt op Vlaams niveau. Al denk ik niet dat dit de huurprijs mee zal bepalen.
__________________
,,I don't want to make the wrong mistake"
--G. Bush Sr.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline  
Oud 19 augustus 2008, 14:17   #3
Bram Boriau - animo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 augustus 2008
Berichten: 12
Standaard

Enkele goede voorstellen inderdaad. Zonder er in detail op in te gaan: Frank VDB investeert veel in energieneutrale scholen. Het voorstel van de verplichte energieaudit werd reeds door animo lanceerd.
Bram Boriau - animo is offline  
Oud 19 augustus 2008, 20:08   #4
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Als ik zo alle wenstpunten van SPA groen lees dan zijn dat allemaal 'rode' wensen. SPA is dus ROOD.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Mahalingam is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be