Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Moeten nu ook racistische beleidsdaden niet dringend vervolgd worden?
Racistische daden tegen Vlamingen en allochtonen moeten keihard veroordeeld worden 28 53,85%
Racistisme tegen Vlamingen en allochtonen moeten vervolgd worden; veroordelingen lijken onvermijdelijk 7 13,46%
Gerechtelijk onderzoek naar racisme tegen allochtonen & Vlamingen is noodzakelijk; vervolging mogelijk 6 11,54%
Géén uitgesproke mening OF ken dit dossier niet genoeg 3 5,77%
Ik ken géén strafbare racistische misdrijven tegen Vlamingen en allcohtonen 8 15,38%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 13 november 2004, 03:00   #21
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Labyrinth, neem u tenminste de moeite om de Van dale te consulteren voor een mogelijke interpretatie.
Racisme: verering van het ras, politieke rasleer.

Er is dus niets strafbaars aan racisme. Iedereen heeft het recht zich 'anders' te vinden dan een bepaalde omgeving. Zo mogen de joden ongestraft zichzelf het uitverkoren volk noemen!...
Te vinden, je doet maar, racistisch handelen (en spreken kan ook handelen zijn), daarvoor moet je 't eens gaan vragen bij het hof van Cassatie, die hebben het juist heel grondig bestudeerd
filosoof is offline  
Oud 13 november 2004, 11:27   #22
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Probeer niet van onderwerp te veranderen. Ik heb u voorbeelden gegeven van racistische daden die ongestraft blijven. En ditmaal hebben het inquisitiecentrum en de liga der mensenrechten geen kik gegeven. Met welk recht? Het recht van de sterkste? Waarschijnlijk het recht van de politiek-correcte!

Ik haal hier een passage aan van advocaat-generaal Timperman, de magistraat die namens het openbaar ministerie gesproken heeft op het Blok-proces. Hij zegde:"...In geen enkele wettekst staat dat er op het recht van gelijke behandeling een uitzondering mag gemaakt worden voor het politieke debat". Als er geen uitzondering mag gemaakt worden voor het politieke debat, dan speelt die vent serieus komedie om 'en passant' te 'vergeten' dat er WEL uitzonderingen zijn wanneer de Belgen onrecht aangedaan wordt met de zogenoemde 'positieve discriminatie', zeg maar het politiek-correct racisme.
Jean-Pierre is offline  
Oud 13 november 2004, 11:33   #23
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Hier weer een voorbeeld van racisme. De publicatie van een vacature bij de VDAB. vacature nummer referte 10744276 http://www.vdab.be Vacaturedatum: 07/01/2003

DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Zoekt:

1 ALLOCHTONE OPVOEDER (MOL)
Begeleiden van door de jeugdrechter geplaatste minderjarigen. De begeleider draagt de verantwoordelijkheid voor een leefgroep van ongeveer 10 jongeren. Hij werkt in ploegverband met afwisselende voor- en namiddagdiensten (van 6.00 u tot 14.00 u en van 14.00 u tot 22.00 u ) , en presteert 1 weekend op
2.

ENKEL ALLOCHTONEN, [u]die een middelbaar diploma hebben komen in aanmerking, en zijn verplicht zich in te schrijven voor vormingsleergangen-opvoeder tijdens de tewerkstelling (kosten en lesuren ten laste van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap). Volgens de wetgeving komen enkel MANNEN in aanmerking voor deze job.

Solliciteren: GBJ DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Telefonisch contact opnemen met Dhr. VAN CHAZE LUC Tel. 014 34 65 11
of Theo Deckers 014 34 65 11 of Luc Van Chaze 014 34 65 22
Schriftelijk t.a.v. Dhr. VAN CHAZE LUC
Vacaturedatum: 07/01/2003
Datum laatste wijziging: 07/01/2003
Jean-Pierre is offline  
Oud 13 november 2004, 13:55   #24
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Zou jij je zuster in die job zien?
filosoof is offline  
Oud 13 november 2004, 17:23   #25
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Niet te geloven hoeveel onzin in deze topic ook weeral!
filosoof is offline  
Oud 13 november 2004, 20:34   #26
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Het Vlaams Blok is bijvoorbeeld veroordeelt geworden voor zaken die in o.a Nederland nu officieel tot het beleid horen.
Peacke, je vergeet te vermelden dat de slogan "eigen volk eerst" in het door jou zo bejubelde Nederland door de rechter verboden is wegens racistisch

edit : en uiteraard moet er opgetreden worden tegen ALLE vormen van racisme. Dat is zo voor de hand liggend dat ik het was vergeten te vermelden ...

Laatst gewijzigd door jules : 13 november 2004 om 20:35.
jules is offline  
Oud 13 november 2004, 22:01   #27
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
[size=3]Onjuiste vraagstelling dus:[/size]

Racistische daden tegen Vlamingen en allochtonen moeten keihard veroordeeld worden Vermits Vlamingen vh "zelfde ras" als Walen of Brusselaars zijn, valt dat niet onder de noemer racisme
....
Je mag het woord racisme niet lichtvaardig gebruiken, ook niet voor communautaire geschillen, anders hol je de wet op de bestrijding vh racisme en xenofobie uit en speel je in de kaart van Dewinter en C°:dan wordt morgen een ruzie tussen Antwerpenaars en Waaslanders of tussen Hobokenaars en Edegemnaars ook racisme genoemd:[size=3] verloederend taalgebruik[/size]
Allé, ons zelfverklaarde lichtbaken weet het alweer beter. Naar een klassieke interpretatie behoren Vlamingen en Walen niet tot een verschillende ras, net zomin als Turken, Spanjaarden en joden. Nochtans bestaat er zware discriminatie, vooroordelen e.d.m. tussen sommige van deze groepen. En net zo, is het voor iedereen kristalhelder welke groepen er bedoeld worden wanneer men spereekt over de disc<riminatie van Vlamingen door Franstaligen in brussel. Daarbij is het totaal onbelangrijk of een tweetalige Vlaming die bv. thuis berbers of Italiaans spreekt, dan wel nederlands: wanneer hij in Brussel met openbare diensten te maken heeft, dan is de kans op discriminatie exact even groot voor de Vlaming met Italiaans als moedertaal als Nederlands.

Anderzijds ebstaan er géén zelfs maar bij beadering vergelijkbare discriminatie tussen Hobokenaars en Edegemenaars. Sommige heel kleine luiden zullen wel een onderscheid maken, maar dat is totaal niets vergeleken met wat Vlamingen (én allochtonen) in brussel ondergaan (waarbij allochtonen volgesn mij dikwijls veel zwaarder gediscrimineerd worden).

Er bestaat dus een scheidingslijn tussen Vlamingen en franstalige Belgen. Een scheidingslijn die enkel bij oppervlakkige waarneming taalgebonden is, die dikwijls in de taal een aanleiding vindt (in het nederlands moet ge gemiddeld genomen véél langer wachten bij politie in brussel bv.), maar die in wezen bepaald wordt door het behoren tot een bepaalde groep, een bepaalde culturele gemeenschap. Een onderscheid dat dus van dezelfde orde van grootte is als het onderscheid ts. Roma en andere naties, ethnische groepen of volkeren (kies zelf maar).

En, beste groot licht, hoe noemt ge dan de discriminatie omwille van het ehoren tot één bepaalde natie, ethnische groep of culturele gemeenschap (zoals bv. de basken en catalanen onder Franco). Wordt dat niet dikwijls 'ethnische discriminatie' of 'racisme' genoemd?

Waarbij ik u gelijk geef dat het hier niet gaat in de zin van discriminatie op verschillende ras! Er bestaan immers géén verschillende menselijek rassen, enkel maar veronderstelde onderscheiden op uiterlijke of uiterlijk waarneembare kenmerken (zoals fysionomie, taal, maar ook typische klederdracht, ...).

Kortom, gaat het hier niet over een discriminatie die -ongeacht hoe men ze precies noemt- in flagrante tegenstrijd met de universele mensenrechten, én met de EVRM is?
Rudi Dierick is offline  
Oud 13 november 2004, 22:08   #28
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Peacke, je vergeet te vermelden dat de slogan "eigen volk eerst" in het door jou zo bejubelde Nederland door de rechter verboden is wegens racistisch
Inderdaad, en dat bewijs dat in een rechtsstaat racisme dus wel degelijk bestraft kan worden, M.a.w. het is enkel de belgische wetgeving en gerecht die zo slappe koffie zetten.

De is dus wel degelijk de kern van de vraagstelling: het feit dat discriminereden woorden WEL bestraft worden, maar de net even erge discriminerende DADEN totaal niet! Die straffeloosheid geldt, voor alle duidelijkheid, overigens net zo goed voor racisme vanwege bv. nogal wat 'ordehandhavers' tegenover allochtonen.

Overigens, FILOSOOF, als de discriminatie door een Franstalige politieman in Brussel tegenover een perfect geintegreerde Vlaming van zeg Marokkaanse afkomst wel door zowat iedereen racistisch genoemd wordt, waarom zou een net even feitelijke discriminatie door een Franstalige politieman in Brussel tegenover een gewone autochtone Vlaming géén racisme genoemd mogen worden?

Of behoren Marokanen in uw huist-tuin-en-keuken-filosofie wel tot verschillende rassen, maar bv. Vlamingen en Franstalige belgen of Walen, of West-Europeanen niet?
Rudi Dierick is offline  
Oud 13 november 2004, 22:40   #29
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Allé, ons zelfverklaarde lichtbaken weet het alweer beter. Naar een klassieke interpretatie behoren Vlamingen en Walen niet tot een verschillende ras, net zomin als Turken, Spanjaarden en joden. Nochtans bestaat er zware discriminatie, vooroordelen e.d.m. tussen sommige van deze groepen. En net zo, is het voor iedereen kristalhelder welke groepen er bedoeld worden wanneer men spereekt over de disc<riminatie van Vlamingen door Franstaligen in brussel. Daarbij is het totaal onbelangrijk of een tweetalige Vlaming die bv. thuis berbers of Italiaans spreekt, dan wel nederlands: wanneer hij in Brussel met openbare diensten te maken heeft, dan is de kans op discriminatie exact even groot voor de Vlaming met Italiaans als moedertaal als Nederlands.

Anderzijds ebstaan er géén zelfs maar bij beadering vergelijkbare discriminatie tussen Hobokenaars en Edegemenaars. Sommige heel kleine luiden zullen wel een onderscheid maken, maar dat is totaal niets vergeleken met wat Vlamingen (én allochtonen) in brussel ondergaan (waarbij allochtonen volgesn mij dikwijls veel zwaarder gediscrimineerd worden).

Er bestaat dus een scheidingslijn tussen Vlamingen en franstalige Belgen. Een scheidingslijn die enkel bij oppervlakkige waarneming taalgebonden is, die dikwijls in de taal een aanleiding vindt (in het nederlands moet ge gemiddeld genomen véél langer wachten bij politie in brussel bv.), maar die in wezen bepaald wordt door het behoren tot een bepaalde groep, een bepaalde culturele gemeenschap. Een onderscheid dat dus van dezelfde orde van grootte is als het onderscheid ts. Roma en andere naties, ethnische groepen of volkeren (kies zelf maar).

En, beste groot licht, hoe noemt ge dan de discriminatie omwille van het ehoren tot één bepaalde natie, ethnische groep of culturele gemeenschap (zoals bv. de basken en catalanen onder Franco). Wordt dat niet dikwijls 'ethnische discriminatie' of 'racisme' genoemd?

Waarbij ik u gelijk geef dat het hier niet gaat in de zin van discriminatie op verschillende ras! Er bestaan immers géén verschillende menselijek rassen, enkel maar veronderstelde onderscheiden op uiterlijke of uiterlijk waarneembare kenmerken (zoals fysionomie, taal, maar ook typische klederdracht, ...).

Kortom, gaat het hier niet over een discriminatie die -ongeacht hoe men ze precies noemt- in flagrante tegenstrijd met de universele mensenrechten, én met de EVRM is?
Rudi,
Ik sprak van verloederend taalgebruik, en dat bedoelde ik ook zo: jij wil elke onenigheid als "racisme interpreteren, met als resultaat dat de échte racisten vrijuit gaan dan..

Ik woon nu al enkele jaren terug in Brussel en ben wel beter op de hoogte van toestanden hier dan jij (in Hoboken was het toch??) Ik heb alle mogelijke contacten en dat zijn er nogal wat met administraties, ziekenhuizen, banken, winkels en ondervond nooit enige onheuse behandeling, erger dan elders (in Vlaanderen dus) Als jij van ginder uit het beter meent te weten ben je helderziende, maar zou je je kristallen bol eens moeten WASSEN

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2004 om 22:42.
filosoof is offline  
Oud 13 november 2004, 23:14   #30
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Inderdaad, en dat bewijs dat in een rechtsstaat racisme dus wel degelijk bestraft kan worden, M.a.w. het is enkel de belgische wetgeving en gerecht die zo slappe koffie zetten.

De is dus wel degelijk de kern van de vraagstelling: het feit dat discriminereden woorden WEL bestraft worden, maar de net even erge discriminerende DADEN totaal niet! Die straffeloosheid geldt, voor alle duidelijkheid, overigens net zo goed voor racisme vanwege bv. nogal wat 'ordehandhavers' tegenover allochtonen.

Overigens, FILOSOOF, als de discriminatie door een Franstalige politieman in Brussel tegenover een perfect geintegreerde Vlaming van zeg Marokkaanse afkomst wel door zowat iedereen racistisch genoemd wordt, waarom zou een net even feitelijke discriminatie door een Franstalige politieman in Brussel tegenover een gewone autochtone Vlaming géén racisme genoemd mogen worden?

Of behoren Marokanen in uw huist-tuin-en-keuken-filosofie wel tot verschillende rassen, maar bv. Vlamingen en Franstalige belgen of Walen, of West-Europeanen niet?
Voor mij zijn het allemaal mensen, en gelijkwaardig, maar de normale betehenis vh woord "ras" (hoe zinloos die ook is imho) en dus van racisme verlies je COMPLEET uit het oog. Racisten spreken over semietisch (waartoe Joden en Arabieren behoren) en blank, germaans of kaukasisch ras

van het moment dat je in je woordenschat de woorden "ras en racisme" opneemt, moet je ze ook correct gebruiken en dat vergeet je dus.
filosoof is offline  
Oud 14 november 2004, 13:15   #31
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
....jij wil elke onenigheid als "racisme interpreteren, met als resultaat dat de échte racisten vrijuit gaan dan..

Ik woon nu al enkele jaren terug in Brussel en ben wel beter op de hoogte van toestanden hier dan jij (in Hoboken was het toch??) Ik heb alle mogelijke contacten en dat zijn er nogal wat met administraties, ziekenhuizen, banken, winkels en ondervond nooit enige onheuse behandeling, erger dan elders (in Vlaanderen dus) ....
Slordige feitenkennis, ondertussen heb ik al zo'n 10 jaar woonervaring opgedaan in Brussel, én engagement in enkele lokale verenigingen en gemeenschapscentrum. Grosso modo geeft me dat véle 100-en mensen die ik heb leren kennen Dat laat me toe om hard te lachen met uw egoistische blok. Hebt u al een moord meegemaakt? neen, ik ook niet, maar ik ben tensminste niet zo dom+attogant om enkel mijn eigen ervaringen als norm van wat bestaat en wat niet te beschouwen.

Als u toch al zo'n kenner beweert te zijn vande brusselse toestand, dan weet u ongewtijfeld dat PS-minister Demotte expliciet toegaf dat er nu, anno 2004 in de medische urgentiediensten nog steeds grootschalige discrimnitaie bestaat tegen Vlamingen, én dat Vlaamse mandatarissen van alle niet-extremistische partijen samen een stevige klacht indienden bij de Raad van Europa over de discriminaties van Vlaamse patienten én werknemers in héél de hospitaalsector.

Of zijn dat allemaal onwetenden?

Laatst gewijzigd door Rudi Dierick : 14 november 2004 om 13:17.
Rudi Dierick is offline  
Oud 14 november 2004, 13:18   #32
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Voor mij zijn het allemaal mensen, en gelijkwaardig, maar de normale betehenis vh woord "ras" (hoe zinloos die ook is imho) en dus van racisme verlies je COMPLEET uit het oog. Racisten spreken over semietisch (waartoe Joden en Arabieren behoren) en blank, germaans of kaukasisch ras

van het moment dat je in je woordenschat de woorden "ras en racisme" opneemt, moet je ze ook correct gebruiken en dat vergeet je dus.
héhé, u antwoord weer eens straalhard naats de kwestie! Durft u geen inhoudelijke antworod geven op de door zovelen vastgestelde discriminaties van Vlamingen in brussel? Dta zegt natuurlijk genoeg over uw gedachtengoed.
Rudi Dierick is offline  
Oud 14 november 2004, 13:50   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Slordige feitenkennis, ondertussen heb ik al zo'n 10 jaar woonervaring opgedaan in Brussel, én engagement in enkele lokale verenigingen en gemeenschapscentrum. Grosso modo geeft me dat véle 100-en mensen die ik heb leren kennen Dat laat me toe om hard te lachen met uw egoistische blok. Hebt u al een moord meegemaakt? neen, ik ook niet, maar ik ben tensminste niet zo dom+attogant om enkel mijn eigen ervaringen als norm van wat bestaat en wat niet te beschouwen.

Als u toch al zo'n kenner beweert te zijn vande brusselse toestand, dan weet u ongewtijfeld dat PS-minister Demotte expliciet toegaf dat er nu, anno 2004 in de medische urgentiediensten nog steeds grootschalige discrimnitaie bestaat tegen Vlamingen, én dat Vlaamse mandatarissen van alle niet-extremistische partijen samen een stevige klacht indienden bij de Raad van Europa over de discriminaties van Vlaamse patienten én werknemers in héél de hospitaalsector.

Of zijn dat allemaal onwetenden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudi Dierick
Dat laat me toe om hard te lachen met uw egoistische blok.
Verontschuldigingen, ik meende je naar Hoboken te hebben weten referen vorig jaar: Ik volg je schrijfsels niet op de voet.
Mij aan het ZB linken is een grove belediging!!

Nee, ik heb nooit een moord meegemaakt: relevantie?
Moet dat? Worden de Vlamingen volgens jou in Brussel dan vermoord?

Ik leef wel alle dagen in Brussel, en ik en mijn familie ondervinden hier niets van heel je puur politiek geïnspireerde "vlaamse grieventrommel".
Méér nog: ik ben terug naar Brussel komen wonen na jaren in Antwerpen, bewijs dat mijn herinneringen niet traumatizerend waren.
Je manier om altijd problemen te zoeken, zou het misschien daardoor komen dat je er vindt?

Mij kom je vertellen dat ik als Vlaming zogezegd gediscrimineerd wordt, terwijl ik daar absoluut niets van ondervind: ben ik het dan die ongelijk heb? Zou ik gediscrimineerd of vermoord moeten worden om jou een plezier te doen?

Moet ik klachten indienen over zaken die me niet overkomen om jouw politieke ambitie plezier te doen?? Als jij ergens schrijft dat zelfs een Italiaanssprekende Vlaming gediscrimineerd wordt, ben je wel belachelijk: Als die man Italiaans spreekt, hoe kan gelijk wie dan zelfs maar weten dat hij van vlaamse afkomst is en hem daarom discrimineren??? Of denk je dat er stambomen getrokken worden om iemands afkomst na te gaan?
Iedereen heeft frustraties in zijn leven, maar die steeds weer wijten aan je vlaamse afkomst, dat wordt paranoïa... of meespelen aan een politiek Strategospelletje van imaginaire klachten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 13:54.
filosoof is offline  
Oud 14 november 2004, 14:24   #34
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
héhé, u antwoord weer eens straalhard naats de kwestie! Durft u geen inhoudelijke antworod geven op de door zovelen vastgestelde discriminaties van Vlamingen in brussel? Dta zegt natuurlijk genoeg over uw gedachtengoed.
Eerst zien en dan geloven...
filosoof is offline  
Oud 14 november 2004, 21:57   #35
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Eerst zien en dan geloven...
Tja, dat zegt genoeg he. Zelfs na een vriendelijke hint blijft dit grote licht de realiteit beperken tot wat hij zelf gezien en meegemaakt heeft. Al de rest bestaat voor hem niet, of is verwaarloosbaar.

Hoe noemen ze dat nu ook alweer? Navelstaarderij? Egocentrime? Totaal gebrek aan inlevingsvermogen? Ongelovige themas? betweter?
Rudi Dierick is offline  
Oud 14 november 2004, 22:03   #36
Peace
Europees Commissaris
 
Peace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Wat is racisme eigenlijk ?

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

2 rassentheorie


Bent u fier racist te zijn ?
Die betekenis heeft het echter niet in ons land.
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN
Peace is offline  
Oud 14 november 2004, 22:05   #37
Peace
Europees Commissaris
 
Peace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
Standaard

Filosoof schreef,

Citaat:
Racistische daden tegen Vlamingen en allochtonen moeten keihard veroordeeld worden Vermits Vlamingen vh "zelfde ras" als Walen of Brusselaars zijn, valt dat niet onder de noemer racisme
Valt dat dan onder ratachisme.
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN
Peace is offline  
Oud 14 november 2004, 22:07   #38
Peace
Europees Commissaris
 
Peace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Peacke, je vergeet te vermelden dat de slogan "eigen volk eerst" in het door jou zo bejubelde Nederland door de rechter verboden is wegens racistisch

edit : en uiteraard moet er opgetreden worden tegen ALLE vormen van racisme. Dat is zo voor de hand liggend dat ik het was vergeten te vermelden ...
"Eigen volk eerst" is geen racisme maar pure logica.
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN
Peace is offline  
Oud 14 november 2004, 22:08   #39
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Verontschuldigingen, ik meende je naar Hoboken te hebben weten referen vorig jaar:
verontschuldigingen aanvaard.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Mij aan het ZB linken is een grove belediging!!
Wie of wat is 'ZB'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Nee, ik heb nooit een moord meegemaakt: relevantie?
Ocharme! meent ge dat nu? Hebt ge echt niet bezgrepen dat ik met dit voorbeeld enkel wil aantonen datd e realiteit niet beperkt is dat datgene wat één persoon zelf in hoogsteigen persoon heeft gezien, zelf gehoord of zelf ondergaan. Gij hebt, net zoals de overgrote meerderheid van de mensen, nog nooit een moord meegemaakt, maar dat belet u toch niet (hoop ik ect van harte) om te weten, en te erkennen dat er hier en daar wel degelijk moorden geberen.. Het belet u al evenmin (hoop ik) om enig begrip op te brengen voor de slachtoffers van moord.

Wel, net zoals gij zelf in brussel nog géén moord, noch anti-Vlaams discriminatie/racisme hebt ondervonden, zout ge wel enige inlevingsverlogen kunnen hebben voor het feit dat vertegenwoordigers van ALLE democratische Vlaamse partijen in Brussel een officiele klacht hebben ingediend tegen anti-Vlaamse discriminatie in (de wettelijk gezien nochtans tweetalige) ziekenhuizen in Brussel. Kortom, verlaat uw eigen navel even, en kijk eens rond. Gij zijt echt niet de enige wiens ervaringen tellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Je manier om altijd problemen te zoeken, zou het misschien daardoor komen dat je er vindt?
Ach, het gaat hélemaal niet om wat ik ervan vind! En net zomin om wat U ervan vindt! Dit is al lang aanbeland in een stadium met een zéér grote konsensus over het bestaan van grootschalige, systematische discriminaties van Vlamingen! En geneer u vooral niet om de officiele aanklacht vanwege vertegenwoordigers van ALLE niet-extrmistishe Vlaamse partijen in brussel te ontkennen. Dat zegt natuurlijk genoeg dat ge hierover rond de pot draait. Sukkeltje.
Rudi Dierick is offline  
Oud 14 november 2004, 22:12   #40
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
... Racisten spreken over semietisch (waartoe Joden en Arabieren behoren) en blank, germaans of kaukasisch ras
van het moment dat je in je woordenschat de woorden "ras en racisme" opneemt, moet je ze ook correct gebruiken en dat vergeet je dus.
Dus volgens uw uitleg zijn diegenen die anderen voor anti-semieten uitmaken racisten?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 14 november 2004 om 22:12.
Jean-Pierre is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be