Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2004, 19:38   #1
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard Waarschuwing

De beheerders van dit forum meldden me dat er vanaf een bepaalde computer meerdere keren pogingen - tevergeefs - werden ondernomen om onder mijn naam in te loggen. Blijkbaar is er iemand op uit om mij op de een of andere wijze te discrediteren. Ongetwijfeld was de bedoeling berichten met aan schokkende inhoud hier te plaatsen... om dan later te zeggen: "Kijk, eens wat "Blokker" Van den Berghe allemaal durft schrijven!"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 19:54   #2
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Vervelend!
maar waar waarschuwt u nu eigenlijk voor? En dit is een oprechte vraag!

buiten dat het behoorlijk vervelend is, zou ik wel uitkijken met direct een schuldige aan te wijzen. U zou nog wel eens op verkeerde tenen kunnen trappen.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 20:27   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Vervelend!
maar waar waarschuwt u nu eigenlijk voor? En dit is een oprechte vraag!
Op die manier maak ik duidelijk aan de persoon die het geprobeerd heeft, dat ik op de hoogte ben van diens pogingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 20:28   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
buiten dat het behoorlijk vervelend is, zou ik wel uitkijken met direct een schuldige aan te wijzen. U zou nog wel eens op verkeerde tenen kunnen trappen.
Waar heb ik een schuldige aangewezen? En wie is dat dan wel? Of meent dat het toeval is dat "iemand" verschillende malen probeert in te loggen onder mijn naam? Niet één maal. Niet twee maal. Niet drie maal. Maar meerdere keren...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 20:29   #5
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

kunnen die mod's niet zien wie dat is? via IP toestanden? Als ze kunnen zien dat iemand probeert in te loggen op jouw naar en zie dat jij het niet bent, kunnen ze dan ook niet zien wie dat wel is?!
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 20:35   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
kunnen die mod's niet zien wie dat is? via IP toestanden? Als ze kunnen zien dat iemand probeert in te loggen op jouw naar en zie dat jij het niet bent, kunnen ze dan ook niet zien wie dat wel is?!
Ik heb het IP-adres doorgekregen. Dus indien het nog gebeurt, kunnen we een stapje verder gaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 20:37   #7
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

het lijkt hier potverdorie de maffia wel.
wat een tijdsverspilling amai amai. (ik doel hiermee op degeen uw login wil gebruiken.)

[size=1]ps: gaat ge het dan ook bekend maken? Wie dat t was? [/size]

Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 23 september 2004 om 20:38.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 20:39   #8
Jan V.
Schepen
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 491
Standaard

Indien het iemand is met ADSL dan kan daar door ons niets uit worden afgeleid. Maar met behulp van datum en tijdstip zou door de provider wel bepaald kunnen worden wie dat IP adres op dat moment toegewezen had.
__________________
[font=Comic Sans MS]

[size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be!

Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen
vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font]
Jan V. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 21:36   #9
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Als ik het hier goed begrepen hebt probeert een onbekende onder jouw nickname in te loggen vanop een pc die de jouwe niet is (een ander IP-adres m.a.w.). Die moet toch ook een wachtwoord intypen opdat het hem of haar lukt, hetgeen enkel jij kent, dus jouw in diskrediet brengen onder je eigen naam kan praktisch niet, tenzij deze persoon puur geluk heeft jouw wachtwoord toevallig na verschillende pogingen te raden, maar dat is hetzelfde als met een gevonden elektronische bankkaart, de kans dat deze persoon de juiste combinatie raad is nihil.
Doch het gaat om het principe hier, het proberen ervan is eigenlijk al een smerige daad op zich van die persoon. Aantasting van eerbaarheid zou ik het zelf noemen.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 11:14   #10
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Daar ben ik het volledig mee eens (en ik ben het niet vaak eens met Jan, maar nu heeft hij wel voor 100% gelijk)
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 11:24   #11
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Als ik het hier goed begrepen hebt probeert een onbekende onder jouw nickname in te loggen vanop een pc die de jouwe niet is (een ander IP-adres m.a.w.). Die moet toch ook een wachtwoord intypen opdat het hem of haar lukt, hetgeen enkel jij kent, dus jouw in diskrediet brengen onder je eigen naam kan praktisch niet, tenzij deze persoon puur geluk heeft jouw wachtwoord toevallig na verschillende pogingen te raden, maar dat is hetzelfde als met een gevonden elektronische bankkaart, de kans dat deze persoon de juiste combinatie raad is nihil.
Doch het gaat om het principe hier, het proberen ervan is eigenlijk al een smerige daad op zich van die persoon. Aantasting van eerbaarheid zou ik het zelf noemen.
Er bestaan programma's om wachtwoorden te kraken. Het hangt af van de beveiliging van de web-site in hoe ver deze kunnen gebruikt worden. Wachtwoorden van minder dan 5 tekens en enkel letters zijn normaal snel te kraken. Dus als tip : neem uw wachtwoord lang genoeg en zet enkele andere tekens in dan louter cijfers en letters.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 11:43   #12
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Er bestaan programma's om wachtwoorden te kraken. Het hangt af van de beveiliging van de web-site in hoe ver deze kunnen gebruikt worden. Wachtwoorden van minder dan 5 tekens en enkel letters zijn normaal snel te kraken. Dus als tip : neem uw wachtwoord lang genoeg en zet enkele andere tekens in dan louter cijfers en letters.
Er is een beveiliging voorzien die de toegang na x aantal pogingen blokkeert.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 12:17   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Er is een beveiliging voorzien die de toegang na x aantal pogingen blokkeert.
Ha, daarom lukt dat niet.

Ik bedoel... Echt?

__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 12:25   #14
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ha, daarom lukt dat niet.

Ik bedoel... Echt?

Ik zie Distel al bezig :




__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 12:44   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ongetwijfeld was de bedoeling berichten met aan schokkende inhoud hier te plaatsen... om dan later te zeggen: "Kijk, eens wat "Blokker" Van den Berghe allemaal durft schrijven!"
Daar geloof ik geen zier van.
Jouw eigen berichten volstaan daartoe ruimschoots.
8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 20:04   #16
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Daar geloof ik geen zier van.
Jouw eigen berichten volstaan daartoe ruimschoots.
8)
Ik denk dat een ieder het er over eens is dat ongezien over welke persoon als slachtoffer het gaat en z'n gedachtengoed & visies, zelfs al zijn deze het uiterste van je eigen opvattingen, niemand het feit kan goedkeuren dat iemand anders zich tracht in te loggen onder iemand anders z'n of haar nick om z'n of haar naam te besmeuren.
En ik vind persoonlijk Jan een toffe gast op het forum, jij daarentegen vind ik maar flauwtjes, maar goed daar gaat het hier niet om.
Ik wist niet dat er programma's bestaan om wachtwoorden te kraken, verschiet hier wel van, want dat betekent dat zelfs electronische bankverrichtingen via internet niet 100% veilig zijn.
Al goed dat hier blijkbaar ook beveiligen tegen bestaan.
En ik die dacht iets van computers af te kennen, blijkbaar niet dus daar ik niet wist dat wachtwoorden gekraakt konden worden zoals in films. Dacht dat dat maar fictie was.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 20:20   #17
dis.pater
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 39
Standaard

Vandaar dat de banken werken met public key / private key authentication.
Plus na een tweetal keer proberen wordt je account geblokkeerd.

Maar natuurlijk online is niks veilig, net zoals offline eigenlijk.
dis.pater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 21:15   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Ik denk dat een ieder het er over eens is dat ongezien over welke persoon als slachtoffer het gaat en z'n gedachtengoed & visies, zelfs al zijn deze het uiterste van je eigen opvattingen, niemand het feit kan goedkeuren dat iemand anders zich tracht in te loggen onder iemand anders z'n of haar nick om z'n of haar naam te besmeuren.
Wie zich verlaagt tot dergelijke praktijken, bewijst dat hij problemen heeft met normaal discussiëren.
Ik ben tegen bannen en meningen uitsluiten, maar als de beheerders echt met zekerheid kunnen uitmaken wie dit probeerde, dan mogen ze voor mijn part die kwiet er voorgoed uitgooien.
Dergelijke praktijken zijn de doodsteek voor een forum.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 21:27   #19
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wie zich verlaagt tot dergelijke praktijken, bewijst dat hij problemen heeft met normaal discussiëren.
Ik ben tegen bannen en meningen uitsluiten, maar als de beheerders echt met zekerheid kunnen uitmaken wie dit probeerde, dan mogen ze voor mijn part die kwiet er voorgoed uitgooien.
Dergelijke praktijken zijn de doodsteek voor een forum.
Voor eenmaal ben ik het absoluut met je eens !
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 21:32   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Voor eenmaal ben ik het absoluut met je eens !
Voor iemand die het zo goed als steeds met mij oneens is, ondervond ik totnogtoe niet veel 'weerwerk'.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be