Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2017, 15:44   #1161
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het onderwerp is prostitutie, en wat mij betreft is legalisering in het voordeel van vrouwen.
Omdat je dan ten minste enige bescherming hebt, kan me niet voorstellen dat u daar een probleem van maakt?
Je valt in herhaling.

De staat dient prostitutie niet te beschermen maar te ontraden. Bijvoorbeeld door de consumptiekant aan te pakken.

Terwijl hij prostitués beschermt. Die dikwijls genoeg verhandeld, mishandeld en uitgebuit worden.

Tussen haakjes: twintig klanten zien per dag is meer afstompend en meer degraderend dan het meest afstompende bandwerk. Ook al is dat gelegaliseerd.
En dat soort lopende band loonarbeid gebeurt in de gelegaliseerde macro prostitutietempels.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 december 2017 om 15:51.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 16:05   #1162
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De staat dient prostitutie niet te beschermen maar te ontraden. Bijvoorbeeld door de consumptiekant aan te pakken.
De staat zou zich er gewoon zo minimaal mogelijk in moeten moeien.
Een wettelijk kader errond, belastingen heffen en die gebruiken om dat wettelijk kader te onderhouden en misdaden te bestraffen.
Citaat:
Terwijl hij prostitués beschermt. Die dikwijls genoeg verhandeld, mishandeld en uitgebuit worden
En hoe gaat dat verbeteren als het hele gebeuren in de illegaliteit gedwongen wordt? De oorlog verklaren aan hoerenlopers?
En hoe ga je het verschil bepalen tussen een hoerenloper en een man die een welwillende dame een cadeau geeft?
Citaat:
Tussen haakjes: twintig klanten zien per dag is meer afstompend en meer degraderend dan het meest afstompende bandwerk. Ook al is dat gelegaliseerd.
En dat soort lopende band loonarbeid gebeurt in de gelegaliseerde macro prostitutietempels.
Ik heb geen flauw idee van hoe het anders is dan gedurende 8u per dag elke 3 minuten een autozetel te monteren. Misschien hebt u praktijkervaring?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 17:04   #1163
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je valt in herhaling.

De staat dient prostitutie niet te beschermen maar te ontraden. Bijvoorbeeld door de consumptiekant aan te pakken.

Terwijl hij prostitués beschermt. Die dikwijls genoeg verhandeld, mishandeld en uitgebuit worden.

Tussen haakjes: twintig klanten zien per dag is meer afstompend en meer degraderend dan het meest afstompende bandwerk. Ook al is dat gelegaliseerd.
En dat soort lopende band loonarbeid gebeurt in de gelegaliseerde macro prostitutietempels.
Je hebt ook call girls die maar een klant per dag hebben.
Dat ze zoveel klanten afwerken, is omdat het ontzettend goed opbrengt. 50 euro per klant maal 20 reken maar uit... Ze zijn niet verplicht om zoveel klanten op een dag te nemen. Ze mogen ook klanten weigeren als die te oud, te lelijk, te dronken, te brutaal, te vuil, etc. zijn. Sommige vrouwen doen dat ook graag, de nimfomanen. Die maken van hun ziekte hun beroep.
Je hebt swingerclubs die leven van vrouwen bij wie de man niet meer kan volgen.
De meeste doen het puur voor het geld, maar sommige vinden het ook een spannend beroep, bvb. zoals in de film "belle de jour".

Behalve in sommige derde wereldlanden en bij sommige Afrikaanse vrouwen hier wordt niemand verplicht om dit te doen, het is een keuze.

Zoals al gezegd kinderprostitutie, gedwongen prostitutie, pooierschap, etc. zijn verontrustende fenomenen en daartegen moet ingegrepen worden. Dat kan enkel gebeuren als je prostitutie legaal maakt en reguleert.

Wat er nu gebeurt in Frankrijk is dat prostitutie massaal boomt op het internet en op straat. Er zijn misbruiken, maar noch de klant noch de hoer durft die aan te kaarten bij de politie uit angst voor vervolging of broodroof.

Er zijn meer misbruiken in Frankrijk dan in landen als Nederland. De politie kijkt de andere kant op want ze weten dat ze verplicht zijn om dan iedereen op te pakken en te vervolgen, en ze hebben heus wel andere prioriteiten in steden als Marseille en Parijs.
Ik weet dat er leegstaande gebouwen in Parijs omgevormd zijn tot bordelen voor Afrikaanse vrouwen die veel moeten betalen aan mensensmokkelaars.
Ook in het bois de Boulogne als vanouds is het erg druk. Niemand om te controleren of die meisjes meerderjarig zijn en legaal in het land, de politie grijpt niet in want zoals ik al zeg door die idiote wet moeten ze dan iedereen oppakken. Sites als tinder zijn ook meer en meer een online bordeel aan het worden. En in het gesloten homomilieu is er nog veel minder controle.

Die wet is opgesteld door een wereldvreemde trut die geen flauw idee heeft van hoe het er aan toe gaat in de banlieues en dat merk je.

Ik denk dat veel parlementairen niet durfden tegenstemmen omdat ze anders gebrandmerkt zouden staan als "hoerenloper".

De wet zou enkel effectief zijn als, zoals in sommige conservatieve staten van de VS (waar ook abortus en anale seks bij wet verboden zijn), de politie effectief het internet afschuimt, vallen zetten voor potentiele klanten, etc.

Dat wil zeggen minder tijd voor de strijd tegen terrorisme, drugs, huiselijk geweld, mensensmokkel, fraude enzovoort. De Franse politie is daar niet toe bereid, legt haar prioriteiten anders, en wie kan ze ongelijk geven?

Laatst gewijzigd door tomm : 9 december 2017 om 17:16.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 03:55   #1164
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je hebt ook call girls die maar een klant per dag hebben.
Jaja ik heb blanke slavinnetjes rondgreden, zelfstandige sexwerkers en classy call girls. Een van de laatste toonde me zelfs de echografie van haar zwangerschap na een bezoek bij de gynaecoloog.

Ik heb mischien de link al gegeven, maar hier worden kort voor en tegen naast elkaar gezet.

Over Duitsland: . en https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Germany

Germany’s experience shows legalized prostitution doesn’t work. Woman are abused hour after hour in huge mega-brothels around German cities. Human trafficking gangs continue to sell girls from eastern Europe, South America and Africa into sexual slavery. The industry remains unregulated and insufficiently policed. It encourages corruption, drugs and other crimes. A report by Germany’s Family Ministry found a decade of legalisation had “not brought about any measurable actual improvement in the social coverage of prostitutes,” nor was their any “solid proof” that the law had reduced crime

Nu in elk geval, legaliserig toont ook niet een uniform beeld, er moeten tussenformules zijn tussen legalisering/illegaal, tussen de staat een pimp en het criminaliseren.

Ik kom terug als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2017 om 04:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 10:16   #1165
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jaja ik heb blanke slavinnetjes rondgreden, zelfstandige sexwerkers en classy call girls. Een van de laatste toonde me zelfs de echografie van haar zwangerschap na een bezoek bij de gynaecoloog.

Ik heb mischien de link al gegeven, maar hier worden kort voor en tegen naast elkaar gezet.

Over Duitsland: . en https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Germany

Germany’s experience shows legalized prostitution doesn’t work. Woman are abused hour after hour in huge mega-brothels around German cities. Human trafficking gangs continue to sell girls from eastern Europe, South America and Africa into sexual slavery. The industry remains unregulated and insufficiently policed. It encourages corruption, drugs and other crimes. A report by Germany’s Family Ministry found a decade of legalisation had “not brought about any measurable actual improvement in the social coverage of prostitutes,” nor was their any “solid proof” that the law had reduced crime

Nu in elk geval, legaliserig toont ook niet een uniform beeld, er moeten tussenformules zijn tussen legalisering/illegaal, tussen de staat een pimp en het criminaliseren.

Ik kom terug als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
In Duitsland kent men tenminste de problemen, in Frankrijk is het koffiedik kijken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 10:23   #1166
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Duitsland kent men tenminste de problemen, in Frankrijk is het koffiedik kijken.
Er zijn belangrijkere economische en maatschappelijke problemen dan zich bezig te houden hoe vrouwen hun kut doen renderen door er mannen te laten voor betalen. Who cares?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 10:36   #1167
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn belangrijkere economische en maatschappelijke problemen dan zich bezig te houden hoe vrouwen hun kut doen renderen door er mannen te laten voor betalen. Who cares?
De topicstarter wellicht. Moraalridder met als dieper liggende oorzaak de lege portemonnee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 10:49   #1168
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Volgens mij is de werkende arme "eno2" vooral arm omdat hij zijn geld in "arbeid bij de vrouwen van plezier" erdoor jaagde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 11:07   #1169
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Volgens mij is de werkende arme "eno2" vooral arm omdat hij zijn geld in "arbeid bij de vrouwen van plezier" erdoor jaagde.
Letterlijk en figuurlijk de zak leeg!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:33   #1170
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je valt in herhaling.

De staat dient prostitutie niet te beschermen maar te ontraden. Bijvoorbeeld door de consumptiekant aan te pakken.

Terwijl hij prostitués beschermt. Die dikwijls genoeg verhandeld, mishandeld en uitgebuit worden.

Tussen haakjes: twintig klanten zien per dag is meer afstompend en meer degraderend dan het meest afstompende bandwerk. Ook al is dat gelegaliseerd.
En dat soort lopende band loonarbeid gebeurt in de gelegaliseerde macro prostitutietempels.
Je beschermt geen prostitutie wanneer je erkent dat dit bestaat en je de beste omstandigheden schept voor vrouwen die op deze manier aan de kost komen.
Prostitutie ontraden??Waar bent u mee bezig, als een pastoor met megafoon de straat op of zo?
Ja, prostituees hebben vaak veel klanten. Wanneer ze dit veilig kunnen doen, is dat dus veel beter voor hen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:49   #1171
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Volgens mij is de werkende arme "eno2" vooral arm omdat hij zijn geld in "arbeid bij de vrouwen van plezier" erdoor jaagde.
of andersom
gewoon jaloers dat 'm zelf ni kan gaan of iemand naar huis kan laten komen.
jaloers op u en mij die dat wel gewoon kunnen betalen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 11:50   #1172
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bij links in democratieën?

Serieus blijven man.

De soevereiniteit ligt bij het volk.

DE hoogste autoriteit. Punt.

Ook in prostitutiezaken.
Duitse Democratische Republiek...
Inderdaad serieus blijven.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 13:34   #1173
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je valt in herhaling.

De staat dient prostitutie niet te beschermen maar te ontraden. Bijvoorbeeld door de consumptiekant aan te pakken.

Terwijl hij prostitués beschermt. Die dikwijls genoeg verhandeld, mishandeld en uitgebuit worden.

Tussen haakjes: twintig klanten zien per dag is meer afstompend en meer degraderend dan het meest afstompende bandwerk. Ook al is dat gelegaliseerd.
En dat soort lopende band loonarbeid gebeurt in de gelegaliseerde macro prostitutietempels.
De staat heeft zich niet te moeien met mijn hygiënische lozingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 13:47   #1174
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De staat heeft zich niet te moeien met mijn hygiënische lozingen.
Was dan beter niet getrouwd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 02:22   #1175
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

beter om alles wettelijk deftig te regelen, controleren en toelaten dan verbieden en doen alsof je neus bloed. dat is enkel vragen voor meer problemen.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 11:00   #1176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
beter om alles wettelijk deftig te regelen, controleren en toelaten dan verbieden en doen alsof je neus bloed. dat is enkel vragen voor meer problemen.
Dat klopt volgens mij.

En daarmee wil ik voor mezelf de discussie voor een tijdje beschouwen als "alles is al gezegd en herhaald".

Misschien de andere sectoren waar, hoe raar ook, toch altijd wat criminelen bij komen kijken, nog maar eens onder de loupe te nemen.

Zwarte taxi's bijvoorbeeld. En dan heb ik het niet over Uber, maar over de andere.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 11:13   #1177
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je valt in herhaling.

De staat dient prostitutie niet te beschermen maar te ontraden. Bijvoorbeeld door de consumptiekant aan te pakken.
Het hebben van seks is toegelaten. Ik heb nog steeds geen enkele deftige reden gezien waarom dit, net als zovele vormen van plezier, niet zou mogen worden vermarkt.

De enige tegenargumenten die ik zie worden opgelost wanneer men het deftig regulariseert.

Citaat:
Terwijl hij prostitués beschermt. Die dikwijls genoeg verhandeld, mishandeld en uitgebuit worden.

Tussen haakjes: twintig klanten zien per dag is meer afstompend en meer degraderend dan het meest afstompende bandwerk. Ook al is dat gelegaliseerd.
En dat soort lopende band loonarbeid gebeurt in de gelegaliseerde macro prostitutietempels.
U blijft dit herhalen maar geeft geen enkele bron of reden waarom dit zo zou zijn.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 december 2017 om 11:15.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:09   #1178
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Links wordt nochtans gekenmerkt door een grote mate van overheidsinmenging.
Het ene houdt niet noodzakelijkerwijs het andere in TheFourHorsemen
Zo kan een 'grote mate van overheidsinmenging' bv inhouden dat men U streng zou belasten of het zelfs ronduit gaat verbieden dat ge nog een houtstoof erop nahoudt.
Zoiets kan bekeken worden als bemoeienis wat een vrij persoon mag doen en laten maar dat gaat niet op als het gaat over milieu

...maar waarom maakt ge het zo moeilijk en waarom moet ge er überhaupt extreme regimes op nahouden om je punt te maken?

Wie is er tegen homo-huwelijken; hoofddoeken of sjaaltjes of weet ik veel nog; uiterlijk vertoon van homseksualiteit, helibi's, transgenders, weet ik veel nog; teveel andere gehanteerde talen ( zelfs al zijn ze zuiver gebruikt tussen instemmende personen ); etc etc
Die lijst is lang hoor... en het gaat louter over zaken die alleen de perso(o)n(en) aan belangen en geen derden

Laatst gewijzigd door praha : 13 december 2017 om 22:32.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:13   #1179
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het volk is dan ook de overheid bij links.

Vanaf de stichting van de democratie was er in democratieën al een grondige afkeer van prostitutie.
En dat in de meest democratische volksgemeenschap ooit, de Atheners met hun
Assembly (ἐκκλησία)
http://www.stoa.org/projects/demos/assembly.pdf

De vrouwen, natuurlijk, hadden geen stem, prostitués of niet.
jaja dat kan allemaal best zijn maar als het moet ben ik op die vlakken dan maar extreem libertarier
Vertel me nu eens waar een bemoeienis van de staat inzake prostitutie op grond van wat op gebaseerd zou zijn.
'ik zie dat niet graag' of 'ik keur dat af' lijkt me een uitermate belerend wijsvingerke te zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:16   #1180
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een geval van selectieve cognitieve blindheid.
Laat een comité van wijze intellectuelen beslissen bij wie...
...licht me (ons) dan even toe waarom het alleen voor prostitutie zou gelden.
Luk je erin : fijn
Luk je er niet : dan mag ik terecht zeggen dat het allemaal met preutsheid en religie te maken heeft

Laatst gewijzigd door praha : 13 december 2017 om 22:16.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be