Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schande of ik juich dit toe ??
Prima 4 57,14%
NO FUCKING WAY 3 42,86%
dat 'm z'n cafe in z'nne nol ramt 4 57,14%
ik blijf daar komen 4 57,14%
ik ga het een keer testen 2 28,57%
is die gek of wa' ?? 2 28,57%
Hopelijk gaat die falliet !! 3 42,86%
Ik vind zoiets kunnen 2 28,57%
self-service verplicht 3 42,86%
een boke mee pindakaas & choco & ham & saucisse + kipcurry 2 28,57%
i don't care 4 57,14%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2018, 02:30   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard Cafébaas weigert 76-jarige longpatiënt te bedienen op terras , wegens ....

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oppen~a92e9e1b
Cafébaas weigert 76-jarige longpatiënt te bedienen op terras: “Mindervalide? Mensen moeten stoppen met zich achter hun handicap te verstoppen”

Mindervalide zijn gelijkwaardig aan niet-mindervalide , maar ....
Citaat:
Na lang wachten op het drukke terras, kwam de zaakvoerder van taverne Maritimes hun richting uitgestapt. Niet om hun bestelling op te nemen, wel om te zeggen dat ze niet besteld gingen worden. “Als je drank wil, moet je er binnen achter. Lukt dat niet? Dan spijt het me, dan krijgen jullie niks”, sneerde de man het verbouwereerde koppel toe.
Zulke cafébazen , hij kan blijkbaar wel naar de "klant" toestappen
om hen vervolgens af te snauwen , dus kan hij ook gaan om ze bedienen !!
In elk geval , mocht ik naar Zeebrugge gaan , dat strontcafe sla ik over !!
Dat'm z'n gezellig cafe regelrecht of scheef in z'nne eigen nol ramt !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 06:15   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oppen~a92e9e1b
Cafébaas weigert 76-jarige longpatiënt te bedienen op terras: “Mindervalide? Mensen moeten stoppen met zich achter hun handicap te verstoppen”

Mindervalide zijn gelijkwaardig aan niet-mindervalide , maar ....

Zulke cafébazen , hij kan blijkbaar wel naar de "klant" toestappen
om hen vervolgens af te snauwen , dus kan hij ook gaan om ze bedienen !!
In elk geval , mocht ik naar Zeebrugge gaan , dat strontcafe sla ik over !!
Dat'm z'n gezellig cafe regelrecht of scheef in z'nne eigen nol ramt !!
Groot gelijk. Het is toch niet alle dagen dat een oude mens met een zuurstoffles op uw terras komt zitten. Is dat dan zo erg om als gezonde mens een drankje naar buiten te brengen.
Of vinden die geldwolven 3,5 euro voor een kopje koffie nog niet genoeg misschien ?
Zonder te willen veralgemenen zijn veel van die Vlamingen daar toch maar nijdigaards......Hoe mensen daar nog hun geld willen verteren is me een raadsel
In Brussel zelfs op een terras in Molenbeek bij de vreemden ben ik zeker dat die mensen goed en vriendelijk zouden bediend worden. Net als in de Ardennen.
Veel geluk kan ik die cafébaas echt niet toewensen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 april 2018 om 06:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 07:26   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.453
Standaard

'k ga deze zomer wel eens op zijn terras zitten zonder iets te gaan bestellen. Gewoon, om eens te zitten na een lange wandeling.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 07:27   #4
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Triestig vind ik dat.
Maar je zou voor minder zuur worden natuurlijk, als je dagdagelijks tussen de grijze betonblokken mag werken.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 08:23   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ja, dat is wel straf, zo'n toon aanslaan tegen een gehandicapte.

Hij mag zelf zijn zakenstijl invoeren in zijn café (geen bestelling op het terras, beetje Angelsaxisch), maar zou wel beleefd moeten blijven.

Mocht ik er ooit passeren, dan zal ik ook wel goesting hebben om hem de mantel uit te vegen. En zeker niks bestellen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 09:16   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Groot gelijk. Het is toch niet alle dagen dat een oude mens met een zuurstoffles op uw terras komt zitten. Is dat dan zo erg om als gezonde mens een drankje naar buiten te brengen.
Of vinden die geldwolven 3,5 euro voor een kopje koffie nog niet genoeg misschien ?
Zonder te willen veralgemenen zijn veel van die Vlamingen daar toch maar nijdigaards......Hoe mensen daar nog hun geld willen verteren is me een raadsel
In Brussel zelfs op een terras in Molenbeek bij de vreemden ben ik zeker dat die mensen goed en vriendelijk zouden bediend worden. Net als in de Ardennen.
Veel geluk kan ik die cafébaas echt niet toewensen.
Hoe langer jij hier op het forum vertoeft hoe meer het opvalt dat jij elke (al of niet vermeende) kans aangrijpt om Vlamingen een veeg uit de pan te geven. Je hebt het over "die Vlamingen", wat eens te meer de indruk bevestigt dat jij, als zogezegde "Brusselse Vlaming", het als een soort roeping beschouwt om zoveel mogelijk op uw eigen afkomst te kakken. Kwestie van te behagen aan uw francofone omgeving.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 09:58   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe langer jij hier op het forum vertoeft hoe meer het opvalt dat jij elke (al of niet vermeende) kans aangrijpt om Vlamingen een veeg uit de pan te geven. Je hebt het over "die Vlamingen", wat eens te meer de indruk bevestigt dat jij, als zogezegde "Brusselse Vlaming", het als een soort roeping beschouwt om zoveel mogelijk op uw eigen afkomst te kakken. Kwestie van te behagen aan uw francofone omgeving.
Als ik de reacties bekijk op het artikel in de krant hln.be zijn er blijkbaar veel Vlamingen die 'die Vlamingen aan de kust' nu niet bepaald het vriendelijkste volkje vinden. Ik denk niet dat dat allemaal Brusselse Vlamingen zijn die reageerden ?

Trouwens ben ik nog een pak milder gezien ik nog duidelijk heb geschreven dat ik niet wil veralgemenen

En ja ik vind dat in vele gevallen de doorsnee Waal een warmere mens is dan de doorsnee Vlaming.

Ook met die opinie sta ik zeker niet alleen.

Aan mij valt op dat jij nogal vlug je eigen interpretatie hebt over hetgeen ik schrijf.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 12:48   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Ik wil op dat terras een kopjer koffie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 12:59   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik de reacties bekijk op het artikel in de krant hln.be zijn er blijkbaar veel Vlamingen die 'die Vlamingen aan de kust' nu niet bepaald het vriendelijkste volkje vinden. Ik denk niet dat dat allemaal Brusselse Vlamingen zijn die reageerden ?

Trouwens ben ik nog een pak milder gezien ik nog duidelijk heb geschreven dat ik niet wil veralgemenen

En ja ik vind dat in vele gevallen de doorsnee Waal een warmere mens is dan de doorsnee Vlaming.

Ook met die opinie sta ik zeker niet alleen.

Aan mij valt op dat jij nogal vlug je eigen interpretatie hebt over hetgeen ik schrijf.
Niet veralgemenen. Je geeft een heel mooi voorbeeld hoe je dat waar maakt...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 13:23   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik de reacties bekijk op het artikel in de krant hln.be zijn er blijkbaar veel Vlamingen die 'die Vlamingen aan de kust' nu niet bepaald het vriendelijkste volkje vinden. Ik denk niet dat dat allemaal Brusselse Vlamingen zijn die reageerden ?

Trouwens ben ik nog een pak milder gezien ik nog duidelijk heb geschreven dat ik niet wil veralgemenen

En ja ik vind dat in vele gevallen de doorsnee Waal een warmere mens is dan de doorsnee Vlaming.

Ook met die opinie sta ik zeker niet alleen.

Aan mij valt op dat jij nogal vlug je eigen interpretatie hebt over hetgeen ik schrijf.
Je had het volstrekt niet over "die Vlamingen aan de kust". [/quote].
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 13:33   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Wat een non event.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 13:36   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Kon die vrouw niet gewoon binnen gaan bestellen? Tamzakken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 14:18   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Niet veralgemenen. Je geeft een heel mooi voorbeeld hoe je dat waar maakt...
Leren lezen.De doorsnee Waal of de doorsnee Vlaming is dat volgens u veralgemenend ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 april 2018 om 14:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 14:20   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je had het volstrekt niet over "die Vlamingen aan de kust".
.[/quote]

Ook leren lezen. Ik had het over die Vlamingen wat wijst op die Vlamingen waarvan sprake in het artikel en dat zijn volgens mij de Vlamingen aan de kust. Anders had ik het wel gehad over de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 april 2018 om 14:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 14:44   #15
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe langer jij hier op het forum vertoeft hoe meer het opvalt dat jij elke (al of niet vermeende) kans aangrijpt om Vlamingen een veeg uit de pan te geven. Je hebt het over "die Vlamingen", wat eens te meer de indruk bevestigt dat jij, als zogezegde "Brusselse Vlaming", het als een soort roeping beschouwt om zoveel mogelijk op uw eigen afkomst te kakken. Kwestie van te behagen aan uw francofone omgeving.
Francofonie ten voeten uit... Hele dagen lang zingen ze hun eigen lof en zwijgen de Vlamingen dood... enfin toch zolang ze geen kwaad over hem te vertellen hebben, want dat zijn ze er als de eerste bij om die feiten in het lang en het breed uit te stallen...
Inderdaad, regelrecht racisme... de andere nihileren waar ze kunnen en zichzelf de hemel in prijzen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 14:47   #16
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe langer jij hier op het forum vertoeft hoe meer het opvalt dat jij elke (al of niet vermeende) kans aangrijpt om Vlamingen een veeg uit de pan te geven. Je hebt het over "die Vlamingen", wat eens te meer de indruk bevestigt dat jij, als zogezegde "Brusselse Vlaming", het als een soort roeping beschouwt om zoveel mogelijk op uw eigen afkomst te kakken. Kwestie van te behagen aan uw francofone omgeving.
Francofonie ten voeten uit... Hele dagen lang zingen ze hun eigen lof en zwijgen de Vlamingen dood... enfin toch zolang ze geen kwaad over hem te vertellen hebben, want dat zijn ze er als de eerste bij om die feiten in het lang en het breed uit te stallen...
Inderdaad, regelrecht racisme... de andere nihileren waar ze kunnen en zichzelf de hemel in prijzen...
En fred loopt daar, de ogen op, in en heeft dan nog het lef om de anderen uit te maken omdat het Belgisch spelletje hen verveelt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 14:49   #17
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Niet veralgemenen. Je geeft een heel mooi voorbeeld hoe je dat waar maakt...
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 14:51   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Leren lezen.De doorsnee Waal of de doorsnee Vlaming is dat volgens u veralgemenend ?
Wat denk je dat het anders is???

In mijn tijd werd aan ons Vlamingen geleerd dat eigen lof stinkt...
Ik veronderstel dat dat een gezegde is dat de Walen niet kennen want ze gaan nooit verder dan hun eigen loftrompet te zingen...
En hier heb ik het aan beide zijde van de taalgrens over de media die de opdracht heeft de bevolking te indoctrineren...

En aan Fred te lezen werkt hun indoctrinatie opperbest...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 april 2018 om 14:52.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 14:54   #19
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
.
Ook leren lezen. Ik had het over die Vlamingen wat wijst op die Vlamingen waarvan sprake in het artikel en dat zijn volgens mij de Vlamingen aan de kust. Anders had ik het wel gehad over de Vlamingen.[/quote]

Maar je zei er wel bij dat de doorsnee Brusselaar en de Walen van de Ardennen beter waren...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 april 2018 om 14:54.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 15:13   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ook leren lezen. Ik had het over die Vlamingen wat wijst op die Vlamingen waarvan sprake in het artikel en dat zijn volgens mij de Vlamingen aan de kust. Anders had ik het wel gehad over de Vlamingen.
Maar je zei er wel bij dat de doorsnee Brusselaar en de Walen van de Ardennen beter waren...[/quote]

Ik schreef niet dat die beter waren Ik schreef ( zal het U voorlezen) dat ik de doorsnee Waal een warmere mens vind dan de doorsnee Vlaming. Een warmere mens is niet noodzakelijk een betere mens.
Ik schreef nergens dat de Brusselaars beter waren. Ik schreef dat het waarschijnlijk niet alleen Brusselaars waren die dat artikel hadden gelezen. Doorsnee Brusselaar zie ik nergens staan...jij wel dan ?


Naam: iXjdTSzUrB60ZsrHXDpb-767x_-resize.jpg
Bekeken: 258
Grootte: 24,8 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 april 2018 om 15:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be