Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2018, 12:24   #41
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat klopt niet. Ons verkeer bvb. werkt wel. Er zijn wel af en toe onverlaten die een flitscamera saboteren, maar dat zijn uitzonderingen.
Ja, want veel van het verkeer speelt zich af buiten de gekende infrastructuur en in achterkamertjes.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:28   #42
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, zeg, 't zelfde met IS met hun oorlog tegen de ongelovigen. Moesten die ongelovigen nu nekeer allemaal gewoon in Allah geloven zoals zij dat doen, er zou geen probleem zijn.

Kan iedereen nu eens niet gewoon altijd braaf ja knikken als de overheid iets vraagt?
Maar dit argument kunt ge gebruiken voor alles. letterlijk een passe-partout antwoord.
Als ge een boete krijgt voor door het rood licht te rijden: klaag de overheid aan omdat ze zoals IS zijn!

Als ge het niet eens zijt met de cannabis visie van het land waar ge in woont, verhuis naar een land waar het wel paradijs is voor u; Ik houd u niet tegen, hoor.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:33   #43
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar dit argument kunt ge gebruiken voor alles. letterlijk een passe-partout antwoord.
Als ge een boete krijgt voor door het rood licht te rijden: klaag de overheid aan omdat ze zoals IS zijn!
Wartaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als ge het niet eens zijt met de cannabis visie van het land waar ge in woont, verhuis naar een land waar het wel paradijs is voor u; Ik houd u niet tegen, hoor.
Nee dank u. Ik blijf wel hier en verkies er voor om bepaalde regels iet of wat te negeren
Als ik dan ooit kirrewiet moest worden weet ik dat de zorgen hier opperbest gaan zijn. Als het u niet aanstaat dat u er mee zou voor opdraaien, wel, u kan ook altijd uw eigen advies volgen.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 20 april 2018 om 12:34.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:35   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er bestaat geen efficiënte war on drugs. Die wordt al decennia gevoerd in alle hoeken van de wereld.
Als expert inzake Alcohol zou de drooglegging U dat toch duidelijk moeten hebben gemaakt ?
De enige oplossing die U biedt voor het probleem is de criminelen nog wat meer geld laten verdienen.
Doe geen moeite, schoof zegt, mijn drugs zijn goed, uw drugs zijn slecht en je moet naar de gevangenis.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:41   #45
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hebt u een betrouwbare bron voor deze bewering?
Jeff Daniels!
https://www.youtube.com/watch?v=ZPHSXUS0_1c
Heel het clipje is schitterend, maar als ge de essentie wil zien: vanaf
3' 45"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En zijn die gelovigen ook diegenen die cannabis gebruik(t)en/gereglementeerd hebben?
Die kans is groot, want, ja, ook bij liberals in de US is atheïsme een uitzondering.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:42   #46
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Doe geen moeite, schoof zegt, mijn drugs zijn goed, uw drugs zijn slecht en je moet naar de gevangenis.
Maar neen, die zouden ook liever hebben dat gewoon alles illegaal is.
Maar allez, als't dan toch legaal is, dan kunt ge er toch maar beter van profiteren hé!
Vadertje staat heeft gezegd dat het mocht, dus dan kunnen we het aspect "gezondheid" ook een beetje onder de mat vegen, nietwaar?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:49   #47
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, want veel van het verkeer speelt zich af buiten de gekende infrastructuur en in achterkamertjes.
Maar als iedereen kiest om te rap te rijden, dronken te rijden, stoned te rijden, camera's te beschadigen, dan is heel ons verkeerssysteem naar de knoppen. En dat gebeurt niet.
Wilt gij andere voorbeelden? Ik heb er oneindig, hoor.
Als iedereen kiest om zijn afval in bossen te storten, niet te sorteren, etc, dan stort heel ons afval/milieu beleid in mekaar.
Als iedereen kiest om belastingen te ontduiken, dan stort heel ons economisch systeem in mekaar.

Als al die verslaafden, die alles doen om de war on drugs te saboteren, die roepen dat de war on drugs mislukt, wel ..., dat is misdadig hypocriet.
Net als een belastingontduiker, die roept dat de staat inefficient is en moet afslanken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:52   #48
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wartaal.
Lees het nog eens. Traag, woordje voor woordje, en zet uw hersens op 'turbo'.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht


Nee dank u. Ik blijf wel hier en verkies er voor om bepaalde regels iet of wat te negeren
Okay! goed, maar kom niet janken dat de overheid u het leven lastig maakt. Want dat zou ... (vul zelf het woord in: het begint met 'hypo')
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als ik dan ooit kirrewiet moest worden weet ik dat de zorgen hier opperbest gaan zijn. Als het u niet aanstaat dat u er mee zou voor opdraaien, wel, u kan ook altijd uw eigen advies volgen.
Ik vind wat u nu schrijft onrechtvaardig. Dat is mijn oprecht moreel oordeel.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 15:08   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Doe geen moeite, schoof zegt, mijn drugs zijn goed, uw drugs zijn slecht en je moet naar de gevangenis.
Schoof zou me eens moeten uitleggen wat het nut is van een war on drugs als je 1 harddrug blijft promoten ?
Wat is het nut van een jacht laten we zeggen op cannabis als op iedere hoek van de straat de flessen wodka in het rek liggen ?
Schoof zou me eens moeten uitleggen wat het verschil is tussen iemand die een joint heeft gerookt en iemand die een halve fles whisky heeft naar binnen gegoten ? Is er een verschil tussen iemand die een gram coke heeft gesnoven samen met en glas champagne of iemand die geen coke heeft gebruikt maar wel een hele fles champagne achter de kiezen heeft ?
Wat is het verschil tussen iemand onder invloed van xtc of iemand onder invloed van alcohol ?
Schoof zou me eens moeten uitleggen wat het nut is van een dure drugsrazzia in café's in de hoop tussen een hoop ladderzatte studenten een student te klissen die 0.5 gram cannabis op zak heeft ?

Ik zie het alleen als absurde geldverslindende praktijken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 april 2018 om 15:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 15:09   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar als iedereen kiest om te rap te rijden, dronken te rijden, stoned te rijden, camera's te beschadigen, dan is heel ons verkeerssysteem naar de knoppen. En dat gebeurt niet.
Wilt gij andere voorbeelden? Ik heb er oneindig, hoor.
Als iedereen kiest om zijn afval in bossen te storten, niet te sorteren, etc, dan stort heel ons afval/milieu beleid in mekaar.
Als iedereen kiest om belastingen te ontduiken, dan stort heel ons economisch systeem in mekaar.

Als al die verslaafden, die alles doen om de war on drugs te saboteren, die roepen dat de war on drugs mislukt, wel ..., dat is misdadig hypocriet.
Net als een belastingontduiker, die roept dat de staat inefficient is en moet afslanken.
Zelfs als die zou lukken staat U nog aan het begin. Want dan gaat iedere junk gewoon een fles wodka kopen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 15:10   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gelegaliseerd of niet zal me worst wezen. Ik ga daar echt niet voor op de barricades gaan staan.

Als we het even hebben over cannabis. De gebruiker heeft aanbod genoeg. De echten die hebben hun eigen plant. Die groeit in hun hof of zelfs in het wild.

Guerilla kweek. Schijnt zelfs leuke hobby te zijn

Wat is guerrillakweek?
Guerrillakweek is het kweken op een geheime, verscholen plek ergens buiten, maar niet in je tuin. Meestal is het op ergens in de natuur, waar je niet gemakkelijk ontdekt wordt. Een voordeel van guerrillakweek is dat je waarschijnlijk niet in de kraag wordt gevat, want de planten staan in de openbare ruimte. Helaas heb je niet de garantie dat wilde dieren er niet bij in de buurt komen, daarom is het belangrijk om een goede plek uit te kiezen.

Mocht ik U zijn Schoof ...ik zou toch maar eens gaan checken vanachter in uwen hof Remember Uw voorzitter had zelfs bijna prijs
oulala
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 15:11   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Btw, suiker is ook een drug, ja en junkfood......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 15:12   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar dit argument kunt ge gebruiken voor alles. letterlijk een passe-partout antwoord.
Als ge een boete krijgt voor door het rood licht te rijden: klaag de overheid aan omdat ze zoals IS zijn!

Als ge het niet eens zijt met de cannabis visie van het land waar ge in woont, verhuis naar een land waar het wel paradijs is voor u; Ik houd u niet tegen, hoor.
Als U het niet eens bent in een land waar mensen kritiek mogen uiten op een wetgeving ga dan naar een land waar iedereen het eens is met de bestaande wetten. Noord-Korea ? China ? Daar is iedereen het eens met de overheid. Niemand houdt u tegen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 april 2018 om 15:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 16:15   #54
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar als iedereen kiest om te rap te rijden, dronken te rijden, stoned te rijden, camera's te beschadigen, dan is heel ons verkeerssysteem naar de knoppen. En dat gebeurt niet.
Wilt gij andere voorbeelden? Ik heb er oneindig, hoor.
Als iedereen kiest om zijn afval in bossen te storten, niet te sorteren, etc, dan stort heel ons afval/milieu beleid in mekaar.
Als iedereen kiest om belastingen te ontduiken, dan stort heel ons economisch systeem in mekaar.

Als al die verslaafden, die alles doen om de war on drugs te saboteren, die roepen dat de war on drugs mislukt, wel ..., dat is misdadig hypocriet.
Net als een belastingontduiker, die roept dat de staat inefficient is en moet afslanken.
En als iedereen constant zat loopt, behalve misschien als ze moeten rijden, stort ons systeem ook in elkaar. Dat is wel legaal, maat gebeurt dat?

Weer zo'n wartaal-argument. Allez, eerder naïef. Als iedereen gewoon doet wat de overheid oplegt, is er zelfs geen politie meer nodig. Misschien wel nobel, maar o zo naïef.

En het gaat niet om iedereen, maar zoals ik, zijn er altijd die ervoorkiezen om bepaalde regels aan hun laars te lappen.
Wat in mijn geval evenmin wil zeggen dat ik stond op het werk of achter het stuur ga kruipen.
Het is niet alles of niks, noch iedereen of niemand.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 20 april 2018 om 16:19.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 16:17   #55
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Lees het nog eens. Traag, woordje voor woordje, en zet uw hersens op 'turbo'.


Okay! goed, maar kom niet janken dat de overheid u het leven lastig maakt. Want dat zou ... (vul zelf het woord in: het begint met 'hypo')
Ik vind wat u nu schrijft onrechtvaardig. Dat is mijn oprecht moreel oordeel.
Neen, mijn beslissing, mijn verantwoordelijkheid. Maar in dit geval, heb ik geen overheid nodig om die beslissing voor mij te maken.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 16:24   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Neen, mijn beslissing, mijn verantwoordelijkheid. Maar in dit geval, heb ik geen overheid nodig om die beslissing voor mij te maken.
Tot ge ziek wordt.
Dan wordt het plots wel de verantwoordelijkheid van de overheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 16:29   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tot ge ziek wordt.
Dan wordt het plots wel de verantwoordelijkheid van de overheid.
Ziek? Je wil zeggen zoals de bij alcoholgebruikers een kapotte lever en dergelijke meer?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 16:41   #58
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tot ge ziek wordt.
Dan wordt het plots wel de verantwoordelijkheid van de overheid.
Dan nog ben ik verantwoordelijk. Wat niet wil zeggen dat ik geen gebruik ga maken van de sociale zekerheid. Ik betaal daar immers ook voor, en heb er geen problemen mee dat mijn centen ook van naar anderen met verslavingen aan gelijk wat.
Zo werkt het nu eenmaal in België. Als dat systeem van sociale zekerheid u niet aanstaat (wat maandelijks toch een aardige duit kost), staat het u ook vrij om te verhuizen (een argument waar in dergelijke draden toch zo graag mee wordt uitgepakt, allez, als het in het plaatje past).
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 16:43   #59
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ziek? Je wil zeggen zoals de bij alcoholgebruikers een kapotte lever en dergelijke meer?
Zo ken er eentje die een nieuwe lever heeft gekregen (waarschijnlijk dankzij dochter lief, een chirurge), en die ondertussen terug aan de zuip is.
Het is dan nog een klootzak van een vent ook.
Awel, ik heb ook voor zijn lever meebetaald, en dat doe ik zonder probleem.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 20 april 2018 om 16:45.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 17:01   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Schoof zou me eens moeten uitleggen wat het nut is van een war on drugs als je 1 harddrug blijft promoten ?
....
Dat mijn kleinkinderen een kansje meer maken om niet aan het vuile spul te beginnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
...
Ik zie het alleen als absurde geldverslindende praktijken.
Strandvakanties zijn dat ook, maar allez, ieder diertje zijn pleziertje, zolang we het maar wat in veilige perken houden.

Voor de rest moet ik de kloten uitleggen, dus juist niks.
Het is mijn mening, en ik verkondig ze.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be