Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2016, 06:57   #1181
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht je de goedheid en de volharding hebben om te lezen wat er staat, dan kom je te weten dat ik een voorbeeld wou geven van veranderende gewoontes die mede ontstaan door wettelijke ondersteuning. In dit geval ging het over roken in restaurants.
De mentaliteitswijziging daar is spectaculair te noemen. Zou er ooit al een hardnekkige ingeroeste gewoonte zo vlug veranderd zijn ?

Het roken in de andere elementen van het woord 'horeca': in hotels is het eveneens ten volle aanvaard dat er niet meer mag gerookt worden.
In café's is er een hardnekkige groep van tabakshooligans; hardnekkig maar toch een minderheid. Meestal geen cafés van enig niveau.

.
"Een veranderende gewoonte mede ontstaan door wettelijke ondersteuning."
Dat klopt natuurlijk. Dat heb ik zelfs niet ontkend maar....

In de praktijk was het: een verbod (wettelijk bepaald) te roken in restaurants. Met andere woorden, restaurantuitbaters werden VERPLICHT rokers buiten te houden op straffe van boetes die aardig kon oplopen. Idem voor de cafehouders of al wat met horeca te maken heeft.
De mentaliteitsverandering zit hem enkel en alleen in het vermijden van boetes, niet meer of niet minder.

Welnu, was dat verbod er niet gekomen dan zou de horeca er vandaag wel anders uitzien. Misschien eens de ogen openen als je nog eens een ritje maakt langs onze wegen en tel mss eens het aantal 'te koop-', en 'over te nemen-' horecazaken op.

Verder wacht ik nog op het antwoord op mijn vraag of je al eens een enquêteke gedaan hebt bij horeca-uitbaters, ook die van een niveau waar jij doorgaans in past?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 10:06   #1182
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
"Een veranderende gewoonte mede ontstaan door wettelijke ondersteuning."
Dat klopt natuurlijk. Dat heb ik zelfs niet ontkend maar....

In de praktijk was het: een verbod (wettelijk bepaald) te roken in restaurants. Met andere woorden, restaurantuitbaters werden VERPLICHT rokers buiten te houden op straffe van boetes die aardig kon oplopen. Idem voor de cafehouders of al wat met horeca te maken heeft.
De mentaliteitsverandering zit hem enkel en alleen in het vermijden van boetes, niet meer of niet minder.

Welnu, was dat verbod er niet gekomen dan zou de horeca er vandaag wel anders uitzien. Misschien eens de ogen openen als je nog eens een ritje maakt langs onze wegen en tel mss eens het aantal 'te koop-', en 'over te nemen-' horecazaken op.

Verder wacht ik nog op het antwoord op mijn vraag of je al eens een enquêteke gedaan hebt bij horeca-uitbaters, ook die van een niveau waar jij doorgaans in past?
Over de verscheidene oorzaken van de problemen van horeca-uitbaters is in deze draad, èn in andere draden op dit forum, al zeer uitvoerig op in gegaan. Zeer uitvoerig. En daaruit blijkt telkens dat veel andere factoren zoveel belangrijker zijn dan het rookverbod.

In afwachting van de verdere strijd, wens ik u een opperbeste gezondheid toe, inbegrepen het bespaard blijven van alle ziektes die te maken hebben met onrechtstreeks verblijven in tabaksrook.

Daar staat ge nu met uw klein pietje hé. Ter grootte van een peukje.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 12:30   #1183
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Over de verscheidene oorzaken van de problemen van horeca-uitbaters is in deze draad, èn in andere draden op dit forum, al zeer uitvoerig op in gegaan. Zeer uitvoerig. En daaruit blijkt telkens dat veel andere factoren zoveel belangrijker zijn dan het rookverbod.

In afwachting van de verdere strijd, wens ik u een opperbeste gezondheid toe, inbegrepen het bespaard blijven van alle ziektes die te maken hebben met onrechtstreeks verblijven in tabaksrook.

Daar staat ge nu met uw klein pietje hé. Ter grootte van een peukje.

.
Jouw vermeend XXXXXXXL-intellect tussen jouw benen toont overweldigend onwetendheid in dit verband! Jij weet overduidelijk niet waarover je spreekt! Jij kent duidelijk de sector niet, je hebt er volgens mij nooit in gewerkt, kent de pro's en de contra's niet, en je dramt maar door.

Er is inderdaad al één en ander gecommuniceerd in dit verband. Alleen wijger je, om één of andere reden, te antwoorden op eerder gestelde vragen.

Voor alle duidelijkheid, ik zit al 26 jaar in de sector en van jou heb ik geen lessen te leren. Ik hoop dat dit nu duidelijk mag worden. Je mag er uiteraard jouw mening over hebben, maar dat mag ik ook!!

Kun je op volgende vragen (nogmaals) een antwoord geven?

1) Heb je al gecommuniceerd met horeca-ondernemers?

2) Ben je bereid, samen met mij, elk een aparte zaak op te starten, naast elkaar: eentje met een (een groen imago van jou) rookvrije en ééntje (voor mij) met een gemixt imago. Ik daag je uit! Wie redt het na verloop? Ik weet het antwoord al!

3) Kun je me voor eens en altijd duidelijk maken waar de "vrijheid van ondernemen" start en waar die "eindigt"?

Kun je mijn "kleintje' doen groeien, mister einstein?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 03:40   #1184
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, ik zit al 26 jaar in de sector en van jou heb ik geen lessen te leren. Ik hoop dat dit nu duidelijk mag worden. Je mag er uiteraard jouw mening over hebben, maar dat mag ik ook!!
Natuurlijk mag u uw mening hebben , net zoals iedereen !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
2) Ben je bereid, samen met mij, elk een aparte zaak op te starten, naast elkaar: eentje met een (een groen imago van jou) rookvrije en ééntje (voor mij) met een gemixt imago. Ik daag je uit! Wie redt het na verloop? Ik weet het antwoord al!
Gemixt , euh .... rokers & niet-rokers in eenzelfde rookcafe ....
Of gescheiden lokalen ??

Tja , zeer vele rokers willen sowieso naar een rookcafe ,
en hun niet-rokers-vrienden hebben niet veel keuze dus !!
Ik weet dat vele mijn vrienden hun sigaret boven vriendschap staat !!
Dus sociaal gezien is het dus hopeloos !!
Ik ben blij dat er niet meer mag worden gerookt in de horeca ,
mijn longen zijn belangrijker dan die van de roker !!
Ik moest destijds veel kuchen wegens mijn chronisch longen-luchtwegenprobleem ,
tegenwoordig , zolang het dan ook niet TE warm wordt , gaat het enigszins !!
Destijds was het dan werkelijk een ramp !!

Nog steeds klagen er rokers van toen dat ze nu niet meer mogen ,
de volgende generatie is het gewoon te zitten in wat nu
de rookvrije horeca is , en dus ....

Voor mij part opent u een rokerscafe , maar ik kom niet af !!
Mijn gezondheid gaat voor op rokersvriendschap !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:37   #1185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
...
Alleen wijger je, om één of andere reden, te antwoorden op eerder gestelde vragen.
...
In deze draad antwoord ik meestal wel, als (als) de vraag gaat over het onderwerp van de draad: rokers pesten.

Idem dito voor andere draden

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:41   #1186
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
...
3) Kun je me voor eens en altijd duidelijk maken waar de "vrijheid van ondernemen" start en waar die "eindigt"?
...
Voor deze vraag maak ik een uitzondering.
Het redelijk eenvoudig antwoord op deze moeilijke vraag luidt:
de vrijheid stopt bij een wettelijk-democratische beslissing daartoe.

Je kan dus ijveren voor een wettelijk-democratische beslissing om terug meer vrijheid te geven aan rokers.
Maar dat zal geen succes worden. Integendeel. De tendens is 180 graden tegengesteld daaraan.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 07:30   #1187
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...handeld__.html

Ja zeg, zo ver moet het nu van mij ook niet komen. Geweld gebruiken omdat ze staan te roken op de openbare weg. Gewoon een afkeurend woordje zal wel genoeg zijn zeker !

titel: Rokende vrouw mishandeld

Citaat:
Groningen - Een 26-jarige Groningse is in de nacht van woensdag op donderdag ernstig mishandeld. De vrouw stond een sigaret te roken voor een café toen ze door twee mannen werd belaagd en hard op haar gezicht werd geslagen.

De vrouw brak hierbij haar neus, weet Dagblad van het Noorden. De twee mannen sloegen na de mishandeling aan het Schuitendiep op de vlucht. Het slachtoffer werd opgevangen door medewerkers van het café.

In maart werd een 22-jarige vrouw in de Schilderswijk ernstig mishandeld omdat ze op straat een sigaretje stond te roken. Twee jongens van volgens de politie 'Noord-Afrikaanse afkomst', vonden dat klaarblijkelijk ontoelaatbaar en tuigden het slachtoffer af.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 08:36   #1188
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Belofte maakt schuld. Als er iets in de actualiteit komt over roken en openbare volksgezondheid, dan is de Schoof present:

titel: Meer dan 3.000 dodelijke hartinfarcten vermeden door rookverbod
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160630_02363925

Citaat:
In 2006 werd het verbod om te roken op het werk ingevoerd. In 2007 volgde dat in restaurants, in 2010 dat in cafés waar eten geserveerd wordt. Tussen 2006 en 2011 zijn minstens 3.040 dodelijke hartinfarcten in Vlaanderen vermeden, zo blijkt uit onderzoek aan de UHasselt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 08:55   #1189
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Lap. Weer 3000 meer die mijn pensioenbijdragen gaan opsoeperen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 09:54   #1190
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Belofte maakt schuld. Als er iets in de actualiteit komt over roken en openbare volksgezondheid, dan is de Schoof present:

titel: Meer dan 3.000 dodelijke hartinfarcten vermeden door rookverbod
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160630_02363925
Lap, de wereldbevolking van 7.5 miljard krijgt een extra stimulans....
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 23:54   #1191
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Ik rook ook niet binnen in huis. Kruipt in de draperies enzo bah.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 13:14   #1192
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

De apen gaan voortaan ons apengedrag onthouden worden.
Goed voor die beestjes. Ook goed voor ons.

titel: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160702_02367622
link : Vanaf deze zomer verboden te roken in Zoo en Planckendael

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 16:06   #1193
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Kan niet roken binnen,drupt in de living als het regent,is detail zegt de eigenaar.
Eigenaar aanmanen met aangetekende brief, indien geen reactie in gebreke stellen. Er zijn diverse kantoren om huurders te ondersteunen, allicht ook in jouw gemeente of in de buurt. Hoop dat je niet meer in die situatie zit!
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 16:09   #1194
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij zijn eigenaar.
De reden waarom mensen terugdeinzen van appartementen.
Maar zelfs in een gesloten, HOB of zelfs open bebouwing ben je niet veilig als buren fanatieke stinkstokgebruikers zijn.
Als het hun eigendom is hebben ze wel het fatsoen buiten te gaan roken.
Zo kan de buur die in zijn tuin ligt te zonnen meegenieten.


Brengt roken schade toe aan een verhuurd eigendom?

Als je de volgende verhuurders een kijkje laat nemen en deze zich omdraaien met de mededeling dat er in gerookt is, is je vraag beantwoord lijkt me.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 16:14   #1195
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
"Een veranderende gewoonte mede ontstaan door wettelijke ondersteuning."
Dat klopt natuurlijk. Dat heb ik zelfs niet ontkend maar....

In de praktijk was het: een verbod (wettelijk bepaald) te roken in restaurants. Met andere woorden, restaurantuitbaters werden VERPLICHT rokers buiten te houden op straffe van boetes die aardig kon oplopen. Idem voor de cafehouders of al wat met horeca te maken heeft.
De mentaliteitsverandering zit hem enkel en alleen in het vermijden van boetes, niet meer of niet minder.

Welnu, was dat verbod er niet gekomen dan zou de horeca er vandaag wel anders uitzien. Misschien eens de ogen openen als je nog eens een ritje maakt langs onze wegen en tel mss eens het aantal 'te koop-', en 'over te nemen-' horecazaken op.

Verder wacht ik nog op het antwoord op mijn vraag of je al eens een enquêteke gedaan hebt bij horeca-uitbaters, ook die van een niveau waar jij doorgaans in past?
Hier in het centrum ligt een zaak, nergens zo goedkoop lekker eten als daar.
Elke week een andere actie.

Niet zonder geurtje: ze waren zo slim om hun restaurant in twee op te delen. Eén gedeelte zit achter een glazen (money money money...) schuifwand die automatisch open en dicht gaat. Hierin worden voornamelijk drank en hier en daar wat kleine hapjes geserveerd. Mensen mogen er roken???
Als de serveersters er iets brengen, mag je in je nette kleren van kreeft etend volledig meegenieten van de verbrandde stank en een 100-tal kankerverwekkende stoffen.
Tenzij je je kleren voor je deur uitgooit en je meteen ook douched en desinfecteert, mag je thuis nog extra nagenieten door de geur die zich aan je kleding en in je haar gehecht heeft.

De kwaliteit van het eten is één van de betere. Helaas het smaakt niet en wie er ooit geweest is, is er met geen stokken meer terug binnen te krijgen.
Zelfs onder de rokers groeit er consensus dat roken in combinatie met eten degoutant is.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 09:06   #1196
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Hier in het centrum ligt een zaak, nergens zo goedkoop lekker eten als daar.
Elke week een andere actie.

Niet zonder geurtje: ze waren zo slim om hun restaurant in twee op te delen. Eén gedeelte zit achter een glazen (money money money...) schuifwand die automatisch open en dicht gaat. Hierin worden voornamelijk drank en hier en daar wat kleine hapjes geserveerd. Mensen mogen er roken???
Als de serveersters er iets brengen, mag je in je nette kleren van kreeft etend volledig meegenieten van de verbrandde stank en een 100-tal kankerverwekkende stoffen.
Tenzij je je kleren voor je deur uitgooit en je meteen ook douched en desinfecteert, mag je thuis nog extra nagenieten door de geur die zich aan je kleding en in je haar gehecht heeft.

De kwaliteit van het eten is één van de betere. Helaas het smaakt niet en wie er ooit geweest is, is er met geen stokken meer terug binnen te krijgen.
Zelfs onder de rokers groeit er consensus dat roken in combinatie met eten degoutant is.
Raar, enerzijds is het 'nergens zo lekker eten als daar' om anderzijds te eindigen met 'het smaakt niet'!

Is het niet vreemd dat daar kennelijk nogal wat volk zit dat wel rookt. De uitbaters hebben dus (terecht) gekozen om hun zaak datgene te bieden waar hun cliënteel om vraagt (een -weliswaar afgesloten- rokerszone). Hoe noemt die zaak? Zou er best wel eens willen gaan eten. Volgens u zal ik er dus geen enkele 'habitué' tegenkomen? Het zullen allemaal 'first time'-bezoekers zijn?

Heb je, behalve deze ene zaak, intussen al een antwoord op de vele 'over te nemen', 'te koop' en 'gesloten' horecazaken en de reden/oorzaak van dit fenomeen?

Kijk verder ook maar goed uit voor de heterocyclische amines en polycyclische koolwaterstoffen tijdens het barbecuen. Meer kankerwekkende elementen kom je nergens anders tegen!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 11:13   #1197
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Jouw vermeend XXXXXXXL-intellect tussen jouw benen toont overweldigend onwetendheid in dit verband! Jij weet overduidelijk niet waarover je spreekt! Jij kent duidelijk de sector niet, je hebt er volgens mij nooit in gewerkt, kent de pro's en de contra's niet, en je dramt maar door.

Er is inderdaad al één en ander gecommuniceerd in dit verband. Alleen wijger je, om één of andere reden, te antwoorden op eerder gestelde vragen.

Voor alle duidelijkheid, ik zit al 26 jaar in de sector en van jou heb ik geen lessen te leren. Ik hoop dat dit nu duidelijk mag worden. Je mag er uiteraard jouw mening over hebben, maar dat mag ik ook!!

Kun je op volgende vragen (nogmaals) een antwoord geven?

1) Heb je al gecommuniceerd met horeca-ondernemers?

2) Ben je bereid, samen met mij, elk een aparte zaak op te starten, naast elkaar: eentje met een (een groen imago van jou) rookvrije en ééntje (voor mij) met een gemixt imago. Ik daag je uit! Wie redt het na verloop? Ik weet het antwoord al!

3) Kun je me voor eens en altijd duidelijk maken waar de "vrijheid van ondernemen" start en waar die "eindigt"?

Kun je mijn "kleintje' doen groeien, mister einstein?
Al nagedacht intussen?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 11:35   #1198
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

De volgende stap is het rokers pesten, moet deze zijn:
verbieden te roken in een auto waar minderjarigen in zitten.
De nva was destijds tegen, omdat het teveel indringen in de privé van de mensen.

Hoe dom van de nva.

Lees in het artikel, waar ik de tekst rood kleurde, welke landen ons al voorgegaan zijn.

titel: Catalonië wil een verbod op roken met minderjarige kinderen in de auto
link: http://www.spanjevandaag.com/18/10/2...en-in-de-auto/

Citaat:
BARCELONA – De regionale overheid van de autonome deelstaat Catalonië is aan het onderzoeken of het mogelijk is om de wetten zo aan te passen dat het in de toekomst verboden is om een sigaret te roken in een auto waar ook minderjarige kinderen inzitten. Voorlopig is men de mogelijkheid nog aan het onderzoeken maar er zou een verbod moeten komen zodat passief roken in een auto niet meer mogelijk zou moeten zijn.

Als het aan de Generalitat de Catalunya ligt moet er een verbod komen op het roken van sigaretten in auto’s waar ook kinderen inzitten. Dat zou dan gelden voor zowel de ouders alsook andere meerderjarigen die in het gezelschap van minderjarige kinderen rondrijden. Iets soortgelijks werd in 2010 al ingevoerd in de deelstaat Baskenland.

Een soortgelijke wet is daarnaast al enkele jaren geleden met succes ingevoerd in andere landen zoals Ierland, Engeland en Wales en de Catalaanse politici willen dit nu ook graag zien in hun deelstaat.

De reden van deze nieuwe wet is om de zogenaamde passieve rokers, de personen die aanwezig zijn in een ruimte waar een of meerdere personen een sigaret roken, te beschermen en hun gezondheid niet in gevaar brengen. Het gaat in dit geval hoofdzakelijk om minderjarige kinderen die vaak de sigarettenrook van de ouderen ongewild inademen – (Remco Stoffer)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 12:00   #1199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.178
Standaard

Goede stap, niet roken in de wagen met de kinderen erbij.


Maar thuis eens zoveel hé.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 20:28   #1200
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goede stap, niet roken in de wagen met de kinderen erbij.


Maar thuis eens zoveel hé.
Wat zouden we beslissen over roken in het gevang, beste Phon ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be