Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2019, 20:39   #1261
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ga met een andere zijn teelballen proberen te rammelen hé gast.
Ga je het ontkennen toch?

Overal en zowat iedereen rookte en ook overal.
In de cinema, op de tram of trein, in de auto, in bed, tijdens het eten, op café, in het flikkenkot....echt overal.
Niemand had er last van.


Op een gegeven moment was het verboden in openbare gebouwen. Echter dat was niet voor de gezondheid..
Dat was (authentiek)...om niet alle 5 jaar alles te moeten schilderen en af te wassen.

Dat was en is de enige reden van verbod.

Iets later zijn de simpele er op gesprongen en zogenaamd voor de gezondheid er van gemaakt.

Nu het roken is geminderd. . .kost veel ook nu...maar de kankers blijven ieder jaar in aantal stijgen.

Dus hoe komt het dat jullie zo beïnvloedbaar zijn?
Dat is intrigerend.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juni 2019 om 20:40.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 21:16   #1262
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Niemand had er last van.
Iedereen had er last van, zelfs terug tot in de 16-17e eeuw:

Citaat:
http://www.ethesis.net/tabak/tabak.htm

Het was Christoffel Columbus die als eerste in contact kwam met de tabaksplant en nadien het eerste tabaksblad invoerde. Op 6 november 1492 zette hij twee Spanjaarden, Rodrigo de Jerez en Luis de Torres, aan wal op het eiland Guanahana op de Bahama’s. Tot hun verbazing zagen ze daar mannen en vrouwen die gedroogde opgerolde kruiden rookten: “Aan het ene uiteinde smeulde het rolletje kruid en langs het andere uiteinde, dat ze in hun mond hadden, zogen ze de rook naar binnen...”. De inboorlingen noemden de plant cahiba. De Spanjaarden vingen dit met een half oor op en maakten er tabaccos van. Vooral De Jerez vond het een leuk idee en bij zij terugkeer in zijn geboortestad Ayamonte, liep hij ook ostentatief te roken. Hij werd prompt aangehouden en door de Inquisitie veroordeeld wegens tovenarij. Na zeven jaar gevangenis slaagde hij erin zijn onschuld te bewijzen. De Jerez was zodoende het eerste slachtoffer van de intolerantie tegenover rokers. (Willems, 1981)

...

Voor Nederland noch België hebben we bronverwijzingen gevonden die een toespeling maakten op een tabaksverbod in de 16e eeuw en 17e eeuw. Wel vinden we in de 17e eeuw toespelingen naar de verderfelijkheid van tabak terug. Dit zien we o.a. op de schilderijen van de Vlamingen Adriaen Brouwer en David Terniers (1610-1690). Bij een gravure van Brouwer staat een o.a. volgende tekst van Jonas Suvderhoef: “Vergeefs noemen wij tabak verderfelijk en veroordelen hem. Maar niemand van ons kan zonder leven. Giet onze kelen vol wijn en vul onze magen met patrijzen. Laat ons genieten van een pijp en de rook die ze voortbrengt”. Die dubbele houdingen zijn ook terug te vinden bij vele afbeeldingen van genietingen van het leven, zoals ze door David Teniers zo gretig en zo veelvuldig werden geschilderd. (Braet, 1991; Klinge, 1991: 1-335) De verderfelijkheid heeft hier weinig of niets met het gevaar voor de gezondheid te maken. Deze heeft vooral te maken met religieus-ethische motieven.

Ook in de 18e en 19e eeuw blijven er voor- en tegenstanders bestaan. De eerste alarmseinen tegen tabak dateren uit 1809. In 1809 waarschuwde de scheikundige Vauquelin dat tabak gif bevat en Honoré de Balzac schreef in zijn Traité des excitants modernes: “De Hollanders, die als eersten in Europa zijn beginnen roken, zijn een apatisch en weerloos volk”. Nog sterker, in 1873, noteerde een voor het overige onbekende Urbain Anglés: “Het verval van het Spaanse rijk is begonnen toen men er begon te roken. De sigaret heeft dit land meer kwaad gedaan dan de brandstapels van de Inquisitie. Ook Turkije zag zijn glorie in tabaksrook opgaan”. En over Holland: “Deze obskure en onbelangrijke staat (...) Toen Holland meester werd op zee en Filips de Tweede weerstond, werd daar nog niet gerookt”. Balzac zei overigens ooit dat de Duitsers zo’n vreedzaam volk zijn, omdat ze teveel pijpen rookten: “De pijp berooft de mens van zijn energie”.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2019 om 21:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 21:26   #1263
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Iedereen had er last van, zelfs terug tot in de middeleeuwen:
Er is reeds veel geschreven of laten we zeggen dat het één steeds een c/p is van een ander.

Maar de realiteit is anders.
Roken doet men eeuwenlang.
Nergens geen bezwaar.
In de 16 eeuw ongeveer verbood een paus het verder roken IN de kerk. Niet om de gezondheid...verre van
Maar om de muren niet verder onder de nicotine te laten komen. En zijn heiligbeeldjes.

En dat bleef dan verder bij dit tot in circa 2005.
Zelfde reden facilitair management.

En dan waren we vertrokken. De eerste hoestbuien begonnen om gespeelde aandacht te krijgen of zo en hup een aantal gezondheids organisaties roken geld en subsidies....en hup de ministers ook natuurlijk.

En zo staan we nu.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juni 2019 om 21:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 21:33   #1264
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nergens geen bezwaar.
Onzin. Overal was er bezwaar.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 21:49   #1265
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onzin. Overal was er bezwaar.
Totaal niet.
Tot eind jaren 1900...rookte circa 90% van de mensen.
Dus veel bezwaar zal er wel niet geweest zijn nietwaar?


Ooit werd tabak gezien als geneesmiddel. De indianen gebruikten de plant om wonden te genezen en hoofdpijn te bestrijden. Columbus bracht het goedje mee van Amerika naar Europa. Ook hier werd het gebruikt om slijm op te lossen, als pijnverlichter bij syfilis en als desinfecterend middel bij cholera en de pest. Het zou zelfs helpen tegen schurft en verkoudheid

En nu?

Toch wordt de tabaksteelt nieuw leven ingeblazen. Dit keer om medicinale eiwitten te produceren, als grondstof voor medicijnen tegen met name kanker en chronische ontstekingen.
Grote belofte

‘Er is een hele waslijst van eiwitten, vaccins en hormonen uit tabak te maken’, zegt Arjen Schots, onderzoeker aan Wageningen University. ‘Tot nog toe is er pas één medicijn op de markt. Dat is Elelyso tegen de ziekte van Gaucher, een erfelijke stofwisselingsziekte, gemaakt door het Israëlische bedrijf Protalix. Binnen tien jaar zullen er vele volgen.’




Grote belofte

‘Er is een hele waslijst van eiwitten, vaccins en hormonen uit tabak te maken’, zegt Arjen Schots, onderzoeker aan Wageningen University. ‘Tot nog toe is er pas één medicijn op de markt. Dat is Elelyso tegen de ziekte van Gaucher, een erfelijke stofwisselingsziekte, gemaakt door het Israëlische bedrijf Protalix. Binnen tien jaar zullen er vele volgen.’

De wondere wereld van planten
KIJKTIP DVD De wondere wereld van planten van € 14,99 voor € 9,99 Bestel in onze webshop Deze aanbieding is geldig t/m 14 augustus 2017

De markt voor biopharming, medicijnen uit planten, wordt geschat op 200 miljard euro. Een medicijn tegen borstkanker uit tabak, Herceptin, komt volgend jaar op de markt. De waarde hiervan is ruim 6 miljard euro, schat de Canadese producent PlantForm.


Zo ziet men maar. Niet alles is wat men je zegt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 22:03   #1266
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In het begin van de 20e eeuw neemt het roken van sigaretten een hoge vlucht en wordt de sigaret het kenmerk van de intellectueel. Wie niet rookte, kon ongetwijfeld ook niet denken. Sartre, Camus, en in Nederland Simon Vestdijk (zelf arts) en Willem Frederik Hermans, er is nauwelijks een afbeelding van hen te vinden waarop zij niet rokend zijn afgebeeld. Er wordt een relatie gesuggereerd tussen creativiteit en roken.


Terwijl gezondheidsautoriteiten sterk aandringen op het terugdringen van het roken, vallen de inspanningen van artsen om hieraan bij te dragen tegen, ondanks hun sleutelrol in dit proces.17 Talloze oorzaken passeren de revue om aan te geven waarom artsen zich niet aan de richtlijnen op dit gebied houden.18 Hoewel er veel onderzoek is gedaan naar dit verschijnsel, noemt men nooit als reden voor het niet geven van een stopadvies dat de dokter zelf rookt.

Prevalentie van rokende artsen.

Wereldwijd zijn er grote verschillen in het rookgedrag van artsen. In China rookt 57 van de mannelijke bevolking en 41 van de mannelijke artsen.19 In Landen zoals Armenië, Georgië, Roemenië, Hongarije en Turkije rookt rond de helft van de mannelijke inwoners en is ook het percentage rokende artsen hoog.20 Ook in Griekenland rookt een opvallend hoog percentage artsen.21 In een aantal landen in West-Europa en in Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië daalt de laatste 20 jaar het percentage rokende artsen gestaag. Minder dan 10 van de Amerikaanse artsen rookt nog; in Australië en Nieuw-Zeeland ligt dit percentage rond de 5.22 Volgens recente gegevens rookt van de Nederlandse huisartsen 8,2, van de cardiologen 3,5 en van de longartsen 3,5,23 en er is dus zeker een dalende trend sinds 1974.24

In 1939 publiceerde de Duitse arts Franz Müller de eerste gecontroleerde epidemiologische studie naar de relatie tussen roken en longkanker

En veel verder onderzoek is er dan ook niet meer gedaan sindsdien.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 08:31   #1267
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onzin. Overal was er bezwaar.
Bezwaar van wie ? Van de 2 op de 100 niet rokers ?

Nu is er bezwaar op alles en nog wat.....maar ja men kan moeilijk verwachten daar waar extreem rechts regeert men nog veel gezellige momenten kan verwachten. Men oogst wat men zaait. ieder voordeel heeft zijn nadeel.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...uren~aacb469f/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 12:16   #1268
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

De wetgeving kan nijpend worden:

Beverly Hills verbiedt verkoop van tabak
https://www.hln.be/de-krant/beverly-...abak~a45ef1c5/

Citaat:
Rokers in Beverly Hills zullen binnenkort wat meer moeite moeten doen om aan hun gerief te geraken. De gemeenteraad van de Amerikaanse stad heeft de verkoop van alle soorten tabak verboden. Beverly Hills is zo de eerste stad in de VS die de verkoop van sigaretten, sigaren, pijptabak, pruimtabak én elektronische sigaretten bant. Enkel hotels en bestaande sigarenzaken krijgen een uitzondering. Het verbod gaat wel pas in vanaf 2021. Volgens de stad strookt de verkoop niet langer met het imago van Beverly Hills als “gezonde stad”.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 17:25   #1269
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De wetgeving kan nijpend worden:

Beverly Hills verbiedt verkoop van tabak
https://www.hln.be/de-krant/beverly-...abak~a45ef1c5/

Raar is dat he Schoof . En jij die altijd beweert dat dat allemaal niet zou lukken opdat dat drugs zijn die sociaal aanvaard zijn en je dat niet kunt terugschroeven.
Ik dacht dat roken toch redelijk sociaal aanvaard was ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 juni 2019 om 17:27.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 19:05   #1270
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Raar is dat he Schoof . En jij die altijd beweert dat dat allemaal niet zou lukken opdat dat drugs zijn die sociaal aanvaard zijn en je dat niet kunt terugschroeven.
Ik dacht dat roken toch redelijk sociaal aanvaard was ?
Op rokers wordt er reeds sinds de jaren 80 neergekeken in Amerika. Doorgaans assimileert men dat met Latino's, blue collars en low class.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 21:00   #1271
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een eigenaar doet met zijn woning wat hij wil, mits respect voor de wet.

Hij discrimineert niet als hij liever verhuurt aan een niet-roker.
Minder vuil, minder brandgevaar ...
Dus, ook de bakker discrimineert niet als hij geen huwelijkstaart wil verkopen aan een homoseksueel koppel...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 21:42   #1272
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Raar is dat he Schoof . En jij die altijd beweert dat dat allemaal niet zou lukken opdat dat drugs zijn die sociaal aanvaard zijn en je dat niet kunt terugschroeven.
Ik dacht dat roken toch redelijk sociaal aanvaard was ?
?????
Roken was heel sociaal aanvaard. Niet redelijk, maar helemaal. Volledig.

Dat WAS.

Maar dat is niet meer zo.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 21:45   #1273
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dus, ook de bakker discrimineert niet als hij geen huwelijkstaart wil verkopen aan een homoseksueel koppel...
Of hij wettelijk, volgens de huidige normen, discrimineert, ik zou het niet zeker weten;
Maar dat hij een ongelooflijke oetlul is, en zeker niet accordeert met de actuele Vlaamse cultuur, staat als een paal boven water.

Maar, beste Blokker,
dit is een draad over roken.
Stop dus met zagen over je katholieke aspiraties; ga biechten zoveel je wil, ga op je knieën en prevel teksten, zoveel je wil, wentel je in wierook, maar in draden met het juiste onderwerp.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 juni 2019 om 21:47.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 22:28   #1274
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
?????
Roken was heel sociaal aanvaard. Niet redelijk, maar helemaal. Volledig.

Dat WAS.

Maar dat is niet meer zo.
Dat is ook allemaal regionaal die tendenzen .

Momenteel is het rokers paradijs Indonesië met minstens 3/4 rokers waaronder bijzonder veel kinderen onder de 10 jaar .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 22:57   #1275
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ga je het ontkennen toch?

Overal en zowat iedereen rookte en ook overal.
In de cinema, op de tram of trein, in de auto, in bed, tijdens het eten, op café, in het flikkenkot....echt overal.
Niemand had er last van.
Niemand had er last van?? Gij zijt echt selectief blind! Ik herinner mij als kind in de jaren 80 dat er in restaurants al gevraagd werd aan rokers om buiten te gaan roken. Die weigerden dat natuurlijk, want wettelijk was dat nog niet afdwingbaar.

Ik heb nooit geweten dat een leraar in de klas een sigaret opstak hoor, gij wel??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht


Op een gegeven moment was het verboden in openbare gebouwen. Echter dat was niet voor de gezondheid..
Dat was (authentiek)...om niet alle 5 jaar alles te moeten schilderen en af te wassen.


Dat was en is de enige reden van verbod.
Nu nog altijd? Zijt ge zeker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Iets later zijn de simpele er op gesprongen en zogenaamd voor de gezondheid er van gemaakt.

Nu het roken is geminderd. . .kost veel ook nu...maar de kankers blijven ieder jaar in aantal stijgen.

Dus hoe komt het dat jullie zo beïnvloedbaar zijn?
Dat is intrigerend.
Ik denk dat gij nog steeds een gebrek aan schuldinzicht hebt over de miserie die gij anderen hebt aangedaan met uwe kankerstank. Toen mijn oom in de jaren 70 de firma van mijn grootvader overnam heeft hij het roken verboden aan alle werknemers op de werkvloer, en dat voor 1 (één) reden: gezondheid. Dat heeft veel verbitterde rokers opgeleverd die hun privilege afgepakt zagen.

Ik merk dezelfde verbittering in uw posts.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 23:34   #1276
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb meerdere leraars gehad die rookten in de klas.
Ik heb zelf gerookt in de klas.

Nooit heb ik geweten dat men op restaurant vroeg aan een roker om buiten te gaan...voor het verbod.
En in de jaren 80 ging ik soms 3 keer per dag op restaurant.


Je dwaalt een beetje vind ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juni 2019 om 23:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 00:13   #1277
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is allemaal een zaadje in de hersenen die men plant.
En dat ontkiemd.
Het is mindset!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 juni 2019 om 00:13.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 01:43   #1278
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb meerdere leraars gehad die rookten in de klas.
Ik heb zelf gerookt in de klas.
ik geloof er niks van, gij zit hier dik te liegen! tenzij dat gij 105 jaar oud zijt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Nooit heb ik geweten dat men op restaurant vroeg aan een roker om buiten te gaan...voor het verbod.
het is nochtans WAAR!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

En in de jaren 80 ging ik soms 3 keer per dag op restaurant.
En gij rookte zonder enig schuldinzicht? Gij had er geen enkel moreel probleem mee anderen te vergiftigen met uw kanker rook?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht


Je dwaalt een beetje vind ik.
Dat geloof ik zelfs niet. Uw opinie geeft blijk van een gestoord moreel kompas.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 06:20   #1279
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ik geloof er niks van, gij zit hier dik te liegen! tenzij dat gij 105 jaar oud zijt!
het is nochtans WAAR!
En gij rookte zonder enig schuldinzicht? Gij had er geen enkel moreel probleem mee anderen te vergiftigen met uw kanker rook? Dat geloof ik zelfs niet. Uw opinie geeft blijk van een gestoord moreel kompas.
Twee leraars gehad die zijn blijven roken in de klas, ondanks verbod. Ik spreek over 1980. De directie keek bewust de andere kant op.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 09:22   #1280
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is ook allemaal regionaal die tendenzen .

Momenteel is het rokers paradijs Indonesië met minstens 3/4 rokers waaronder bijzonder veel kinderen onder de 10 jaar .
Waar kom jij nu ineens mee af, Indonesië?
Saya tidak mau.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be