Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2014, 07:18   #41
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Eigenlijk zouden wij bierproducenten zoals Jupiler een proces moeten aandoen zoals ze processen winnen tegen sigarettenhandelaars.
Jupiler heeft de jeugd niet voldoende geïnformeerd over de schadelijke gevolgen van alcohol. Het staat er niet op vermeld zoals het bij sigaretten vermeld is.
En mannen weten waarom? My ass!

Ze zouden moeten stoppen met zulke oneliners over drank van op tv te smijten, en vooral afraden bij sportevenementen in plaats van promoten!
Tuurlijk zal jupiler wel een grote sponsor zijn. Maar van kinds af constant de boodschap "jupiler" ontvangen zal later wel enige invloed hebben.
We leven in een zattemans maatschappij. En ik weet nog altijd niet juist waarom.
Wat bedoelt jupiler met waarom? Zat worden of smaak? Jupkes voor smaak? Hmmm maak je mij niet wijs. Ge sponsort wallonië er alleszins goed mee.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 09:44   #42
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Niemand promoot de sigaret. Als het aan mij lag waren er genoeg trefpunten voor meerderjarigen om GRATIS wiet op te halen. Het is een onkruid, een natuurproduct. Wie gaat daar nu onnozel over doen?

Maar alcohol wordt langs alle kanten gepromoot en tijdens reclames van sportblokken dik in de verf gezet.
Mannen weten waarom.
Al die (top)atleten hier zijn anti alcohol. En ik daag ze uit eens tegen hun sponsors in te gaan en te zeggen dat alcohol drinken niet verstandig is, ook niet met mate(n)!

Laatst gewijzigd door Peche : 5 augustus 2014 om 09:46.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 10:38   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Niemand promoot de sigaret. Als het aan mij lag waren er genoeg trefpunten voor meerderjarigen om GRATIS wiet op te halen. Het is een onkruid, een natuurproduct. Wie gaat daar nu onnozel over doen?

Maar alcohol wordt langs alle kanten gepromoot en tijdens reclames van sportblokken dik in de verf gezet.
Mannen weten waarom.
Al die (top)atleten hier zijn anti alcohol. En ik daag ze uit eens tegen hun sponsors in te gaan en te zeggen dat alcohol drinken niet verstandig is, ook niet met mate(n)!
Ik stel voor dat 10 topatleten zich eens een ganse avond strontzat zuipen......en 10 andere joints paffen....De volgende dag om 8 uur uit bed voor een loopwedstrijd.....Ik weet al op voorhand welke 10 na 2 km gaan moeten opgeven.....en vooral overgeven...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 10:42   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warhole Bekijk bericht
BS , er is NIEMAND die denkt dat overmatig drinken gezond is.
Dit in tegenstelling tot hoe vroeger de sigs gepromoot werden
Niet helemaal correct..Sven Gatz....de directeur van de unie van Belgische bierbrouwers vindt dat Belgen (nog) niet genoeg zuipen...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 11:45   #45
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ge moet eens meer vertrouwen hebben in de mensen in plaats van de lijstjes.
Alsof psychonauten datura zouden proberen.
Het is onvolwassen er vanuit te gaan dat mensen niet voor zichzelf kunnen uitmaken wat goed en niet goed voor hen is.
Al dat getrek en geduw weerhoudt ons van de essentie.
Een foto van een verhongerd kind in Afrika dat ik hier recent op het forum zag is wel passend.
Dan zag ik een video over hoe je overal een blikje coca cola kan kopen, maar medicijnen niet zo voor de hand liggend zijn. WTF?
Wijst vooral meer vingertjes om het van u af te glijden en denk vooral nooit voor jezelf, stick to the list? Ik niet alleszins.
Teonanacatl!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 19:54   #46
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stel ik mij de vraag of dit tegenwoordig al toegelaten is zo overal, want gisteren in het verkeer had ik een situatie voor dat in de wagen voor mij een dame met open raam aan een jointje zat te 'lurken' en dat viel best op aan haar rijstijl (af en toe gsm gebruik ook, waarschijnlijk afspraak waar ze de volgende lading rotzooi kon ophalen).
Elk gebruik van een psychoactieve stof in het verkeer is af te keuren. Punt.

En btw: http://www.nieuwsblad.be/article/det...40119_00937082
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 20:06   #47
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Elk gebruik van een psychoactieve stof in het verkeer is af te keuren. Punt.

En btw: http://www.nieuwsblad.be/article/det...40119_00937082

Geen chocolade meer . Verbieden die boel.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 20:09   #48
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Waarom zijn linkiewinkies zoals jij ook altijd pro-joint, dat vraag ik me af. Waardeloze mensen die niets positiefs tot de samenleving bijbrengen, pro-multikul zijn, ja die zullen wel pro druggebruik zijn.
Ik ben behoorlijk rechts hoor. Uw tirade is best wel lachwekkend en doet niet veel terzake. Maar goed dat u uw frustraties op een forum kwijt kan ipv ze IRL bot te vieren. Dus doe maar.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 20:11   #49
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Volwassen, gezonde, normale mensen hebben al die vuiligheid niet nodig. Ze hebben ook geen behoefte aan experimenteren met die rommel.
Laat dat de mensen toch eens zelf beslissen, of het alcohol, tabak, chocolade, koffie of cannabis is: wat moet u daaraan te zeggen hebben?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 20:14   #50
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Hoeveel joints heb je al op ? IK raak geen drugs aan.
Ik ken weinig mensen die géén alcohol drinken. Ik ken er die weinig drinken en veel drinken, maar helemaal niets slechts een paar. En die drinken allemaal koffie, wat ook een drug is.

Het lijkt me dus sterk dat u geen drugs aanraakt.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 20:16   #51
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Bij de Body Shop hebben ze een lijn met hennep producten, ik vraag me af of dit wel koosjer is







ze zetten aan tot ontucht, dat cannabis blad op de verpakking trekt alleen maar ongure mensen aan, niet goed!
En kledij van hennep, wat een schande:

http://www.hempmade.be/nl
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 20:23   #52
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Eigenlijk zouden wij bierproducenten zoals Jupiler een proces moeten aandoen zoals ze processen winnen tegen sigarettenhandelaars.
Jupiler heeft de jeugd niet voldoende geïnformeerd over de schadelijke gevolgen van alcohol. Het staat er niet op vermeld zoals het bij sigaretten vermeld is.
Eigenlijk raak je hier een pertinent punt aan. Niet elke (legale) drug krijgt dezelfde behandeling. Zo zou alcoholadvertenties eveneens verboden moeten zijn, zodat elke keuze voor een drug in principe vrij zou moeten zijn van elke marketing en dus manipulatie.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 20:29   #53
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stel ik mij de vraag of dit tegenwoordig al toegelaten is zo overal,
volgens de wet? Nergens toegelaten. Mensen schijnen te vergeten dat weed nog altijd illegaal is.

Alleen is het zo dat het gedoogd wordt in een hele hoop situaties en dat de vervolging voor het parket nogal laag op de lijst staat.
Gedoogd indien kleine hoeveelheden, enkel voor meerderjarigen, niet op (openbare) plaatsen waar minderjarigen komen, niet als er verzwarende omstandigheden zijn, geen verstoring van de openbare orde etc etc etc


Maar legaal en toegelaten? In principe nergens
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 22:13   #54
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
volgens de wet? Nergens toegelaten. Mensen schijnen te vergeten dat weed nog altijd illegaal is.

Alleen is het zo dat het gedoogd wordt in een hele hoop situaties en dat de vervolging voor het parket nogal laag op de lijst staat.
Gedoogd indien kleine hoeveelheden, enkel voor meerderjarigen, niet op (openbare) plaatsen waar minderjarigen komen, niet als er verzwarende omstandigheden zijn, geen verstoring van de openbare orde etc etc etc


Maar legaal en toegelaten? In principe nergens
Dat is net het hypocriete aan heel het verhaal ! 'Gedogen' is een halfslachtige en onduidelijke politiek. Bovendien moeit de lokale overheid zich te veel met die maatregel, waardoor je een politionele willekeur krijgt waar niemand nog aan uit kan. Is iemand die in Antwerpen met een jointje over straat loopt dan een groter maatschappelijk gevaar dan in Gent, rekening houdende dat in eerstgenoemde stad van BDW voortaan een repressieve aanpak geldt ?

Er zijn overigens wel enkele gebieden en landen op de wereld waar een joint wel legaal is of op zijn minst gedoogd wordt zonder risico op vervolging: Uruguay, Colorado, Washington State, Spanje, Nederland, Tsjechië, ... wat u beweert is dus niet waar.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 23:02   #55
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ik ken weinig mensen die géén alcohol drinken. Ik ken er die weinig drinken en veel drinken, maar helemaal niets slechts een paar. En die drinken allemaal koffie, wat ook een drug is.

Het lijkt me dus sterk dat u geen drugs aanraakt.
Ik drink zeer weinig alcohol - volgens jou is pakweg om de 2 weken eens een rode porto drinken "aan de drugs zitten", volgens mij niet - en koffie krijg ik niet binnen.

Dus ik kan wel zeggen dat ik zonder drugs het leven aankan.

Het is niet moeilijk hoor, het is gewoon een kwestie van karakter.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 07:29   #56
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik drink zeer weinig alcohol - volgens jou is pakweg om de 2 weken eens een rode porto drinken "aan de drugs zitten", volgens mij niet - en koffie krijg ik niet binnen.

Dus ik kan wel zeggen dat ik zonder drugs het leven aankan.
Het woord dat gebruikt werd was "aanraken", niet "aan de drugs zitten", toch wel een andere betekenis. En u raakt dus wel degelijk drugs aan

Ik ken er die zelfs nooit een portooke drinken hoor.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 07:40   #57
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Geen chocolade meer . Verbieden die boel.
U bedoelt het als een grap, maar je snijdt ongewild een interessant onderwerp aan.

Er zit een stof in chocolade die verwant is aan cannabinoïden, anandamide. Chocolade is wel degelijk psychoactief, alleen is de concentratie behoorlijk klein waardoor het effect te verwaarlozen is.

Ook alcohol is psychoactief (duh) en wordt in beperkte mate in het verkeer toegelaten. Het is in feite niet meer dan logisch dat er een zekere tolerantie zit op de toegelate dosis in het verkeer aangezien het vermijden van psychoactieve stoffen zo moeilijk is, anders mag je geen likeurpraline meer eten zonder risico. Persoonlijk vind ik de drempel voor alcohol te hoog: zelf merk ik dat mijn rijgedrag anders is met 0,4-0,5 promille (alcoholtester in wagen). Moesten we als mensen de gewoonte hebben kilo's chocolade te vreten voor we achter het stuur kruipen, zou er ook een norm bestaan hoor Vlaamse realist.

Wat cannabis betreft: ik denk door de moeilijke dosage dat het veiliger is hier een nultolerantie te hanteren.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 07:40   #58
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Geen chocolade meer . Verbieden die boel.
U bedoelt het als een grap, maar je snijdt ongewild een interessant onderwerp aan.

Er zit een stof in chocolade die verwant is aan cannabinoïden, anandamide. Chocolade is wel degelijk psychoactief, alleen is de concentratie behoorlijk klein waardoor het effect te verwaarlozen is.

Ook alcohol is psychoactief (duh) en wordt in beperkte mate in het verkeer toegelaten. Het is in feite niet meer dan logisch dat er een zekere tolerantie zit op de toegelate dosis in het verkeer aangezien het vermijden van psychoactieve stoffen zo moeilijk is, anders mag je geen likeurpraline meer eten zonder risico. Persoonlijk vind ik de drempel voor alcohol te hoog: zelf merk ik dat mijn rijgedrag anders is met 0,4-0,5 promille (alcoholtester in wagen). Moesten we als mensen de gewoonte hebben kilo's chocolade te vreten voor we achter het stuur kruipen, zou er ook een norm bestaan hoor Vlaamse realist.

Wat cannabis betreft: ik denk door de moeilijke dosage dat het veiliger is hier een nultolerantie te hanteren.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 10:40   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
volgens de wet? Nergens toegelaten. Mensen schijnen te vergeten dat weed nog altijd illegaal is.

Alleen is het zo dat het gedoogd wordt in een hele hoop situaties en dat de vervolging voor het parket nogal laag op de lijst staat.
Gedoogd indien kleine hoeveelheden, enkel voor meerderjarigen, niet op (openbare) plaatsen waar minderjarigen komen, niet als er verzwarende omstandigheden zijn, geen verstoring van de openbare orde etc etc etc


Maar legaal en toegelaten? In principe nergens
Alcohol is op sommige plekken in de wereld ook illegaal.
Cannabis is op enkele plaatsen wel legaal . Op heel veel plekken toegelaten en of gedecriminaliseerd.Portugal Zwitserland Denemarken Nederland....Uruguay ..Colorado...Washington....Canada....Cambodia...In dië....Nepal....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 11:06   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik drink zeer weinig alcohol - volgens jou is pakweg om de 2 weken eens een rode porto drinken "aan de drugs zitten", volgens mij niet - en koffie krijg ik niet binnen.

Dus ik kan wel zeggen dat ik zonder drugs het leven aankan.

Het is niet moeilijk hoor, het is gewoon een kwestie van karakter.
Zijn drugs eigenlijk wel een probleem ? Af en toe een pint ? Soms een jointje ? Heel af en toe een lijntje coke ? Sporadisch een pilletje xtc ?
Drugs op zich zijn geen probleem....verslaafd zijn aan drugs dat is een probleem.Verslaving ...kan je aan heel veel dingen zijn....gokken seks suiker....
Op zich zijn de vele bejaarden en anderen die verslaaft zijn aan hun kalmeer pillen en anti angstmiddelen een groter probleem voor de maatschappij dan de jongere die sporadisch een pilletje slikt op zijn Techno fuif of de bedrijfsleider die een lijntje coke snuift om te schitteren op het jaarlijkse bal of de nostalgische hippie die een jointje rookt tijdens een concert.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 augustus 2014 om 11:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be