Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2014, 16:40   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Wettelijk samenwonen

Weldra ga ik wettelijk samenwonen met mijn partner. Dit zal een impact hebben op mijn leven en vermogen. Hij heeft momenteel geen enkele vorm van inkomsten (geen uitkering, vervangingsinkomen e.a.). Als ik het goed begrijp zal dit bepaalde voordelen voor me opleveren. Mijn nettoloon kan met enkele 100’en euros stijgen en ook via de personenbelasting aangifte zal ik terug trekken. Dan lees ik weer tegengestelde berichten dat hij fiscaal niet ten laste gaat zijn.

Maar het zijn de nadelen die me dwars zitten. Ik moet vermijden dat de partner bij onenigheid niet als een rat aan mijn bezit gaat zitten. Wat kan het ergste zijn dat me overkomt zonder contract, val ik dan onder het wettelijk stelsel? En wat is nog het wezenlijk verschil tussen gehuwd en wettelijk samenwonen?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 16:53   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Op notaris.be vind je heel wat nuttige informatie http://www.notaris.be/huwen-samenwon...uwd-samenwonen
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:08   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Weldra ga ik wettelijk samenwonen met mijn partner. Dit zal een impact hebben op mijn leven en vermogen. Hij heeft momenteel geen enkele vorm van inkomsten (geen uitkering, vervangingsinkomen e.a.). Als ik het goed begrijp zal dit bepaalde voordelen voor me opleveren. Mijn nettoloon kan met enkele 100’en euros stijgen en ook via de personenbelasting aangifte zal ik terug trekken. Dan lees ik weer tegengestelde berichten dat hij fiscaal niet ten laste gaat zijn.

Maar het zijn de nadelen die me dwars zitten. Ik moet vermijden dat de partner bij onenigheid niet als een rat aan mijn bezit gaat zitten. Wat kan het ergste zijn dat me overkomt zonder contract, val ik dan onder het wettelijk stelsel? En wat is nog het wezenlijk verschil tussen gehuwd en wettelijk samenwonen?
Je gaat samenwonen met een serieuze schurk/misdadiger/rat zonder inkomen?

Tja, wat kan daar nu verkeerd mee lopen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:19   #4
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je gaat samenwonen met een serieuze schurk/misdadiger/rat zonder inkomen?

Tja, wat kan daar nu verkeerd mee lopen?
Nee, met een student.
Hij heeft een blanco strafblad.
Het is de bedoeling dat hij gaat werken zodra de studies zijn afgerond. Waarom ik hem soms een rat vindt? Wel, hij heeft een beetje van die uitstekende voortanden en ratteoogjes maar ook door zijn gedrag. Ik denk dat ik de dominante ben in onze relatie en hij wat onderdaniger is. Afgelopen dag heeft hij ook zitten huilen als een klein kind en hij kan ook zagen als een kleuter. 't Zal wel liggen aan het leeftijdsverschil in mentaliteit. Tips om hem een spoedcursus "opgroeien" te geven worden ook van harte geapprecieerd.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:23   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, met een student.
Hij heeft een blanco strafblad.
Het is de bedoeling dat hij gaat werken zodra de studies zijn afgerond. Waarom ik hem soms een rat vindt? Wel, hij heeft een beetje van die uitstekende voortanden en ratteoogjes maar ook door zijn gedrag. Ik denk dat ik de dominante ben in onze relatie en hij wat onderdaniger is. Afgelopen dag heeft hij ook zitten huilen als een klein kind en hij kan ook zagen als een kleuter. 't Zal wel liggen aan het leeftijdsverschil in mentaliteit. Tips om hem een spoedcursus "opgroeien" te geven worden ook van harte geapprecieerd.
Wat is uw leeftijd misschien?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:37   #6
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is uw leeftijd misschien?
28. Fysiek en mentaal.

Hij is mentaal in de pubertijd blijven steken? Ik weet niet, hij wil me ook altijd als een klein meisje behandelen, terwijl ik dus een vrouw ben. Hij verwacht dat ik uitzinnig van blijdschap wordt omdat hij taart, snoepgoed voor me brengt en hij wil leven als Barbie en Ken...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:42   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
28. Fysiek en mentaal.

Hij is mentaal in de pubertijd blijven steken? Ik weet niet, hij wil me ook altijd als een klein meisje behandelen, terwijl ik dus een vrouw ben. Hij verwacht dat ik uitzinnig van blijdschap wordt omdat hij taart, snoepgoed voor me brengt en hij wil leven als Barbie en Ken...
Is het misschien dan niet beter dat je een man kiest om mee samen te wonen in plaats van een surrogaat-zoon?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:51   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is het misschien dan niet beter dat je een man kiest om mee samen te wonen in plaats van een surrogaat-zoon?



Wtf is me dit hier allemaal?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 18:14   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je gaat samenwonen met een serieuze schurk/misdadiger/rat zonder inkomen?

Tja, wat kan daar nu verkeerd mee lopen?
Xeno. Er bestaat nog zoiets als liefde, en verliefdheid, vlinders ... daar valt na eeuwen nog steeds niets logisch over te vertellen, behalve menselijk. So.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 22:00   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Weldra ga ik wettelijk samenwonen met mijn partner. Dit zal een impact hebben op mijn leven en vermogen. Hij heeft momenteel geen enkele vorm van inkomsten (geen uitkering, vervangingsinkomen e.a.). Als ik het goed begrijp zal dit bepaalde voordelen voor me opleveren. Mijn nettoloon kan met enkele 100’en euros stijgen en ook via de personenbelasting aangifte zal ik terug trekken. Dan lees ik weer tegengestelde berichten dat hij fiscaal niet ten laste gaat zijn.

Maar het zijn de nadelen die me dwars zitten. Ik moet vermijden dat de partner bij onenigheid niet als een rat aan mijn bezit gaat zitten. Wat kan het ergste zijn dat me overkomt zonder contract, val ik dan onder het wettelijk stelsel? En wat is nog het wezenlijk verschil tussen gehuwd en wettelijk samenwonen?
Als jij mij vertelt wat jij bezit, kan ik jou vertellen hoe je dat moet beschermen.

Leg je even wel uit wat jij verstaat onder wettelijk samen wonen. Op het zelfde adres ingeschreven zijn ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 augustus 2014 om 22:02.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 06:05   #11
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Men zou queers het samenleven moeten verbieden. Mensen moeten een duidelijke man vrouw verhouding hebben. Heteronormativiteit, de heteroseksuele matrix moet terug heersen. Er moeten terug duidelijke geslachten geproduceerd worden. De openingspost getuigt van decadentie en serieuze normvervaging en zou strafbaar moeten zijn.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 07:25   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Men zou queers het samenleven moeten verbieden. Mensen moeten een duidelijke man vrouw verhouding hebben. Heteronormativiteit, de heteroseksuele matrix moet terug heersen. Er moeten terug duidelijke geslachten geproduceerd worden. De openingspost getuigt van decadentie en serieuze normvervaging en zou strafbaar moeten zijn.
Hier is hem weer zeg, de schijn-nva-er die doet alsof hij lid of aanhanger is van onze partij;
met zijn boodschappen om ons in een slecht daglicht te stellen.


Moeten wij nu, om enig tegengewicht te geven, nep-identiteiten gaan opzetten op dit forum, om de belgicisten en linkse broeders heimelijk op dezelfde wijze als hierboven, te schaden ?
Niet in mijn naam !!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 07:40   #13
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier is hem weer zeg, de schijn-nva-er die doet alsof hij lid of aanhanger is van onze partij;
met zijn boodschappen om ons in een slecht daglicht te stellen.


Moeten wij nu, om enig tegengewicht te geven, nep-identiteiten gaan opzetten op dit forum, om de belgicisten en linkse broeders heimelijk op dezelfde wijze als hierboven, te schaden ?
Niet in mijn naam !!

.
En het ligt er ook nog eens vingerdik op wie het is...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 08:15   #14
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Xeno. Er bestaat nog zoiets als liefde, en verliefdheid, vlinders ... daar valt na eeuwen nog steeds niets logisch over te vertellen, behalve menselijk. So.
Jaja tot dat de vlinders gaan weg zijn ... dan meestal veel getrek en ge sleur tot er niets meer overschiet
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 08:24   #15
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier is hem weer zeg, de schijn-nva-er die doet alsof hij lid of aanhanger is van onze partij;
met zijn boodschappen om ons in een slecht daglicht te stellen.


Moeten wij nu, om enig tegengewicht te geven, nep-identiteiten gaan opzetten op dit forum, om de belgicisten en linkse broeders heimelijk op dezelfde wijze als hierboven, te schaden ?
Niet in mijn naam !!

.
Ach wat. De helft van de partij loopt niet zo hoog op met homonationalisme. Uit het promoartikel over het KVHV van deze week in Knack blijkt dat De Wever het ook ooit anders zag. Als de maatschappijvisie dienaangaande dus verandert, verandert hij gewoon terug mee.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 08:30   #16
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Ach wat. De helft van de partij loopt niet zo hoog op met homonationalisme. Uit het promoartikel over het KVHV van deze week in Knack blijkt dat De Wever het ook ooit anders zag. Als de maatschappijvisie dienaangaande dus verandert, verandert hij gewoon terug mee.
Trololololololol

En speciaal voor de trol:

De tweede fout is nog eenvoudiger: ze probeerden Bart De Wever te pakken op een plek waar hij niet te pakken valt. Ze stuurden nochtans één van de meest ervaren journalisten van het huis erop af, Mark Schaevers. En wat bleek? Schaevers maakte zijn huiswerk, dat is zijn handelsmerk. Hij nam de volledige jaargang door van Ons Leven toen Bart De Wever hoofdredacteur was en vond slechts een paar artikels van redacteurs die fulmineerden tegen euthanasie en abortus en het homohuwelijk. Als je zoiets doet, dan ben je in de ogen van Schaevers dus een zware zondaar - de man zou toch eens een opleiding ‘vrije meningsuiting’ moeten krijgen.

Maar toen hij daarin ging wroeten, botste hij op iets dat nog vervelender was: De Wever bleek die artikels slechts node te hebben toegestaan. Eén van de auteurs, ene Stijn Calle, noemde hij blijkbaar Stijn Kwalle, ze waren water en vuur. En de andere, Alain Mouton, zegt van zichzelf dat hij voor De Wever als een excuus fungeerde, omdat hij de minst conservatieve was van een hele groep die hij buitengesmeten had. Een groep rond de vorige hoofdredacteur die dweepte met mensen als Karel Dillen (de stichter van het Vlaams Blok) en Paul Beliën (de echtgenoot van Blok-parlementariër Alexandra Coolen), met wie Verhofstadt toen konkelfoesde om een nieuwe rechtse partij uit de grond te stampen. De Wever zorgde ervoor dat die figuren nog maar minimaal aan bod kwamen.

Wat blijkt inderdaad, als je het zeven bladzijden lange artikel doorworstelt in Humo (27/01)? Verre van een De Wever die met obscure rechtse groepjes bezig was, toont Schaevers ons een De Wever die - godbetere - het boegbeeld was van de progressieve vleugel in het conservatieve KVHV. Om dat te ontdekken had de Humo-journalist liefst elf interviews nodig van jaargenoten van de geviseerde man, plus eentje van De Wever zelf. Twaalf interviews voor één stuk waar niets in staat! Faut le faire.


Laatst gewijzigd door Cheminot : 23 augustus 2014 om 08:38.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 08:53   #17
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Het gaat niet om dat artikel of informatie uit dat artikel.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 09:01   #18
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Het gaat niet om dat artikel of informatie uit dat artikel.
Bart De Wever heeft de "VB" groep binnen het KVHV aan de kant geschoven en heeft als redacteur van Ons Leven die harde lijn zoveel mogelijk geweerd. Dat is hetgene dat telt.

Stop nu maar met je belachelijke postings om de NVA in een slecht daglicht te plaatsen, de bedoeling ligt er net iets te vingerdik op...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 09:13   #19
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Men zou queers het samenleven moeten verbieden. Mensen moeten een duidelijke man vrouw verhouding hebben. Heteronormativiteit, de heteroseksuele matrix moet terug heersen. Er moeten terug duidelijke geslachten geproduceerd worden. De openingspost getuigt van decadentie en serieuze normvervaging en zou strafbaar moeten zijn.
Heb je al gebeden vandaag?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 09:24   #20
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Bart De Wever heeft de "VB" groep binnen het KVHV aan de kant geschoven en heeft als redacteur van Ons Leven die harde lijn zoveel mogelijk geweerd. Dat is hetgene dat telt.

Stop nu maar met je belachelijke postings om de NVA in een slecht daglicht te plaatsen, de bedoeling ligt er net iets te vingerdik op...
Het ging ook niet om iets dat onder zijn redactie geschreven werd, hij schreef zelf dat hij het niet vinden kon dat een roze studentenkring subsidie ontving van een katholieke universiteit. Volgens dat artikel alleszins.
En stop maar met me te verwijten een construct te zijn want jij bent er zelf een en no way dat Schoofzak ooit een onderwijzer was als je zijn draden bekijkt dus die is ook er waarschijnlijk ook een.
Maar we wijken af. Het gaat hier duidelijk om een genderprobleem in de openingspost.
En daartegen helpt enkel het terug in ere herstellen van het produceren van mannen en vrouwen.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.

Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 23 augustus 2014 om 09:28.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be