Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2014, 11:07   #1
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard De drie allerbelangrijkste win-win-winmaatregelen

na jarenlang studiewerk over maatregelen om de wereld te verbeteren, heb ik hier mijn top drie van allerbelangrijkste maatregelen geselecteerd: veganisme (consumptie van plantaardige in plaats van dierlijke producten), reproductieve gezondheidszorg (investeren in gezinsplanning in plaats van luxeconsumptie) en geoïsme (belasting op natuurlijke voorzieningen in plaats van op arbeid). het zijn voor zover ik weet de enige maatregelen die niet enkel een grote positieve impact hebben, maar vooral ook vele winnaars. De drie maatregelen verhogen het welzijn van vele partijen, beschermen het recht op lichamelijke zelfbeschikking (van dieren, vrouwen en arbeiders) en beschermen de biodiversiteit.
Zie http://stijnbruers.wordpress.com/201...n-maatregelen/
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 11:26   #2
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
na jarenlang studiewerk over maatregelen om de wereld te verbeteren, heb ik hier mijn top drie van allerbelangrijkste maatregelen geselecteerd:
1) veganisme (consumptie van plantaardige in plaats van dierlijke producten), 2)reproductieve gezondheidszorg (investeren in gezinsplanning in plaats van luxeconsumptie) en
3)geoïsme (belasting op natuurlijke voorzieningen in plaats van op arbeid). het zijn voor zover ik weet de enige maatregelen die niet enkel een grote positieve impact hebben, maar vooral ook vele winnaars. De drie maatregelen verhogen het welzijn van vele partijen, beschermen het recht op lichamelijke zelfbeschikking (van dieren, vrouwen en arbeiders) en beschermen de biodiversiteit.
Zie http://stijnbruers.wordpress.com/201...n-maatregelen/
Als ik 2 kan lezen als een maatregel om op een zo vriendelijk mogelijke manier te pogen te komen tot aantallen die overeenkomen met het optimaal aantal mensen ben ik het daar helemaal mee eens (het is wat mij beterft de belangrijkste en eerste strijd die geleverd en gewonnen moet worden)

Over 3 heb ik nog niet zoveel nagedacht, maar als het is wat ik vermoed dat het is, dan zit daar volgens mij wel logica achter.

Ook van 1 begrijp ik de motivatie wel en ergens hoop ik dat we ook die weg ooit kunnen/willen inslaan. Ook dieren krijgen hier meer het respect dat ze in feite wel verdienen.

Hoewel ik dus in grote lijnen akkoord ga met heel je stelling blijf ik me persoonlijk toch vooral op 2 richten als voornaamste strijdpunt.
Hoewel het reeds een hele krachttoer zou zijn om dit te verwezenlijken lijkt deze maatregel het makkelijkst te bereiken en diegene met de grootste impact.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 12:32   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Deepeco, Steek dat veganisme maar waar geen zon schijnt. Ik zal mezelf wel in't graf vreten.

Bezwaren?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 13:47   #4
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Deepeco, Steek dat veganisme maar waar geen zon schijnt. Ik zal mezelf wel in't graf vreten.

Bezwaren?

Deepeco, dat lijkt me een goed voorbeeld dat aangeeft dat voor punt 1 de tijdsgeest nog niet optimaal is
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 14:17   #5
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Deepeco, dat lijkt me een goed voorbeeld dat aangeeft dat voor punt 1 de tijdsgeest nog niet optimaal is
dat weet ik zo nog niet; in de VS en Duitsland is veganisme een hype aan het worden, veganisme wordt mainstream in Verenigd Koninkrijk (http://www.independent.co.uk/life-st...m-9032064.html), de lijst met vegan topsporters en beroemdheden groeit (van de sterkste man van Duitsland tot Bill Clinton tot de recent overleden Robin Williams tot Venus en Serena Williams...), restaurants beginnen al te begrijpen wat veganisme is, er komen vegan friendly fastfoodketens, de veganistische supermarktketen Veganz wil overal in Europa vestigingen, er komen meer en meer vegan winkeltjes en restaurants, in de supermarkten vind je meer en meer veganistische producten met het vegan label op, de hotel- en kokscholen geven lessen in plantaardig koken, de donderdag veggiedag en nederlandse vegan challenge campagnes zijn een succes, boeken zoals de Vegarevolutie zijn een succes,...

De tijd is altijd rijp voor een win win win maatregel
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com

Laatst gewijzigd door Deepeco : 24 augustus 2014 om 14:20.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 14:21   #6
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Deepeco, Steek dat veganisme maar waar geen zon schijnt. Ik zal mezelf wel in't graf vreten.

Bezwaren?
ja, je draait dan zelf maar op voor je ziektekosten, en je mag niet iemand anders schaden. Akkoord? Je mag niemand in't graf sturen, en je maag mag ook geen graf zijn!
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com

Laatst gewijzigd door Deepeco : 24 augustus 2014 om 14:22.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 14:31   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ironisch genoeg is veganisme een vorm van luxe.

Probeer dat maar eens te verkopen aan een Inuit.

En natuurlijk uw opsomming van vegasuccessen kan ik eerder wijten aan uw interessesfeer. Ik had namelijk nog nooit gehoord van al uw vegimatismes.

En als ik de successen van "eetshows" op youtube mag geloven is het net het tegenovergestelde. Ikzelf ben ten zeerste gecharmeerd van Barbequeweb en Epic Meal Time (alhoewel ik dat erover vind.)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 14:33   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
ja, je draait dan zelf maar op voor je ziektekosten, en je mag niet iemand anders schaden. Akkoord? Je mag niemand in't graf sturen, en je maag mag ook geen graf zijn!
Dat doe ik al. Meer dan 50% van mijn inkomen wordt al gebruikt voor het algemeen goed. En ikzelf heb nog 2 aparte verzekeringen, waar ik ook voor betaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 14:40   #9
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
dat weet ik zo nog niet; in de VS en Duitsland is veganisme een hype aan het worden, veganisme wordt mainstream in Verenigd Koninkrijk (http://www.independent.co.uk/life-st...m-9032064.html), de lijst met vegan topsporters en beroemdheden groeit (van de sterkste man van Duitsland tot Bill Clinton tot de recent overleden Robin Williams tot Venus en Serena Williams...), restaurants beginnen al te begrijpen wat veganisme is, er komen vegan friendly fastfoodketens, de veganistische supermarktketen Veganz wil overal in Europa vestigingen, er komen meer en meer vegan winkeltjes en restaurants, in de supermarkten vind je meer en meer veganistische producten met het vegan label op, de hotel- en kokscholen geven lessen in plantaardig koken, de donderdag veggiedag en nederlandse vegan challenge campagnes zijn een succes, boeken zoals de Vegarevolutie zijn een succes,...

De tijd is altijd rijp voor een win win win maatregel
In de veronderstelling dat we er als mens moreel op vooruit gaan (en dat doe ik tot dusver al wordt mijn geloof hierin wel vaak op de proef gesteld) is afstand nemen van dieren leed te veroorzaken net zo vanzelfsprekend als slavernij afschaffen. Dus ooit komt het er wel van (vermoed ik).
Soms gaat het idd sneller dan aanvankelijk gedacht.
Slavernij was ook lange tijd de norm, de omschakeling is ook in een vrij korte tijdspanne gebeurd als je ze afzet tegen de tijd dat ze wel acceptabel was.

Ik hoop wel dat hier geen fundamentalisme ontstaat.
Tenslotte is vlees eten iets dat ondertussen reeds zeer lange tijd onderdeel uitmaakt van ons menu.
Ook hier is mijn pleidooi dus gematigd en gericht op evolutie en niet op revolutie om het eens met de woorden van bdw te zeggen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 14:55   #10
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ironisch genoeg is veganisme een vorm van luxe.

Probeer dat maar eens te verkopen aan een Inuit
jij bent geen Inuit, en jij hebt voldoende luxe om veganistisch te eten.
Altijd zo zot dat iemand als jij moet verwijzen naar de Inuit... Je staat dan met een vlag te zwaaien "Ik lijdt aan cognitieve dissonantie!"
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 14:58   #11
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat doe ik al. Meer dan 50% van mijn inkomen wordt al gebruikt voor het algemeen goed. En ikzelf heb nog 2 aparte verzekeringen, waar ik ook voor betaal.
moet mij eens uitleggen hoedat je niemand anders schaadt als je iemand anders opeet. En als je de veeteelt steunt, een praktijk die allerlei gezondheidsrisico's genereert voor de brede bevolking (zoonotische ziektes) en toekomstige generaties (klimaatopwarming).
Jij weet toch wat "schaden" wil zeggen?
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 15:05   #12
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
In de veronderstelling dat we er als mens moreel op vooruit gaan (en dat doe ik tot dusver al wordt mijn geloof hierin wel vaak op de proef gesteld)
ja, we gaan vooruit, en stevig! Lees bv het boek "Ons Betere Ik" van Steven Pinker.

Citaat:
is afstand nemen van dieren leed te veroorzaken net zo vanzelfsprekend als slavernij afschaffen. Dus ooit komt het er wel van (vermoed ik).
ja, de vraag is wanneer, en vooral: kunnen we het bespoedigen? Maar het gaat er komen, want de vooruitgang die we zien doorheen de geschiedenis is indrukwekkend en niets wijst erop dat ze snel gaat stoppen. En over een paar jaar gaat kweekvlees commercieel worden...

Citaat:
Ik hoop wel dat hier geen fundamentalisme ontstaat.
Tenslotte is vlees eten iets dat ondertussen reeds zeer lange tijd onderdeel uitmaakt van ons menu.
Ook hier is mijn pleidooi dus gematigd en gericht op evolutie en niet op revolutie om het eens met de woorden van bdw te zeggen.
hoe we het doen laat ik in het midden. Mijn eis is wel dat veetelers die overschakelen naar plantaardige productie daarvoor financieel gesteund en vergoed worden. Ah, en ik wil liever een vreedzaam abolitionisme deze keer, dus geen burgeroorlog meer zoals in de VS bij de afschaffing van de slavernij. Gewoon door steeds minder dierlijke producten te eten, mee te doen met een vegan challenge of meerdere dagen per week veganistisch te gaan eten
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 15:12   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Deepeco, dat lijkt me een goed voorbeeld dat aangeeft dat voor punt 1 de tijdsgeest nog niet optimaal is
De mens heeft nu eenmaal vlees nodig.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 15:13   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
dat weet ik zo nog niet; in de VS en Duitsland is veganisme een hype aan het worden, veganisme wordt mainstream in Verenigd Koninkrijk (http://www.independent.co.uk/life-st...m-9032064.html), de lijst met vegan topsporters en beroemdheden groeit (van de sterkste man van Duitsland tot Bill Clinton tot de recent overleden Robin Williams tot Venus en Serena Williams...), restaurants beginnen al te begrijpen wat veganisme is, er komen vegan friendly fastfoodketens, de veganistische supermarktketen Veganz wil overal in Europa vestigingen, er komen meer en meer vegan winkeltjes en restaurants, in de supermarkten vind je meer en meer veganistische producten met het vegan label op, de hotel- en kokscholen geven lessen in plantaardig koken, de donderdag veggiedag en nederlandse vegan challenge campagnes zijn een succes, boeken zoals de Vegarevolutie zijn een succes,...

De tijd is altijd rijp voor een win win win maatregel
Een Hype is de juiste woordkeuze.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 15:17   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
na jarenlang studiewerk over maatregelen om de wereld te verbeteren, heb ik hier mijn top drie van allerbelangrijkste maatregelen geselecteerd: veganisme (consumptie van plantaardige in plaats van dierlijke producten), reproductieve gezondheidszorg (investeren in gezinsplanning in plaats van luxeconsumptie) en geoïsme (belasting op natuurlijke voorzieningen in plaats van op arbeid). het zijn voor zover ik weet de enige maatregelen die niet enkel een grote positieve impact hebben, maar vooral ook vele winnaars. De drie maatregelen verhogen het welzijn van vele partijen, beschermen het recht op lichamelijke zelfbeschikking (van dieren, vrouwen en arbeiders) en beschermen de biodiversiteit.
Zie http://stijnbruers.wordpress.com/201...n-maatregelen/
Zo'n sfeer wil je toch niet missen hé!
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 15:19   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Als ik 2 kan lezen als een maatregel om op een zo vriendelijk mogelijke manier te pogen te komen tot aantallen die overeenkomen met het optimaal aantal mensen ben ik het daar helemaal mee eens (het is wat mij beterft de belangrijkste en eerste strijd die geleverd en gewonnen moet worden)

Over 3 heb ik nog niet zoveel nagedacht, maar als het is wat ik vermoed dat het is, dan zit daar volgens mij wel logica achter.

Ook van 1 begrijp ik de motivatie wel en ergens hoop ik dat we ook die weg ooit kunnen/willen inslaan. Ook dieren krijgen hier meer het respect dat ze in feite wel verdienen.

Hoewel ik dus in grote lijnen akkoord ga met heel je stelling blijf ik me persoonlijk toch vooral op 2 richten als voornaamste strijdpunt.
Hoewel het reeds een hele krachttoer zou zijn om dit te verwezenlijken lijkt deze maatregel het makkelijkst te bereiken en diegene met de grootste impact.
Dit laat ik toch niet graag aan mij voorbij gaan.
Bijgevoegde afbeelding(e)
   
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 15:20   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Deepeco, Steek dat veganisme maar waar geen zon schijnt. Ik zal mezelf wel in't graf vreten.

Bezwaren?
Groot gelijk, kijk eens naar al dit heerlijks.
Bijgevoegde afbeelding(e)
      
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 16:05   #18
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
dat weet ik zo nog niet; in de VS en Duitsland is veganisme een hype aan het worden, veganisme wordt mainstream in Verenigd Koninkrijk (http://www.independent.co.uk/life-st...m-9032064.html), de lijst met vegan topsporters en beroemdheden groeit (van de sterkste man van Duitsland tot Bill Clinton tot de recent overleden Robin Williams tot Venus en Serena Williams...), restaurants beginnen al te begrijpen wat veganisme is, er komen vegan friendly fastfoodketens, de veganistische supermarktketen Veganz wil overal in Europa vestigingen, er komen meer en meer vegan winkeltjes en restaurants, in de supermarkten vind je meer en meer veganistische producten met het vegan label op, de hotel- en kokscholen geven lessen in plantaardig koken, de donderdag veggiedag en nederlandse vegan challenge campagnes zijn een succes, boeken zoals de Vegarevolutie zijn een succes,...

De tijd is altijd rijp voor een win win win maatregel
Is Venus Williams veganiste? Ik betwijfel het. Hier lees ik dat ze "vlees zoveel mogelijk geschrapt heeft uit haar dieet". Dat is wat anders dan veganistisch zijn!
http://www.trouw.nl/tr/nl/4508/Sport...naar-top.dhtml
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 16:08   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
jij bent geen Inuit, en jij hebt voldoende luxe om veganistisch te eten.
Altijd zo zot dat iemand als jij moet verwijzen naar de Inuit... Je staat dan met een vlag te zwaaien "Ik lijdt aan cognitieve dissonantie!"
Groot gelijk, er gaat niets boven een heerlijk sappig stukje vlees of vis op de barbecue.

Hhhhmmmmm hhhheeeeerrrrrllllliiiijjjjkkkkk.

Wat staat er op het menu? Barbecue!

http://www.solo.be/nl/kooktips/barbecue-recepten-bbq/

Hou jij ook zo van het buiten eten? Stop dan een klassiek etentje voor vrienden eens in een nieuw, zomers jasje, compleet met voor-, hoofd- en nagerecht! Speciaal voor jou bedacht Solo twee eenvoudige maar originele barbecuemenu's. Voeg de ingrediënten toe aan je boodschappenlijstje, doe je inkopen en verras je vrienden met deze heerlijke barbecue recepten!

Driegangenbarbecue deluxe

We stelden deze twee barbecuemenu's samen met Solo als absolute smaakmaker. Laat je vooral niet afschrikken door de 'sjieke' titels: elk van deze barbecuerecepten is snel en makkelijk te bereiden. Bovendien kan je de barbecue gerechten uit beide menu's naar hartelust onderling combineren. Volg jouw smaak en verras je gasten bij het barbecueën!

Barbecuemenu 'Surf & turf'
•Scampibrochettes op citroengras met een Solo-marinade van limoen en koriander
•Gelakte kalkoen met Luikse siroop en Romeinse sla gemarineerd in balsamicoazijn
•Gekarameliseerde meloensticks met honingmarinade

Barbecuemenu 'Zilt & zoet'
•Gambas a la plancha met absint en dragon
•Gegrilde kabeljauw met een sausje van Solo, kappertjes en bladpeterselie
•Papillot van appel met kaneel en Amaretto

Zin in méér BBQ recepten?

Dan zal je zeker je gading vinden in deze heerlijke barbecue recepten en slimme tips. Om je snel op weg te helpen, geven we je ook een aantal korte videorecepten mee. Daarin tonen we je stap voor stap hoe je te werk gaat. Een barbecue organiseren wordt zo gegarandeerd een echt feest.

Laat je inspireren en proef hoe Solo je barbecue recepten nét dat ietsje meer geeft…
•Creatief met barbecue vlees
•Vinnige visrecepten voor de barbecue
•Voluit vegetarische barbecue recepten
•Smaakvolle bijgerechten met Solo
•Barbecue desserts voor zoetebekken
•Slimme BBQ tips
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  barbecue1.jpg‎
Bekeken: 73
Grootte:  39,0 KB
ID: 95181  

__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 24 augustus 2014 om 16:12.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 16:10   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Dubbel
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 24 augustus 2014 om 16:12.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be