Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2021, 10:33   #21
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Solus harriechristus voor allen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 11:02   #22
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

"In die dagen begon Jezus de steden waarin de meeste van zijn wonderen waren gebeurd, te verwijten, dat zij zich niet bekeerd hadden. 'Wee u, Chórazin; wee u, Betsáïda! Tyrus en Sidon zouden reeds lang, in zak en as, zich bekeerd hebben, indien bij hen de wonderen waren gebeurd die bij u hebben plaats gevonden. Ja, Ik zeg u: het lot van Tyrus en Sidon zal beter te dragen zijn op de oordeelsdag dan dat van u. En gij, Kafarnaüm, zult ge soms tot de hemel toe verheven worden? Tot in de onderwereld zult ge neerzinken. Als in Sodom de wonderen gebeurd waren die bij u zijn geschied, het zou tot op de dag van vandaag zijn blijven bestaan. Toch zeg Ik u: het lot van het land van Sodom zal beter te dragen zijn op de oordeelsdag dan dat van u."

Matteüs 11:20-24


De narcistische dwaas en aandachtshoer die "Jezus" werd genoemd, veroordeelde hele steden tot een vreselijke dood en de eeuwige marteling van de hel, omdat zij zich niets aantrokken van zijn gelul.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 11:51   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Daarom is die nieuwe statenvertaling dus niet mijn voorkeur.
De correcte context is:

OSV Want God heeft geboden, zeggende: Eert uw vader en moeder, en: Wie vader of moeder vloekt, die zal den dood sterven.

KJV For God commanded, saying, Honour thy father and mother: and, He that curseth father or mother, let him die the death.
Zelfs zo'n uitspraak is gewoon aberrant. Een schandalige uitspraak eigenlijk.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 13:02   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zelfs zo'n uitspraak is gewoon aberrant. Een schandalige uitspraak eigenlijk.
Kijk naar Europa die haar ouderen ongehoorzaam was en de traditionele normen en waarden ruilde voor universele. Dat was de dood van onze natie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 13:20   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Kijk hoe velen zich gedragen omdat ze de wereld gelijk werden, maar ziet hoeveel mensen voor het betere veranderen eens ze getroffen worden door de Heilige Geest als bliksem.

Ziet de mens.
En zie de hele context rond die uitspraak, ook de tegenstrijdige kant ervan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:08   #26
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
"In die dagen begon Jezus de steden waarin de meeste van zijn wonderen waren gebeurd, te verwijten, dat zij zich niet bekeerd hadden. 'Wee u, Chórazin; wee u, Betsáïda! Tyrus en Sidon zouden reeds lang, in zak en as, zich bekeerd hebben, indien bij hen de wonderen waren gebeurd die bij u hebben plaats gevonden. Ja, Ik zeg u: het lot van Tyrus en Sidon zal beter te dragen zijn op de oordeelsdag dan dat van u. En gij, Kafarnaüm, zult ge soms tot de hemel toe verheven worden? Tot in de onderwereld zult ge neerzinken. Als in Sodom de wonderen gebeurd waren die bij u zijn geschied, het zou tot op de dag van vandaag zijn blijven bestaan. Toch zeg Ik u: het lot van het land van Sodom zal beter te dragen zijn op de oordeelsdag dan dat van u."

Matteüs 11:20-24


De narcistische dwaas en aandachtshoer die "Jezus" werd genoemd, veroordeelde hele steden tot een vreselijke dood en de eeuwige marteling van de hel, omdat zij zich niets aantrokken van zijn gelul.
In het boek Antiqua Mater uit 1887 weet Edwin Johnson ons te vertellen dat de naam ‘Jezus’ nooit gebruikt wordt in teksten, tenzij in teksten die pas dateren uit de 2de helft van de tweede eeuw. Ook de namen van de evangelisten verschijnen dan pas. De naam van Paulus ook. Jezus is vermoedelijk een fictie. Er was een moraal op komst in de eerste eeuw die de strikte wat voorbijgestreefd moraal van de thora aan het vervangen was bij de Joden in de diaspora. God werd ook bijgestaan door door abstracte begrippen zoals ‘de Logos’, of ‘de Zoon van de Vader’, ‘de Aartsengel’, e.d. . Het is slechts later , naar het voorbeeld van de godenwereld bij de Grieken, dat men deze begrippen ‘vermenselijkt’. En dan betreedt de God-mens Jezus het terrein pas. Dixit Johnson.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 september 2021 om 14:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:16   #27
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.027
Standaard

Antechrist de Verlosser is er op dit moment aan bezig
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 17:18   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Jezus’ eerste overwinning over de duivel.

Mattheüs 4
Toen werd Jezus van den Geest weggeleid in de woestijn, om verzocht te worden van den duivel.
En als Hij veertig dagen en veertig nachten gevast had, hongerde Hem ten laatste.
En de verzoeker, tot Hem gekomen zijnde, zeide: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg, dat deze stenen broden worden.
Doch Hij, antwoordende, zeide: Er is geschreven: De mens zal bij brood alleen niet leven, maar bij alle woord, dat door den mond Gods uitgaat.
Toen nam Hem de duivel mede naar de heilige stad, en stelde Hem op de tinne des tempels;
En zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelven nederwaarts; want er is geschreven, dat Hij Zijn engelen van U bevelen zal, en dat zij U op de handen zullen nemen, opdat Gij niet te eniger tijd Uw voet aan een steen aanstoot.
Jezus zeide tot hem: Er is wederom geschreven: Gij zult den Heere, uw God, niet verzoeken.
Wederom nam Hem de duivel mede op een zeer hogen berg, en toonde Hem al de koninkrijken der wereld, en hun heerlijkheid;
En zeide tot Hem: Al deze dingen zal ik U geven, indien Gij, nedervallende, mij zult aanbidden.
Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan, want er staat geschreven: Den Heere, uw God, zult gij aanbidden, en Hem alleen dienen.
Toen liet de duivel van Hem af; en ziet, de engelen zijn toegekomen, en dienden Hem.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:00   #29
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In het boek Antiqua Mater uit 1887 weet Edwin Johnson ons te vertellen dat de naam ‘Jezus’ nooit gebruikt wordt in teksten, tenzij in teksten die pas dateren uit de 2de helft van de tweede eeuw. Ook de namen van de evangelisten verschijnen dan pas. De naam van Paulus ook. Jezus is vermoedelijk een fictie. Er was een moraal op komst in de eerste eeuw die de strikte wat voorbijgestreefd moraal van de thora aan het vervangen was bij de Joden in de diaspora. God werd ook bijgestaan door door abstracte begrippen zoals ‘de Logos’, of ‘de Zoon van de Vader’, ‘de Aartsengel’, e.d. . Het is slechts later , naar het voorbeeld van de godenwereld bij de Grieken, dat men deze begrippen ‘vermenselijkt’. En dan betreedt de God-mens Jezus het terrein pas. Dixit Johnson.
²
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:51   #30
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Gedenk maar eens als de politiek zich moest schikken naar een meerderheid die alles reflecteert op Christus.
Weinig politici zouden nu nog op post zitten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 06:41   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Mattheus 17:14-21
En als zij bij de schare gekomen waren, kwam tot Hem een mens, vallende voor Hem op de knieen, en zeggende:
Heere! ontferm U over mijn zoon; want hij is maanziek, en is in zwaar lijden; want menigmaal valt hij in het vuur, en menigmaal in het water.
En ik heb hem tot Uw discipelen gebracht, en zij hebben hem niet kunnen genezen.
<3 En Jezus, antwoordende, zeide: O, ongelovig en verkeerd geslacht, hoe lang zal Ik nog met ulieden zijn, hoe lang zal Ik u nog verdragen? Brengt hem Mij hier. <3
En Jezus bestrafte hem, en de duivel ging van hem uit, en het kind werd genezen van die ure af.
Toen kwamen de discipelen tot Jezus alleen, en zeiden: Waarom hebben wij hem niet kunnen uitwerpen?
En Jezus zeide tot hen: Om uws ongeloofs wil; want voorwaar zeg Ik u: Zo gij een geloof hadt als een mosterdzaad, gij zoudt tot dezen berg zeggen: Ga heen van hier derwaarts, en hij zal heengaan; en niets zal u onmogelijk zijn.
Maar dit geslacht vaart niet uit, dan door bidden en vasten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:15   #32
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Jezus op de motorfiets...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:18   #33
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gedenk maar eens als de politiek zich moest schikken naar een meerderheid die alles reflecteert op Christus.
Weinig politici zouden nu nog op post zitten.
Jezus haatte de wereld, dus zou Hij toch wel een zeer slechte politicus zijn.

Daarom is Hij ook nooit terug gekomen en vermaakt zich met zijn engelen (allemaal alleen mannen zonder penis) in de hemel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:24   #34
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

"En die slaaf die de wil van zijn heer gekend heeft en geen voorbereidingen getroffen heeft en ook niet naar zijn wil gehandeld heeft, zal met veel slagen geslagen worden."

Lucas 12:47

Jezus vindt het goed om slaven af te rammelen.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:35   #35
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
"En die slaaf die de wil van zijn heer gekend heeft en geen voorbereidingen getroffen heeft en ook niet naar zijn wil gehandeld heeft, zal met veel slagen geslagen worden."

Lucas 12:47

Jezus vindt het goed om slaven af te rammelen.

Het is niet omdat er in een VERGELIJKING van een toenmalig tijdskader gesproken wordt je dat vandaag naar de gelijkenis van dit westers gedrocht moet herleiden. Waar velen zelfs hele contexten verdraaien om haat te zaaien, vaak uit pure onwetendheid.

Het geeft een moraal mee, geen letterlijk struikelblok om autistisch af te kappen

Lukas 12:45-48
Maar indien dezelve dienstknecht in zijn hart zou zeggen: Mijn heer vertoeft te komen; en zou beginnen de knechten en de dienstmaagden te slaan, en te eten en te drinken, en dronken te worden;
Zo zal de heer deszelven dienstknechts komen ten dage, in welken hij hem niet verwacht, en ter ure, die hij niet weet; en zal hem afscheiden, en zal zijn deel zetten met de ontrouwen.
En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.
Maar die denzelven niet geweten heeft, en gedaan heeft dingen, die slagen waardig zijn, die zal met weinige slagen geslagen worden. En een iegelijk, wien veel gegeven is, van dien zal veel geeist worden; en wien men veel vertrouwd heeft, van dien zal men overvloediger eisen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:40   #36
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Jezus haatte de wereld, dus zou Hij toch wel een zeer slechte politicus zijn.

Daarom is Hij ook nooit terug gekomen en vermaakt zich met zijn engelen (allemaal alleen mannen zonder penis) in de hemel.
Wij zijn niet van deze wereld maar op deze wereld.
De wereld is in 2 verdeeld, godsvrezende mensen en goddelozen.
Er is geen liefde voor de zonde, wel voor de zondaar.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:56   #37
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

"In de verte zag Hij een vijgenboom staan die bladeren had. Hij ging erheen om te kijken of er ook vijgen aan zaten. Maar toen Hij bij de boom kwam, zag Hij dat er alleen maar bladeren aan zaten. Want het was nog niet het seizoen voor vijgen. Toen zei Hij tegen de boom: "Niemand zal ooit nog vijgen van jou eten, voor eeuwig!"

Markus 11:13

Jezus was niet zo slim als de christenen ons willen doen geloven, want hij was zo lomp als een varken om zoiets doms te doen. Je zou denken dat de 'alwetende' zoon van god (vleesgeworden god) zou weten dat bomen geen vruchten dragen in het droge seizoen.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 09:00   #38
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ik durf ervoor te wedden dat Jezus tenminste kon begrijpend lezen in zijn moedertaal
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 09:15   #39
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Het gedrocht.
Mattheus 24:15-28
Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniel, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)
Dat alsdan, die in Judea zijn, vlieden op de bergen;
Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;
En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.
Maar wee den bevruchten, en den zogenden vrouwen in die dagen!
Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.
Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
Ziet, Ik heb het u voorzegd!
Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, hij is in de binnenkameren; gelooft het niet.
Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.
Want alwaar het dode lichaam zal zijn, daar zullen de arenden vergaderd worden.

(Daniel 9:26-27
En na die twee en zestig weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; en een volk des vorsten, hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven, en zijn einde zal zijn met een overstromenden vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vastelijk besloten verwoestingen.
En hij zal velen het verbond versterken een week; en in de helft der week zal hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 09:24   #40
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik durf ervoor te wedden dat Jezus tenminste kon begrijpend lezen in zijn moedertaal
Hij kon niet eens verstaanbaar schrijven laat staan lezen. Het scharminkel was op zijn zachtst gezegd analfabeet. Hij groeide op in een timmermanszaak.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be