Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2018, 14:52   #2341
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla is 4e beste of 4e minst slechte bij de Recall Rates.

Zeker niet slecht voor een automerk dan pas 6 jaar geleden echt begonnen is met het Model S.

Doe het maar eens na.
Maar krijgt bakken negatieve pers.

Dankzij de polarisering. You either love it or hate it. Vergeet niet dat de klassieke automotive industrie bijzonder veel belangen heeft die in gevaar komen bij volledige electrificatie. Ik heb een klant die nu al in zijn broek doet omdat hij miljoenen delen per jaar verkoopt die niet meer in een EV zitten...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:56   #2342
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Rustig de short squeeze komt er aan.

Alhoewel het niet vandaag zal zijn.

Mijne indruk was het toch een bananenschil .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:59   #2343
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar krijgt bakken negatieve pers.
Duidelijk gestuurd door de olielobby en alle gekende belanghebbers in de oude ICE-technologie.

Want de andere (PH)E-merken stellen niet veel voor of remmen het zelf af omdat hun grootste winsten nog altijd hun eigen ICE-wagens zijn.

Zoals je zegt dat maakt Tesla ook populair, de kleine underdog die de dikkenekken al enkele jaren doet zweten, deze beginnen zelfs op grote schaal te sjoemelen(diesels, ook euronorm 6) en gaan geheime kartels aan die eigenlijk verboden zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2018 om 15:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 15:02   #2344
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een component van Bosch, dat nooit tot grote problemen heeft geleid. Bosch zal er overigens voor moeten opdraaien, dit is geen warranty cost voor Tesla.
Bent u zeker ? De corrosie werd veroorzaakt door strooizout die tot in de servomodule geraakte...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In Noorwegen heeft men deze componenten stelselmatig vervangen. Nu doet men dat wereldwijd.

De wagen kan perfect verder rijden zonder dit deel.
Uhm, het gaat over de bouten die de servomotor verbinden met de stuur-as. Zonder die bouten komt de servomotor los, plaatjes genoeg te zien op Tesla Motors Club van eigenaren die het voorhadden.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 15:03   #2345
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Bent u zeker ? De corrosie werd veroorzaakt door strooizout die tot in de servomodule geraakte...



Uhm, het gaat over de bouten die de servomotor verbinden met de stuur-as. Zonder die bouten komt de servomotor los, plaatjes genoeg te zien op Tesla Motors Club van eigenaren die het voorhadden.
Het onderwerp is volgens mij behandeld in de Q1 call of letter.

Tesla heeft deze kost niet te dragen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 15:04   #2346
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
“The recent voluntary recall of 125,000 Model S vehicles related to steering bolt corrosion was not material to our warranty re serves and is expected to be covered by the indemnification obligations of the supplier.”
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 15:16   #2347
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En als ge geen whataboutism wenst, moet ge stoppen met een software update afdoen als een grote ramp.
Doe ik niet, ik ben niet diegene die faillissement sta te roepen (of misschien verwart ge me met Spiegel, Carruthers en consoorten). Ik zeg gewoon dat vroeg of laat hier rechtszaken van kunnen komen... De beurs reageert precies ook met enige zenuwachtigheid bij de aanvang vandaag niet ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit voorval toont enkel de kracht aan van deze nieuwe technologie: men past de wagen aan via over te air updates.

Er zijn nog reeds een heel deel functionaliteiten bijgekomen door updates. Gelijk in GSM's. Welkom in Silicon Valley.

Wanneer krijgt mijn Europese wagen die functionaliteit, of moet ik voor ieder onnozel dingskes nog steeds naar de dealer ?
OTA lost maar software-gerelateerde problemen op... hardware problemen echter niet. En het is niet alsof elektronica niet hardware-matig kan falen.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 15:32   #2348
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bwa, in investeer er in omdat ik gok op een globale groei die er voor zorgt dat wij straks EU gefabriceerde Teslas kunnen kopen. Zonder invoertaksen en dollarconversies.

Er is een gerucht dat een compact Tesla (sub 35k) hier begin jaren 2020's wel eens gelanceerd kan worden. Directe concurrentie voor VW en co hun golf. De gemiddelde verkoopsprijs in de VS is 35k dollar. In de Europese unie is dit 29k euro, inclusief 21 % btw, wat de effectieve dollarprijs per wagen op 28k dollar brengt, een goede 7k lager dan in de VS. Wat duidelijk de hogere inkomens, de gemakkelijkere financiering en de lagere belastingen reflecteert.

Er is een reden waarom EV's in Noorwegen als een trein verkopen, de gemiddelde netto inkomen liggen er dik boven de 3k per maand.
Ge blijft er even vet mee met op te scheppen wat een Tesla kan en ondertussen uit pure financiele noodzaak met een Volvo moeten rijden.

Daar moet ge de reden zoeken voor uw misprijzen voor de andere automobielproducenten, niet in wat Tesla aanbieden kan.

Als Tesla hun wagens goedkoop gaat aanbieden dan gaan ze een hoge Dacia gehalte krijgen want hoe je het ook draait of keert, een wagen die iedereen zich kan permiteren is een wagen die niet verkoopt omdat de beslissing om een wagen te kopen grotendeels emotie is, zoals gij hier trouwens constant aantoont, veel ratio was er niet bij en sinds uw aandelenaankoop helemaal niet meer.

Zelfs uw gezaag over polarisering is emotioneel gedoe hoe hard ge het ook zult proberen te ontkennen.

Laatst gewijzigd door dpg : 22 mei 2018 om 15:33.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 17:09   #2349
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Het record rijbereik model 3 - tijdens de test van Consumer Report - van 350 miles of 563 km was vooral te wijten aan het regeneratief remmen dat in de standaard mode stond. Bij de vorige Teslas en ook de Bolt EV hadden ze enkel in de low mode getest.

In de low mode was het 500 km of 310 miles of precies het opgegeven cijfer van Tesla.

Tja... bij zo een gevoelig punt voor een E-wagen voor the consumers zou ik toch maar beter alles testen in het vervolg en zeker altijd in de standaard mode. Waarvoor anders die naam?

Citaat:
The Good

On the positive side, the Model 3 set a record for range in CR’s test, at a surprising 350 miles.

Consumer Reports states:

In addition, the Model 3 set a range record in CR testing. It managed to go 350 miles on a single charge—the longest distance we’ve ever recorded in an EV—when set to Tesla’s higher regenerative braking mode (which the company refers to as Standard Regenerative Braking Mode). This mode will aggressively slow the vehicle to charge the battery as soon as the driver removes his or her foot from the accelerator pedal.

When set to the lower regenerative braking mode, which more accurately reflects the driving experience of a conventional vehicle, the EV still managed to go an impressive 310 miles, which is in line with what Tesla estimated for the car. CR tested the Chevrolet Bolt EV and the Tesla Model S using the lower regenerative braking mode when we compared the range of these two cars.

That much range could make an EV a viable choice as a daily driver for even more consumers.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2018 om 17:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 17:12   #2350
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ondergang weer verdergezet: -2.8%
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 17:41   #2351
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ondergang weer verdergezet: -2.8%
En dat was nog maar het begin.

Zeg niet dat ik het niet gezegd had he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 17:57   #2352
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En dat was nog maar het begin.

Zeg niet dat ik het niet gezegd had he?
[inkaderen]
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 18:52   #2353
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ondergang weer verdergezet: -2.8%
Up down up down up down

Volatiliteit zal eigen blijven aan het aandeel tot de eerste winscijfers verschijnen in de kwartaalrapportering.

Ge zijt gewaarschuwd he. Blijkbaar is het nu te doen om een review van CR.

Wat zal het morgen zijn....er zit blijkbaar nog steeds een te groot deel beleggers op het aandeel die met schijt in de broek hebben belegd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 19:17   #2354
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Binnen 3-4 weken gaan we hier allemaal heel hard lachen met die $282 beurswaarde.

(ff terugdenken, op 2 april 2018 stond het aandeel op $ 252, slechts 3 dagen later terug op $ 305)
Pakweg half juni.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2018 om 19:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 20:17   #2355
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

der Untergang hat begonnen.
Mizelle wird ausleihen und Tavek wird verleihen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 21:17   #2356
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
der Untergang hat begonnen.
[inkaderen]
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 23:31   #2357
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:

De hoge dieselprijs laat zich voelen in de transportsector. ‘Diesel vertegenwoordigt 20 ?* 30 procent van de kosten van een transportfirma’, preciseert Lode Verkinderen, secretaris-generaal van de beroepsvereniging Transport en Logistiek Vlaanderen (TLV). ‘De impact van hoge brandstofprijzen is aanzienlijk in een sector die al lang worstelt met flinterdunne winstmarges.’
" 'We trainen onze chauffeurs om zuiniger te rijden' "
Anne Van Horebeek
Woordvoerster H.Essers

‘Ik hoor voorlopig nog geen alarmerende signalen over nakende faillissementen’, nuanceert Verkinderen. ‘Maar aan een meerprijs van 20 eurocent per liter kan dat per vrachtwagen een extra kost van zo’n 6.600 euro per jaar betekenen als je rekent aan zo’n 100.000 gereden kilometers per jaar, aan ongeveer 33 liter brandstof per 100 kilometer.’
Tesla Semi 1.25 kWh/km, 125 MWh per jaar. Essers, grootverbruiker en producent van zijn eigen groene stroom (de man heeft windturbines staan) zou in principe spotgoedkoop kunnen tanken voor binnenlandse leveringen. 60 euro/MWh. 7500 euro stroomkost per jaar.

Colruyt idem ditto. Produceren ook massas eigen groene energie die ze nu tegen 50-60 euro/MWh het net op sturen.

Normale dieselkost : 38000 euro.

Voor 30k per jaar voordeel kan je al wat he....per vrachtwagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 09:05   #2358
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Tesla Model 3 nu al best verkochte wagen in Californië in zijn middenklassesegment: (jan-maart 2018)

https://www.reddit.com/r/teslamotors...ion_with_3723/


Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2018 om 09:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 09:58   #2359
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

7200 nieuwe VINS

Enige wiskunde toepassen leert u dat ze stevig produceren

(VIN's kosten geld, dus je gaat die niet voor de lol produceren en horen bij een klantenconfiguratie)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 10:03   #2360
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
7200 nieuwe VINS

Enige wiskunde toepassen leert u dat ze stevig produceren

(VIN's kosten geld, dus je gaat die niet voor de lol produceren en horen bij een klantenconfiguratie)
Een produktienummer hoort bij een klantenconfiguratie.
Op het allerlaatste ogenblik krijgt een produktienummer ook een VIN nummer.


Waarom zou dus een VIN geld kosten ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be