Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2019, 18:05   #381
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het is dan ook van gewoon belachelijk naar extreem belachelijk aan het gaan. Elke keer dat ik denk dat het niet zotter meer kan dan is het de keer er na boenk er op. Ik negeer dat schaap niet, integendeel. Ik zie graag hoe ze zich eeuwig belachelijk aan het maken is.
Sorry Pro, maar dit keer ben je fout.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:08   #382
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het is dan ook van gewoon belachelijk naar extreem belachelijk aan het gaan. Elke keer dat ik denk dat het niet zotter meer kan dan is het de keer er na boenk er op. Ik negeer dat schaap niet, integendeel. Ik zie graag hoe ze zich eeuwig belachelijk aan het maken is.
Natuurlijk negeer je ze niet, dan kan je ze niet blijven belachelijk maken.
Maar aan die goedkope vulgariteit zit geen enkele argumentwaarde vast en kan dus gerieflijk door iedereen overgeslagen worden, met uitzondering van de beoefenaars van hetzelfde minderwaardige genre natuurlijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:11   #383
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sorry Pro, maar dit keer ben je fout.
Leg uit?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:19   #384
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het is dan ook van gewoon belachelijk naar extreem belachelijk aan het gaan. Elke keer dat ik denk dat het niet zotter meer kan dan is het de keer er na boenk er op. Ik negeer dat schaap niet, integendeel. Ik zie graag hoe ze zich eeuwig belachelijk aan het maken is.
Waarom geef je geen zinvolle onderbouwde uitleg over het feit dat je hun houding en instelling extreem belachelijk verklaard?
De rest van je commentaar had je de eerste keer ook al kunnen weglaten

Laatst gewijzigd door Jantje : 22 februari 2019 om 18:20.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:24   #385
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

OK, is het staken om niet naar school te moeten gaan of gewoon politiek gestuurd? Ik geloof ook niet de mens alleen verantwoordelijk is voor de klimaatwijziging. Miljoenen jaren verdwenen ook opeens de dinosaurussen en toen reden er nog geen wagens rond en stonden er geen fabrieken. Vandaag zijn het vooral fabels met als doel : groen = poen. Als ik er een cijfer op moet plakken is de mens misschien 3% verantwoordelijk voor de klimaatwijziging. 40 jaar geleden zei men ook al dat de wereld stuk ging. Toen was het zure regen en het gat in de ozonlaag. Wordt daar nog over gesproken?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:30   #386
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
OK, is het staken om niet naar school te moeten gaan of gewoon politiek gestuurd? Ik geloof ook niet de mens alleen verantwoordelijk is voor de klimaatwijziging. Miljoenen jaren verdwenen ook opeens de dinosaurussen en toen reden er nog geen wagens rond en stonden er geen fabrieken. Vandaag zijn het vooral fabels met als doel : groen = poen. Als ik er een cijfer op moet plakken is de mens misschien 3% verantwoordelijk voor de klimaatwijziging. 40 jaar geleden zei men ook al dat de wereld stuk ging. Toen was het zure regen en het gat in de ozonlaag. Wordt daar nog over gesproken?
haal je net 2 voorbeelden aan waar kordaat beleid effectief het tij deed keren

voor de rest is je betoog warrig en onsamenhangend
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 19:11   #387
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
OK, is het staken om niet naar school te moeten gaan of gewoon politiek gestuurd? Ik geloof ook niet de mens alleen verantwoordelijk is voor de klimaatwijziging. Miljoenen jaren verdwenen ook opeens de dinosaurussen en toen reden er nog geen wagens rond en stonden er geen fabrieken. Vandaag zijn het vooral fabels met als doel : groen = poen. Als ik er een cijfer op moet plakken is de mens misschien 3% verantwoordelijk voor de klimaatwijziging. 40 jaar geleden zei men ook al dat de wereld stuk ging. Toen was het zure regen en het gat in de ozonlaag. Wordt daar nog over gesproken?
De mens is inderdaad niet alleen veranwtoordleijk voor de klimaatsveranderingen.
Daar heb je gelijk is.
Maar de mens is wel 100% verantwoordelijke voor de versnelde opwarming.

En je hebt gelijk 40 jaar geleden spraken ze over zure regen en het gat in de ozonlaag.
Dat probleem met de zure regen is opgelost door bepaalde stoffen te verbieden in brandstoffen en door filters op afvalverbrandingsovens te plaatsen.
Door verbanding van bepaald afvalproducten te vermijden en ze te hergebruiken.
Het gat in de ozonlaag word nog steeds opgevolgd en de groei daarvan is afgenomen dankzij het verbod op CFK's in spuitbussen en brandblussers. Het gat is zelfs terug aan het dichten.

Maar je bent de vervuiling door zware metalen nog vergeten, die 40 jaar geleden ook hoog op de agenda stonden.
Wel die is aangepakt, in de eerste plaats door loodhoudende brandstoffen te verbieden.

Je teruggrijpen naar het verdwijnen van de dinosaurussen is een vrij zwake poging om je gedrag te rechtvaardigen
De oorzaken daarvan zijn onweerlegbaar wetenschappelijk vast gelegd.

En of ze nu staken om niet naar school te moeten? die paar uur per jaar dat ze echt lessen krijgen gaan ze daardoor niet missen.
of gewoon om de politiek te sturen? Wel, wij leven in een democratie. Dat wil zeggen dat de politiek er moet zijn voor de bevolking en naar de bevolking moet luisteren.
Het is dus hun volledige democraties recht om de politiek te sturen, de politici zijn er om ons te dienen, wij niet om hen te dienen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 19:33   #388
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Leg uit?
Dat schaap maakt zich niet belachelijk: integendeel: ze wordt in de ganse wereld bewonderd, zelfs in de New York Times.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 19:39   #389
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
OK, is het staken om niet naar school te moeten gaan of gewoon politiek gestuurd? Ik geloof ook niet de mens alleen verantwoordelijk is voor de klimaatwijziging. Miljoenen jaren verdwenen ook opeens de dinosaurussen en toen reden er nog geen wagens rond en stonden er geen fabrieken. Vandaag zijn het vooral fabels met als doel : groen = poen. Als ik er een cijfer op moet plakken is de mens misschien 3% verantwoordelijk voor de klimaatwijziging. 40 jaar geleden zei men ook al dat de wereld stuk ging. Toen was het zure regen en het gat in de ozonlaag. Wordt daar nog over gesproken?
40 Jaar geleden: Louis Neefs: "Laat ons een boom & wat gras dat nog groen is, laat ons een bloem en..."
Vandaag is het vooral het TEMPO v.d. klimaat verandering dat ONS ALLEN naar de keel grijpt: nog nooit was dit tempo zó groot

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 februari 2019 om 19:43.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 20:11   #390
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
40 Jaar geleden: Louis Neefs: "Laat ons een boom & wat gras dat nog groen is, laat ons een bloem en..."
Vandaag is het vooral het TEMPO v.d. klimaat verandering dat ONS ALLEN naar de keel grijpt: nog nooit was dit tempo zó groot
Bedoel je " Laat ons een bloem "
https://www.youtube.com/watch?v=71wghw75fQs

Zijn smeekbede werd niet gehoort en men is blijven staal en beton gieten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 20:22   #391
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bedoel je " Laat ons een bloem "
https://www.youtube.com/watch?v=71wghw75fQs

Zijn smeekbede werd niet gehoort en men is blijven staal en beton gieten.
Ik wil alleen zeggen dat een Man als Louis Neefs een echte VISIE had over ONS heden én toekomst.
Een visie die onze politiekers nog altijd niet hebben.
Erg !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 21:08   #392
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik wil alleen zeggen dat een Man als Louis Neefs een echte VISIE had over ONS heden én toekomst.
Een visie die onze politiekers nog altijd niet hebben.
Erg !
Inderdaad erg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 21:35   #393
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat schaap maakt zich niet belachelijk: integendeel: ze wordt in de ganse wereld bewonderd, zelfs in de New York Times.
Ook door Herman Van Rompuy & Emmanuel Macron !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 00:15   #394
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Daarjuist ook nog een leuke gelezen "In sommige scholen vindt de directie, dat wie niet klimaatspijbelt, aan het spijbelen is"
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 02:00   #395
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er is geen moreel failliet. Dat ligt 100% aan de andere kant, maar goed, ga je gang. Je zal gestopt worden in je failliet, omdat het het failliet van de planeet zou zijn. En dat hebben de jongeren blijkbaar goed begrepen.

Logisch dat jongeren van 10 jaar dat goed begrijpen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 02:01   #396
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Als ik Anuna'ke en haar groupies op het nieuws bezig zag dan moest ik aan een optreden van een of andere zwarte rapper denken. Ik viel bijna letterlijk uit de zetel van het lachen. Dat kind is toch echt de pedalen kwijt geraakt en denkt dat mensen haar bewonderen. Misschien beter eens aan enkele transmigranten geven. Wie weet vindt ze een gangbang met een paar Afrikanen nog lekker ook
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 02:06   #397
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben tegen plastic en vermijd het waar ik kan.
Typisch een van die dingen wiens gebruik best door autoriteiten beperkt wordt
.
De overheid deed juist het tegenovergestelde.
Waar je vroeger je huisvuil in een vuilbak mocht kappen moet je het nu in plastic zakken doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 02:09   #398
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat schaap maakt zich niet belachelijk: integendeel: ze wordt in de ganse wereld bewonderd, zelfs in de New York Times.
Op FB zijn er genoeg mensen die hypocriete Anuna stront beu zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 07:25   #399
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ach ja vandaag wordt het weer een zonnige dag en kunnen we van het leven en alle mooie dingen er rond genieten. Dus waar maken wij ons eigenlijk druk om? Leef, geniet en doe de dingen die je wilt doen. Zoals hierboven ergens in een post staat : we leven in een democratie dus ieder individu heeft recht om zijn eigen mening te verkondigen. Willen ze spijbelen, staken of wat dan ook dan doen ze dat maar. Laat de bosbrossers zich maar amuseren en laat Anuna maar haar instagram account winstgevend maken. Komen er morgen nieuwe en strengere wetten dan kunnen we kiezen : plooien of barsten.

En gisterenavond uit geheel onverwachtse hoek geweldig nieuws gekregen. Financieel weer een grote stap er op vooruit gegaan. Werken mag nog maar moet niet meer
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 08:20   #400
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op FB zijn er genoeg mensen die hypocriete Anuna stront beu zijn.
De media moet dringend eens echt kritische vragen stellen aan en over die klimaatbetogers. In NL werden die clowns al eens ontmaskerd omdat ze na hun hypocriete betoging doodleuk in de McDo gingen vreten. Hier zal je dergelijke reportages nooit ofte nimmer zien want het enige wat de media hier doen is konten likken en ophemelen.

Met dat soort journaille
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be