Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2019, 06:27   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard Sterke stijging aantal transitmigranten in Zeebrugge.

Sterke stijging aantal transitmigranten in Zeebrugge.

Citaat:
In Zeebrugge werden tijdens de eerste drie maanden van dit jaar 968 illegale transitmigranten opgepakt, dat is 50% meer dan in dezelfde periode een jaar voordien. “Bij een stijging van dit formaat zouden de alarmbellen toch luid moeten rinkelen”, aldus Maaike De Vreese (N-VA) aan Het Laatste Nieuws.
De alarmbellen hadden al véél jaren eerder aan het rinkelen moeten gaan.

Het probleem transmigranten raakt maar niet opgelost.

Citaat:
Momenteel zouden er ruim 200.000 illegalen en transitmigranten (illegalen die geen asiel willen aanvragen in ons land maar willen doorreizen) verblijven in ons land.
In bepaalde gemeenten aan de kust, die het dichtst bij de verbindingsweg naar Calais toe liggen, zie je het ook allemaal in stijgende lijn gaan.

Laatst waren wij nog eens aan de kust en dan zie je in de straten een 5 tal mannen (type asielzoeker) die ergens allemaal hetzelfde 'hulporganisatiezakje met waren in' meegekregen hadden lopen richting de éne of andere nachtwinkel die er als warme broodjes uit de grond rijzen aan de kust.

Ik heb weet van een kustgemeente waar er op 1 en dezelfde baan wel een 10 tal van dat soort winkeltjes (stille verzamelplaatsen???) uit de grond gerezen zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 13:23   #2
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Sterke stijging aantal transitmigranten in Zeebrugge.



De alarmbellen hadden al véél jaren eerder aan het rinkelen moeten gaan.

Het probleem transmigranten raakt maar niet opgelost.



In bepaalde gemeenten aan de kust, die het dichtst bij de verbindingsweg naar Calais toe liggen, zie je het ook allemaal in stijgende lijn gaan.

Laatst waren wij nog eens aan de kust en dan zie je in de straten een 5 tal mannen (type asielzoeker) die ergens allemaal hetzelfde 'hulporganisatiezakje met waren in' meegekregen hadden lopen richting de éne of andere nachtwinkel die er als warme broodjes uit de grond rijzen aan de kust.

Ik heb weet van een kustgemeente waar er op 1 en dezelfde baan wel een 10 tal van dat soort winkeltjes (stille verzamelplaatsen???) uit de grond gerezen zijn.
Ik heb ze stillekes zien komen, heb er voor verwittigd dat Zeebrugge het nieuwe Calais ging worden, je zag ze stilletjes het natuurgebied (de vogelbroedplaats) te Heist binnen glippen om te slapen en dan zag je ze weer richting Zeebrugge trekken om hun kans te wagen en dat is al een jaar of drie vier bezig. Winkeliers met de deuren op slot is een noodzaak, ze stappen winkels binnen, nemen wat ze nodig hebben en gaan weg zonder te betalen, zeg je er iets van kan je een pak slagen krijgen of erger.
Prettig aan de kust daar.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 14:01   #3
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

200.000?

Mja...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 07:41   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik heb ze stillekes zien komen, heb er voor verwittigd dat Zeebrugge het nieuwe Calais ging worden, je zag ze stilletjes het natuurgebied (de vogelbroedplaats) te Heist binnen glippen om te slapen en dan zag je ze weer richting Zeebrugge trekken om hun kans te wagen en dat is al een jaar of drie vier bezig. Winkeliers met de deuren op slot is een noodzaak, ze stappen winkels binnen, nemen wat ze nodig hebben en gaan weg zonder te betalen, zeg je er iets van kan je een pak slagen krijgen of erger.
Prettig aan de kust daar.
Wat u schreef is mij in andere kustgemeenten ook al opgevallen.

Doet men er wat aan buiten NIETS.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 08:09   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Misschien moeten we die transmigranten wijsmaken dat men van in Knokke eenvoudig de UK kan bereiken?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 08:35   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Sterke stijging aantal transitmigranten in Zeebrugge.



De alarmbellen hadden al véél jaren eerder aan het rinkelen moeten gaan.

Het probleem transmigranten raakt maar niet opgelost.



In bepaalde gemeenten aan de kust, die het dichtst bij de verbindingsweg naar Calais toe liggen, zie je het ook allemaal in stijgende lijn gaan.

Laatst waren wij nog eens aan de kust en dan zie je in de straten een 5 tal mannen (type asielzoeker) die ergens allemaal hetzelfde 'hulporganisatiezakje met waren in' meegekregen hadden lopen richting de éne of andere nachtwinkel die er als warme broodjes uit de grond rijzen aan de kust.

Ik heb weet van een kustgemeente waar er op 1 en dezelfde baan wel een 10 tal van dat soort winkeltjes (stille verzamelplaatsen???) uit de grond gerezen zijn.
Zolang men niet daadkrachtig optreed aan de buitengrenzen van de EU, zal hun aantal blijven stijgen.
Zolang men in de EU denkt het OCMW van heel de wereld te zijn, zal hun aantal blijven stijgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2019, 13:28   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zolang men niet daadkrachtig optreed aan de buitengrenzen van de EU, zal hun aantal blijven stijgen.
Zolang men in de EU denkt het OCMW van heel de wereld te zijn, zal hun aantal blijven stijgen.
Dat klopt wat u schreef en ik denk dat daar echt niemand iets aan toe te voegen heeft want het is nu eenmaal zo.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 mei 2019 om 13:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 07:56   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat klopt wat u schreef en ik denk dat daar echt niemand iets aan toe te voegen heeft want het is nu eenmaal zo.
Natuurlijk klopt dat.
Als gelukszoekers vast lopen ergens midden in Afrika of Azië, en daar zelf voor hun onderhoud moeten zorgen, dan beginnen ze niet aan de tocht
Nu zijn de slaagkansen 5% om in het VK te geraken, maar er is 95% slaagkans om in Europa te geraken en daar opvang te krijgen. De kans om daarna daadwerkleijk terug gestuurd te worden, is minder dan 3%.
En het sterftecijfer is slechts 1.5%.

Voor Schengen had Europa bijna geen last van asielzoekers en nog minder van illegale gelukszoekers, gewoon omdat er te veel controles waren binnen de EU.
Maar daarnaast moest men asiel aanvragen op de ambassade in zijn thuisland of die in een buurland.
Of je kon tot bij de douane gaan en daar asiel aanvragen, maar dan was je zeker dat je tot de aanvraag was onderzocht in een gesloten instelling terecht kwam.

Tijden waar ik soms met heimwee naar terugkijk.

Laatst gewijzigd door Jantje : 7 mei 2019 om 07:57.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 08:31   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

transmigranten zijn illegalen

optreden aub
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 09:14   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
transmigranten zijn illegalen

optreden aub
Zolang er geen doden dreigen te vallen bij de plaatselijke bevolking, zal een enkele politicus de verantwoordelijkheid opnemen om daadkrachtig tegen deze mensen op te treden.
Politiek incorrect.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 12:10   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zolang er geen doden dreigen te vallen bij de plaatselijke bevolking, zal een enkele politicus de verantwoordelijkheid opnemen om daadkrachtig tegen deze mensen op te treden.
Politiek incorrect.
Zitten wachten tot er doden vallen lijkt mij niet het beste plan.

Of hebben ze graag bloed aan hun handen de politici zoals bij de zaak van het recent vermoordde meisje?

Politici hadden al veel eerder hun verantwoordelijkheid rond het probleem moeten opnemen.

Laat ik daarbij ook even de steen werpen naar al diegenen die er géén enkel probleem met hadden de grenzen wagenwijd open te zetten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 mei 2019 om 12:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 00:47   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zolang er geen doden dreigen te vallen bij de plaatselijke bevolking, zal een enkele politicus de verantwoordelijkheid opnemen om daadkrachtig tegen deze mensen op te treden.
Politiek incorrect.
Men weigert dus de wet toe te passen om politiek correct te blijven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 08:28   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Men weigert dus de wet toe te passen om politiek correct te blijven.
Men moet de wet zelfs niet aanpassen, maar toepassen.
En dat weigert men op politiek correct te blijven tegenover derde.
Want door die niet toe te passen is men wel politiek incorrect tegenover de eigen burgers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:34   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Vanmorgen nog even in Brugge geweest.

Na het ochtendverkeer getrotseerd te hebben (echt dramatish) was ik een straatje verkeerd gereden, hoe kon dat ook anders, de vele ronde punten, de bumperklevers ...

Uiteindelijk zag ik iemand een vrachtwagen uitladen in een straat en ik dacht, ik ga dat aan die mens eens vragen.

Ik stopte, stapte uit en vroeg het aan de man.

Was mijn verwondering groot dat hij mij met slingerende armen- en benen duidelijk wilde maken dat hij heen Nederlands verstond?

Eigenlijk schrok ik er niet echt van.

p.s.

Ik dacht dat Antwerpen een ramp was op basis van verkeer maar Brugge moet echt niet onderdoen.

Ik beklaag zelfs die mensen die het dagelijks moeten doen om op tijd op hun werk te raken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 mei 2019 om 19:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 06:11   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vanmorgen nog even in Brugge geweest.

Na het ochtendverkeer getrotseerd te hebben (echt dramatish) was ik een straatje verkeerd gereden, hoe kon dat ook anders, de vele ronde punten, de bumperklevers ...

Uiteindelijk zag ik iemand een vrachtwagen uitladen in een straat en ik dacht, ik ga dat aan die mens eens vragen.

Ik stopte, stapte uit en vroeg het aan de man.

Was mijn verwondering groot dat hij mij met slingerende armen- en benen duidelijk wilde maken dat hij heen Nederlands verstond?

Eigenlijk schrok ik er niet echt van.

p.s.

Ik dacht dat Antwerpen een ramp was op basis van verkeer maar Brugge moet echt niet onderdoen.

Ik beklaag zelfs die mensen die het dagelijks moeten doen om op tijd op hun werk te raken.
Het verkeer in heel Belgenland is een ramp.
En als je met een vrachtwagen in een stad moet zijn is het nog erger.
Hoewel Antwerpen en Brussel dan nog een paradijs zijn om te rijden.
Een rit naar Gent centrum word door ervaren Belgische chauffeurs vaak geweigerd,
De andere kleine steden willen ze niet doen met een aanhanger, enkel met een vaste wagen en dan nog.
In veel steden moet je immers niet enkel met de lengte en breedte rekening houden, vaak is zelfs de hoogte een probleem om door de straatjes te geraken.
Bedrijven zijn dus vaak verplicht om buitenlandse chauffeurs die ritten te laten doen.
Maar dat zijn allemaal mensen die legaal werken en een legale verblijfplaats hebben in Europa.
Deze mensen hebben vaak het meeste last van de transmigranten.
Zij moeten zich aan rij en rusttijden houden, maar de parkings worden gesloten om de transmigranten te verhinderen daar in vrachtwagens te kruipen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 07:38   #16
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het verkeer in heel Belgenland is een ramp.
En als je met een vrachtwagen in een stad moet zijn is het nog erger.
Hoewel Antwerpen en Brussel dan nog een paradijs zijn om te rijden.
Een rit naar Gent centrum word door ervaren Belgische chauffeurs vaak geweigerd,
De andere kleine steden willen ze niet doen met een aanhanger, enkel met een vaste wagen en dan nog.
In veel steden moet je immers niet enkel met de lengte en breedte rekening houden, vaak is zelfs de hoogte een probleem om door de straatjes te geraken.
Bedrijven zijn dus vaak verplicht om buitenlandse chauffeurs die ritten te laten doen.
Maar dat zijn allemaal mensen die legaal werken en een legale verblijfplaats hebben in Europa.
Deze mensen hebben vaak het meeste last van de transmigranten.
Zij moeten zich aan rij en rusttijden houden, maar de parkings worden gesloten om de transmigranten te verhinderen daar in vrachtwagens te kruipen.
Tja vroeger in mijnen tijd hadden we een prachtig wegennet, maar toen durfden de politiekers onpopulaire beslissingen te nemen, voor een autostrade werden gewoon honderden mensen onteigend, dat moest nu eenmaal. Nu wordt er met hoeveel stemmen ga ik verliezen gerekend wat een totale stilstand tot gevolg heeft (letterlijk en figuurlijk), geen enkele politieker neemt nog een beslissingen waardoor hij stemmen zou verliezen, doorbovenop denken ze door allerlei minderheidsgroepen te pamperen dat ze stemmen gaan winnen, wel de resultaten kennen we ondertussen.
Hoge tijd voor een nieuwe generatie niet lafhartige politiekers, denk ik, tis teen of tander, ondergang of vooruitgang.

Wie denken jullie dat er in Zeebrugge garen spint van het migrantenprobleem?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 09:39   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja vroeger in mijnen tijd hadden we een prachtig wegennet, maar toen durfden de politiekers onpopulaire beslissingen te nemen, voor een autostrade werden gewoon honderden mensen onteigend, dat moest nu eenmaal. Nu wordt er met hoeveel stemmen ga ik verliezen gerekend wat een totale stilstand tot gevolg heeft (letterlijk en figuurlijk), geen enkele politieker neemt nog een beslissingen waardoor hij stemmen zou verliezen, doorbovenop denken ze door allerlei minderheidsgroepen te pamperen dat ze stemmen gaan winnen, wel de resultaten kennen we ondertussen.
Hoge tijd voor een nieuwe generatie niet lafhartige politiekers, denk ik, tis teen of tander, ondergang of vooruitgang.

Wie denken jullie dat er in Zeebrugge garen spint van het migrantenprobleem?
Ik weet nog dat België vroeger de beste wegen van Europa had.
Maar toen was dat nog een federale bevoegdheid.
Immigratie was dat ook, is dat nog trouwens, maar het opsporen van illegalen was toen ook een federale bevoegdheid.
De minister van binnenlandse zaken had enkel die opdracht te geven aan de Rijkswacht.
Vandaag is het een gemeentelijke bevoegdheid en zijn het de burgemeesters die deze opdracht aan hun plaatselijke politiekorsen moeten geven.
Een burgervader die opdracht geeft om actief naar illegalen te zoeken in een gemeente waar 60% van de kiezers allochtonen zijn?

Het is vandaag al veel, heel veel te laat om nog iets te veranderen.
Je kan bijna zeggen, dat dit niet meer om te keren is.
En het begin van het einde is ingezet door de verantwoordelijkheden bij de gewestelijke en gemeentelijke politici te leggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 13:33   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik heb ze stillekes zien komen, heb er voor verwittigd dat Zeebrugge het nieuwe Calais ging worden, je zag ze stilletjes het natuurgebied (de vogelbroedplaats) te Heist binnen glippen om te slapen en dan zag je ze weer richting Zeebrugge trekken om hun kans te wagen en dat is al een jaar of drie vier bezig. Winkeliers met de deuren op slot is een noodzaak, ze stappen winkels binnen, nemen wat ze nodig hebben en gaan weg zonder te betalen, zeg je er iets van kan je een pak slagen krijgen of erger.
Prettig aan de kust daar.
Allé, straks moeten we gewapend naar zee. Zand is wel niet goed voor de Walter hoor.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 14:20   #19
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Allé, straks moeten we gewapend naar zee. Zand is wel niet goed voor de Walter hoor.
Ja en ne GP trekt zich van zand niks aan, alleen die schiet alle kanten op behalve rechtdoor, dus we zullen moeten trommelen zekers.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 17:50   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja en ne GP trekt zich van zand niks aan, alleen die schiet alle kanten op behalve rechtdoor, dus we zullen moeten trommelen zekers.
Mijnheer, in uw zwembroek, ben je zo content om mij te zien of wa?

Nee meisken, 't is mijne Walter en mijn Glokjesspel.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 mei 2019 om 17:50.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be