Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2014, 08:36   #81
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Dankzij Peter Verlinden weten we dat het woord "neger" racistisch is.
Ik vind aan het woord neger zoals ik al eerder wist te schrijven, niets racistisch aan.

Het hangt er misschien, in bepaalde gevallen, beetje van af hoe je het in iemands zijn/haar richting 'gooit en op welke toon'.

Zo gilde ik in vroegere tijden, als hij binnenkwam naar een donkerhuidige altijd: Yo! Neger!!! waarop hij mij op zijn beurt wist te begroeten met een leuk: Hallo witte Übermensch!!! (diep vanbinnen verwonderde ik mij er wel over dat hij F. Nietzsche kende ) Iedereen lachte daar eens goed mee en verder geen mens die er zich ook maar om bekommerde. Moet er nog zand zijn???

Zij die dat altijd maar in het nieuws brengen dat het racistisch is, zijn misschien wel 'racist' tegen de dikke van Dale, 'groene' woordenlijst, witte woordenlijst ... (niet aangenomen maar hij bestaat)

Dat men dan alvast ook de woorden 'bleekscheet en witte (geen albino's)' maar al schrapt.

Dat kan nog leuk worden voor de mensen van van Dale

Is dat tegenwoordig het enige waar men mee bezig is? Ik dacht dat er andere dingen op het agenda stonden die veel meer om aandacht eisen, dan een paar woordjes waar in de meeste gevallen een bepaalde groep mensen wat moeilijk gaat over doen er proberen wat ruzie over te stoken, de boel weten op te draaien op die manier.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 juni 2014 om 08:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:40   #82
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo gilde ik in vroegere tijden, als hij binnenkwam naar een donkerhuidige altijd: Yo! Neger!!! waarop hij mij op zijn beurt wist te begroeten met een leuk: Hallo witte Übermensch!!! (diep vanbinnen verwonderde ik mij er wel over dat hij F. Nietzsche kende ) Iedereen lachte daar eens goed mee en verder geen mens die er zich ook maar om bekommerde. Moet er nog zand zijn???
Kijk, dat is nu het toppunt van racisme:

1. U zei "neger" tegen die donkere persoon van Afrikaanse komaf. U bent dus racist.
2. Die donkere persoon van Afrikaanse komaf zei "witte Übermensch" tegen u. Hij is dus ook racist.
3. Iedereen lachte daarmee. Bijgevolg lachte iedereen mee met racistisch gedrag, en is de hele klas gewoon rascist. Geen wonder dat zich daar niemand om bekommerde, iedereen is immers racist.
4. Met uw laatste zin "moet er nog zand zijn", sluit u uw racistisch discours heel racistisch af, aangezien u met "zand" toch zeker het zand in de Noord-Afrikaanse woestijnen impliceert. Bijgevolg heeft u het woord "zand" zeker pejoratief willen gebruiken voor mensen afkomstig uit die regio.

Conclusie: die post is rass�*és!!!

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 10:48   #83
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Kijk, dat is nu het toppunt van racisme:

1. U zei "neger" tegen die donkere persoon van Afrikaanse komaf. U bent dus racist.
2. Die donkere persoon van Afrikaanse komaf zei "witte Übermensch" tegen u. Hij is dus ook racist.
3. Iedereen lachte daarmee. Bijgevolg lachte iedereen mee met racistisch gedrag, en is de hele klas gewoon rascist. Geen wonder dat zich daar niemand om bekommerde, iedereen is immers racist.
4. Met uw laatste zin "moet er nog zand zijn", sluit u uw racistisch discours heel racistisch af, aangezien u met "zand" toch zeker het zand in de Noord-Afrikaanse woestijnen impliceert. Bijgevolg heeft u het woord "zand" zeker pejoratief willen gebruiken voor mensen afkomstig uit die regio.

Conclusie: die post is rass�*és!!!

En laat dat nu juist het 'probleem' zijn, hoe mensen bepaalde zaken/woorden/teksten/dingen in andere contexten weten te plaatsen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 juni 2014 om 10:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 11:01   #84
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind aan het woord neger zoals ik al eerder wist te schrijven, niets racistisch aan.

Het hangt er misschien, in bepaalde gevallen, beetje van af hoe je het in iemands zijn/haar richting 'gooit en op welke toon'.

Zo gilde ik in vroegere tijden, als hij binnenkwam naar een donkerhuidige altijd: Yo! Neger!!! waarop hij mij op zijn beurt wist te begroeten met een leuk: Hallo witte Übermensch!!! (diep vanbinnen verwonderde ik mij er wel over dat hij F. Nietzsche kende ) Iedereen lachte daar eens goed mee en verder geen mens die er zich ook maar om bekommerde. Moet er nog zand zijn???

Zij die dat altijd maar in het nieuws brengen dat het racistisch is, zijn misschien wel 'racist' tegen de dikke van Dale, 'groene' woordenlijst, witte woordenlijst ... (niet aangenomen maar hij bestaat)

Dat men dan alvast ook de woorden 'bleekscheet en witte (geen albino's)' maar al schrapt.

Dat kan nog leuk worden voor de mensen van van Dale

Is dat tegenwoordig het enige waar men mee bezig is? Ik dacht dat er andere dingen op het agenda stonden die veel meer om aandacht eisen, dan een paar woordjes waar in de meeste gevallen een bepaalde groep mensen wat moeilijk gaat over doen er proberen wat ruzie over te stoken, de boel weten op te draaien op die manier.
Dit is in feite de enige normale niet-racistische houding tegenover mensen met een andere huidskleur.
Het politiek correcte struisvogelgehalte is te dom om ernstig genomen te worden.

Als iemand terugkomt van verlof en in plaats van blankwit een honingkleurtje of meer heeft opgespaard, dan is het NIET de bedoeling dit totaal te negeren, maar juist te zeggen "amai mooi kleurtje heb jij, op verlof geweest?". Bij iemand uit streken waar iedereen honingkleurig is zouden we dat vooral moeten negeren en net doen of ze roomblank zijn want...... blijkbaar is net volgens die anti-racisten hebben van een kleurtje een teken van minderwaardigheid! (anders moeten we het toch niet negeren?).

Hé yo neger, met als antwoord : hé yo bleekscheet is een grappige manier om elkaar plagerig te begroeten, maar heeft geen racistische ondertoon.
Totaal negeren dat iemand er helemaal anders uitziet hoort in de categorie "mensen met een beperking". Vroeger mochten we die ook gehandicapped noemen, nu moet het ook totaal genegeerd worden... net alsof een dove dan wèl zou kunnen horen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 11:23   #85
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En laat dat nu juist het 'probleem' zijn, hoe mensen bepaalde zaken/woorden/teksten/dingen in andere contexten weten te plaatsen.

Ik probeer enkel mijn nederige bijdrage te leveren tot een meer politiek-correcte, anti-racistische maatschappij
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 13:41   #86
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik probeer enkel mijn nederige bijdrage te leveren tot een meer politiek-correcte, anti-racistische maatschappij
Uw post naar forum dezes toe, en een nog wel in al uwe nederigheid gewikkelde, was ok in de zin van: wie ben ik om iemand anders zijn/haar mening te gaan beoordelen/ondergraven

Citaat:
politiek-correcte
Dat lijkt mij in deze duistere tijden dan weer wel wat ver gezocht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 juni 2014 om 13:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 14:17   #87
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Uw post naar forum dezes toe, en een nog wel in al uwe nederigheid gewikkelde, was ok in de zin van: wie ben ik om iemand anders zijn/haar mening te gaan beoordelen/ondergraven

Dat lijkt mij in deze duistere tijden dan weer wel wat ver gezocht.
Word links, en zie het licht! Word links en kom in het Paradijs! Wacht even, ben ik nu niet twee strekkingen aan het verwarren?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 16:52   #88
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Zelfs tijdens het WK staat men er niet bij stil

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Mario Balotelli heeft vandaag fel gereageerd op de naar eigen zeggen racistische kritiek aan zijn adres, nadat Italië dinsdag in de groepsfase van het WK in Brazilië uitgeschakeld werd. "Afrikanen zouden nooit een van hun 'broeders' beschuldigen", zo valt te lezen op zijn Instagram-account. "Op dat vlak staan wij negers, zoals wij genoemd worden, lichtjaren vooruit. Deze aanvallen zijn een schande, niet iemand die een doelkans mist of wat meer of minder loopt."
Hij vergist zich wel schromelijk want het is lichtjaren achteruit, One step beyond!!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juni 2014 om 16:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 17:21   #89
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Dus kritiek geven op zwarte spelers is nu ook al racistisch?

Wel, ik vind onderstaande een beetje schrijnend in feite:

Citaat:
De 23-jarige spits presteerde gisteren in de met 1-0 verloren partij tegen Uruguay erg bleekjes.
als d�*t geen racisme is!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be