Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2016, 11:31   #1
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard WAARSCHUWING:Internetfraudeurs/ phishing emails

Internetfraudeurs zijn op dit ogenblik zeer actief. Heb deze week al twee dergelijke voorvallen in mijn e-mail box ontvangen:
maandag 20 juni 2016
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.PNG
Bekeken: 93
Grootte:  72,5 KB
ID: 103054
Moet betaald worden via bitcion, dan weet men het wel.

woensdag 22 juni 2016
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2.PNG
Bekeken: 82
Grootte:  46,5 KB
ID: 103055
Ze worden steeds professioneler, heb die mail laten tonen bij mijn bank en die bediende dacht eerst dat het om een legitieme mail ging. Bij nader onderzoek bleek het een vorm van phishing te zijn.
Onmiddellijk gemeld aan kbc secure
Hun antwoord:
Bedankt voor uw melding.

Uw alerte houding is terecht. Dit is inderdaad een valse e-mail die niet door KBC, maar door oplichters werd verzonden.
We doen het nodige om deze vorm van internetcriminaliteit te bestrijden.

Gelieve onderstaand duiding en nuttige informatie te willen vinden:

PHISHING

Steeds vaker proberen internetcriminelen via valse e-mails en websites mensen te misleiden tot het overhandigen van persoonlijke informatie. Deze vorm van internetcriminaliteit wordt phishing genoemd.

Er is momenteel een valse e-mail in omloop waarbij in naam van KBC -omwille van een zogenaamd “beveiligingsprobleem”- wordt gevraagd om persoonlijke informatie (naam, adres, telefoonnummer, kaartnummer van uw bankkaart, …) op een vervalste KBC-website in te voeren.

Opgelet! Met deze codes kan de internetcrimineel eenvoudigweg aanmelden en vervolgens een frauduleuze overschrijving handtekenen.

Waar moet u op letten?
• Geef nooit telefonisch de codes van uw kaartlezer door. Die responsecodes zijn even geheim als de pincode van uw bankkaart!
• KBC zal u nooit via e-mail contacteren met de vraag om persoonlijke informatie door te geven omwille van een ‘beveiligingsprobleem’. Hebt u toch zo’n mail ontvangen, dan weet u per definitie dat deze niet van KBC afkomstig kan zijn.
• KBC zal u nooit telefonisch contacteren met de vraag om responsecodes door te geven. Ontvangt u toch zo’n telefoontje, dan weet u per definitie dat u geen KBC-medewerker, maar een oplichter aan de lijn hebt. Twijfelt u, onderbreek dan het telefoongesprek en contacteer zelf via de gebruikelijke weg uw KBC kantoor.
Wat moet u doen?

• Verwijder de e-mail. Klik niet op een link in de e-mail, zelfs al lijkt het erop alsof deze naar de echte KBC-website verwijst.
• Hebt u vanuit de e-mail toch op een link geklikt, voer dan op de vervalste KBC-website in geen geval uw persoonlijke gegevens in.
• Hebt u toch uw persoonlijke gegevens op een valse KBC-website ingevoerd of hebt u telefonisch responsecodes doorgegeven, contacteer ons dan onmiddellijk op het telefoonnummer 0800 65 65 0. Dat kan elke dag, de klok rond.


Meer informatie vindt u op www.kbc.be/secure4u
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal

Laatst gewijzigd door koppijn : 23 juni 2016 om 11:38.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 11:35   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Toegelaten snelheid 100 km/u?
Waar vind je dat hier?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 11:57   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik vind dat dej politiek en de flikken daar veel agressiever moeten tegen optreden.

Tuurlijk zitten die gasten in het buitenland. Wel, smijt desnoods hun ambassadeur het land uit, als hij niet binnen de kortste keren overtuigend meewerkt om die gasten het leven zuur te maken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 12:20   #4
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat dej politiek en de flikken daar veel agressiever moeten tegen optreden.

Tuurlijk zitten die gasten in het buitenland. Wel, smijt desnoods hun ambassadeur het land uit, als hij niet binnen de kortste keren overtuigend meewerkt om die gasten het leven zuur te maken.

.
Bij de eerste valse email onder de naam van de federale politie ben ik naar mijn plaatselijke politiekantoor geweest om daar melding van te maken. Daar zegde ze dat ik klacht moet neerleggen bij de federale politie en voor de rest niet betalen uiteraard. Bij de kbc fraude mail gaven ze me het adres van kbc securitie. Men moet zelf alle stappen ondernemen anders gebeurt er niets.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 14:38   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Bij de eerste valse email onder de naam van de federale politie ben ik naar mijn plaatselijke politiekantoor geweest om daar melding van te maken. Daar zegde ze dat ik klacht moet neerleggen bij de federale politie en voor de rest niet betalen uiteraard. Bij de kbc fraude mail gaven ze me het adres van kbc securitie. Men moet zelf alle stappen ondernemen anders gebeurt er niets.
Afgrijselijk !
Een ambtenaar èn een private bediende, die beiden zo klantonvriendelijk handelen dat je er de sijskes van zou krijgen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 08:19   #6
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Wie vandaag nog steeds zulke gegevens doorgeeft via mail/social media/doorlinking via mail etc. kunnen ze beter zijn of haar internet afnemen. Zuiver als beschermingsmaatregel.

Dat trouwens een bediende van KBC een mail met een volledige zin in CAPS er legitiem vindt uitzien pleit ook niet voor diens opmerkzaamheid/kennisniveau.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 17:35   #7
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Lap weer een phishing mail gekregen.
Al een geluk zit ik niet bij proximus en valt er ook niet veel af te sluiten.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1.PNG
Bekeken: 50
Grootte:  60,7 KB
ID: 103108
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 22:53   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Email account verwijderen.
Gedaan met vissen.

Stap 2.
Brief op post doen.

Stap3
Wachten op de facteur voor antwoord.

Werkt prima
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 juni 2016 om 22:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be