Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2016, 01:16   #1
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Recht op antwoord in forums en internet media

De wet van 1961 en het decreet van 2009 gelden niet voor internetversies van kranten of televisie en voor andere online media. Er zijn in de loop der jaren verschillende wetsvoorstellen ingediend voor een recht van antwoord voor online media, maar deze zijn allemaal mislukt. De deontologische code van de Raad voor de Journalistiek voorziet tot op zekere hoogte wel in een online recht van antwoord.

Dit wil zeggen dat indien er iets in een forum over U wordt gezet dat laster en eerroof is, U daartegen niets kan doen.

Ook als U van een forum wordt gebannen hebt U geen verhaal, zelfs al is dit volledig onterecht.

Zoals U weet ben ik van 6 forums verbannen voor het onderwerp (sterfhuisconstructies) alsof het over pedofilie gaat.

ik probeer steeds na zulk een ban een recht op antwoord op dat forum te plaatsen en baseer mij hiervoor op franse cassatie rechtspraak die gebaseerd is op de Dreyfus affaire (google wiki hierover ).

Dit arrest is zeer toepasselijk voor gebruik op internet ,omdat het U toelaat uw recht op antwoord te forceren mits een aantal regels die U moet volgen.

Uw recht op antwoord moet in de J'accuse vorm zijn (zie wiki dreyfus)
U moet op voorhand de beheerders verwittigen dat U dit gaat plaatsen.
U mag dit herplaatsen zelfs met nicks tot het erop blijft staan .
Het is geen spam als U steeds op voorhand uw stappen aan de beheerders mededeeld,u moet hen namelijk de kans geven om uw antwoord te laten staan.
Als het erop staat mag U niet meer spammen of nicken.

Ieder mag reageren op dit recht op antwoord en zijn mening daarover zeggen.

ik pas dit toe bij al mijn bans (tot den treuren ) en U ziet het resultaat op het juridisch forum (google recht op antwoord Juridich forum).

Opgelet U kan niet eisen dat uw ban wordt opgeheven,U blijft geband ,maar in mijn geval kan eenieder lezen dat dit onterecht was.

Ik ben momenteel bezig een j accuse proberen te plaatsen op een Nederlands forum via mijn studenten en studentes (het is er al een paar maal afgevlogen ,maar het ik heb het recht om te blijven komen)

Het zou veel beter zijn moest er eindelijk een wet komen voor recht op antwoord voor internet media.

Paul
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 11:24   #2
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Moest men op online fora de spelregels van de wet toepassen, er zouden velen geband worden.

Laatst gewijzigd door Tomas : 1 juli 2016 om 11:29.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 11:24   #3
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

dubbel.

Laatst gewijzigd door Tomas : 1 juli 2016 om 11:29.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 14:10   #4
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ik denk dat het niet zo makkelijk zal zijn om 'onterecht gebannen van een privé-forum' in de rechtbank geïnterpreteerd te zien als 'laster en eerroof'

Het is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar het beste dat u volgens mij kan doen is:

1) zelf een nieuw juridisch forum uit de grond stampen
2) dmv kwaliteitsvolle moderatie en excellente gebruiksvriendelijkheid alle gebruikers van het huidige JD afsnoepen
3) zodra bovenstaande bereikt is plaatst u een 'sticky' bovenaan uw forum waarin u karaktermoord pleegt op die demenvreter van het JF
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 14:49   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Even gebruik maken van mijn freedom of spietsch

__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 14:51   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat het niet zo makkelijk zal zijn om 'onterecht gebannen van een privé-forum' in de rechtbank geïnterpreteerd te zien als 'laster en eerroof'

Het is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar het beste dat u volgens mij kan doen is:

1) zelf een nieuw juridisch forum uit de grond stampen
2) dmv kwaliteitsvolle moderatie en excellente gebruiksvriendelijkheid alle gebruikers van het huidige JD afsnoepen
3) zodra bovenstaande bereikt is plaatst u een 'sticky' bovenaan uw forum waarin u karaktermoord pleegt op die demenvreter van het JF
Het gemakkelijkste zou zijn als hij neger of Noord-Afrikaan is, dan is het automatisch een veroordeling wegens racisme.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 15:45   #7
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat het niet zo makkelijk zal zijn om 'onterecht gebannen van een privé-forum' in de rechtbank geïnterpreteerd te zien als 'laster en eerroof'

Het is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar het beste dat u volgens mij kan doen is:

1) zelf een nieuw juridisch forum uit de grond stampen
2) dmv kwaliteitsvolle moderatie en excellente gebruiksvriendelijkheid alle gebruikers van het huidige JD afsnoepen
3) zodra bovenstaande bereikt is plaatst u een 'sticky' bovenaan uw forum waarin u karaktermoord pleegt op die demenvreter van het JF

Hij heeft al verschillende blogs waar hij onbekommerd tegen zichzelf kan zeveren...
Het echte probleem is dat hij aandacht zoekt

http://biografiepaulvanderes.blogspot.be/
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 15:49   #8
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard J ACCUSE is effectief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat het niet zo makkelijk zal zijn om 'onterecht gebannen van een privé-forum' in de rechtbank geïnterpreteerd te zien als 'laster en eerroof'

Het is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar het beste dat u volgens mij kan doen is:

1) zelf een nieuw juridisch forum uit de grond stampen
2) dmv kwaliteitsvolle moderatie en excellente gebruiksvriendelijkheid alle gebruikers van het huidige JD afsnoepen
3) zodra bovenstaande bereikt is plaatst u een 'sticky' bovenaan uw forum waarin u karaktermoord pleegt op die demenvreter van het JF
het jf heeft haar verontschuldigingen aangeboden ,dus daar blijf ik gebannen maar heb mijn zeg kunnen doen,dus correct volgens freyfuss arrest en ik laat deze mensen dan ook gerust.

Anders is het met HL ,daar kan je al 2 dagen niet meer inloggen of registreren uit schrik van mijn studenten en studentes ,gaan zien hoelang ze dat gaan volhouden (wij kunnen jaren wachten als het moet )
mijn studenten beschouwen dit een case studie voor het dreyfuss arrest en amuseren zich rot in de wetenschap dat ze nu eens lustig kunnen nicken en trollen en spammen en ambeteren ,zonder dat iemand hen iets kan doen.
Die Hollanders zijn g..... ?Ik had allang die draad recht op antwoord geopend en iedereen zijn zeg laten doen op die draad ,maar ze willen geen precedent scheppen denk ik.
Nochtans als ze mij de j accuse laten plaatsen en zij antwoorden dat er op hun forum niet mag gepraat worden over sterfhuisconstructies ,dan is de case closed, want ik mag hem maar 1 maal plaatsen .Alleen ziet iedereen dan altijd de echte reden waarvoor ik geband ben en niet de drogreden.(hoelang ze het moeten laten staan vermeld het arrest niet .

Paul.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 16:17   #9
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
mijn studenten beschouwen dit een case studie voor het dreyfuss arrest en amuseren zich rot in de wetenschap dat ze nu eens lustig kunnen nicken en trollen en spammen en ambeteren ,zonder dat iemand hen iets kan doen.
Leeswijzer:
Mijn studenten = mijn dubbelnicks
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 12:50   #10
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard sterfhuisconstructie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Leeswijzer:
Mijn studenten = mijn dubbelnicks
ja daaaaaaaaaaaaaag
Er is ingelogd vanaf Oostende tot in Genk ,en vanaf Antwerpen tot in Brussel door meer dan 50 zogenaamde nicks , hoe doe je dat binnen het uur?.
Gans vlaanderen (belgie ?) is nu al 3 dagen geblokkeerd voor HL uit schrik dat we binnen geraken en de j accuse er op zetten.Probeer maar eens te registreren daar.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 20:54   #11
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
ja daaaaaaaaaaaaaag
Er is ingelogd vanaf Oostende tot in Genk ,en vanaf Antwerpen tot in Brussel door meer dan 50 zogenaamde nicks , hoe doe je dat binnen het uur?.
Gans vlaanderen (belgie ?) is nu al 3 dagen geblokkeerd voor HL uit schrik dat we binnen geraken en de j accuse er op zetten.Probeer maar eens te registreren daar.
J'accuse

Laatst gewijzigd door Wapper : 3 juli 2016 om 20:55.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 16:02   #12
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
mijn studenten beschouwen dit een case studie voor het dreyfuss arrest
Vertel mij eens iets over het Dreyfuss arrest.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 18:41   #13
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Dreyfuss arrest

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Vertel mij eens iets over het Dreyfuss arrest.
Alles staat in de inleiding van deze draad.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 21:11   #14
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
De wet van 1961 en het decreet van 2009 gelden niet voor internetversies van kranten of televisie en voor andere online media. Er zijn in de loop der jaren verschillende wetsvoorstellen ingediend voor een recht van antwoord voor online media, maar deze zijn allemaal mislukt. De deontologische code van de Raad voor de Journalistiek voorziet tot op zekere hoogte wel in een online recht van antwoord.

Dit wil zeggen dat indien er iets in een forum over U wordt gezet dat laster en eerroof is, U daartegen niets kan doen.

Ook als U van een forum wordt gebannen hebt U geen verhaal, zelfs al is dit volledig onterecht.

Zoals U weet ben ik van 6 forums verbannen voor het onderwerp (sterfhuisconstructies) alsof het over pedofilie gaat.

ik probeer steeds na zulk een ban een recht op antwoord op dat forum te plaatsen en baseer mij hiervoor op franse cassatie rechtspraak die gebaseerd is op de Dreyfus affaire (google wiki hierover ).

Dit arrest is zeer toepasselijk voor gebruik op internet ,omdat het U toelaat uw recht op antwoord te forceren mits een aantal regels die U moet volgen.

Uw recht op antwoord moet in de J'accuse vorm zijn (zie wiki dreyfus)
U moet op voorhand de beheerders verwittigen dat U dit gaat plaatsen.
U mag dit herplaatsen zelfs met nicks tot het erop blijft staan .
Het is geen spam als U steeds op voorhand uw stappen aan de beheerders mededeeld,u moet hen namelijk de kans geven om uw antwoord te laten staan.
Als het erop staat mag U niet meer spammen of nicken.

Ieder mag reageren op dit recht op antwoord en zijn mening daarover zeggen.

ik pas dit toe bij al mijn bans (tot den treuren ) en U ziet het resultaat op het juridisch forum (google recht op antwoord Juridich forum).

Opgelet U kan niet eisen dat uw ban wordt opgeheven,U blijft geband ,maar in mijn geval kan eenieder lezen dat dit onterecht was.

Ik ben momenteel bezig een j accuse proberen te plaatsen op een Nederlands forum via mijn studenten en studentes (het is er al een paar maal afgevlogen ,maar het ik heb het recht om te blijven komen)

Het zou veel beter zijn moest er eindelijk een wet komen voor recht op antwoord voor internet media.

Paul
Er zou beter een wet komen voor zaagkloten op fora
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 21:24   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Sebiet komt er nog een zagen die recht op antwoord eist voor café-gesprekken aan de toog van elk dorpscafé.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 22:35   #16
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard franse cass rechtspraak

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Vertel mij eens iets over het Dreyfuss arrest.
Dit arrest is ter sprake gekomen bij de stukken van kamer en senaat ,bij het wetsontwerp voor recht op antwoord op internet laster en eerroof.Gaat over een geval van een man die zijn recht op antwoord niet gepubliceert kreeg en dan maar dit in alle bussen van parijs ging steken bij de elite en politiekers.Hij werd er voor naar de corr verwezen en won uiteindelijk in cassatie die de rechtspraak deed dat in een j accuse de partij alles mag doen om het te publiceren .
was net voor de 2e wereldoorlog en dit arrest werd aangehaald in de voorstellen van de nieuwe wet voor internet dat niet werd aangenomen.

IK MAAK DUS GEBRUIK VAN ANNALOGIE zoals steeds.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be