Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten middenstrookrijders zwaar beboet worden?
Ja 32 48,48%
Neen 34 51,52%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2014, 14:39   #321
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Moet je eens uitrekenen als je één minuut achter een verstrooide middenstrookrijder je tijd zit te verliezen aan 100 per uur, ipv 120 per uur.

Middenstrook- of linkerstrook-rijders zijn doorgaans dom, maar ... is dat een reden om je zo op te winden ?
Het zou, bij de weg, ook een overtreding moeten zijn om je te laten opwinden in het verkeer.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 07:17   #322
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ik denk niet dat de mensen zich zozeer opwinden over eventueel tijdsverlies, maar eerder over het feit dat zij onnodig manoeuvres moeten uitvoeren omdat anderen te lui zijn om zich aan de verkeersregels te houden.

Vergelijk het met niet-pinken bij het verlaten van een rond punt: de luiheid en het egoïsme van de een zetten een andere weggebruiker in 't zak
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 09:46   #323
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk niet dat de mensen zich zozeer opwinden over eventueel tijdsverlies, maar eerder over het feit dat zij onnodig manoeuvres moeten uitvoeren omdat anderen te lui zijn om zich aan de verkeersregels te houden.

Vergelijk het met niet-pinken bij het verlaten van een rond punt: de luiheid en het egoïsme van de een zetten een andere weggebruiker in 't zak
Ik moet nooit maneuvres doen als ik achter een midden- of linkerrijstrookrijder aan zit.
Ik blijf er achter, rustig, en dat is nog nooit langer dan twee minuten geweest.

Ik vind die chauffeur dan wel ofwel dom, ofwel aso enz., maar ik laat me door die typen niet humeurig worden; laat staan me te laten verleiden tot gevaarlijke zaken als rechts voorbijsteken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 09:59   #324
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet nooit maneuvres doen als ik achter een midden- of linkerrijstrookrijder aan zit.
Ik blijf er achter, rustig, en dat is nog nooit langer dan twee minuten geweest.

Ik vind die chauffeur dan wel ofwel dom, ofwel aso enz., maar ik laat me door die typen niet humeurig worden; laat staan me te laten verleiden tot gevaarlijke zaken als rechts voorbijsteken.
.
100 kmh maar, op het middenvak, en -gevaarlijk- verstrooid ?

Neen, men haalt dan links in, dat wil ook zeggen dat een gebruikelijke rechterstrookrijder helemaal naar het linkervak moet om in te kunnen halen en weer terug naar zijn rechtervak. Dat is dubbel zoveel vorrang verlenen, ttz dat zijn 4 rijstroken wisselen en het # nodige doen-opletten-spiegelen ipv 2 keer bij een klassiek inhaalmaneuver.
(op een snelweg met 3 rijstroken, bij 4 rijstroken kan het 6x zijn ipv 2x).

#
Citaat:
16.3. Het inhalen geschiedt links.
[...]

16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :

1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :

a) dat de weg over een voldoende afstand vrij is om alle gevaar voor ongevallen te vermijden;
b) dat geen achterligger reeds begonnen is in te halen;
c) dat hij zijn plaats rechts opnieuw kan innemen, zonder de andere bestuurders te hinderen;
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.

2° zijn voornemen zich naar links te verplaatsen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de richtingsaanwijzers
wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing uitgevoerd is.

16.6. Geschiedt het inhalen links, dan moet de bestuurder zijn plaats rechts opnieuw innemen, zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, na zijn voornemen kenbaar gemaakt te hebben door middel van de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing uitgevoerd is.

De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :

1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer.


16.7. Elke bestuurder die op het punt staat links ingehaald te worden, moet zo ver mogelijk naar rechts uitwijken en mag zijn snelheid niet opvoeren.

http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/174-art16
Citaat:
12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
Haalt men zelf niet in zullen anderen het doen... met verstooide trage middenvakrijders zal in elk geval de vlotte capaciteit van een snelweg met één rijstrook verminderd worden. Dat is niet de bedoeling van bredere snelwegen. Men kan natuurlijk ook helemaal links verstrooid te traag rijden, dan wordt een 3-rijstrokensnelweg plots 1 smalle rijbaan zonder reglementaire inhaalmogelijkheid.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juni 2014 om 10:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 20:20   #325
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
100 kmh maar, op het middenvak, en -gevaarlijk- verstrooid ?

Neen, men haalt dan links in, dat wil ook zeggen dat een gebruikelijke rechterstrookrijder helemaal naar het linkervak moet om in te kunnen halen en weer terug naar zijn rechtervak. Dat is dubbel zoveel vorrang verlenen, ttz dat zijn 4 rijstroken wisselen en het # nodige doen-opletten-spiegelen ipv 2 keer bij een klassiek inhaalmaneuver.
(op een snelweg met 3 rijstroken, bij 4 rijstroken kan het 6x zijn ipv 2x).

#


Haalt men zelf niet in zullen anderen het doen... met verstooide trage middenvakrijders zal in elk geval de vlotte capaciteit van een snelweg met één rijstrook verminderd worden. Dat is niet de bedoeling van bredere snelwegen. Men kan natuurlijk ook helemaal links verstrooid te traag rijden, dan wordt een 3-rijstrokensnelweg plots 1 smalle rijbaan zonder reglementaire inhaalmogelijkheid.
En jij denkt dat met repressie tegen die verstrooiden, er minder verstrooide chauffeurs op de autosnelwegen gaan komen ??

Let op, ik ben ook voorstander om die mensen een bon te geven, als het echt de spuigaten uitloopt (niet voor een volgende auto in te halen die 100 meter verder is ... bla bla ...),
maar niet zoals de heksenjacht die voorgesteld wordt in de titel (zwaar beboeten), en die alleen maar ingegeven lijkt uit het egoïsme van "ik ben nooit verstrooid, ik ben altijd gehaast en wie mij hindert moet toch wel een zware overtreding aangesmeerd krijgen".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 07:16   #326
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Sorry zuh, maar ik blijf soms op het midden rijvak omdat er wat verder camions rijden.
Als ge dan 125 rijdt is het niet de bedoeling dat ze in uw gat komen plakken omdat ze er links niet bijkunnen omdat ze daar tegen 140 voorbij komen he.
Doe eens een beetje rustiger in het verkeer
De maximum snelheid in BE is 120 km/h, op de ring is dat 100 km/h.
Dus als ik mij daar aan houd hoeft niemand in mijn kont komen te plakken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 07:39   #327
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Sorry zuh, maar ik blijf soms op het midden rijvak omdat er wat verder camions rijden.
Als ge dan 125 rijdt is het niet de bedoeling dat ze in uw gat komen plakken omdat ze er links niet bijkunnen omdat ze daar tegen 140 voorbij komen he.
Doe eens een beetje rustiger in het verkeer
De maximum snelheid in BE is 120 km/h, op de ring is dat 100 km/h.
Dus als ik mij daar aan houd hoeft niemand in mijn kont komen te plakken.
De verkeersregels zeggen ook dat je qua het gebruik van rijvakken steeds zo rechts mogelijk moet blijven. Dus als jij je daar aan houdt, hoeft er ook niemand in jouw kont komen plakken.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 07:47   #328
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De verkeersregels zeggen ook dat je qua het gebruik van rijvakken steeds zo rechts mogelijk moet blijven. Dus als jij je daar aan houdt, hoeft er ook niemand in jouw kont komen plakken.
zo is dat.

Die middenplakkers, ze zouden hun rijbewijs moeten afpakken.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 08:00   #329
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De verkeersregels zeggen ook dat je qua het gebruik van rijvakken steeds zo rechts mogelijk moet blijven. Dus als jij je daar aan houdt, hoeft er ook niemand in jouw kont komen plakken.
Wel en dat zegt dat ik langs links moet inhalen.
Als er camions rechts rijden ga ik ze niet via de pechtstrook in halen omdat er ene zich nergens durft tussenwringen waar ze 140 rijden he.


Als hij niet 1 seconde tussen mijn gat liet maar 5 seonden kon hij gemakkelijk optrekken naar 140 en zich der tussen wringen. Ik zag de noodzaak dan ook gas bij te geven toen hij links poogde voorbij te komen.
Hoe zuur.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 juni 2014 om 08:06.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 08:12   #330
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wel en dat zegt dat ik langs links moet inhalen.
Als er camions rechts rijden ga ik ze niet via de pechtstrook in halen omdat er ene zich nergens durft tussenwringen waar ze 140 rijden he.


Als hij niet 1 seconde tussen mijn gat liet maar 5 seonden kon hij gemakkelijk optrekken naar 140 en zich der tussen wringen. Ik zag de noodzaak dan ook gas bij te geven toen hij links poogde voorbij te komen.
Hoe zuur.
Ik citeer:

"Sorry zuh, maar ik blijf soms op het midden rijvak omdat er wat verder camions rijden."

Tenzij je misschien een rare manier van verwoorden hebt, heb je het dus niet over een inhaalmaneuver maar over het feit dat je wel degelijk onnodig op het middenvak blijft plakken.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 08:17   #331
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Distel, ik rijd rechts als ik dat kan he.
Maar ik ga mij niet om de 30 - 50 meter van baanvak doen switchen omdat het reglement dat zo schrijft he.
Er is nog uiterst links een baanvak waar ze voorbij kunnen knallen. Ge moet toch nog aan 120 kunnen inhalen zonder dat ze in uw gat komen plakken zeker?

Moet ge eens op de expresweg rijden, maar 2 baanvakken, constant camions. Gaat gij daar constant switchen misschien? Wel ikke niet, maar ik switch wel als ik mijn spiegel iemand zie aanvlammen. En als er 3 baanvakken zijn? Gaat er dan links om en laat mij reglementair inhalen he

Laatst gewijzigd door Peche : 27 juni 2014 om 08:18.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 08:18   #332
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Distel, ik rijd rechts als ik dat kan he.
Maar ik ga mij niet om de 30 - 50 meter van baanvak doen switchen omdat het reglement dat zo schrijft he.
Er is nog uiterst links een baanvak waar ze voorbij kunnen knallen. Ge moet toch nog aan 120 kunnen inhalen zonder dat ze in uw gat komen plakken zeker?

Moet ge eens op de expresweg rijden, maar 2 baanvakken, constant camions. Gaat gij daar constant switchen misschien? Wel ikke niet, maar ik switch wel als ik mijn spiegel iemand zie aanvlammen. Als er 3 baanvakken zijn? Gaat er dan links om en laat mij reglementair inhalen he
Je had dus een rare manier van verwoorden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 08:25   #333
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je had dus een rare manier van verwoorden.
Mijn middelvinger begreep hij nochtans wel
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 10:59   #334
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mijn middelvinger begreep hij nochtans wel
Klasse
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be