Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2016, 09:25   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
'Waren', in het beste geval....
Welkom in de realiteit.

De werknemers en zelfstandigen zitten er al lang in. Pensioenen zijn gene vette en de lonen blijven onder druk staan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 09:30   #42
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Welkom in de realiteit.

De werknemers en zelfstandigen zitten er al lang in. Pensioenen zijn gene vette en de lonen blijven onder druk staan.
Arme werknemers en zelfstandigen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 09:39   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Arme werknemers en zelfstandigen...
Het interesseert u niet, dat wist ik al.

Waarom zouden wij ons dan zorgen moeten maken over jullie pensioenen en arbeidsvoorwaarden ? Van veel minder kwaliteit dan nu kunnen de leerkrachten toch niet meer worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 09:50   #44
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van veel minder kwaliteit dan nu kunnen de leerkrachten toch niet meer worden.
...en aanschouw meteen ook de neerbuigende houding die daar mee verantwoordelijk voor is.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 juli 2016 om 10:00.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 09:53   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
De mijne op een loopbaan als leerkracht.

En het gaat hier over leerkrachten. Groot verschil met gewone ambtenaren.
Jij quoot mij zeer onvolledig. Een behoorlijk opgeleide leerkracht, mogelijks met uitzondering van het kleuteronderwijs, weet dat dit wetenschappelijk/technisch not done is.

Verder zou ik door alleen maar te recruteren uit mijn familie en schoonfamilie tesamen, het kader van een middelgrote school kunnen opvullen. Directie en CLB inbegrepen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 09:56   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zoals je zegt, Di Rupo had de tantième berekening al aangepast, nu is het plan om de volledige loopbaan als tantième te nemen + de diplomabonificatie die nu al wegsmelt...
Ik moet u toch niet zeggen dat dit niet echt in ons voordeel is?

Grof geschat heeft een niet-master in het onderwijs die vorig jaar op pensioen ging (ik ken het geval persoonlijk) nu zo'n €2000.
Als we de huidige regering laten begaan gaat daar zo'n €200 af.
Dat is dan nog een voorzichtige raming, deredactie.be berekende zelfs meer dan €300.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2425464
Die link is echt wel link. De rode bRT die de vakboungden citeert ...
Je kan beter ! Ik geef je 4 op 20.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 juli 2016 om 09:56.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 09:56   #47
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij quoot mij zeer onvolledig.
Ik citeer (da's het Nederlandse woord) het relevante deel. De rest van je bericht ging namelijk helemaal niet over onderwijs, en was voor deze discussie dus irrelevant.

Citaat:
Verder zou ik door alleen maar te recruteren uit mijn familie en schoonfamilie tesamen, het kader van een middelgrote school kunnen opvullen. Directie en CLB inbegrepen.
En die zijn met z'n allen gestopt met serieus te werken toen ze benoemd werden? Want dan zou ik me toch vragen beginnen te stellen over die familie hoor...

Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 juli 2016 om 09:56.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:01   #48
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die link is echt wel link. De rode bRT die de vakboungden citeert ...
Je kan beter ! Ik geef je 4 op 20.

.
Dat is nochtans wat er op tafel ligt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:03   #49
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het interesseert u niet, dat wist ik al.

Waarom zouden wij ons dan zorgen moeten maken over jullie pensioenen en arbeidsvoorwaarden ? Van veel minder kwaliteit dan nu kunnen de leerkrachten toch niet meer worden.
Praat voor jezelf, Tavek.
Wie anders vertegenwoordig jij nog?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:03   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik citeer (da's het Nederlandse woord) het relevante deel. De rest van je bericht ging namelijk helemaal niet over onderwijs, en was voor deze discussie dus irrelevant.



En die zijn met z'n allen gestopt met serieus te werken toen ze benoemd werden? Want dan zou ik me toch vragen beginnen te stellen over die familie hoor...
Die van het onderwijs zeggen nooit van zichzelf dat ze de fut eruit laten lopen hebben. Maar ze zeggen het des te meer, over hun collega's.

Nu, je zou meer van mijn berichten kunnen lezen, en dan te weten komen dat mijn ervaring wel genuanceerder is.
Er zijn prachtige leerkrachten. Met enorm veel geduld voor kinderen, en talent om les te geven .. bla bla ...
Maar ook zij krijgen er genoeg van als, om maar één voorbeeld te geven, een collega dronken voor de klas staat, en de directeur er machteloos moet op toekijken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:05   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die van het onderwijs zeggen nooit van zichzelf dat ze de fut eruit laten lopen hebben. Maar ze zeggen het des te meer, over hun collega's.

Nu, je zou meer van mijn berichten kunnen lezen, en dan te weten komen dat mijn ervaring wel genuanceerder is.
Er zijn prachtige leerkrachten. Met enorm veel geduld voor kinderen, en talent om les te geven .. bla bla ...
Maar ook zij krijgen er genoeg van als, om maar één voorbeeld te geven, een collega dronken voor de klas staat, en de directeur er machteloos moet op toekijken.

.
Dat gebeurt nooit.

Nooit !

Spreek je nu over het onderwijs van de jaren 70 schoof ?

(NB bemerk de ondertoon)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:08   #52
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die van het onderwijs zeggen nooit van zichzelf dat ze de fut eruit laten lopen hebben. Maar ze zeggen het des te meer, over hun collega's.

Nu, je zou meer van mijn berichten kunnen lezen, en dan te weten komen dat mijn ervaring wel genuanceerder is.
Er zijn prachtige leerkrachten. Met enorm veel geduld voor kinderen, en talent om les te geven .. bla bla ...
Maar ook zij krijgen er genoeg van als, om maar één voorbeeld te geven, een collega dronken voor de klas staat, en de directeur er machteloos moet op toekijken.

.
Dat voorbeeld dat je aanhaalt ben ik één keer tegen gekomen.
Man werd ontslagen nadat er één lege fles cava in zijn vuilbak werd gevonden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:20   #53
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die van het onderwijs zeggen nooit van zichzelf dat ze de fut eruit laten lopen hebben. Maar ze zeggen het des te meer, over hun collega's.
Ah. Je gaat dus af op roddels. Die heb je in elke job, met dat verschil dat je in het onderwijs vaak enkel die roddels hebt om op af te gaan, want in tegenstelling tot de meeste andere jobs zie je de collega niet werken, en zie je niet wat die juist presteert. Je hebt het alleen 'van horen zeggen'.

Citaat:
Maar ook zij krijgen er genoeg van als, om maar één voorbeeld te geven, een collega dronken voor de klas staat, en de directeur er machteloos moet op toekijken.
Een directeur moet nooit 'machteloos toekijken' als een leerkracht dronken voor de klas staat. Daar zijn procedures voor, niet de fout van het systeem als de directeur die niet volgt of de moeite niet wil doen.

Leerkrachten die dronken voor de klas staan da's trouwens een grote uitzondering: ik heb het op mijn 16 jaar 1 keer meegemaakt, en die (vastbenoemde) leerkracht is vrij snel buitengewerkt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:22   #54
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ah. Je gaat dus af op roddels. Die heb je in elke job, met dat verschil dat je in het onderwijs vaak enkel die roddels hebt om op af te gaan, want in tegenstelling tot de meeste andere jobs zie je de collega niet werken, en zie je niet wat die juist presteert. Je hebt het alleen 'van horen zeggen'.



Een directeur moet nooit 'machteloos toekijken' als een leerkracht dronken voor de klas staat. Daar zijn procedures voor, niet de fout van het systeem als de directeur die niet volgt of de moeite niet wil doen.

Leerkrachten die dronken voor de klas staan da's trouwens een grote uitzondering: ik heb het op mijn 16 jaar 1 keer meegemaakt, en die (vastbenoemde) leerkracht is vrij snel buitengewerkt.
Idem...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:54   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Praat voor jezelf, Tavek.
Wie anders vertegenwoordig jij nog?
Ok.

Ik maak mij geen zorgen om jullie arbeidsvoorwaarden. Ik zie ze liever nog slechter, want het is nog steeds duurbetaald voor kinderopvang.

Zo goed ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:11   #56
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ok.

Ik maak mij geen zorgen om jullie arbeidsvoorwaarden. Ik zie ze liever nog slechter, want het is nog steeds duurbetaald voor kinderopvang.

Zo goed ?
Ik vind het erg voor je kinderen.
Hopelijk zullen zij later niet neerkijken op leraars.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:16   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind het erg voor je kinderen.
Hopelijk zullen zij later niet neerkijken op leraars.
Dat hangt van jullie af.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:24   #58
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat hangt van jullie af.
Aah, schuldinductie...
De ideale manier om alle verantwoordelijkheid te ontlopen....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:30   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Aah, schuldinductie...
De ideale manier om alle verantwoordelijkheid te ontlopen....
Als zij een team van competente leerkrachten meemaken tijdens hun schoolcarriere zal hun beeld anders zijn dan die van mij. En terecht dan ook.

Ik heb de zatlappen- en luizakkenbrigade mogen meemaken. En ik ben blijkbaar niet alleen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:33   #60
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als zij een team van competente leerkrachten meemaken tijdens hun schoolcarriere zal hun beeld anders zijn dan die van mij. En terecht dan ook.

Ik heb de zatlappen- en luizakkenbrigade mogen meemaken. En ik ben blijkbaar niet alleen.
Ja, dat is nog zo'n raadsel.
Met hoeveel zitten jullie daar aan het toetsenbord?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be