Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2019, 23:35   #101
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Wat via de ene weg wordt gewonnen...

Citaat:
“Russia is interested in close co-ordination with the European Union on Instex,” the Russian foreign ministry told the Financial Times. “The more countries and continents involved, the more effective will the mechanism be as a whole.”
… and the more isolated the US will be as a currency union meant to evade SWIFT and bypass the dollar’s reserve currency status will soon include virtually all relevant and important countries. = extra reden om "actie" te ondernemen
https://iranian.com/2019/07/18/russi...-swift-bypass/

...kan langs een andere weg worden afgeroomd.

Citaat:
Israeli lawsuit targets European effort to bypass sanctions on Iran
Families of terror victims and the Shurat Hadin Israel Law Center are filing a lawsuit in a French court to confiscate Iranian funds passing through INSTEX

One of the families involved in the lawsuit, the Braun family, won a stunning $178,500,000 US court judgment...
https://www.israelhayom.com/2019/07/...tions-on-iran/
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 08:50   #102
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VS schieten zojuist een Iraanse drone neer boven de straat van Hormuz U weet wel...VS territoriale wateren. Enfin, het komt niet zo nauw waar precies. Iets moest neergeschoten worden anders zou de VS niet stoer overkomen.

Trump Says U.S. Ship Shot Down Iranian Drone in Strait of Hormuz https://www.wsj.com/articles/iran-se...el-11563449352
Ik vermoed dat ze een andere drone hebben neergehaald, geen reden voor Iran om dat te ontkennen al blijven het natuurlijk moslims.

De drone werd trouwens niet neergeschoten maar 'jamed' (confituur) waardoor het in zee viel.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 08:00   #103
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

En dan krijgen we dit.

Britse regering verbolgen over acties Iran.

Citaat:
De MV Mesdar, een van de twee Britse olietankers die vrijdag in beslag zou zijn genomen door Iran, heeft volgens de BBC zijn route vervolgd. De VS heeft, met toestemming van Saoedi-Arabië, militairen naar het land gestuurd "om de veiligheid en stabiliteit in de regio te verbeteren", aldus het Amerikaanse ministerie van Defensie.
Dit lijkt mij echt géén goede kant uit te gaan.

Iran neemt Britse tanker in beslag.

Citaat:
Groot-Brittannië waarschuwt voor represailles nadat Iran een Britse olietanker in beslag heeft genomen in de Straat van Hormoes. Volgens de eigenaars van de Stena Impero bevond het schip zich niet in Iraanse wateren. Saudi-Arabië toont zich bereid om Amerikaanse soldaten te ontvangen.
Hier komen de ‘dronekillers’: de nieuwe oorlog in de lucht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juli 2019 om 08:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 08:28   #104
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Moeilijk te begrijpen hoe je 'verbolgen' kan zijn als Iran een tanker van je ent, als je zelf eerst een Iraanse olietanker in beslag neemt, als je zelfs Iraanse schepen die voedsel transporteren (in Brazilië) stil legt, als je de olieexport van Iran bijna tot nul weet te reduceren door andere landen te intimideren, je af te sluiten van financiële systemen enzovoort. Dat zijn oorlogsdaden.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 juli 2019 om 08:30.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 09:05   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moeilijk te begrijpen hoe je 'verbolgen' kan zijn als Iran een tanker van je ent, als je zelf eerst een Iraanse olietanker in beslag neemt, als je zelfs Iraanse schepen die voedsel transporteren (in Brazilië) stil legt, als je de olieexport van Iran bijna tot nul weet te reduceren door andere landen te intimideren, je af te sluiten van financiële systemen enzovoort. Dat zijn oorlogsdaden.
Tsja als je iemand pest dan kan je verwachten dat je teruggepest wordt. Het is een gevaarlijk spelletje.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 14:04   #106
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moeilijk te begrijpen hoe je 'verbolgen' kan zijn als Iran een tanker van je ent, als je zelf eerst een Iraanse olietanker in beslag neemt, als je zelfs Iraanse schepen die voedsel transporteren (in Brazilië) stil legt, als je de olieexport van Iran bijna tot nul weet te reduceren door andere landen te intimideren, je af te sluiten van financiële systemen enzovoort. Dat zijn oorlogsdaden.
De VS en Iran zijn nu feitenlijk in staat van oorlog, geen van beiden willen echter de trekker overhalen behalve hier en daar een drone neerhalen en zitten schaken met olietankers.

Volgens mij komt dit allemaal door de oorlog in Jemen waarbij Iran de 'verkeerde' kant heeft gekozen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 14:19   #107
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De VS en Iran zijn nu feitenlijk in staat van oorlog, geen van beiden willen echter de trekker overhalen behalve hier en daar een drone neerhalen en zitten schaken met olietankers.

Volgens mij komt dit allemaal door de oorlog in Jemen waarbij Iran de 'verkeerde' kant heeft gekozen.
Jemen is meer de hobby van de koppensnellers secte die Saudi Arabië bezet.

Wat we zien met Iran is eerder het werk van Nethanyanu die maar niet kan verkroppen Syrië niet hebben kunnen veroveren. En ondertussen laat Nasrallah weten dat als Iran wordt aangevallen dat ook zijn gevolgen voor Israël zal hebben. Dat ze niet moeten denken vanop afstand oorlog te kunnen blijven voeren. Of dat voldoende is om de oorlogszuchtigen tot bedaren te brengen is maar de vraag.

Verder heb je de VS zelf die poogt de wereld in twee kampen te verdelen nu ze het economisch niet meer kunnen halen. Iran is daartoe een middel. De VS wil absoluut Europa doen kiezen voor de VS voordat Europa ziet dat ze helemaal niet hoeven te kiezen tenzij voor zichzelf.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 juli 2019 om 14:22.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 20:53   #108
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Jemen is meer de hobby van de koppensnellers secte die Saudi Arabië bezet.

Wat we zien met Iran is eerder het werk van Nethanyanu die maar niet kan verkroppen Syrië niet hebben kunnen veroveren. En ondertussen laat Nasrallah weten dat als Iran wordt aangevallen dat ook zijn gevolgen voor Israël zal hebben. Dat ze niet moeten denken vanop afstand oorlog te kunnen blijven voeren. Of dat voldoende is om de oorlogszuchtigen tot bedaren te brengen is maar de vraag.

Verder heb je de VS zelf die poogt de wereld in twee kampen te verdelen nu ze het economisch niet meer kunnen halen. Iran is daartoe een middel. De VS wil absoluut Europa doen kiezen voor de VS voordat Europa ziet dat ze helemaal niet hoeven te kiezen tenzij voor zichzelf.
Ik haalde het in een andere draad al aan (Europa) maar Nieuwe voorzitter van de Europese Commissie ziet het zo: komt weldra het EU-leger?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juli 2019 om 20:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 22:21   #109
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik haalde het in een andere draad al aan (Europa) maar Nieuwe voorzitter van de Europese Commissie ziet het zo: komt weldra het EU-leger?
Alleen maar voor de goeie zaak natuurlijk, waarom heb je anders een groot lever voor nodig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 23:02   #110
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Staan we er dicht bij, is die oorlog al bezig, kan die oorlog vermeden worden? Wat zullen de gevolgen zijn?
Ik denk dat we de eerste maanden niet veel meer moeten verwachten buiten wat schietoefeningen op drones en bootje pik. De yankees zijn momenteel de islamieten een beetje aan het aftasten hoe ver ze kunnen gaan en wie hun partners in crime gaan worden.

Ik heb op 30 april nog een een gok geplaats en BTC (en aanverwanten) gekocht. Deze blijft al een hele tijd hangen rond de 10K. Ik had gehoopt op een 25K bij echte wapenfeiten. Eenmaal de koers terug naar boven schiet begint te schieten, zal de boel nog een beetje escaleren.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 07:59   #111
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Jemen is meer de hobby van de koppensnellers secte die Saudi Arabië bezet.

Wat we zien met Iran is eerder het werk van Nethanyanu die maar niet kan verkroppen Syrië niet hebben kunnen veroveren. En ondertussen laat Nasrallah weten dat als Iran wordt aangevallen dat ook zijn gevolgen voor Israël zal hebben. Dat ze niet moeten denken vanop afstand oorlog te kunnen blijven voeren. Of dat voldoende is om de oorlogszuchtigen tot bedaren te brengen is maar de vraag.

Verder heb je de VS zelf die poogt de wereld in twee kampen te verdelen nu ze het economisch niet meer kunnen halen. Iran is daartoe een middel. De VS wil absoluut Europa doen kiezen voor de VS voordat Europa ziet dat ze helemaal niet hoeven te kiezen tenzij voor zichzelf.
Saudi Arabië is wel de sleutel in het geheel, zonder hen gebeurt er niets. Ze klagen al jaren over de steun van Iran aan de Houti's in Jemen die hun land beschieten met raketten. Een grote opbouw van Amerikaanse troepen in het land bevestigd dit ook.

Israel steunt het natuurlijk maar zal logistiek niets doen behalve Iran blijven bombarderen in Syrie.

Zal Trump gaan voor een oorlog of groot bombardement? Ik denk het niet, hij wil geen oorlog en Iran zou teveel vliegtuigen uit de lucht schieten en zelfs schepen kelderen. Iran is geen kattepis maar momenteel staan ze wel alleen, zelfs Rusland steunt ze niet volledig. Wat Trump nu moet doen is die olietankers los krijgen met een ruil en ze laten sudderen tot die Islamieten het land niet meer kunnen besturen.
De VS hoopt op een openbare onthoofding maar zo extreem zal het wel niet worden, zou wel fun zijn om eindelijk eens die Islamieten aan de verkeerde kant van het zwaard te zien. Iran hangt momenteel 1000 tot 2000 mensen op per jaar, het is extreem.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 08:55   #112
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Volgens The Guardian liep Groot Brittannië in een val opgezet door wie anders dan ...Bolton.

Citaat:
...So when Bolton heard British Royal Marines had seized an Iranian oil tanker off Gibraltar on America’s Independence Day, his joy was unconfined. “Excellent news: UK has detained the supertanker Grace I laden with Iranian oil bound for Syria in violation of EU sanctions,” he exulted on Twitter.

Bolton’s delighted reaction suggested the seizure was a surprise. But accumulating evidence suggests the opposite is true, and that Bolton’s national security team was directly involved in manufacturing the Gibraltar incident. The suspicion is that Conservative politicians, distracted by picking a new prime minister, jockeying for power, and preoccupied with Brexit, stumbled into an American trap.
Guardian Today: the headlines, the analysis, the debate - sent direct to you
Read more

In short, it seems, Britain was set up....
https://www.theguardian.com/world/20...P=share_btn_fb

De VS kent geen vrienden in haar obsessie een oorlog tegen Iran uit te lokken. Zelfs 'goede vriend GB' is maar een 'pawn'. Het enige positieve hier is dat tenminste een deel van de Britse pers dit beseft en durft te zeggen.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 juli 2019 om 08:56.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 09:00   #113
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Saudi Arabië is wel de sleutel in het geheel, zonder hen gebeurt er niets. Ze klagen al jaren over de steun van Iran aan de Houti's in Jemen die hun land beschieten met raketten. Een grote opbouw van Amerikaanse troepen in het land bevestigd dit ook.

Israel steunt het natuurlijk maar zal logistiek niets doen behalve Iran blijven bombarderen in Syrie.

Zal Trump gaan voor een oorlog of groot bombardement? Ik denk het niet, hij wil geen oorlog en Iran zou teveel vliegtuigen uit de lucht schieten en zelfs schepen kelderen. Iran is geen kattepis maar momenteel staan ze wel alleen, zelfs Rusland steunt ze niet volledig. Wat Trump nu moet doen is die olietankers los krijgen met een ruil en ze laten sudderen tot die Islamieten het land niet meer kunnen besturen.
De VS hoopt op een openbare onthoofding maar zo extreem zal het wel niet worden, zou wel fun zijn om eindelijk eens die Islamieten aan de verkeerde kant van het zwaard te zien. Iran hangt momenteel 1000 tot 2000 mensen op per jaar, het is extreem.
Doe daar maar een nul van af. Als uw bronnen dit cijfer naar voren schuiven en denken dat een opstand nabij is zitten ze er volledig naast. Ik vraag me af welke pers deze leugens verspreidt.

Nu ik vind elke executie een te veel.

Realistischer zijn de schattingen van deze mensenrechten groep:

Citaat:
Iran is estimated to have executed 273 people in 2018, the second highest figure in the world, according to a report by the NGO Iran Human Rights.
Het blijven schattingen. Maar ook westerse bronnen zoals Amnesty international geven juist een daling jaar na jaar aan van het aantal executies in Iran.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 juli 2019 om 09:11.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 09:48   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Volgens The Guardian liep Groot Brittannië in een val opgezet door wie anders dan ...Bolton.



https://www.theguardian.com/world/20...P=share_btn_fb

De VS kent geen vrienden in haar obsessie een oorlog tegen Iran uit te lokken. Zelfs 'goede vriend GB' is maar een 'pawn'. Het enige positieve hier is dat tenminste een deel van de Britse pers dit beseft en durft te zeggen.
De oorlog tegen Iran is al bezig "sedert april"...
Elkaar provoceren.
Trump wil Saoudi Arabie in 't gat' steken maar dat lukt niet: hij onderschat de Saoudi's.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 10:44   #115
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Doe daar maar een nul van af. Als uw bronnen dit cijfer naar voren schuiven en denken dat een opstand nabij is zitten ze er volledig naast. Ik vraag me af welke pers deze leugens verspreidt.

Nu ik vind elke executie een te veel.

Realistischer zijn de schattingen van deze mensenrechten groep:

Het blijven schattingen. Maar ook westerse bronnen zoals Amnesty international geven juist een daling jaar na jaar aan van het aantal executies in Iran.
Dat zijn enkel de officiele cijfers van Iran, de meeste gebeuren in het geheim.

In de laatste 20 jaar zijn er 10.000 mensen opgehangen enkel vanwege drugs, handel of gebruik. Dit artikel bespreekt wel een wetswijziging waardoor in 2018 minder executies zouden zijn.

http://www.asianews.it/news-en/Tehra...ath-42796.html

De Iraanse mensenrechten organisatie beweert bewijzen te hebben voor 6000 executies de laatste 10 jaar (2008-2017)
https://en.radiofarda.com/a/executio.../29799863.html

Probleem is dat het een tijdje duurt voordat ze die bewijzen bijeen hebben, het werkelijke cijfer zal zeker 1000 zijn per jaar met uitschieters. Officieel zitten er een 5000 op death row had ik ook gelezen.

Uiteindelijk zal iedereen wel iemand in z'n familie hebben die verdween in de gevangenis, dat moet ergens toch z'n effect hebben. In het gevecht tegen drugs hebben ze ook eens alle mannen van een compleet dorp geëxecuteerd, toevallig natuurlijk dorpen die wat afwijken van de staatsreligie, Koerden enz.

Of er een opstand nabij is betwijfel ik ook al is er politiek wel een beweging naar minder Islam bezig, ik vermoed dat ze dit wat kracht willen geven maar het kan zijn dat ze net het omgekeerde zullen bereiken.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 21 juli 2019 om 10:46.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 11:04   #116
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Ook de bron die u geeft spreekt van 273 executies in 2018 en niet zoals u beweert "Iran hangt momenteel 1000 tot 2000 mensen op per jaar, het is extreem." En dat zijn geen officiële cijfers maar blijven schattingen van westerse organisaties. Hoe meer anti Iran hoe hoger de schatting.

Al die doodstraf landen zijn barbaars wat mij betreft, maar het is niet zo dat Iran er ver bovenuit steekt qua executies en het is wel zo dat jaar na jaar (en niet enkel vorig jaar) het aantal executies daalt en niet stijgt.

Wie het omgekeerde beweert is met oorlogspropaganda bezig.

Volgens diezelfde Angelsaksische uiteindelijk schattingen werden er in saoudi Arabië 149 mensen geëxecuteerd in 2018. Interessant is dat de Saoudis een stijging laten zien qua executies jaar na jaar.

Veel van die Islamlanden hebben een probleem met doodstraf en autoritarisme. Die extreem harde mentaliteit heeft ook gevolgen voor misdaadcijfers van migranten uit islamlanden.

Kaart van de barbaarse doodstraflanden:


Laatst gewijzigd door Bach : 21 juli 2019 om 11:34.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 14:17   #117
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ook de bron die u geeft spreekt van 273 executies in 2018 en niet zoals u beweert "Iran hangt momenteel 1000 tot 2000 mensen op per jaar, het is extreem." En dat zijn geen officiële cijfers maar blijven schattingen van westerse organisaties. Hoe meer anti Iran hoe hoger de schatting.

Al die doodstraf landen zijn barbaars wat mij betreft, maar het is niet zo dat Iran er ver bovenuit steekt qua executies en het is wel zo dat jaar na jaar (en niet enkel vorig jaar) het aantal executies daalt en niet stijgt.

Wie het omgekeerde beweert is met oorlogspropaganda bezig.

Volgens diezelfde Angelsaksische uiteindelijk schattingen werden er in saoudi Arabië 149 mensen geëxecuteerd in 2018. Interessant is dat de Saoudis een stijging laten zien qua executies jaar na jaar.

Veel van die Islamlanden hebben een probleem met doodstraf en autoritarisme. Die extreem harde mentaliteit heeft ook gevolgen voor misdaadcijfers van migranten uit islamlanden.

Kaart van de barbaarse doodstraflanden:

OK, 2000 is misschien wat veel maar 1000 is wel degelijk realistisch. Het probleem is dat we het maar gaan weten na enkele jaren vanwege die geheime executies en dan nog.

In de VS zijn dat maar 25 executies voor een land met dubbel de bevolking van Iran, om die allemaal gelijk te stellen als Iran als barbaarse doodstraflanden is evengoed oorlogspropaganda.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 16:19   #118
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
OK, 2000 is misschien wat veel maar 1000 is wel degelijk realistisch. Het probleem is dat we het maar gaan weten na enkele jaren vanwege die geheime executies en dan nog.

In de VS zijn dat maar 25 executies voor een land met dubbel de bevolking van Iran, om die allemaal gelijk te stellen als Iran als barbaarse doodstraflanden is evengoed oorlogspropaganda.
Ik noem alle landen met doodstraf barbaars.

Ook de cijfers uit China en Saoudi Arabië zijn schattingen. In percentage van de bevolking verslaat saoudi Arabië Iran trouwens volgens de meer betrouwbare westerse schattingen.

Je kan natuurlijk zeggen dat de echte cijfers nóg hoger zijn dan die schattingen, maar het zou ook minder kunnen zijn voor sommige landen. In het geval van China bv schat men simpelweg "meer van 1000". Men heeft eigenlijk geen idee, maar als men iets negatiefs van China kan zeggen zal men het niet nalaten te doen.

De VS heeft trouwens meer dan het dubbel van de inwoners van Iran. Minder executies per hoofd van de bevolking maar wel meer mensen die opgesloten zitten in gevangenissen.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 juli 2019 om 16:31.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 17:53   #119
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik noem alle landen met doodstraf barbaars.

Ook de cijfers uit China en Saoudi Arabië zijn schattingen. In percentage van de bevolking verslaat saoudi Arabië Iran trouwens volgens de meer betrouwbare westerse schattingen.

Je kan natuurlijk zeggen dat de echte cijfers nóg hoger zijn dan die schattingen, maar het zou ook minder kunnen zijn voor sommige landen. In het geval van China bv schat men simpelweg "meer van 1000". Men heeft eigenlijk geen idee, maar als men iets negatiefs van China kan zeggen zal men het niet nalaten te doen.

De VS heeft trouwens meer dan het dubbel van de inwoners van Iran. Minder executies per hoofd van de bevolking maar wel meer mensen die opgesloten zitten in gevangenissen.
Juist ja, de VS heeft bijna 4 keer het aantal inwoners. Qua gevangenen is Iran ook geen kleintje met 250.000, de VS spant natuurlijk de kroon met meer dan 2 miljoen gevangenen. Je hebt gelijk, veel barbaarse landen.

Hier zijn we dan te braaf, ik verwacht veel van moderne enkelbanden, mits goed gebruik zal dit het aantal gevangenen halveren maar zover zijn we nog niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 17:58   #120
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik noem alle landen met doodstraf barbaars.

Ook de cijfers uit China en Saoudi Arabië zijn schattingen. In percentage van de bevolking verslaat saoudi Arabië Iran trouwens volgens de meer betrouwbare westerse schattingen.

Je kan natuurlijk zeggen dat de echte cijfers nóg hoger zijn dan die schattingen, maar het zou ook minder kunnen zijn voor sommige landen. In het geval van China bv schat men simpelweg "meer van 1000". Men heeft eigenlijk geen idee, maar als men iets negatiefs van China kan zeggen zal men het niet nalaten te doen.

De VS heeft trouwens meer dan het dubbel van de inwoners van Iran. Minder executies per hoofd van de bevolking maar wel meer mensen die opgesloten zitten in gevangenissen.
Als je in het geheim mensen afslacht dan kun je daar moeilijk positief over doen, dat ze dan duidelijke cijfers geven. Niet alleen Iran maar al die barbarijen.

Het voordeel van de VS is dat ze het openbaar maken, jaarlijks worden bv ook 1000 mensen op straat neergeschoten, die kunnen ook bezien worden als executies.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be