Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2004, 19:45   #61
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luqje
Bedoel je hier niet "ze", ons venus?

Of ga voor afwisseling, plaats "la primavera" eens, daar staan meer blote madammen op denkek.
1) Jij vroeg om "nen kleineren Boticelli". Dat is dus mannelijk.

2) Ik kijk niet naar kunst voor de "blote madammen".
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 21 februari 2004, 00:44   #62
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

IK HEB NOG STEEDS GEEN REACTIE VAN DEWINTER ONTVANGEN!!!

__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 21 februari 2004, 11:02   #63
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

goh, dat kwam vast omdat jouw argumenten en bewijsvoeringen zo sterk waren
Mitgard is offline  
Oud 21 februari 2004, 20:00   #64
Jinx
Burger
 
Geregistreerd: 8 april 2003
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
IK HEB NOG STEEDS GEEN REACTIE VAN DEWINTER ONTVANGEN!!!

Dewinter is juist in mijn achting gestegen omdat hij op uwen pseudo-intellectuele bullshit niet antwoord. Uw vraagstelling en argumenten zijn totaal irrelevant. Trouwens, moest hij deze topic toch nog lezen. Filip, dit creatuur wou bij de vorige verkiezingen nog samen met mij pamfletjes van o.a. u gaan bussen. Nu is hij vlak na de verkiezingen gewoon 180° gedraaid.
Trouwens Kevin, je wil je zo voordoenals de heilige democraat, dat je ons landje en de wereld als we jouw theorieën zouden toepassen in de verdoemis zouden helpen. Gewoon omdat je in plaats van democratie te prediken, anarchie predikt. Individuele vrijheid boven alles? In een samenleving is dit een utopie. Ge kent enkel de theorie, en niks van de praktijk.
Jinx is offline  
Oud 21 februari 2004, 23:50   #65
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
IK HEB NOG STEEDS GEEN REACTIE VAN DEWINTER ONTVANGEN!!!

Terecht, pubers moet je niet in al hun grillen volgen.
Verhofstadthater is offline  
Oud 22 februari 2004, 00:44   #66
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen

Het is mijn mening dat:
- pedofilie een geaardheid is net als elke andere.
- pedofielen daarom niet gecriminaliseerd mogen worden.
- ze daarentegen geholpen kunnen worden door het ter beschikken stellen van (liefst virtuele) foto's en bepaalde simulatietechnieken.
Oké, dat is uw mening,maar waarom dan dit:
Citaat:

Wie om die reden mij wil diaboliseren of mij als pedofiel wil verslijten (wat ik manifest niet ben), die doet dat maar, alleen niet te openlijk liefst, want dat is dan laster en eerroof.
Als u ervan uitgaat dat pedofilie een "geaardheid" is.
Kan ik er niet van uitgaan, als waneer iemand uw ziet als een pedofiel, dit dan ineens voor u "laster en eerroof" is.
De Prof is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:50   #67
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen

Het is mijn mening dat:
- pedofilie een geaardheid is net als elke andere.
- pedofielen daarom niet gecriminaliseerd mogen worden.
- ze daarentegen geholpen kunnen worden door het ter beschikken stellen van (liefst virtuele) foto's en bepaalde simulatietechnieken.
Oké, dat is uw mening,maar waarom dan dit:
Citaat:

Wie om die reden mij wil diaboliseren of mij als pedofiel wil verslijten (wat ik manifest niet ben), die doet dat maar, alleen niet te openlijk liefst, want dat is dan laster en eerroof.
Als u ervan uitgaat dat pedofilie een "geaardheid" is.
Kan ik er niet van uitgaan, als waneer iemand uw ziet als een pedofiel, dit dan ineens voor u "laster en eerroof" is.
"Pedofilie" is voor sommige mensen nog steeds onaanvaardbaar.


Wat de overige reacties betreft: jullie kunnen gewoon niet tegen mij op!!!!!!
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 1 maart 2004, 00:13   #68
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Kevin m'n beste jongen ....

Er zijn wel meer mensen die studeren/gestudeerd hebben en zelfs mensen die zonder studeren slim zijn...

Je hoeft echt niet op dit forum je leerstof -verkeerd- te zitten toepassen om te laten zien dat jij student bent en het vermoeden wil doen denken dat je slim bent ...

Eén citaatje uit de filosofie heb je blijkbaar niet genoeg bestudeert of is niet tot je doorgedrongen ...

De domme weet niet dat hij niet weet, en denk dus dat hij slim is...
En de slimme is degene die beseft dat hij niet weet ...


Amai ... ik kan alleen maar hopen dat jij nooit in de politiek gaat.
En dat je het er op je examens toch wel wat beter vanaf brengt.
Het is tenslotte niet de bedoeling om mensen om de tuin te leiden met een poging tot moeilijk taalgebruik, het komt er juist op neer je gedachten zo duidelijk en kernachtig mogelijk te formuleren (voor de duidelijkheid).
Groentje-18 is offline  
Oud 1 maart 2004, 00:41   #69
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ohja PS: Ik ben helemaal voor een vrijheid van meningsuiting maar ik vind wel dat er een kanttekening moet gemaakt worden:
vrijheid van meningsuiting die komt van mensen die in staat zijn om hun meningen geldig te argumenteren, of ten minste toch een duidelijk en niet controversieel standpunt in te nemen.
Om zinloze discussies zoals deze te vermijden.


Je concrete politieke standpunten (over pedofilie) vind ik wel wat extreem gesteld, en zeker als je het standpunt inneemt van ouders waarvan de kinderen misbruikt zijn is dit makkelijk te begrijpen denk ik? maar dat is vrijheid van meningsuiting, dus al het rond de potgedraai en die reutemeleut die je erbij haalt is echt niet nodig.
In het vak logica heb je het toch over de geldigheid van redeneringen?

Over je concreet standpunt omtrent drugs:
Ik ben zelf ook voor de legalisering van drugs omdat dat volgens mij voordelen heeft die niet veel mensen inzien en die opwegen tegen de nadelen namelijk:
- de mensen die al drugsverslaafd zijn, kunnen dan geregistreerd worden, en daardoor kunnen ze 'in het oog gehouden' worden en eventueel begeleidt etc.
- het vermijdt dat de verslaafde in aanraking komt met het criminele milieu dat ontstaan is door de illigalisering
- drugs komt voort uit middelen die moeder natuur ons gegeven heeft, het is er nu toch, het wordt gebruikt voor 'bewustzijnsverruimende/ -vernauwende toestanden, waarom dan doen alsof het niet bestaat door het te illegaliseren
- rond de puberteit begint men te experimenteren, en het wordt voor sommigen vinden het interessanter om te experimenteren met middelen die nauwelijks legaal (cannabis) en zelfs illegaal zijn, door het gebruik van drugs te legaliseren zou het dan ook minder aantrekkelijker worden?
- drugs zou verkregen kunnen worden in een soort apotheker bijvoorbeeld, naast de andere drugs (valium, ...)
Want wat is tenslotte het verschil?
Je zou kunnen zeggen dat er meer sociale overlast is van drugsverslaafden dan van bijvoorbeeld themestaverslaafden maar dat komt volgens mij voort uit het feit dat drugs illegaal is...
- het zou voor bepaalde landen waarin drugs geproduceerd wordt goed zijn (de arme boeren die cocaïne produceren krijgen nu een eerlijkere prijs)
- veel verslaafden verklaren dat ze ook verslaafd zijn geworden aan het hele illegale sfeertje dat rond drugs hangt (het illegaal ergens samenkomen etc.)
- als men eens een bol wil proberen tijdens een nachtje uitgaan is men er zeker van dat men 'waar voor zijn geld krijgt' en dus geen kans maakt om waspoeder of carcinogene stoffen in zijn lijf te krijgen
en last but not least ... omdat we eigenlijk toch graag ook een voordeel voor onszelf zien:
- de staat kan hier veel belanstingen op vragen, dus meer inkomsten voor de staat en meer geld vrijkomt voor voorzieningen, wetenschappelijk onderzoek of misschien minder belastingen (dat kan besteed worden waar de nood het hoogst is)
Hieruit besluit ik dat er misschien zelfs een kans dat het drugsgebruik hierdoor op lange termijn gaat afnemen? Maar dit kan ook een illusie zijn
En een ander feit is volgens mij dat eens drugs is opgenomen in de legaliteit, en blijkt dat het aantal drugsverslaafden gaan toenemen (maar die kans is volgens mij zo goed als onbestaande).
Groentje-18 is offline  
Oud 1 maart 2004, 20:07   #70
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen

Wat de overige reacties betreft: jullie kunnen gewoon niet tegen mij op!!!!!!
En zo heb ook jij de anderen blijkbaar nodig om je zelfbevestiging op te bouwen. Wie is de heer, wie is de slaaf ?
Caute ! L'enfer, c'est les autres.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 2 maart 2004, 22:45   #71
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Wie om die reden mij wil diaboliseren of mij als pedofiel wil verslijten (wat ik manifest niet ben), die doet dat maar, alleen niet te openlijk liefst, want dat is dan laster en eerroof.



Als u ervan uitgaat dat pedofilie een "geaardheid" is.
Kan ik er niet van uitgaan, als waneer iemand uw ziet als een pedofiel, dit dan ineens voor u "laster en eerroof" is.
Dit vind ik prachtig.

Ik vind dat pedofilie op zich verholpen moet worden. Het mag dan wel een geaardheid zijn, ze kan in tegenstelling tot homofilie niet tot uiting komen met een volwassene. Kinderen moeten beschermd worden, zij kunnen makkelijk gemanipuleerd worden.

Maar ik ga akkoord dat er een maatschappelijk onderscheid moet komen tussen pedofielen en kinderverkrachters.
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline  
Oud 3 maart 2004, 17:53   #72
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Kevin m'n beste jongen ....

Er zijn wel meer mensen die studeren/gestudeerd hebben en zelfs mensen die zonder studeren slim zijn...

Je hoeft echt niet op dit forum je leerstof -verkeerd- te zitten toepassen om te laten zien dat jij student bent en het vermoeden wil doen denken dat je slim bent ...

Eén citaatje uit de filosofie heb je blijkbaar niet genoeg bestudeert of is niet tot je doorgedrongen ...

De domme weet niet dat hij niet weet, en denk dus dat hij slim is...
En de slimme is degene die beseft dat hij niet weet ...


Amai ... ik kan alleen maar hopen dat jij nooit in de politiek gaat.
En dat je het er op je examens toch wel wat beter vanaf brengt.
Het is tenslotte niet de bedoeling om mensen om de tuin te leiden met een poging tot moeilijk taalgebruik, het komt er juist op neer je gedachten zo duidelijk en kernachtig mogelijk te formuleren (voor de duidelijkheid).
Dat is dus een hele reactie absurd gezaag zonder meer. En ik laat mij niet dwingen tot een of andere stijl. Ik schrijf zoals ik wil.
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 3 maart 2004, 18:02   #73
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ohja PS: Ik ben helemaal voor een vrijheid van meningsuiting maar ik vind wel dat er een kanttekening moet gemaakt worden:
vrijheid van meningsuiting die komt van mensen die in staat zijn om hun meningen geldig te argumenteren, of ten minste toch een duidelijk en niet controversieel standpunt in te nemen.
Om zinloze discussies zoals deze te vermijden.
Dat is arbitrair.

Citaat:

Je concrete politieke standpunten (over pedofilie) vind ik wel wat extreem gesteld, en zeker als je het standpunt inneemt van ouders waarvan de kinderen misbruikt zijn is dit makkelijk te begrijpen denk ik? maar dat is vrijheid van meningsuiting, dus al het rond de potgedraai en die reutemeleut die je erbij haalt is echt niet nodig.
Ik hou niet van EMO-argumenten, noch van logica

Citaat:

In het vak logica heb je het toch over de geldigheid van redeneringen?
Ik heb dat vak nooit gehad, niets over filosofie en politiek trouwens, dus die verwijten van jou slaan nergens op. (Tenzij je een overzichtje in eerste kan. tot filosofiestudie bombardeert, maar ik kan u verzekeren dat het die term allerminst verdient, een leerling in de humaniora kan die dingen al weten.)

Citaat:

Over je concreet standpunt omtrent drugs:
Ik ben zelf ook voor de legalisering van drugs omdat dat volgens mij voordelen heeft die niet veel mensen inzien en die opwegen tegen de nadelen namelijk:
- de mensen die al drugsverslaafd zijn, kunnen dan geregistreerd worden, en daardoor kunnen ze 'in het oog gehouden' worden en eventueel begeleidt etc.
Geen discriminatie, dus ook niet "in het oog houden".

Citaat:

- het vermijdt dat de verslaafde in aanraking komt met het criminele milieu dat ontstaan is door de illigalisering
- drugs komt voort uit middelen die moeder natuur ons gegeven heeft, het is er nu toch, het wordt gebruikt voor 'bewustzijnsverruimende/ -vernauwende toestanden, waarom dan doen alsof het niet bestaat door het te illegaliseren
- rond de puberteit begint men te experimenteren, en het wordt voor sommigen vinden het interessanter om te experimenteren met middelen die nauwelijks legaal (cannabis) en zelfs illegaal zijn, door het gebruik van drugs te legaliseren zou het dan ook minder aantrekkelijker worden?
Dat is geen argument, want dan ga je nog uit van de premisse dat je druggebruik zou moeten tegengaan.

Citaat:

- drugs zou verkregen kunnen worden in een soort apotheker bijvoorbeeld, naast de andere drugs (valium, ...)
Kan ook via "de privé", met kwaliteitslabels en zo.

Citaat:

Want wat is tenslotte het verschil?
Je zou kunnen zeggen dat er meer sociale overlast is van drugsverslaafden dan van bijvoorbeeld themestaverslaafden maar dat komt volgens mij voort uit het feit dat drugs illegaal is...
- het zou voor bepaalde landen waarin drugs geproduceerd wordt goed zijn (de arme boeren die cocaïne produceren krijgen nu een eerlijkere prijs)
- veel verslaafden verklaren dat ze ook verslaafd zijn geworden aan het hele illegale sfeertje dat rond drugs hangt (het illegaal ergens samenkomen etc.)
- als men eens een bol wil proberen tijdens een nachtje uitgaan is men er zeker van dat men 'waar voor zijn geld krijgt' en dus geen kans maakt om waspoeder of carcinogene stoffen in zijn lijf te krijgen
en last but not least ... omdat we eigenlijk toch graag ook een voordeel voor onszelf zien:
- de staat kan hier veel belanstingen op vragen, dus meer inkomsten voor de staat en meer geld vrijkomt voor voorzieningen, wetenschappelijk onderzoek of misschien minder belastingen (dat kan besteed worden waar de nood het hoogst is)
Hieruit besluit ik dat er misschien zelfs een kans dat het drugsgebruik hierdoor op lange termijn gaat afnemen? Maar dit kan ook een illusie zijn
En een ander feit is volgens mij dat eens drugs is opgenomen in de legaliteit, en blijkt dat het aantal drugsverslaafden gaan toenemen (maar die kans is volgens mij zo goed als onbestaande).
Tja, ik ben ervoor dus ik ga dit niet aanvallen uiteraard.
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 3 maart 2004, 18:03   #74
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen

Wat de overige reacties betreft: jullie kunnen gewoon niet tegen mij op!!!!!!
En zo heb ook jij de anderen blijkbaar nodig om je zelfbevestiging op te bouwen.
Waaruit leid jij dat af?

.............................
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 3 maart 2004, 18:04   #75
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Wie om die reden mij wil diaboliseren of mij als pedofiel wil verslijten (wat ik manifest niet ben), die doet dat maar, alleen niet te openlijk liefst, want dat is dan laster en eerroof.



Als u ervan uitgaat dat pedofilie een "geaardheid" is.
Kan ik er niet van uitgaan, als waneer iemand uw ziet als een pedofiel, dit dan ineens voor u "laster en eerroof" is.
Dit vind ik prachtig.

Ik vind dat pedofilie op zich verholpen moet worden. Het mag dan wel een geaardheid zijn, ze kan in tegenstelling tot homofilie niet tot uiting komen met een volwassene. Kinderen moeten beschermd worden, zij kunnen makkelijk gemanipuleerd worden.

Maar ik ga akkoord dat er een maatschappelijk onderscheid moet komen tussen pedofielen en kinderverkrachters.
Een geaardheid verhelpen is een contradictio.

.............
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 3 maart 2004, 19:28   #76
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
Een geaardheid verhelpen is een contradictio.
.............
Verhelpen is misschien een slechtgekozen woord, inderdaad.

Er moet duidelijk gemaakt worden aan de pedofiel dat zijn geaardheid helemaal geen toekomst heeft in deze maatschappij en dat ze nooit actief tot uiting kan komen.
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline  
Oud 4 maart 2004, 18:51   #77
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
Een geaardheid verhelpen is een contradictio.
.............
Verhelpen is misschien een slechtgekozen woord, inderdaad.

Er moet duidelijk gemaakt worden aan de pedofiel dat zijn geaardheid helemaal geen toekomst heeft in deze maatschappij en dat ze nooit actief tot uiting kan komen.
Toch wel, maar via simulatietechnieken die niemand schade berokkenen.
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 5 maart 2004, 21:56   #78
Whiskey
Vreemdeling
 
Whiskey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 34
Standaard

Vicky het valt me op dat je meteen teruggrijpt op persoonlijke aanvallen zonder enige poging (en ja ik heb het tot mijn grote verveling heel de topic uitgelezen) om hetgene wat gesteld is geweest te weerleggen of om weerleggingen te funderen, wat de andere partij wel deed.
Het lijkt of je je eigen intellectuele onderlegdheid probeert te compenseren door agressiviteit.
Het is een teken van zwakte en je slaat er bovendien een belachelijk figuur mee.
javascript:emoticon('')
javascript:emoticon('')
__________________
Oog om oog maakt de wereld blind !
Whiskey is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be