Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2017, 16:59   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard Reeckmans plaatst een bom...

Mensen;

DIT weekend,van de 9de en de 10de zeker kijken naar Polspoel op Kanaal-Z.
Daar stelt Meneer Reeckmans,LDD,momenteel nog burgemeester van Glabbeek zijn nieuw boek "De Vlaamse Ziekte" voor....

Het gaat over de intercommunales(jawel) en de zitjes.....en de gevolgen voor ons,verbruikers van energie en water...


Kort:
Het eigen vermogen (dat is na investeringen en kosten ) van al die intercommunales stijgt,gezamelijk IMMENSE bedragen terwijl ondertussen de facturen voor ons allemaal stijgen.....

Het is een SCHANDE.....

Al die stijgingen van betreffende facturen om "technische" redenen zijn gewoon QUATCH.....het is om een systeem in gang te houden en honderden veelal overbodige- politici,een inkomen te bezorgen...

En nee,we moeten heus niet kappen op "de Walen" of "de Brusselaars" ,een interne Vlaamse staatshervorming is MEER dan nodig.....inclusief de gemeentes.......

In Glabbeek hebben ze al een burgemeester die al het "proces" gedaan heeft en ongetwijfeld probeert te doen wat hij kan....maar hij kan het niet alleen,vele andere burgemeesters zullen hem moeten helpen.



Ik zit te KOKEN van woede....ja,op ALLE partijen.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 december 2017 om 17:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 18:14   #2
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mensen;

DIT weekend,van de 9de en de 10de zeker kijken naar Polspoel op Kanaal-Z.
Daar stelt Meneer Reeckmans,LDD,momenteel nog burgemeester van Glabbeek zijn nieuw boek "De Vlaamse Ziekte" voor....

Het gaat over de intercommunales(jawel) en de zitjes.....en de gevolgen voor ons,verbruikers van energie en water...


Kort:
Het eigen vermogen (dat is na investeringen en kosten ) van al die intercommunales stijgt,gezamelijk IMMENSE bedragen terwijl ondertussen de facturen voor ons allemaal stijgen.....

Het is een SCHANDE.....

Al die stijgingen van betreffende facturen om "technische" redenen zijn gewoon QUATCH.....het is om een systeem in gang te houden en honderden veelal overbodige- politici,een inkomen te bezorgen...

En nee,we moeten heus niet kappen op "de Walen" of "de Brusselaars" ,een interne Vlaamse staatshervorming is MEER dan nodig.....inclusief de gemeentes.......

In Glabbeek hebben ze al een burgemeester die al het "proces" gedaan heeft en ongetwijfeld probeert te doen wat hij kan....maar hij kan het niet alleen,vele andere burgemeesters zullen hem moeten helpen.



Ik zit te KOKEN van woede....ja,op ALLE partijen.....

Helpen? Ze zitten hier allemaal te wachten tot je over kookt.
Komt uw vraag van links dan kijken we allemaal rechts en komt het van rechts dan kijken we nog liever de andere kant uit.
In Vlaanderen helpt iedereen zichzelf. Ikzelf heb dertig jaar op enige hulp gerekend. Voor feiten die al dertig jaar zichtbaar zijn. Open en bloot.
Zolang het geld gemakkelijk in zakken kan verdwijnen zal niemand komen helpen.
Even een vraagje. Verdien jij te veel?.......
Wel de rest ook niet. Toch simpel nietwaar?
Wordt jij gekloot? Ja? Goed dan. Zolang ze mij maar niet kloten.
En zolang het jou overkomt heeft het plebs hier er nog deugd van.
Dat is Vlaanderen vent! Solidariteit? Bestaat hier niet. Eigen gestemde wetten te velde uitvoeren nog minder.
Vertrek van die basis en je zal niet meer over koken.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 12:57   #3
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mensen;

DIT weekend,van de 9de en de 10de zeker kijken naar Polspoel op Kanaal-Z.
Daar stelt Meneer Reeckmans,LDD,momenteel nog burgemeester van Glabbeek zijn nieuw boek "De Vlaamse Ziekte" voor

In Glabbeek hebben ze al een burgemeester die al het "proces" gedaan heeft en ongetwijfeld probeert te doen wat hij kan....maar hij kan het niet alleen,vele andere burgemeesters zullen hem moeten helpen.



Ik zit te KOKEN van woede....ja,op ALLE partijen.....


Wel Kelt. Het zit hier vol met would-be politiekers.
Al een serieuze reactie gehad? Nee zeker?
Als je hun snoepjes wilt afpakken geven ze niet thuis.
Alhoewel; ze zijn er wel maar doen alsof ze niet horen of zien.
Als je kruipers en leugenaars wil ontmoeten dan ben je op het juiste adres.
Iedereen spreekt hier de waarheid maar als ze hun bek opendoen stinkt het van links of rechts. Als je een andere richting in slaat en neutraal over politiek wil een debat voeren ben je hier zelfs niet welkom.
Maar ik laat je dat best zelf ontdekken.
Je treft hier uitsluitend supportersploegen die er niet komen om voetbal te zien maar wel om oorlog te voeren. Hooligans noemen ze dergelijke bendes.
Dus een belangloos debat voeren over politiek is ook hier onmogelijk.
Als je tegen die komedie niet tegen kunt dan stop je dus best.
Eén geheimhouding is er wel op dit forum. En dat is het feit dat er verborgen wordt wie hier dolgraag op het knopje drukt ; om de moderatie te verwittigen; en hoeveel keer het gebeurt als je hier zaken vertelt die sommigen niet aanstaan. Daarom ook zeveren er hier sommigen eindeloos
ongestraft omdat er niet gedrukt wordt door hun tegenstanders omdat ook die hier komen om uitsluitend te zeveren.
Wat ontdek je hier voor nieuwe dingen die nog niet in de dagbladen van onze omgekochte pers stonden? Ik nog geen enkel nieuwtje.
Niemand heeft hier dus een persoonlijke bevinding gehad die iets met politiek te maken heeft. Waarvan akte.
Uw burgemeester die help nodig zou hebben kan het dus ook bij voorbaat vergeten. Hij zal geen helpende Samaritaan vinden. Moest hij trouwens reeds vroeger weten. Hij zal het wel leren vroeg of laat.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 13:09   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat interview is hier gewoon online te bekijken:

https://kanaalz.knack.be/talk/z-talk...al-936995.html

Ik heb het nog niet bekeken maar daar wordt toch niks nieuws verteld? Sinds de schandalen met graaiende politici van allerlei partijen is toch duidelijk gebleken hoe het er in de intercommunales aan toe gaat. Dat ze bulken van het geld is toen ook verschillende keren gebleken maar men weet hoe het gaat bij de Belg: hij haalt zijn schouders op en doet verder waarmee hij bezig was.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 13:12   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat interview is hier gewoon online te bekijken:

https://kanaalz.knack.be/talk/z-talk...al-936995.html

Ik heb het nog niet bekeken maar daar wordt toch niks nieuws verteld? Sinds de schandalen met graaiende politici van allerlei partijen is toch duidelijk gebleken hoe het er in de intercommunales aan toe gaat. Dat ze bulken van het geld is toen ook verschillende keren gebleken maar men weet hoe het gaat bij de Belg: hij haalt zijn schouders op en doet verder waarmee hij bezig was.
Bij de Belg weet ik niet, bij de Vlaming, tja, die slavenmentaliteit is het gevolg van 1000 jaar oppressie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 13:49   #6
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bij de Belg weet ik niet, bij de Vlaming, tja, die slavenmentaliteit is het gevolg van 1000 jaar oppressie.
Duizend jaar pijpen en het nog lekker vinden ook.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 13:59   #7
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bij de Belg weet ik niet, bij de Vlaming, tja, die slavenmentaliteit is het gevolg van 1000 jaar oppressie.
Ze zullen hem niet temmen de fiere Vlaamse kachelkater.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 14:27   #8
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ze zullen hem niet temmen de fiere Vlaamse kachelkater.

Over het algemeen zijn uw reacties nog te pruimen subocaj.
Maar we zitten weer op het verkeerde pad.
Het spelletje gaat hier herbeginnen.
Ik kom om naar de voetbal te kijken en niet naar het gebeurde naast het veld.
Graag hoorde ik ook iets over een ploeg die goed speelt.
En waarom die ploeg beter speelt natuurlijk.
Ik ben steeds bereid om iets bij te leren.
Maar om die ellende mee te maken dat iedereen een ander afbreekt bij gebrek aan goede dingen in zijn ploeg is geen aangename bevinding.
Voor de volgende verkiezing zal ik dus nog niet weten welke ploeg de beste is.
Slecht zijn ze dus schijnbaar allemaal.
Tenzij ik de folders zou moeten geloven die in mijn brievenbus zullen belanden. De omgekeerde wereld dus. Je moet het maar durven om uw eigen in de bloemen te zetten. In het persoonlijk leven mijd ik dergelijke sujetten. Waarom zou ik dat voor de politiek anders moeten doen?
Persoonlijk weet ik wat er zal gebeuren op die dag.
Ik zal stemmen; bij gebrek aan betere opties; voor de lijst die het minst verkiesbare kandidaten heeft in mijn buurt. Ik heb zeer slechte bevindingen met politiekers die U van nabij kennen. Dat brengt hen alleen maar in de verleiding om het mes in de wonde nog eens extra om te draaien.
Voor mij hoeft het dus niet meer. Als er toch geen betrachting is om hun besturen rechtvaardig te maken voor iedereen. Punt.
En U inspannen voor één partij is altijd gevaarlijk.
Je loopt in de weg voor de aspiraties van anderen. Uw ergste vijanden krijg je juist daar. En de andere geverfden geef je meteen ook een reden om U waar mogelijk in t'zak te zitten. Alle redenen zijn goed om uzelf dan goed te praten. Politiek is als godsdienst. En godsdienst is het einde van zot zijn.
Met "Saint Nicolas" brengt zwarte Piet ditmaal hopen maagden. De Sint niet uiteraard. Die werkt niet. Die loopt er alleen maar bij om met de eer te gaan lopen. Voor de armen zal het ditmaal geen lucht zijn dat ditmaal in de zak zit. Nee, nee, dit maal zijn het maagden dus. Later dus. Veel later! Oncontroleerbaar veel veel later. Eindeloos later.
Daarom ook worden de potjes overal leeg gemaakt.
De Sint moet ook geld hebben natuurlijk om voor de brave kindjes iets te kunnen geven.
Wie gelooft nog dat hij zijn speelgoed gratis krijgt?

Laatst gewijzigd door werkman : 10 december 2017 om 14:51.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 15:09   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mensen;

DIT weekend,van de 9de en de 10de zeker kijken naar Polspoel op Kanaal-Z.
Daar stelt Meneer Reeckmans,LDD,momenteel nog burgemeester van Glabbeek zijn nieuw boek "De Vlaamse Ziekte" voor....

Het gaat over de intercommunales(jawel) en de zitjes.....en de gevolgen voor ons,verbruikers van energie en water...


Kort:
Het eigen vermogen (dat is na investeringen en kosten ) van al die intercommunales stijgt,gezamelijk IMMENSE bedragen terwijl ondertussen de facturen voor ons allemaal stijgen.....

Het is een SCHANDE.....

Al die stijgingen van betreffende facturen om "technische" redenen zijn gewoon QUATCH.....het is om een systeem in gang te houden en honderden veelal overbodige- politici,een inkomen te bezorgen...

En nee,we moeten heus niet kappen op "de Walen" of "de Brusselaars" ,een interne Vlaamse staatshervorming is MEER dan nodig.....inclusief de gemeentes.......

In Glabbeek hebben ze al een burgemeester die al het "proces" gedaan heeft en ongetwijfeld probeert te doen wat hij kan....maar hij kan het niet alleen,vele andere burgemeesters zullen hem moeten helpen.



Ik zit te KOKEN van woede....ja,op ALLE partijen.....
Heb het interview bekeken, het blijft aan de ribben plakken...
Ik ga het boek kopen, en lezen.
De grote lijnen van het mechanisme zijn geen nieuws voor iemand die politiek volgt, maar als je het opgelijst ziet, slaagt de schaamte toe...
Dit is veel groter dan ik gedacht had.

Schabouwelijk.
De collectieve verantwoordelijkheid hiervoor is gigantisch...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 15:20   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Dat dat gedoe met die intercommunales niet "nieuw" is,is een open deur intrappen.

Echter bestaat(bij mij toch),de indruk dat de pers het ganse geval (dat begin dit jaar nogal in het nieuws zat) alweer vergeten is (het gaat niet over blote t*tten en zo...),en dat "de politiek" er eigenlijk liever over zwijgt...

Nochtans kunnen we in de "paperassen" van het Vlaams Parlement voldoende aanwijzingen vinden dat het af en toe een "aktief" gespreksonderwerp is(bezighouding vrees ik):

https://www.vlaamsparlement.be/zoekr...ntercommunales


Echter,Burger kelt is niet langer geinteresseerd in 5% minder leden in de beheersraad hier en "vastgelegde vergoedingsplafonds" daar...allemaal "curieren am symptom".....er moet OPGEKUIST worden.In een beheerraad van een bedrijf ,overheid,parastatale of privé enkel figuren in correct aantal en met KENNIS van bedrijfsrelevante zaken....

Wat hebben besparingen door de burger/verbruiker op electriciteit,gas en water voor zin,of wat heeft het lijden van armere medeburgers voor zin,als ondertussen grote hordes "feestvarkens" de potten (GROEIENDE potten notabene!)leeglikken en dan ONS nog durven zeggen wat we zouden MOETEN doen?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 december 2017 om 15:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 16:09   #11
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heb het interview bekeken, het blijft aan de ribben plakken...
Ik ga het boek kopen, en lezen.
De grote lijnen van het mechanisme zijn geen nieuws voor iemand die politiek volgt, maar als je het opgelijst ziet, slaagt de schaamte toe...
Dit is veel groter dan ik gedacht had.

Schabouwelijk.
De collectieve verantwoordelijkheid hiervoor is gigantisch...
Hewel, zijn dat dan niet de financiële machtsinstanties die achter de Belgische schijndemocratie hun zakken vullen op de rug van jan en alleman...
Wie lachtte mij steeds uit als ik het erover had...
Maar ja, pin ze maar eens vast onder de ene of andere naam... het is een octupus die overal, achter de schijndemocratie zijn poten heeft uitgestrekt en het geheel in de greep houdt...
Noem hen sossen, rechts of wat weet ik meer... hun enige doel: heel het geld van de staatshuishouding in hun eigen zakken te doen verdwijnen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 december 2017 om 16:09.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 16:11   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat dat gedoe met die intercommunales niet "nieuw" is,is een open deur intrappen.

Echter bestaat(bij mij toch),de indruk dat de pers het ganse geval (dat begin dit jaar nogal in het nieuws zat) alweer vergeten is (het gaat niet over blote t*tten en zo...),en dat "de politiek" er eigenlijk liever over zwijgt...

Nochtans kunnen we in de "paperassen" van het Vlaams Parlement voldoende aanwijzingen vinden dat het af en toe een "aktief" gespreksonderwerp is(bezighouding vrees ik):

https://www.vlaamsparlement.be/zoekr...ntercommunales



Echter,Burger kelt is niet langer geinteresseerd in 5% minder leden in de beheersraad hier en "vastgelegde vergoedingsplafonds" daar...allemaal "curieren am symptom".....er moet OPGEKUIST worden.In een beheerraad van een bedrijf ,overheid,parastatale of privé enkel figuren in correct aantal en met KENNIS van bedrijfsrelevante zaken....

Wat hebben besparingen door de burger/verbruiker op electriciteit,gas en water voor zin,of wat heeft het lijden van armere medeburgers voor zin,als ondertussen grote hordes "feestvarkens" de potten (GROEIENDE potten notabene!)leeglikken en dan ONS nog durven zeggen wat we zouden MOETEN doen?

Dat durven ze hier dan nog democratie noemen...

Ik heb het ook al honderd keer gezegd; zonder vrije media is democratie een doodgeboren kind...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 december 2017 om 16:13.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 21:33   #13
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat durven ze hier dan nog democratie noemen...

Ik heb het ook al honderd keer gezegd; zonder vrije media is democratie een doodgeboren kind...

Marie; die vrije media zitten in geldnood. Er op blijven rekenen is nutteloos.
Ze worden zwaar gesubsidieerd en journalist spelen mag je alleen bij de genade Gods. Zolang je maar niks brengt wat de omerta schade berokkent.
Wat er uit het interview met de heer Reekmans volop bleek is het feit dat de structuren gekend zijn en dat deze voorlopig tot doel hebben om de bevolking te verarmen via het zakken vullen van massa's naast de grote boot gevallen politiekers. Ik kende het besproken fenomeen natuurlijk niet uitgebreid zoals de heer Reekmans het na onderzoek wist te schetsen maar ik wist wel voldoende om mij dikwijls te ergeren.
En ik heb mij dikwijls geërgerd hoor. Vooral als ik hier vaststelde dat de levenswandel van de PS tot in de details kon worden afgeschilderd en men ons; Vlamingen dus; wilde laten geloven dat er hier geen vuiltje aan de lucht was. Want ergernis was het enige dat over bleef. Iedere Belg wordt verondersteld van te zwijgen. Praten is voor niks goed. En nee. Ik ben niet geschokt over hetgeen er verteld werd. Trouwens werd er door de heer Reekmans wel bij gezegd dat het hier niet ging over de grootste vissen.
Dezen die zitten in de beheerraden van allerlei grote maatschappijen zoals NV's en tutti quanties. Rechtspersonen dus die ook met graagte delen van hun winsten uitkeren aan zusterbedrijven in het buitenland. Of graag in het buitenland aankopen aan hogere prijzen dan de marktprijs om hun controleerbare winsten hier zo laag mogelijk te houden. Of die hier dik betaalde buitenlandse onkundige bestuurders (stomannen) aan te stellen die met die gelden in het buitenland sinterklaas kunnen spelen. Of die zelfs onbestaande of overleden personen in het buitenland levend maken in zelfs hun gepubliceerde stichtingsakten in het staatsblad. De hele bollenwinkel is een grote maffia-bedoening. En daar worden hier dan gewone kleine ambtenaren op gezet die moeten toelating vragen aan het hoofdbestuur om dat ze het niet meer betrouwen. En die dan vriendelijk duidelijk worden gemaakt dat ze er geen zaken mee hebben.
En komt er dan toch iets van en het gerecht er zich mee moeit dan wordt dat kleine grut ervan verdacht zijn bek te hebben geopend.
En dan kun je zelfs nog eens vloeken als stomme kloten van afgevaardigde beheerders een paar maand voorwaardelijk krijgen en U nadien in uw gezicht komen uitlachen dat zij wel dertig miljoen op hun bankrekening gestort kregen; een bedrag dat jij destijds in een hele leven werken nooit bij mekaar kreeg. En dan slik je. Wat kan je er nog meer aan doen?
En de afrekening komt nadien wel. Alle middelen worden gebruikt. Zelfs stedenbouw wordt ingeschakeld om je een pee te stoven.
En daar sta je dan. Je kunt jezelf dan alleen nog de vraag stellen waaraan je dit verdiend had. Of je er op het einde van de maand één frank in meer aan had over gehouden. En de dagen dat je er niet aan denkt is er nog het stomme plebs dat er nog plezier in vindt om U uit te lachen.
Ze hebben hem bij zijn pietje. Goed! Ik weet dat.
Maar van mij mogen het er nog te weten komen. Liefst zoveel mogelijk.
Ben benieuwd of ze dan nog zullen lachen.
En dan heb je er ook geen moeite meer mee dat je durft zeggen dat je het opgeeft. Het is zelfs geen nederlaag. Het is alleen een wijze beslissing om Uzelf voor verder onheil te vrijwaren. Tegen windmolens vechten helpt niks. En tegen macht of geld is niks te beginnen. Je maakt het alleen maar erger.
Iemand met geld of een hoger geplaatste heeft steeds gelijk. Hij moet er zelfs niet meer over nadenken.
En dat is waar onze democratie zal eindigen.
Trouwens is die er ooit geweest?
Kelt; ik ga het boek toch eens lezen. Als Guy Polspoel beweert dat het de moeite is dan ben ik echt benieuwd. Alhoewel; de vernieuwing is weeral een sprookje geweest. Het zoveelste.
Ik lig er niet meer van wakker. Na mij de zondvloed.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 21:43   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Marie; die vrije media zitten in geldnood. Er op blijven rekenen is nutteloos.
Ze worden zwaar gesubsidieerd en journalist spelen mag je alleen bij de genade Gods. Zolang je maar niks brengt wat de omerta schade berokkent.
Wat er uit het interview met de heer Reekmans volop bleek is het feit dat de structuren gekend zijn en dat deze voorlopig tot doel hebben om de bevolking te verarmen via het zakken vullen van massa's naast de grote boot gevallen politiekers. Ik kende het besproken fenomeen natuurlijk niet uitgebreid zoals de heer Reekmans het na onderzoek wist te schetsen maar ik wist wel voldoende om mij dikwijls te ergeren.
En ik heb mij dikwijls geërgerd hoor. Vooral als ik hier vaststelde dat de levenswandel van de PS tot in de details kon worden afgeschilderd en men ons; Vlamingen dus; wilde laten geloven dat er hier geen vuiltje aan de lucht was. Want ergernis was het enige dat over bleef. Iedere Belg wordt verondersteld van te zwijgen. Praten is voor niks goed. En nee. Ik ben niet geschokt over hetgeen er verteld werd. Trouwens werd er door de heer Reekmans wel bij gezegd dat het hier niet ging over de grootste vissen.
Dezen die zitten in de beheerraden van allerlei grote maatschappijen zoals NV's en tutti quanties. Rechtspersonen dus die ook met graagte delen van hun winsten uitkeren aan zusterbedrijven in het buitenland. Of graag in het buitenland aankopen aan hogere prijzen dan de marktprijs om hun controleerbare winsten hier zo laag mogelijk te houden. Of die hier dik betaalde buitenlandse onkundige bestuurders (stomannen) aan te stellen die met die gelden in het buitenland sinterklaas kunnen spelen. Of die zelfs onbestaande of overleden personen in het buitenland levend maken in zelfs hun gepubliceerde stichtingsakten in het staatsblad. De hele bollenwinkel is een grote maffia-bedoening. En daar worden hier dan gewone kleine ambtenaren op gezet die moeten toelating vragen aan het hoofdbestuur om dat ze het niet meer betrouwen. En die dan vriendelijk duidelijk worden gemaakt dat ze er geen zaken mee hebben.
En komt er dan toch iets van en het gerecht er zich mee moeit dan wordt dat kleine grut ervan verdacht zijn bek te hebben geopend.
En dan kun je zelfs nog eens vloeken als stomme kloten van afgevaardigde beheerders een paar maand voorwaardelijk krijgen en U nadien in uw gezicht komen uitlachen dat zij wel dertig miljoen op hun bankrekening gestort kregen; een bedrag dat jij destijds in een hele leven werken nooit bij mekaar kreeg. En dan slik je. Wat kan je er nog meer aan doen?
En de afrekening komt nadien wel. Alle middelen worden gebruikt. Zelfs stedenbouw wordt ingeschakeld om je een pee te stoven.
En daar sta je dan. Je kunt jezelf dan alleen nog de vraag stellen waaraan je dit verdiend had. Of je er op het einde van de maand één frank in meer aan had over gehouden. En de dagen dat je er niet aan denkt is er nog het stomme plebs dat er nog plezier in vindt om U uit te lachen.
Ze hebben hem bij zijn pietje. Goed! Ik weet dat.
Maar van mij mogen het er nog te weten komen. Liefst zoveel mogelijk.
Ben benieuwd of ze dan nog zullen lachen.
En dan heb je er ook geen moeite meer mee dat je durft zeggen dat je het opgeeft. Het is zelfs geen nederlaag. Het is alleen een wijze beslissing om Uzelf voor verder onheil te vrijwaren. Tegen windmolens vechten helpt niks. En tegen macht of geld is niks te beginnen. Je maakt het alleen maar erger.
Iemand met geld of een hoger geplaatste heeft steeds gelijk. Hij moet er zelfs niet meer over nadenken.
En dat is waar onze democratie zal eindigen.
Trouwens is die er ooit geweest?
Kelt; ik ga het boek toch eens lezen. Als Guy Polspoel beweert dat het de moeite is dan ben ik echt benieuwd. Alhoewel; de vernieuwing is weeral een sprookje geweest. Het zoveelste.
Ik lig er niet meer van wakker. Na mij de zondvloed.
Ik spreek je toch niet tegen...
Maar maffia en zelfs zuivere maffia dat is het zeker...

Juist gelezen:
https://doorbraak.be/recensies/onder...het-avondland/

Ondergang van het avondland.
Uitreksel:

Citaat:
De westerse cultuur, het Avondland, is oud geworden en treedt haar laatste fase in: de civilisatie. Dat leest Spengler af aan haar prioriteiten: een geesteloze pragmatiek, totale metropolisatie en geld als ultieme maat voor de weging van de wereld. Dat is geen veroordeling, een te remediëren toestand, een laakbare historische misstap van enkelen. Zo vergaat het nu eenmaal elke cultuur. Zo betekende Rome de laatste fase, de ondergang van de antieke cultuur.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:00   #15
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

En maar reutel, janken en vooral Don Chisciotte spelen, terwijl niemand reageert en blijkbaar liever gemakshalve betaald.

Als ik naar het democratisch niet corrupte goed werkend Zwitsers systeem verwijs met directe democratie en zelf beslissende kantons. Wat ook zou kunnen met onze deelstaten!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:07   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mensen;

DIT weekend,van de 9de en de 10de zeker kijken naar Polspoel op Kanaal-Z.
Daar stelt Meneer Reeckmans,LDD,momenteel nog burgemeester van Glabbeek zijn nieuw boek "De Vlaamse Ziekte" voor....

Het gaat over de intercommunales(jawel) en de zitjes.....en de gevolgen voor ons,verbruikers van energie en water...

Kort:
Het eigen vermogen (dat is na investeringen en kosten ) van al die intercommunales stijgt,gezamelijk IMMENSE bedragen terwijl ondertussen de facturen voor ons allemaal stijgen.....

Het is een SCHANDE.....

Al die stijgingen van betreffende facturen om "technische" redenen zijn gewoon QUATCH.....het is om een systeem in gang te houden en honderden veelal overbodige- politici,een inkomen te bezorgen...

En nee,we moeten heus niet kappen op "de Walen" of "de Brusselaars" ,een interne Vlaamse staatshervorming is MEER dan nodig.....inclusief de gemeentes.......

In Glabbeek hebben ze al een burgemeester die al het "proces" gedaan heeft en ongetwijfeld probeert te doen wat hij kan....maar hij kan het niet alleen,vele andere burgemeesters zullen hem moeten helpen.

Ik zit te KOKEN van woede....ja,op ALLE partijen.....
De melkkoe van de steden is weg (Dexia). Ze moeten hun geld ergens anders halen. Zo simpel is het.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:26   #17
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
En maar reutel, janken en vooral Don Chisciotte spelen, terwijl niemand reageert en blijkbaar liever gemakshalve betaald.

Als ik naar het democratisch niet corrupte goed werkend Zwitsers systeem verwijs met directe democratie en zelf beslissende kantons. Wat ook zou kunnen met onze deelstaten!
Wie denkt dat onze 3/4 deelstaten vergelijkbaar zijn met het Zwitserse systeem van 26 kantons voor goed 7 miljoen inwoners heeft nog nooit ernstig nagedacht over het onderwerp.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:49   #18
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De melkkoe van de steden is weg (Dexia). Ze moeten hun geld ergens anders halen. Zo simpel is het.

Zo simpel is het blijkbaar niet hoor.
Heb je hier al slimmeriken gehoord die het durfden aankaarten?
Eigenaardig nietwaar. Van sommige tegenstanders weten ze alles.
Maar als het de feestjes betreft waar hun partij zelf aan deelneemt dan weten ze van niks. Ik heb het niet gezegd hoor. Maar.....blijkbaar is het in het Vlaams gewest al even erg gesteld als bij de Walen.
Maar hier werden er nog geen studies over gemaakt.
Wat de SP'ers betreft weten ze elke frank die dezen in hun broekzak staken te vinden. Nu blijkt dat er hier van dezelfde tafels gesmuld wordt is er geen vuiltje aan de lucht. Weeral niet! Ik weet reeds vele jaren dat de Vlaamse lucht veel properder is volgens velen. Alleen weet ik wel beter.
Maar ik ben er niks mee dat ik het beter wist.
Vlamingen zijn toch liever doof.
Krijgen ze minder last mee.
We weten allen van onszelf dat we zo dom zijn dat we de hemel moeten danken dat de slimste mens eindelijk een Vlaming is.
Hij is niet dom. Verre van zelfs.
Maar hij zal wel op zijn tellen moeten passen. Iedere bewijsbare fout zal hem met graagte aangerekend worden.
En weg dan het gedroomde land waar de gebraden kiekens in sommigen hun mond vliegen. Mooie dromen zijn gewoonlijk de kortste.
Kleine veranderingen kunnen soms alle dromen vernietigen.
Zo droom ik niet meer sinds de vrouwen lange broeken dragen.
Ik vind dat ze sinds gelijken op travesties.
Of crossdressers misschien? Geen probleem. Ik heb het voor geen van beiden.
Is het daarom misschien dat ik mensen die mij niet aanstaan steeds Sissy noem?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:54   #19
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wie denkt dat onze 3/4 deelstaten vergelijkbaar zijn met het Zwitserse systeem van 26 kantons voor goed 7 miljoen inwoners heeft nog nooit ernstig nagedacht over het onderwerp.

Verdomd; het kan hier niet op vandaag!
De tweede slimste Vlaming is in ons midden. Wij luisteren met aandacht.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:55   #20
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat interview is hier gewoon online te bekijken:

https://kanaalz.knack.be/talk/z-talk...al-936995.html

Bedankt voor de link.
Samengevat: politici zagen de tak niet af waarop ze zitten!
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be