Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 december 2017, 11:34   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Belgische IS-strijder: “Ik heb cruciale info voor Belgische veiligheidsdiensten”

Belgische IS-strijder: “Ik heb cruciale info voor Belgische veiligheidsdiensten”

Citaat:
Tarik Jadaoun, een van de meest beruchte Belgische IS-strijders, laat van zich horen. De man bevindt zich momenteel in een Iraakse gevangenis, waar hij de doodstraf riskeert. In een interview met VRT-reporter Rudi Vranckx laat hij weten dat hij graag zou samenwerken met de Belgische veiligheidsdiensten omdat hij ‘info heeft waar de Belgische diensten grote zaken mee kunnen bereiken’. “Ik weet dat er mannen zijn die zich verstoppen in het Westen”, klinkt het onder meer.
Dat weet ondertussen iedereen al wel dat er zijn die zich verstoppen of op bepaalde plaatsen infiltreren.

Is die nu aan het proberen om zo zijn 'mogelijke' doodstraf te ontwijken?

Hoe moeten we dat weer gaan plaatsen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 15 december 2017, 11:36   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Belgische IS-strijder: “Ik heb cruciale info voor Belgische veiligheidsdiensten”



Dat weet ondertussen iedereen al wel dat er zijn die zich verstoppen of op bepaalde plaatsen infiltreren.

Is die nu aan het proberen om zo zijn 'mogelijke' doodstraf te ontwijken?

Hoe moeten we dat weer gaan plaatsen?
die mens is van goede wil! BE staat doe daar iets mee!
geef die mens nen blocnote en nen bik en beloof tenminste dat we zijn schrijfsels eens zullen lezen na uitvoering van zijn doodstraf.

bleiter!
Anna List is offline  
Oud 15 december 2017, 11:45   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Wel. Die man zou graag naar huis komen om zich te verontschuldigen en het een en ander te verklaren.

Ik vrees echter dat Irak hem niet zal laten gaan.
Verontschuldigen

De man wil zich ook verontschuldigen voor de aanslagen in België en Frankrijk. ”Ik hoopte eigenlijk terug te keren om me te kunnen excuseren bij de bevolking die geraakt is door de aanslagen in Frankrijk en België. “Ik wil hen uitleggen waarom bepaalde dingen gebeurd zijn.” Ook wil hij zijn vrouw, waarmee hij in Syrië getrouwd is, en zijn familie in België terugzien.

Zelf beweert Jadaoun overigens dat hem niets ten laste gelegd kan worden. “Er zijn geen bewijzen. Als er aanslagen zijn geweest in België of Frankrijk, dan is dat niet mijn fout. Ik heb die aanslagen niet bevolen. Ik heb hen niet geleid.” Volgens hem was hij enkel verpleger aan het front, heeft hij nauwelijks gevochten en stond hij vooral in voor de opleiding van kindsoldaten voor IS. Pocherige foto’s op sociale media, waarop hij onder meer poseert met een lichaam dat hij gedood heeft, doen anders vermoeden.

Jadaoun zal in Irak berecht worden en riskeert er de doodstraf.

Nog een ambulancier. Arme jongen... Jadaoen is de nieuwe Jejoen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 15 december 2017, 11:48   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wel. Die man zou graag naar huis komen om zich te verontschuldigen en het een en ander te verklaren.

Ik vrees echter dat Irak hem niet zal laten gaan.
Verontschuldigen

De man wil zich ook verontschuldigen voor de aanslagen in België en Frankrijk. ”Ik hoopte eigenlijk terug te keren om me te kunnen excuseren bij de bevolking die geraakt is door de aanslagen in Frankrijk en België. “Ik wil hen uitleggen waarom bepaalde dingen gebeurd zijn.” Ook wil hij zijn vrouw, waarmee hij in Syrië getrouwd is, en zijn familie in België terugzien.

Zelf beweert Jadaoun overigens dat hem niets ten laste gelegd kan worden. “Er zijn geen bewijzen. Als er aanslagen zijn geweest in België of Frankrijk, dan is dat niet mijn fout. Ik heb die aanslagen niet bevolen. Ik heb hen niet geleid.” Volgens hem was hij enkel verpleger aan het front, heeft hij nauwelijks gevochten en stond hij vooral in voor de opleiding van kindsoldaten voor IS. Pocherige foto’s op sociale media, waarop hij onder meer poseert met een lichaam dat hij gedood heeft, doen anders vermoeden.

Jadaoun zal in Irak berecht worden en riskeert er de doodstraf.

Nog een ambulancier. Arme jongen... Jadaoen is de nieuwe Jejoen.
vijf zinnen en drie daarvan die elkaar tegenspreken

echt een groot licht, daar gaan we veel aan missen.
Anna List is offline  
Oud 15 december 2017, 12:09   #5
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vijf zinnen en drie daarvan die elkaar tegenspreken

echt een groot licht, daar gaan we veel aan missen.
Ha ha den held. Hij doet het in zijn broek nu hij aan de andere kant van het mes staat.
Pericles is offline  
Oud 15 december 2017, 12:12   #6
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

De moslim versie van Reinhard Gehlen.
Elio di Supo is offline  
Oud 15 december 2017, 12:17   #7
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wel. Die man zou graag naar huis komen om zich te verontschuldigen en het een en ander te verklaren.
Die Irakezen zijn toch watjes! Sluit die levenslang in een donker hok van 2 op 2 meter tussen de andere ratte. Dat vind ik een gepastere straf.
En maak hem ook inees wijs dat hij van zijn pad gewandeld is en eeuwig zal branden in de hel.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 15 december 2017, 12:43   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Die Irakezen zijn toch watjes! Sluit die levenslang in een donker hok van 2 op 2 meter tussen de andere ratte. Dat vind ik een gepastere straf.
En maak hem ook inees wijs dat hij van zijn pad gewandeld is en eeuwig zal branden in de hel.
Jeugdzonden...

Indien ons BuZa faalt sturen we gewoonweg onze Belgische Rambo. Trouwens lang niet meer in het nieuws geweest, een buitenkansje.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 15 december 2017, 13:32   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ha ha den held. Hij doet het in zijn broek nu hij aan de andere kant van het mes staat.
De onvervaarde terrorist blijkt in werkelijkheid een zielige platte broekschijter te zijn.
daiwa is offline  
Oud 15 december 2017, 13:34   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Belgische IS-strijder: “Ik heb cruciale info voor Belgische veiligheidsdiensten”



Dat weet ondertussen iedereen al wel dat er zijn die zich verstoppen of op bepaalde plaatsen infiltreren.

Is die nu aan het proberen om zo zijn 'mogelijke' doodstraf te ontwijken?

Hoe moeten we dat weer gaan plaatsen?
Niets van geloven.
De cruciale informatie die hij zogezegd heeft kon hij ook aan de Belgische veiligheidsdiensten geven toen die twee dagen hem daar verhoorden.
daiwa is offline  
Oud 15 december 2017, 13:40   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niets van geloven.
De cruciale informatie die hij zogezegd heeft kon hij ook aan de Belgische veiligheidsdiensten geven toen die twee dagen hem daar verhoorden.
Dat was meer dan voldoende blijkbaar.
De informatie die ik heb, weegt eigenlijk licht, maar misschien kan men met lichte informatie wel grootse zaken bereiken.”
Toch nog snel om de Belgische diensten vragen, in de hoop van... wie weet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 15 december 2017, 14:00   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat was meer dan voldoende blijkbaar.
De informatie die ik heb, weegt eigenlijk licht, maar misschien kan men met lichte informatie wel grootse zaken bereiken.”
Toch nog snel om de Belgische diensten vragen, in de hoop van... wie weet.
Inderdaad.

http://m.standaard.be/cnt/dmf2017121...mpaign=seeding

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...sten~ae4c419c/

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 december 2017 om 14:04.
daiwa is offline  
Oud 15 december 2017, 18:07   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Ik hoop dat Iraakse Inquisiteurs alles wat relevant kan geacht worden uit meneer kunnen persen alvorens hem gerechtigheid te laten ondergaan.(er wachten hem zeker 72 druiven)

Het is inderdaad een erg doorzichtig maneuvertje om te proberen uit de klauwen van het iraakse gerecht te raken....

Beetje teleurstellend,dacht dat kalifaat-soldaten dapperder waren en gevolgen van hun daden ZELF onder ogen zouden zien,op de plaats waar ze die daden gepleegd hebben.Dat is NIET in Lantin of zo....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 15 december 2017 om 18:08.
kelt is offline  
Oud 15 december 2017, 20:24   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik hoop dat Iraakse Inquisiteurs alles wat relevant kan geacht worden uit meneer kunnen persen alvorens hem gerechtigheid te laten ondergaan.(er wachten hem zeker 72 druiven)

Het is inderdaad een erg doorzichtig maneuvertje om te proberen uit de klauwen van het iraakse gerecht te raken....

Beetje teleurstellend,dacht dat kalifaat-soldaten dapperder waren en gevolgen van hun daden ZELF onder ogen zouden zien,op de plaats waar ze die daden gepleegd hebben.Dat is NIET in Lantin of zo....
Misschien is meneer niet langer verward onder deze omstamdigheden en is hij heden teruggekeerd naar de status perfect ingeburgerde 'gematigde' Belgische moslim. Ze weten die metamorfose wel te ondergaan indien dat gepast is. Taqquiya.

Wie weet heeft hij zich bekeerd, het is dan ook bijna dolle Winterpret Kerstmis.

Ik zou zeggen, stuur die man een pakje met Kerstmis. Een metalen vulpen en wat trekbommetjes (DIY)... reeds snel een klein pijpbommetje in zijn onderrok. Zoete herinneringen, Alenu Kakmar! Alhoewel ik nooit iemand slecht toewens, very very good riddance indeed! We hebben hier reeds ambulanciers genoeg uit Syrak. Hartelijk dank.

Nu. Even kort en serieuzer. Slechte keuze, de Belgische prins of Perzia had beter tweemaal nagedacht alvorens naar het Kalifaat af te reizen. Wat een zonde van die prachtige ogen, de vrouwtjes hier gaan hem missen. Irak zit dus niet te wachten op nieuwe Abu Akhbars gekweekt in hun gevangenissen.

Ik vrees voor een behandeling type Sadam. Veeg het varkensvet maar in de nek en de baard...

'De informatie die ik heb, weegt eigenlijk licht' was dus de laatste miserabele halte; onze diensten zijn reeds polshoogte gaan nemen. Wss case closed, deze zaak zal wel afgerond zijn indien het OCMW niet naar Baghdad afreist.

Ik hoop dat deze jongen het vertrouwen in de Koran niet kwijt is, het gaat vooruit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 15 december 2017 om 20:31.
zonbron is offline  
Oud 15 december 2017, 20:47   #15
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Belgische IS-strijder: “Ik heb cruciale info voor Belgische veiligheidsdiensten”



Dat weet ondertussen iedereen al wel dat er zijn die zich verstoppen of op bepaalde plaatsen infiltreren.

Is die nu aan het proberen om zo zijn 'mogelijke' doodstraf te ontwijken?

Hoe moeten we dat weer gaan plaatsen?

Ik zou hem terug naar België proberen te halen.
Ik geloof dat hij oprecht spijt heeft en dat hij ons echt wil helpen.
Hajis staan bovendien al eeuwen bekend als eerlijk en betrouwbaar, vooral tegenover ongelovigen.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 15 december 2017 om 20:54.
Thuleander is offline  
Oud 15 december 2017, 21:06   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ha ha den held. Hij doet het in zijn broek nu hij aan de andere kant van het mes staat.
Hij is precies niet happig om die 72 maagden te ontmoeten.
daiwa is offline  
Oud 15 december 2017, 21:08   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hij is precies niet happig om die 72 maagden te ontmoeten.
Ze zullen te zuur zijn.
Bobke is offline  
Oud 15 december 2017, 23:02   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik zou hem terug naar België proberen te halen.
Ik geloof dat hij oprecht spijt heeft en dat hij ons echt wil helpen.
Hajis staan bovendien al eeuwen bekend als eerlijk en betrouwbaar, vooral tegenover ongelovigen.
Zou het verstandig zijn denkt u om hem terug te halen naar België en tegen de Iraakse rechtbank zijn uitspraak in te gaan?

Ik denk het niet.

Je merkt toch goed dat die aan het proberen is zijn pad schoon te vegen maar dat pad ligt te bezaaid met gruwelijke zaken die men niet zomaar door de vingers kan zien.

Laten we het onder de noemer: Eigen schuld dikke bult, plaatsen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 december 2017 om 23:06.
Universalia is offline  
Oud 15 december 2017, 23:13   #19
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hij is precies niet happig om die 72 maagden te ontmoeten.
Niet gewend van te moeten werken denk ik.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 15 december 2017, 23:54   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Hang zijn koord maar klaar. Opgeruimd staat netjes.
Skobelev is nu online  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be