Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2018, 14:27   #61
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niets van. De partij (lees: De Wever ) wilde en wil alles onder controle houden. Met (zeer) strakke hand. Zo zit het in mekaar.
waar maakt gij je eigenlijk druk over, tenzij gij lid zoudt zijn van die partij ???

Uw postings zijn echt wel de algehele totale leegte, eh.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 14:55   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Helemaal niet, Vuye en Wouters kregen zelfs heel wat speelruimte om hun project uit te werken. Maar dat was voor beiden nog onvoldoende.
Vreemd dat je wilt uitpakken met een interne keuken waar je duidelijk niks vanaf weet.
Als ze ‘heel wat speelruimte‘ hadden gekregen, waren ze gebleven.

Zoals nu weer eens blijkt , NVA-partijslaafjes kunnen toch maar moeilijk objectief blijven en papegaaien steevast de grote (?) leider na.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2018 om 15:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 15:00   #63
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als ze ‘heel wat speelruimte‘ hadden gekregen, waren ze gebleven.

Zoals nu weer eens blijkt , partijslaafjes kunnen toch maar moeilijk objectief blijven en papegaaien ze steevast de grote (?) leider na.
Nope, het is wat nooit voldoende voor Vuye en Wouters. Daarbij is er zoals in andere partijen de afspraak om discussies intern te voeren en niet op de straatstenen te gooien. Ook iets waar Vuye en Wouters moeite mee hadden omdat ze hun zinnetje niet kregen.
Maar ja, zoals ik al eerder zei, in je blinde haat zie je niet meer helder dat is wel duidelijk. Het is natuurlijk gemakkelijker om iedereen weg te zetten als partijslaafje.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 15:05   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Nope, het is wat nooit voldoende voor Vuye en Wouters. Daarbij is er zoals in andere partijen de afspraak om discussies intern te voeren en niet op de straatstenen te gooien. Ook iets waar Vuye en Wouters moeite mee hadden omdat ze hun zinnetje niet kregen.
Maar ja, zoals ik al eerder zei, in je blinde haat zie je niet meer helder dat is wel duidelijk. Het is natuurlijk gemakkelijker om iedereen weg te zetten als partijslaafje.
Partijtucht is er in alle partijen. Daarmee dat ik nooit lid van eender welke partij ben geweest of zal worden, en zeker niet politiek actief.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 15:11   #65
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Partijtucht is er in alle partijen. Daarmee dat ik nooit lid van eender welke partij ben geweest of zal worden, en zeker niet politiek actief.
Dat is nu éénmaal eigen aan partijen, maar ook aan andere organisaties of ook bedrijven. Interne keuken heeft die naam niet voor niets natuurlijk.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 15:13   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Nope, het is wat nooit voldoende voor Vuye en Wouters. Daarbij is er zoals in andere partijen de afspraak om discussies intern te voeren en niet op de straatstenen te gooien. Ook iets waar Vuye en Wouters moeite mee hadden omdat ze hun zinnetje niet kregen.
Maar ja, zoals ik al eerder zei, in je blinde haat zie je niet meer helder dat is wel duidelijk. Het is natuurlijk gemakkelijker om iedereen weg te zetten als partijslaafje.
Ze wilden aktief streven naar een Onafhankelijk Vlaanderen! Smerige Vuye en Wouters, dat doe je toch niet bij de NVA
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 16:37   #67
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niets van. De partij (lees: De Wever ) wilde en wil alles onder controle houden. Met (zeer) strakke hand. Zo zit het in mekaar.
Daar lijkt het toch op.

Citaat:
Politici van N-VA hebben tijdens het Europees Kampioenschap voetbal in Frankrijk van 2016 een richtlijn van de partijtop gekregen om geen commentaar te geven over de Rode Duivels. Dat zei VRT-journaliste Linda De Win gisteravond in het Eén-programma Wereldkampioenen.
Spreekverbod van de partijtop (lees: BDW). Dat lijkt toch erg op dictatuur. Als ze al niks mogen zeggen over sport, welk spreekverbod geldt er dan voor andere zaken?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 16:45   #68
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daar lijkt het toch op.






Linda

Spreekverbod van de partijtop (lees: BDW). Dat lijkt toch erg op dictatuur. Als ze al niks mogen zeggen over sport, welk spreekverbod geldt er dan voor andere zaken?



Jaa watte...
Citaat:
Citaat:

Politici van N-VA hebben tijdens het Europees Kampioenschap voetbal in Frankrijk van 2016 een richtlijn van de partijtop gekregen om geen commentaar te geven over de Rode Duivels. Dat zei VRT-journaliste Linda De Win gisteravond in het Eén-programma Wereldkampioenen.

Tja, het dubbelspel van de NVA ontmaskerd via de sport.

Mij verwondert dit allemaal niets. De NVA is gewoon VB-light. Maar dan met een niet-bloeddorstige mini-Kagame aan het hoofd sinds 2004.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2018 om 17:04.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 18:48   #69
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jaa watte...



Tja, het dubbelspel van de NVA ontmaskerd via de sport.

Mij verwondert dit allemaal niets. De NVA is gewoon VB-light. Maar dan met een niet-bloeddorstige mini-Kagame aan het hoofd sinds 2004.
Zegt Linda De Win, maar eigenlijk is dat wat ze denkt maar is er absoluut niemand die het bevestigt. Ja, als dat het bronnenmateriaal is.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 04:35   #70
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Misschien is wat Vuye en Wouters begrijpelijk voor de mensen aanbrengen niet steeds leuk voor de NVA.

Maar politiek gezien denk ik: dat wat Vuye en Wouters aanbrengen het beste is dat de NVA in het parlement voorgeschoteld krijgt en waar de NVA dan kan aanwerken om de kritiek op te lossen. Daarom mis ik ook LDD ! die kon er ook lappen op geven gebaseerd op feiten!

Terwijl de andere partijen alleen maar schelden en bagger richting de NVA gooien waar de burger in dit land niets aan heeft. Maar nooit met oplossingen komen.

Hun interventie bagger alleen bedoeld is om hun eigenste partij in het zonlicht te zetten maar géén bijdrage leveren aan het debat opzig

Daar is vb Calvo heel sterk in, in een visuele cirkel steeds weer schelden en uitkafferen op NVA >>> maar nooit zal hij zeggen dat hij, Agalev-Groen-(Ecolo) iets wil bereiken met extreem links economische maatregelen met opgedrongen solidariteit eenheidsworst zonder respect voor de mens, het bedrijf of de deelstaten.

extreem links economische maatregelen = dictatuur DNA >> wat zoals in Venezuela enz. steeds tot repressie en honger geleid heeft.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 juni 2018 om 04:40.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:14   #71
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht

extreem links economische maatregelen = dictatuur DNA >> wat zoals in Venezuela enz. steeds tot repressie en honger geleid heeft.
Kun je hierover wat duidelijker zijn? Bij voorbaat dank.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 08:07   #72
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Kun je hierover wat duidelijker zijn? Bij voorbaat dank.
uit dummies book Politieks :

Inleiding:
Omdat het de bedoeling is en stad of staat te regeren zijn de programma’s van politieke partijen altijd vanuit basis economisch grondbeginsel opgesteld.

Verduidelijking:
Economisch Rechts > stelt individu en bedrijf “individueel” persoonlijk verantwoordelijk voor hun daden. Hoe rechtser hoe minder staat inbreng.

Hoe RECHTSER,ultra, extreem, Hoe meer het individu geïsoleerd zal worden voor zich zelf zal moeten kunnen zorgen.
tot: Veel voorkomend repressie met en onder grootheid waanzin leider.

- Economisch MIDDEN>Probeer van alle economische walletjes van links tot rechts te profiteren
+ ook wel geloof toestand, scheiding geloof en staat willen ze niet. Geloof toestanden proberen ze te vermengen in staats wet en regels.

- Economisch Links > ontneemt het individu en bedrijf alles ten voordele voor “alles voor en aan de staat”! Resulterend in eenheidsworst zombie, en eenheidsworst bedrijven.

Hoe LINKSER, ultra, extreem hoe meer "alles voor en aan de staat" hoe meer eenheidsworst, repressie en armoede voor de bevolking om enkelen, hun familie en Klan almacht te bezorgen.

Alle bewegingen, voorstellen die nadien door de partijen voorgesteld worden zijn steeds van uit en op “hun” basis economisch grondbeginsel geschoeid.

Waarbij Agalev-groen de kampioen is in hun extreem linkse streven te verbergen onder perceptie van groen camouflage net.

Waardoor links bv het graag heeft over “gratis”, Uitdelen tot alles op gesoupeerd is om aan de macht te geraken.
Omdat zij voor “alles AAN en VOOR de staat” streven word géén rekening gehouden met privé bezit of gelden en winsten voor bedrijven om te overleven, want eens zij aan de macht zijn >>zorgt de staat voor ALLES >> tegen wil en dank.

Door de dictator DNA structuur zal het altijd uiteindelijk steeds evolueer naar voedselbonnen of toestanden zoals nu in Venezuela.

En als links zéér lang kan uitgroeien, verkrijgt men gedrochten als CCCP met KGB, DDR Stasie repressie en Noord Korea toestanden.

Roodkapjes hier open de ogen en zie de LINKSE wolf in schapenvacht!!!
Nieuwe sp.a en PS of Agalev-Groen DEMO bestaat niet , linkser dan sp.a is gecamoufleerd Agalev-groen en PVDA.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 8 juni 2018 om 08:11.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 19:17   #73
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met de essentie.

Waarom is er een 50 - 50 vertegenwoordiging in de federale kamer als er 7 miljoen Vlamingen, 3 miljoen Walen en 1 miljoen Brusselaars zijn? 60 - 40 lijkt mij al veel democratischer...

Dat bedoelde ik met een Waalse stem die meer waard is. Oververtegenwoordiging van een minderheid in een land...
In de Kamer van Volksvertegenwoordigers is er geen 50-50 vertegenwoordiging.....
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 20:57   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
In de Kamer van Volksvertegenwoordigers is er geen 50-50 vertegenwoordiging.....
Vertel een professor. Waar dienen partiteitswetten en grendels voor in een land dat pretendeert democratisch te zijn?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 07:57   #75
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met de essentie.

Waarom is er een 50 - 50 vertegenwoordiging in de federale kamer als er 7 miljoen Vlamingen, 3 miljoen Walen en 1 miljoen Brusselaars zijn? 60 - 40 lijkt mij al veel democratischer...

Dat bedoelde ik met een Waalse stem die meer waard is. Oververtegenwoordiging van een minderheid in een land...
Dat is niet de juiste vraag die u stelt.

Een betere vraag is: 'Hoe kan het in hemelsnaam dat iemand die actief is op een politiek forum, nog steeds in de onzin gelooft dat er in de kamer van volksvertegenwoordigers een 50-50 verdeling is?'

Uiteraard zou geen enkele burger dit mogen denken (vermits het niet correct is), maar dat iemand die vraag dan ook nog eens gaat stellen op een politiek forum is werkelijk hallucinant.

Het aantal zetels dat te verdelen is per kieskring, hangt wel degelijk af van het aantal inwoners:

kiesarrondissement Antwerpen: 24 zetels
kiesarrondissement Oost-Vlaanderen: 20 zetels
kiesarrondissement Henegouwen: 18 zetels
kiesarrondissement West-Vlaanderen: 16 zetels
kiesarrondissement Brussel-Hoofdstad: 15 zetels
kiesarrondissement Luik: 15 zetels
kiesarrondissement Vlaams-Brabant: 15 zetels
kiesarrondissement Limburg: 12 zetels
kiesarrondissement Namen: 6 zetels
kiesarrondissement Waals-Brabant: 5 zetels
kiesarrondissement Luxemburg: 4 zetels

Resultaat:
87 zetels voor Vlaanderen
48 voor Wallonië
15 zetels voor Brussel

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 juli 2018 om 07:57.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 08:11   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
In de Kamer van Volksvertegenwoordigers is er geen 50-50 vertegenwoordiging.....
De waarheid mag nooit in de weg lopen van een leuk verhaal hee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 08:12   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is niet de juiste vraag die u stelt.

Een betere vraag is: 'Hoe kan het in hemelsnaam dat iemand die actief is op een politiek forum, nog steeds in de onzin gelooft dat er in de kamer van volksvertegenwoordigers een 50-50 verdeling is?'

Uiteraard zou geen enkele burger dit mogen denken (vermits het niet correct is), maar dat iemand die vraag dan ook nog eens gaat stellen op een politiek forum is werkelijk hallucinant.

Het aantal zetels dat te verdelen is per kieskring, hangt wel degelijk af van het aantal inwoners:

kiesarrondissement Antwerpen: 24 zetels
kiesarrondissement Oost-Vlaanderen: 20 zetels
kiesarrondissement Henegouwen: 18 zetels
kiesarrondissement West-Vlaanderen: 16 zetels
kiesarrondissement Brussel-Hoofdstad: 15 zetels
kiesarrondissement Luik: 15 zetels
kiesarrondissement Vlaams-Brabant: 15 zetels
kiesarrondissement Limburg: 12 zetels
kiesarrondissement Namen: 6 zetels
kiesarrondissement Waals-Brabant: 5 zetels
kiesarrondissement Luxemburg: 4 zetels

Resultaat:
87 zetels voor Vlaanderen
48 voor Wallonië
15 zetels voor Brussel

Inderdaad hallucinant dat zulke stommiteiten zelfs op een politiek forum naar boven komen. Triestig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 10:47   #78
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht iedereen (of toch veel mensen) daarvan overtuigd zijn, dan was er niet zoveel schrik voor de nva.
En wie zijn de bangeriken dan wel?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2018, 21:30   #79
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Dit was in 2006 het officiele (op de verkiezingensite geplaatst) standpunt van de N-VA over directe democratie:

Citaat:
Niet de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester of referenda, maar de versterking van de rol van de gemeenteraad en het parlement zorgen voor een betere democratie. Politici worden verkozen op basis van een programma, zij worden door de kiezers gemandateerd om beslissingen te nemen en kunnen daar achteraf door de kiezer voor beloond of afgestraft worden. Zij moeten zodoende hun verantwoordelijkheid dus niet ontlopen wanneer het op belangrijke beslissingen aankomt. Daar zijn ze immers toch juist voor verkozen.
Waar houdt het afstand doen van de eigen politieke verantwoordelijkheid trouwens op? Een referendum over vreemdelingenstemrecht, over de snel-Belg-wet, over het Ruimtelijk Structuurplan, over de inzet van troepen in Irak....?
Daarenboven geeft een referendum de bevolking dikwijls verkeerdelijk de indruk dat de burger beslist, terwijl de vraagstelling en de antwoordkeuzes politiek beslist worden.
Geen referenda dus al zeker niet voor democratie, want die zijn het enige instrument daarvoor.
Politici kunnen "achteraf" afgestraft worden. Intussen zijn de door het volk ongewenste maatregelen wel al gepasseerd... Wat deed de NV-A trouwens na de verkiezingen, tegen alle uitdrukkelijke beloftes in: in de regering stappen en er blijven zonder dat BHV gesplitst werd.
En meewerken aan cordon sanitaire om de kiezers die willen afstraffen buiten te houden.
Een referendum is zogezegd ook niet goed omdat het een valse indruk van democratie geeft. Laten we het volk muilkorven want als ze spreken worden ze toch opgelicht. Mooi cirkelredeneringske. En een politieke partij die zegt dat politici kiezers gaan pogen op te lichten?

... dus de N-VA was toen, althans in woorden, al ondemocratisch.
Hun daden sindsdien hebben dat intussen ook bevestigd.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2018, 21:38   #80
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

En dit was toen de sp.A:
Citaat:
sp.a wil dat iedereen gelijke kansen heeft. Toegepast op de werking van onze democratie betekent dit dat zoveel mogelijk mensen meebeslissen over de organisatie van de samenleving. Dat is voor ons fundamenteel.

Iedereen, en niet uitsluitend een intellectuele of financiële elite, heeft het recht en de verantwoordelijkheid te bepalen hoe de samenleving er uit moet zien. Omdat alle mensen gelijkwaardig zijn. Dat betekent ook dat de opkomstplicht essentieel is (want ieders mening moet gehoord worden) en ook moet ingevoerd worden voor referenda. Die referenda moeten bovendien bindend worden. Het gaat niet op mensen om hun mening te vragen en zich dan het recht voor te behouden met die mening geen rekening te houden.

Verder pleit sp.a voor de invoering van het wijkbudget. Gemeenten en steden moeten een deel van hun budget contractueel kunnen overdragen aan een straat of buurt. De buurt kan dan op een democratische manier de leefomgeving inrichten en samenlevingsprojecten realiseren. De gemeente moet dat logistiek ondersteunen. We denken daarbij aan de inrichting van straten en pleinen, aan een regelmatige bevraging van de buurtbewoners, aan het organiseren van buurtfeesten, volksfeesten, culturele manifestaties, sportevenementen,...
Opkomstplicht. Er worden stemmen afgedwongen van niet in het onderwerp geïnteresseerde of zichzelf onbekwaam erin achtende kiezers. Het enig mogelijke nut daarvan is om de wèl gemotiveerde mensen minder te doen wegen op de uitslag, door een hoop niet gefundeerde/oppervlakkige/foert stemmen. Anders gezegd: dwing een valse legitimiteit af van de uitslag.
Intellectuele en financiële elite, wat inzake politieke elite? Die elite staat precies niet in vraag terwijl het kenmerk 'politicus' wel degelijk uitoefening van macht impliceert.
Nergens staat dat het volk het initiatief moet krijgen voor referenda. Nochtans noodzakelijk om van een democratie te kunnen spreken, immers het volk dient wanneer het dat ZELF nodig acht in staat te zijn de macht uit te oefenen. Spreken over "bevragingen" bevestigt dat vermoeden.
Het volk mag spreken wanneer het regime dat wenst en inzake onderwerpen die het regime aanduidt.
Typisch een valse en smerige partij. Het volk de indruk pogen te geven dat er democratie is door als het hen eens uitkomt een referendum/bevragingske over een flutonderwerpje naar keuze te organiseren maar over onderwerpen die hun politiek kraam kunnen schaden mooi géén referendum organiseren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be