Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2019, 04:57   #10721
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mocht hij het doordrukken, gaat hij een pak mensen tegen zich in het harnas jagen.
Zeker op de manier waarop hij het wenst te doen. De posting van Parcival spreekt boekdelen. Voer voor een volksopstand ?
In alle geval, zoals je het ook gepost hebt, het gaan spannende tijden worden.
Ben ik blij dat ik niet in de UK woon.
Inderdaad, Hong Kong is stukken beter, alhoewel geen democratie!
(De snotneuzen hier doen wel hun best om er een democratie van te maken... denken ze.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 07:07   #10722
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik begrijp de EU wel dat ze daarin niet willen meegaan
Hoezo ? De inhoud van de twee backstops is EXACT de EU die meegaat in zo een diepgaande samenwerking. En als de UK afkomt met een uitgewerkt ander plan, kan dat ook bekeken worden. Kan jij ergens aangeven waar de EU a priori weigert om welke samenwerking dan ook op dat vlak te beschouwen ?

Citaat:
Je hoorde de verrassing in Boris stem bij het voorstel van Merkel, die wil geen deal meer.
Merkel heeft niks "voorgesteld". Ze heeft het principe van de backstop herhaald. Maar Boris doet alsof hij die niet begrijpt. Want mocht hij doen alsof hij die begrijpt, dan zou hij ook moeten toegeven dat hij contradictorische dingen belooft, zoals "soevereiniteit terugnemen", en "GVA respecteren", twee dingen die niet samengaan.

Citaat:
Dus een harde Brexit, open import grenzen en een uitgebreide deal met de VS. Van daaruit zien ze dan wel wat er nog mogelijk is met de EU, volgens mij de beste oplossing voor de Britten.
Juist, en dus een probleem voor de EU aan de Iers-N-I grens, daar komt een harde grens, maar waarschijnlijk gaat men wat sjoemelen en die minder hard maken dan de EU regels voorschrijven, vervelende situatie. De EU zal aan haar kant aan de oplossing werken, ttz, het unifieren van Ierland, en geen enkel handelsakkoord met de UK tot daar iets in orde komt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2019 om 07:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 07:15   #10723
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Hoewel men niet kan zeggen dat de daad van Boris "democratisch" is, moet men wel toegeven dat de echte hansworst Corbyn is. Die heeft alles gedaan om May's voorstel te kelderen, heeft mee geholpen om het parlement totaal besluiteloos te maken en staat nu te bleiten dat Boris dat parlement dat NOOIT met iets werkbaars voor de dag is gekomen sinds ongeveer 1 jaar, opzij schuift om tot EEN resultaat te komen.

Dat Corbyn nu staat te brullen voor het akkoord (niet "een" akkoord, er is er maar een mogelijk: de WA: als ze nu nog niet doorhebben dat chicken spelen met de EU niet werkt, zullen ze het nooit weten) is dezelfde Corbyn die er alles voor gedaan heeft dat het niet getekend werd. De Corbyn die nu staat te jammeren dat het parlement niet mag beslissen is dezelfde Corbyn die altijd zodanig heeft gestemd dat het parlement nooit tot een beslissing kwam. De Corbyn die nu weer het parlement haar blokkerende rol wil laten spelen, is de Corbyn die er alles aan deed om proberen vroegtijdige verkiezingen te bekomen door het parlement te blokkeren.

Too little, too late, he, Corbyn.

Maw, men kan Boris wel nageven dat hij het circus wil doen stoppen. En hij gaat inderdaad voor de oplossing die ondertussen consensus is geworden voor iedereen: de EU is de Britten beu, en wil dat ze ophoepelen. Macron was min of meer de enige met dat gedacht 6 maanden geleden, nu denk ik dat hij het gros van de EU meeheeft. En de Britten willen ook dat het afgelopen is. Dus doet Boris eigenlijk wat van een regeringsleider verondersteld is: knopen doorhakken en hindernissen nemen.

Dat de oplossing die is die uiteindelijk datgene is wat iedereen wilde vermijden de laatste 3 jaar, op een klein groepje heethoofden na, doet er nu blijkbaar niet toe: iedereen wil dat het ophoudt, en dat is belangrijker geworden dan WAT er nu beslist wordt.

Als experiment is het ideaal. Als de UK met een harde Brexit, na wat stormweer, het prima gaat doen, kunnen we de EU beter opdoeken. En als het ginder bergaf gaat, weten we wat de EU waard is.

Met een akkoord zou er nog altijd de twijfel bestaan of het toch niet via het bestaan is van dat akkoord en de EU, dat de dingen zo slecht niet gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2019 om 07:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 07:35   #10724
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoewel men niet kan zeggen dat de daad van Boris "democratisch" is, moet men wel toegeven dat de echte hansworst Corbyn is. Die heeft alles gedaan om May's voorstel te kelderen, heeft mee geholpen om het parlement totaal besluiteloos te maken en staat nu te bleiten dat Boris dat parlement dat NOOIT met iets werkbaars voor de dag is gekomen sinds ongeveer 1 jaar, opzij schuift om tot EEN resultaat te komen.

Dat Corbyn nu staat te brullen voor het akkoord (niet "een" akkoord, er is er maar een mogelijk: de WA: als ze nu nog niet doorhebben dat chicken spelen met de EU niet werkt, zullen ze het nooit weten) is dezelfde Corbyn die er alles voor gedaan heeft dat het niet getekend werd. De Corbyn die nu staat te jammeren dat het parlement niet mag beslissen is dezelfde Corbyn die altijd zodanig heeft gestemd dat het parlement nooit tot een beslissing kwam. De Corbyn die nu weer het parlement haar blokkerende rol wil laten spelen, is de Corbyn die er alles aan deed om proberen vroegtijdige verkiezingen te bekomen door het parlement te blokkeren.

Too little, too late, he, Corbyn.

Maw, men kan Boris wel nageven dat hij het circus wil doen stoppen. En hij gaat inderdaad voor de oplossing die ondertussen consensus is geworden voor iedereen: de EU is de Britten beu, en wil dat ze ophoepelen. Macron was min of meer de enige met dat gedacht 6 maanden geleden, nu denk ik dat hij het gros van de EU meeheeft. En de Britten willen ook dat het afgelopen is. Dus doet Boris eigenlijk wat van een regeringsleider verondersteld is: knopen doorhakken en hindernissen nemen.

Dat de oplossing die is die uiteindelijk datgene is wat iedereen wilde vermijden de laatste 3 jaar, op een klein groepje heethoofden na, doet er nu blijkbaar niet toe: iedereen wil dat het ophoudt, en dat is belangrijker geworden dan WAT er nu beslist wordt.

Als experiment is het ideaal. Als de UK met een harde Brexit, na wat stormweer, het prima gaat doen, kunnen we de EU beter opdoeken. En als het ginder bergaf gaat, weten we wat de EU waard is.

Met een akkoord zou er nog altijd de twijfel bestaan of het toch niet via het bestaan is van dat akkoord en de EU, dat de dingen zo slecht niet gaan.
Ik ben bijna 100% akkoord. Met de bedenking dat de Tories evenveel boter op hun hoofd hebben. Ze hebben hun eigen PM (May) geboycot.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 08:48   #10725
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben bijna 100% akkoord. Met de bedenking dat de Tories evenveel boter op hun hoofd hebben. Ze hebben hun eigen PM (May) geboycot.
Corbyn, die Bojo steeds heeft verweten met een klein aantal stemmen premier te zijn, steld de verenigde oppositie, die dat 'circus' op een andere manier wil stoppen, voor om zelf (tijdelijk) Premier te worden met een nog kleiner aantal stemmen...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 08:54   #10726
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Corbyn, die Bojo steeds heeft verweten met een klein aantal stemmen premier te zijn, steld de verenigde oppositie, die dat 'circus' op een andere manier wil stoppen, voor om zelf (tijdelijk) Premier te worden met een nog kleiner aantal stemmen...
Corbyn stelt voor dat circus te stoppen.
Wie kan daar tegen zijn ?
Een of andere clown ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 09:00   #10727
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Corbyn stelt voor dat circus te stoppen.
Wie kan daar tegen zijn ?
Een of andere clown ?
Dat de rest Corbyn in dat geval politiek wil kastreren lijkt me normaal.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 09:41   #10728
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.489
Standaard

Jeremy Corbyn kan nog steeds een 'vote of no confidence houden voordat het parlement tijdelijk wordt stilgelegd, democratisch gezien is alles nog mogelijk, hij heeft alleen een meerderheid nodig.

https://www.theguardian.com/politics...deal-brexit-eu



.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg brexit.jpg‎ (224,9 KB, 165x gelezen)
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 18:39   #10729
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben bijna 100% akkoord. Met de bedenking dat de Tories evenveel boter op hun hoofd hebben. Ze hebben hun eigen PM (May) geboycot.
Ja dat is waar. De grootste oen van allen is natuurlijk de grote afwezige: Cameron.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 18:46   #10730
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja dat is waar. De grootste oen van allen is natuurlijk de grote afwezige: Cameron.
Het grote voordeel van de Brexit is het politiek opbranden van een reeks politici.
(die dit verdienen)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 19:41   #10731
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben bijna 100% akkoord. Met de bedenking dat de Tories evenveel boter op hun hoofd hebben. Ze hebben hun eigen PM (May) geboycot.
Juist.
Corbyn is een totaal disfunctioneel oppositieleider, maar de regerende partij heeft haar eigen premier afgeschoten gewoon omdat enkele sycofanten daarin de mogelijkheid zagen om zelf aan de macht te geraken. Nu blijkt dat ze zelfs geen begin van een plan hebben om tot een oplossing te komen.

Ze kelderden hun eigen premier, en de ersatz-badeend die in de plaats kwam komt niet verder dan verbale brouhaha.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 19:47   #10732
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het grote voordeel van de Brexit is het politiek opbranden van een reeks politici.
(die dit verdienen)
Zeer terechte opmerking.
Alhoewel, als ik zie hoe een kloothommel als Michael Gove nog steeds een prominente rol kan spelen zie ik de toekomst somber in.

En als je dan ziet hoe die anal retentive van een Rees-Mogg doodleuk komt vertellen dat het 'normaal' is dat BoJo het parlement buiten spel zet, dan vrees ik dat men heel weinig leerde.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 19:48   #10733
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist.
Corbyn is een totaal disfunctioneel oppositieleider, maar de regerende partij heeft haar eigen premier afgeschoten gewoon omdat enkele sycofanten daarin de mogelijkheid zagen om zelf aan de macht te geraken. Nu blijkt dat ze zelfs geen begin van een plan hebben om tot een oplossing te komen.

Ze kelderden hun eigen premier, en de ersatz-badeend die in de plaats kwam komt niet verder dan verbale brouhaha.
Ja en ik moet zeggen dat ik voor May respect heb. Zij heeft tenminste nog geprobeerd om iets te bereiken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 20:00   #10734
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja en ik moet zeggen dat ik voor May respect heb. Zij heeft tenminste nog geprobeerd om iets te bereiken.
May heeft gewoon het vuile werk mogen opknappen en voor nationale pispaal te hebben gespeeld tot de geesten rijp genoeg waren voor het kunst en vliegwerk dat Boris nu opvoert.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 20:25   #10735
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Indien het parlement een wet stemt voor weeral eens uitstel van de brexit indien er geen akkoord is, dan moet Johnson gewoon blijven onderhandelen met de EU tot en met de voorlaatste dag en op de laatste dag gewoon zijn ontslag indienen als eerste minister bij de koningin. Met als resultaat geen uitstel

Hij kan dan misschien later wel vervolgd worden door het gerecht om een gestemde wet te negeren, maar ondertussen is het belangrijkste doel bereikt. Een brexit zonder akkoord !

Enkel de regering kan uitstel aan de EU vragen, het parlement kan dit niet rechtstreeks.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 september 2019 om 20:27.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 20:31   #10736
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeer terechte opmerking.
Alhoewel, als ik zie hoe een kloothommel als Michael Gove nog steeds een prominente rol kan spelen zie ik de toekomst somber in.

En als je dan ziet hoe die anal retentive van een Rees-Mogg doodleuk komt vertellen dat het 'normaal' is dat BoJo het parlement buiten spel zet, dan vrees ik dat men heel weinig leerde.
Stemmingen Britse parlement dit jaar:

Blijven in de EU --> neen
Brexit met akkoord van Theresa May --> 3 x neen
Brexit zonder akkoord --> neen

Er zijn zelfs heel wat mogelijkheden gepasseerd voor een douane unie en dergelijke, telkens was het neen, neen en nog eens neen.

Met dit parlement kan je gewoon niet besturen. Het best zou zijn dat er vervroegde verkiezingen komen om de samenstelling van het parlement te wijzigen en deze verkiezingen zullen er vrijwel zeker ook aan komen. Na de Brexit.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 20:33   #10737
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Een Brexit kan ook gerealiseerd worden als één lidstaat van de EU geen verlenging meer wil toekennen. Misschien moet Johnson ook hier maar eens polsen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 20:41   #10738
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Stemmingen Britse parlement dit jaar:

Blijven in de EU --> neen
Brexit met akkoord van Theresa May --> 3 x neen
Brexit zonder akkoord --> neen

Er zijn zelfs heel wat mogelijkheden gepasseerd voor een douane unie en dergelijke, telkens was het neen, neen en nog eens neen.

Met dit parlement kan je gewoon niet besturen. Het best zou zijn dat er vervroegde verkiezingen komen om de samenstelling van het parlement te wijzigen en deze verkiezingen zullen er vrijwel zeker ook aan komen. Na de Brexit.
Nochtans is het parlement het engiste wat de Britten hebben verkozen...de regering heeft geen enkele democratische legitimiteit als ze het parlement negeert.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 21:21   #10739
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Inderdaad, Hong Kong is stukken beter, alhoewel geen democratie!
(De snotneuzen hier doen wel hun best om er een democratie van te maken... denken ze.)
Als Aziaten eens met een vlagje zwaaien vinden ze zichzelf al heel rebels. Veel zal daar niet gebeuren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 21:24   #10740
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nochtans is het parlement het engiste wat de Britten hebben verkozen...de regering heeft geen enkele democratische legitimiteit als ze het parlement negeert.
Dan moeten ze maar een 'vote of no confidence' houden, dat kan nog steeds dus niets verkeerd met de democratische legitimiteit. Ze moeten alleen een meerderheid vinden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be