Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2020, 10:53   #21
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou zeggen, zet eerst de werklozen aan het werk, van die mensen zijn we zeker dat ze kunnen werken.

Wat zeg je? Er is geen werk genoeg?

Ah ok dan, dan hebben we deze discussie ook weer gehad.
200.000 werklozen vs 1,4 miljoen inactieven.
Als we dus 1% valse inactieven aan het werk krijgen hebben we de werkloosheid met 7% verminderd.

En ja, er is werk genoeg. Bedrijven smeken om goed personeel. Let wel: goed personeel.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Bedrijven kunnen hun selectie- en aanwervingsprocedures perfect door eigen medewerkers laten doen. Het feit dat ze toch massaal gebruik maken van de diensten van interim- en selectiekantoren betekent dat de bedrijfsleiders toch van mening zijn dat dit een voor hen interessantere oplossing is he.
Een interimmer kun je de week nadien niet meer laten terugkomen. Vast personeel kost je veel meer.

Vroeger hadden we daarvoor de proefperiode. Maar de overheid heeft die om de 1 of andere reden plots afgeschaft waardoor bedrijven quasi verplicht zijn om langs interim kantoren te passeren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 10:54   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteindelijk zijn het de rechters van het beroepshof die beslissen over invaliditeit, na dat de patiënt onderzocht is door onafhankelijke experts die door de rechtbank worden aangesteld.

Als het uw mening is dat het beroepshof en de onafhankelijke experts iedereen invalide verklaren zonder enige reden, dan vrees ik dat je verkeerd bent.
Wat heeft de rechtbank hiermee te maken ?
Mijn punt is dat psychiaters tegenwoordig een belangrijke rol spelen bij het bepalen of iemand werkonbekwaam is of niet.
Het is voor de andere actoren, bv controleartsen, mutualiteiten, moeilijk om de diagnose van een psychiater te betwisten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:02   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Grote bedrijven in dienstensector hebben altijd een 'personeelsdirecteur' en een hele HR dienst, allemaal bedrijfspsycholoog van opleiding. Die willen/moeten zichzelf ook een nut geven en spelen bijzonder graag die komedie mee.

Een kleine KMO die een electricien of monteur zoekt is veel slimmer, die kijken zelf om iemand binnen te halen.
Vroeger, toen leuke beroepen zoals HR nog niet bestonden was het dan weer belangrijker om iemand te kennen, dan om over de nodige kwaliteiten te beschikken. Een (politieke) kruiwagen was toen zeer belangrijk, evenals het zijn van de zoon/dochter van.
Komt daarbij dat tegenwoordig iedereen verder studeert tot aan het niveau van zijn onbekwaamheid, zodat het niet verwonderlijk is dat men soms gaat zoeken bij de "hogere" diploma's.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:19   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat heeft de rechtbank hiermee te maken ?
Mijn punt is dat psychiaters tegenwoordig een belangrijke rol spelen bij het bepalen of iemand werkonbekwaam is of niet.
Het is voor de andere actoren, bv controleartsen, mutualiteiten, moeilijk om de diagnose van een psychiater te betwisten.
Het beroepshof komt mee in het spel omdat het FOD elke aanvraag tot invaliditeit afkeurt. Dat is, zoals ik eerder zei, volgens het FOD pure winst, want 30% van de aanvragers gaat niet in beroep tegen die beslissing.

Wie wel beroep indient, die komt voor het beroepshof. Die stellen dan onafhankelijke experts aan die de invalide onderzoeken. Op basis van die verslagen beslist het beroepshof dan wie er invalide is en wie niet.

Het lijkt me redelijk om aan te nemen dat diegenen die na het medische onderzoek door de onafhankelijke experts invalide verklaard wordt, dat ook werkelijk zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:35   #25
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik heb twee diploma's, een van 7e jaar Kantoor-gegevensadministratie en een een van TSO Boekhouden-informatica.

Zelfs voor gewoon boekhoudkundig bediende, echt niks meer dan wat facturen inboeken, moet en zal er een bachelor worden gevraagd. En dan maar zagen dat het een knelpuntberoep is.

Vorige week: ik denk dat het bij Adecco was, een simpele functie. "Onze klant vraag een bachelor". "Hebt u een? nee, dan gaan we niet met u verder".
Of dan vragen ze combinaties van ervaring die je bij heel weinig mensen gaat vinden. Of dan vinden ze u op 42 al te oud. Of dan verspillen ze uw tijd omdat ze uw cv niet goed gelezen hebben enz.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 18 augustus 2020 om 11:36.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:38   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Dus eigenlijk hebben we 1.6 miljoen werklozen. Misschien nog wat kansenparels importeren?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:39   #27
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dus eigenlijk hebben we 1.6 miljoen werklozen. Misschien nog wat kansenparels importeren?
Jamaar, die dienen enkel voor wat randanimatie :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200817_96903778
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:40   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En de draad wordt weer om zeep geholpen door onze goede vrienden de VB'ers die in alles "moslims" zien.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:43   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En de draad wordt weer om zeep geholpen door onze goede vrienden de VB'ers die in alles "moslims" zien.
welke VB-ers ?? welke moslims ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:47   #30
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En de draad wordt weer om zeep geholpen door onze goede vrienden de VB'ers die in alles "moslims" zien.
Jij bent de eerste die hier het woord moslim gebruikt.

Goed, dat zegt dan weer veel over u.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:51   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En nu zich voor de domme houden. Ook een tactiek van NVA/VB.

Of hoe moet ik "kansenparels" interpreteren Skobe, Zipper ?

Zijn dat blonde zweden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:53   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Vriend van mij, A3 getuigschrift mechanica.
In 1977 op Ford Genk begonnen als puntlasser.
Daarna:
- Miglasser aan de band
- Kwaliteitscontrole
- Heftruckchauffeur
- Voorwerker
- Lesgever over Kwaliteit, veiligheid, ... (met maandelijkse vergadering met alg. directeur Jan Gijsen)
- Productieplanner en secretaris (Bediende) in een bepaalde afdeling.
- Eind 2014 op SWT


Hij kreeg kansen en greep ze, zonder ook maar een papierke te hebben, laat staan ne Bachelor.

Hij heeft me dit verhaal van kansen meermaals vertelt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 augustus 2020 om 11:56.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:55   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vriend van mij, A3 getuigschrift mechanica.
In 1977 op Ford genk begonnen als puntlasser.
Daarna:
- Miglasser aan de band
- Kwaliteitscontrole
- Heftruckchauffeur
- Voorwerker
- Lesgever over Kwaliteit, veiligheid, ... (met maandelijkse vergadering met alg. directeur Jan Gijsen)
- Productieplanner en secretaris (Bediende) in een bepaalde afdeling.
- Eind 2014 op SWT


Hij kreeg kansen en greep ze, zonder ook maar een papierke te hebben, laat staan ne Bachelor.
Heel erg moeilijk de dag van vandaag. Mijn pa heeft een vergelijkbaar traject doorlopen.

Hij is bij pensioen vervangen door een master. Hij had de A3 af....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:57   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
En toch kennen we bijna allemaal mensen die perfect zouden kunnen werken maar toch invalide zijn verklaard.

Dit is gewoon een verder gevolg van de pampercultuur in dit hangmatland
2

Ik heb zelf in mijn familie iemand gekend die wel degelijk ernstig invalide was, maar sommige klusjes toch nog aankon.
Men heeft die op zeker ogenblik kunnen piloteren naar een job in de sfeer van beschuttende werkplaats en ... dat was de gelukkigste periode die hij kende sedert zijn ongeval.

Tijdens mijn overwinteringsperiodes zie ik ook wel het een en het ander van sommige invalide Vlamingen (en van andere nationaliteiten, vb. Engelsen).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:58   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel erg moeilijk de dag van vandaag. Mijn pa heeft een vergelijkbaar traject doorlopen.

Hij is bij pensioen vervangen door een master. Hij had de A3 af....
Ik begrijp ook niet waarom zoiets nodig is.
Doordat er steeds hogere studie eisen gesteld worden, durven jongeren niet meer aan een technische opleiding beginnen.

En ... en het maakt het onderwijs onnodig duur.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:59   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En nu zich voor de domme houden. Ook een tactiek van NVA/VB.

Of hoe moet ik "kansenparels" interpreteren Skobe, Zipper ?

Zijn dat blonde zweden ?
je kan ze ook blijven doodzwijgen, zoals gij en uw vermaledijde medestanders alhier massaal doen. Want er is uiteindelijk toch niks aan de hand, het zijn immers enkel VB-ers die "olie op het vuur gooien", nietwaar.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 augustus 2020 om 12:01.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:59   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoop dat ge snel een nieuwe job vindt.

Mijne kameraad heeft al veel meegedaan met examens voor C functies bij de gemeentes (administratief medewerker). C = ASO diploma, en dat heeft hij.

Maar wat gebeurt er ? Er doen altijd een hele reeks bachelors mee, die onder hun loonniveau willen werken, en als besten uit de selectie komen. De frustratie die dat veroorzaakt is ongezien....
Minstens in sommige gemeenten werven ze nooit te hoge diploma's aan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 12:07   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Er gaat hier toch niemand bevestigen dat "onze" bevolking zwakker van gezondheid en fysische/psychische weerkracht is dan deze van de omringende landen ????
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 12:08   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je kan ze ook blijven doodzwijgen, zoals gij en uw vermaledijde medestanders alhier massaal doen. Want er is uiteindelijk toch niks aan de hand, het zijn immers enkel VB-ers die "olie op het vuur gooien", nietwaar.
Bedankt om dat te quoten want Tavie staat op mijn negerlijst, ik zie dat dus niet als het aan mij gericht is.

Bon, kansenparels zijn al diegenen die we hier binnenlaten zonder dat ze ooit iets gaan bijdragen aan onze maatschappij bv negers en islamieten zonder enige vorm van opleiding behalve een A7 moorden en branden. Levenslange OCMW-klanten zeg maar. De soort waar we, met 1.6 miljoen werklozen, absoluut geen nood aan hebben.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 augustus 2020 om 12:10.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 12:09   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bedankt om dat te quoten want Tavie staat op mijn negerlijst, ik zie dat dus niet als het aan mij gericht is.

Bon, kansenparels zijn al diegenen die we hier binnenlaten zonder dat ze ooit iets gaan bijdragen aan onze maatschappij bv negers en islamieten zonder enige vorm van opleiding behalve een A7 moorden en branden. Levenslange OCMW-klanten zeg maar.
Een soort van volgelingen van Mandela.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be