Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2015, 09:50   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Kinderen als een pakske vluchteling opsturen

Het valt te vrezen, gelet op het aantal zeer jonge minderjarige alleenreizende vluchtelingen, dat vaders (en moeders ?) hun jonge kinderen simpelweg "tijdelijk" afstaan aan het Westen, dat dan wel zal instaan voor een gedegen opvoeding en opleiding.
Veel goedkoper dan er zelf voor in te staan en er zelf voor te betalen in het eigen ontwikkelingsland ...

Ik maak dit op uit volgend fragment:

Citaat:
Bovendien worden de kinderen ook almaar jonger, stellen opvangcentra voor niet-begeleide minderjarigen vast. ‘Tot voor kort was 10 jaar de absolute ondergrens, maar vandaag komen ook veel jongere kinderen alleen aan in Vlaanderen’, zegt Heselmans.
1.800 gezinnen willen vluchteling opvangen
http://www.standaard.be/plus/20151015/ochtend/1

Citaat:
Bij Pleegzorg Vlaanderen hebben zich al meer dan 1.800 Vlamingen kandidaat gesteld om vluchtelingen in huis te nemen. ‘We zijn overdonderd.’

Van onze redacteur Jef Poppelmonde

Al meer dan 1.800 gezinnen hebben zich via Pleegzorg Vlaanderen bereid getoond om vluchtelingen in huis te nemen. Een aantal waarvan niemand durfde dromen.

‘Deze interesse heeft ons volledig overdonderd’, zegt woordvoerder Niels Heselmans. ‘Ons project loopt nog maar sinds 3 september. Maar het toont aan dat heel veel Vlamingen de vluchtelingen een warm hart toedragen.’

‘We doen er alles aan om al deze mensen een realistisch beeld voor te schotelen. Want een vluchteling opvangen is niet voor iedereen weggelegd.’

De overgrote meerderheid van de kandidaten, zo’n 1.400 gezinnen, wil een niet-begeleide minderjarige opvangen. De rest neemt liever een volledig gezin in huis.

‘Op basis van ervaring vermoeden we dat op het einde van de rit ongeveer een negende van de kandidaten dat ook effectief zal doen’, zegt Heselmans.

‘Maar we hopen natuurlijk dat dit aantal hoger zal uitvallen. Dit is een alleenstaand, erg zichtbaar project. En bovendien is de vluchtelingencrisis brandend actueel.’

Heel jonge kinderen

In 2015 vroegen tot dusver al meer dan 1.388 niet-begeleide minderjarige vluchtelingen asiel aan in ons land. En maar liefst 482 van hen deden dat in de maand september.

Bovendien worden de kinderen ook almaar jonger, stellen opvangcentra voor niet-begeleide minderjarigen vast. ‘Tot voor kort was 10 jaar de absolute ondergrens, maar vandaag komen ook veel jongere kinderen alleen aan in Vlaanderen’, zegt Heselmans.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 11:05   #2
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Men krijgt inderdaad het beeld van het koekoeksjong voor ogen als je er wat over nadenkt. De vraag is of deze jongeren werkelijk alleen reizen, al dan niet onder begeleiding van grote broer/nonkel/landgenoot, die hier al eerder een bestaan gevonden hebben en hen bij de DVZ afzet. Kunnen deze jongeren ook aanspraak maken om familieleden te laten overkomen?

Gelukkig is de BTW voor schoolverbouwingen onlangs verlaagd naar 6%. Proficiat voor jullie vooruitziendheid, dames en heren politici.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2015, 03:28   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Koppel dat vluchtelingen opvangt vraagt mensen om financiële hulp
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151002_01898977
Ok , in dat artikel gaat om 2 volwassenvluchtelingen ,
maar .... euh ....

Mijn mening is , haal je ze in huis , zijn ze uw verantwoordelijkheid !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2015, 10:03   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Koppel dat vluchtelingen opvangt vraagt mensen om financiële hulp
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151002_01898977
Ok , in dat artikel gaat om 2 volwassenvluchtelingen ,
maar .... euh ....

Mijn mening is , haal je ze in huis , zijn ze uw verantwoordelijkheid !!!!
Ik ben als nva-er zeker geen groen-sos-naIeve.
Maar toch meen ik dat je nu wel overdrijft.

Vragen staat vrij, 't weigeren hoort er bij.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2015, 22:44   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Wacht maar tot ze problemen geven , "u" krijgt de verantwoordelijk !!
U mag er voor dokken , want het wordt "uw" probleem !!

Ik wil & neem geen vluchtelin(e)(n) op !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be