Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2017, 12:41   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dat is niet wat ik bedoel.
Vertalingen zijn nooit perfect, maar er zijn er catechismusachtige waar men al aan interpretatie aan het doen is en ook letterlijke.
Deze heb ik en die is 'letterlijk'



En je moet daar eens in lezen dan zal je snappen wat ik bedoel.

Voor de rest staan daar zeker passagen in die als haatdragend kunnen bestempeld worden. Net als in de Bijbel. Daar staan passages in die je kan interpreteren als goedpraten van kindermoord en abortus
waarbij dan makkelijkheidshalve weggelaten wordt dat die passages in de bijbel uit het OT kwamen en voor diegenen die erin geloven werden weerlegd door Jezus Kristus met alle nieuwe inzichten en doelen in het NT ...

dit in tegenstelling met 'de moslimprofeet', die het hele NT gebeuren en de 'kristelijke' waarden maar koude kak vindt en persoonlijk alles terug hatelijk scherp stelt...

maar soit, zit al veel te ver in 'gelovigen'logica om me rationeel comfortabel te voelen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 februari 2017 om 12:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:43   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
ook 'ken uw vijand'
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:52   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Toch geweldig om te zien hoe hysterisch rechts hier weer tekeer gaat. Iedereen met een intelligentie hoger dan zij schoenmaat ziet dat die titel niet letterlijk bedoeld is. Het onderschrift maakt dat overduidelijk: men neemt een veel voorkomend vooroordeel over migranten, en draait dat om om te tonen hoe belachelijk en nutteloos dat klinkt. Een bewust idioot vooroordeel lanceren om het probleem van vooroordelen aan te kaarten dus.

Maar ik begrijp dat dat iets minder spectaculair is dan doen alsof je denkt dat ze het letterlijk bedoelen en hier een beetje 'faux outrage' te komen rondstrooien. Drama en het creëren van vijandbeelden zijn tenslotte waar rechts-populisme op gestoeld is. Eventjes afstand nemen en logisch en redelijk redeneren zijn daarbij verboden...
Nu begrijpen we het
Het is een folder bestemt voor intelligente mensen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:01   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dat is niet wat ik bedoel.
Vertalingen zijn nooit perfect, maar er zijn er catechismusachtige waar men al aan interpretatie aan het doen is en ook letterlijke.
Deze heb ik en die is 'letterlijk'



En je moet daar eens in lezen dan zal je snappen wat ik bedoel.

Voor de rest staan daar zeker passagen in die als haatdragend kunnen bestempeld worden. Net als in de Bijbel. Daar staan passages in die je kan interpreteren als goedpraten van kindermoord en abortus
Dan is 't goed.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:14   #45
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Toch geweldig om te zien hoe hysterisch rechts hier weer tekeer gaat. Iedereen met een intelligentie hoger dan zij schoenmaat ziet dat die titel niet letterlijk bedoeld is. Het onderschrift maakt dat overduidelijk: men neemt een veel voorkomend vooroordeel over migranten, en draait dat om om te tonen hoe belachelijk en nutteloos dat klinkt. Een bewust idioot vooroordeel lanceren om het probleem van vooroordelen aan te kaarten dus.

Maar ik begrijp dat dat iets minder spectaculair is dan doen alsof je denkt dat ze het letterlijk bedoelen en hier een beetje 'faux outrage' te komen rondstrooien. Drama en het creëren van vijandbeelden zijn tenslotte waar rechts-populisme op gestoeld is. Eventjes afstand nemen en logisch en redelijk redeneren zijn daarbij verboden...
Excuseer? Er staat letterlijk " Belgen willen zich niet aanpassen" met als toelichting, dat vooroordelen aan de basis van het niet aanpassen ligt.

Waar blijft dan de affiche" Niet Belgen willen zich niet aanpassen" met als toelichting dat die groep met vooroordelen nergens komt?
Ow ja dat kan niet, want die niet Belgen zijn minderheden die per definitie buiten schot moeten blijven, toch?
IK stel dit voor als affiche" met stigmatisering van Belgen los je de samenlevingsproblemen van diversiteit niet op" met daaronder " luisteren naar wat frustreert en ergert, kan inzicht bieden in wat mensen uit mekaar drijft."
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:20   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarbij dan makkelijkheidshalve weggelaten wordt dat die passages in de bijbel uit het OT kwamen en voor diegenen die erin geloven werden weerlegd door Jezus Kristus met alle nieuwe inzichten en doelen in het NT ...

dit in tegenstelling met 'de moslimprofeet', die het hele NT gebeuren en de 'kristelijke' waarden maar koude kak vindt en persoonlijk alles terug hatelijk scherp stelt...

maar soit, zit al veel te ver in 'gelovigen'logica om me rationeel comfortabel te voelen.
Jamaar er zijn ook vanalle 'soorten' christelijken hoor.

Al gehoord van de monofysieten en de dyofysieten?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:38   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Toch geweldig om te zien hoe hysterisch rechts hier weer tekeer gaat. Iedereen met een intelligentie hoger dan zij schoenmaat ziet dat die titel niet letterlijk bedoeld is. Het onderschrift maakt dat overduidelijk: men neemt een veel voorkomend vooroordeel over migranten, en draait dat om om te tonen hoe belachelijk en nutteloos dat klinkt. Een bewust idioot vooroordeel lanceren om het probleem van vooroordelen aan te kaarten dus.

Maar ik begrijp dat dat iets minder spectaculair is dan doen alsof je denkt dat ze het letterlijk bedoelen en hier een beetje 'faux outrage' te komen rondstrooien. Drama en het creëren van vijandbeelden zijn tenslotte waar rechts-populisme op gestoeld is. Eventjes afstand nemen en logisch en redelijk redeneren zijn daarbij verboden...
Wel, ik ben met jou akkoord. Het is wellicht zo dat het een provocatieve titel is.
Unia communiceert dus redelijk intellectueel en met een dubbele bodem.

En naar wie communiceert zij zo ? De doelgroep die nog niet zoveel graten ziet in wat racistisch gewouwel, zal die dat snappen ?
Of snapt enkel de sos-groene elite-verhevenheid dit ?

Voor de rest is het simpel: ik voer politieke oppositie tegen unia, en dan pak ik hen desnoods koud, droog langs achter in de poep, met één harde stoot.
Wie zijn gat zo toont, moet maar smeersel klaar hebben staan.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:46   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jamaar er zijn ook vanalle 'soorten' christelijken hoor.

Al gehoord van de monofysieten en de dyofysieten?
hoeveel koppen hebben die de laatste twee jaar afgezaagd, en t filmpje op social media gegooid mss?
hoeveel aanslagen hebben die de laatste jaren gepleegd?


t is maar, mijn tijd hier is ook beperkt, ik ga me niet met relatief onschadelijke splintergroepen van splintergroepen ledig houden hé ... tiens, bijzaken en hoofdzaken ... naadloos terug on topic Uniakritiek ...

:lachende kak emojji: voor geluk, uiteraard!

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 februari 2017 om 13:47.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:48   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, ik ben met jou akkoord. Het is wellicht zo dat het een provocatieve titel is.
Unia communiceert dus redelijk intellectueel en met een dubbele bodem.

En naar wie communiceert zij zo ? De doelgroep die nog niet zoveel graten ziet in wat racistisch gewouwel, zal die dat snappen ?
Of snapt enkel de sos-groene elite-verhevenheid dit ?

Voor de rest is het simpel: ik voer politieke oppositie tegen unia, en dan pak ik hen desnoods koud, droog langs achter in de poep, met één harde stoot.
Wie zijn gat zo toont, moet maar smeersel klaar hebben staan.

.


amai, Schoof, het zat precies diep bij u.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:48   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoeveel koppen hebben die de laatste twee jaar afgezaagd, en t filmpje op social media gegooid mss?
hoeveel aanslagen hebben die de laatste jaren gepleegd?


t is maar, mijn tijd hier is ook beperkt, ik ga me niet met relatief onschadelijke splintergroepen van splintergroepen ledig houden hé ... tiens, bijzaken en hoofdzaken ... naadloos terug on topic Uniakritiek ...

:lachende kak emojji: voor geluk, uiteraard!
Daar heb ik al alles over gezegd en over die brochure ook al.

Wat nu?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:49   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar heb ik al alles over gezegd en over die brochure ook al.

Wat nu?
ik weet t niet, kent ge mss nog een goeie mop?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:51   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik weet t niet, kent ge mss nog een goeie mop?
Een racistische?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:59   #53
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, ik ben met jou akkoord. Het is wellicht zo dat het een provocatieve titel is.
Unia communiceert dus redelijk intellectueel en met een dubbele bodem.

En naar wie communiceert zij zo ? De doelgroep die nog niet zoveel graten ziet in wat racistisch gewouwel, zal die dat snappen ?
Of snapt enkel de sos-groene elite-verhevenheid dit ?

Voor de rest is het simpel: ik voer politieke oppositie tegen unia, en dan pak ik hen desnoods koud, droog langs achter in de poep, met één harde stoot.
Wie zijn gat zo toont, moet maar smeersel klaar hebben staan.

.
Ik versta die gebetenheid niet. Wie de rapporten van Unia leest vindt er onderbouwde en bruikbare beleidsideeën. Heb er zelf veel aan gehad toen ik enkele jaren geleden moest meewerken aan ideeën rond inclusie van gehandicapten.

Op dat vlak begin N-VA sectarische trekjes te vertonen.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 14:01   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een racistische?
of één over holebi's anders ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 14:04   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wie heeft er inhoud nodig als we Breitbart hebben?
Het is meer dan duidelijk dat jij iets hebt met "Breitbart". Je kunt er jouw klep niet over houden. Heb je misschien een soort on-line abonnement op Breitbart? In ieder geval jouw oeverloos gezever over Breitbart raakt hier kant noch wal. Het overgroot deel van de gewone Vlamingen heeft zelfs geen flauw idee wat Breitbart is. Je moet dus daarmee hier niet komen emmeren, het interesseert niemand. Behalve jou blijkbaar.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 14:09   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is meer dan duidelijk dat jij iets hebt met "Breitbart". Je kunt er jouw klep niet over houden. Heb je misschien een soort on-line abonnement op Breitbart? In ieder geval jouw oeverloos gezever over Breitbart raakt hier kant noch wal. Het overgroot deel van de gewone Vlamingen heeft zelfs geen flauw idee wat Breitbart is. Je moet dus daarmee hier niet komen emmeren, het interesseert niemand. Behalve jou blijkbaar.
Weet je dan niet wat Breitbart is?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 14:21   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Weet je dan niet wat Breitbart is?
Uiteraard weet ik het, anders zou ik er hier toch niet over begonnen zijn. Net zoals ik ook weet dat de baas van Breitbart nu behoort tot de medewerkers van Donald Trump. Maar wat ik beneden alles vind is dat jij dat verschijnsel Breitbart hier meent te mogen gebruiken (volkomen te onpas) in het kader van jouw linkse poco-propaganda.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 15:34   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jamaar er zijn ook vanalle 'soorten' christelijken hoor.

Al gehoord van de monofysieten en de dyofysieten?
Gelukkig niet.
Ik wou dat ik ook nooit over moslims gehoord had.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 15:37   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gelukkig niet.
Ik wou dat ik ook nooit over moslims gehoord had.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 15:45   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uiteraard weet ik het, anders zou ik er hier toch niet over begonnen zijn. Net zoals ik ook weet dat de baas van Breitbart nu behoort tot de medewerkers van Donald Trump. Maar wat ik beneden alles vind is dat jij dat verschijnsel Breitbart hier meent te mogen gebruiken (volkomen te onpas) in het kader van jouw linkse poco-propaganda.
Ik vind dat ik het in de juiste context gebruikt heb.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be