Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2002, 14:36   #1
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Jean-Marie Dedecker op de koffie bij Dutroux

Dedecker op de koffie bij Marc Dutroux. Dit leuke onderonsje zette het land op stelten, liet het uit zijn voegen springen. Zelfs de kelders in Sars-La-Buissière daverden. Waarom Dedecker en het VTM-journalistje dit in hun hoofd haalden weet ik niet, maar het was in ieder geval wel een leuke stunt. Zo worden we nog eens wakker geschud! Want het Dutroux-dossiertje begint stilletjes aan wat lang aan te slepen. Zes jaar geleden wou de Belgische bevolking nog massaal Dutroux martelen en verkrachten met het fototoestel bij de hand. Nu schiet daar niet veel meer van over. Nu willen ze Jo Lernout en Pol Hauspie verkrachten, zelfs de acteurs van de prulsoapen "Familie" en "Wittekerke" staan op de wachtlijst.

Dutroux wordt dus stilletjes aan vergeten. Waarschijnlijk heel het netwerk errond ook. Het enige wat nu interesse opwekt is het feit of Dedecker wel of niet in de VLD kan blijven, of hij al dan niet over de schreef is gegaan. Er wordt naast de opzet gekeken: het Dutroux-dossier. Het mag dan nog duizenden pagina's tellen maar dit gaat toch even te ver. Meer dan zes jaar zit de Waalse kindervriend in de cel en hij heeft enkel moeten terecht staan voor een autozwendeltje. De rest is blijkbaar bijzaak: de kinderlijkjes, de uithongering, het vermoorden. Het lijkt alsof iedereen immuun is geworden tegen deze lugubere feiten. Haat wekt het bij mij op, zuivere haat. Wat zit er toch allemaal achter dat dossier? Waarom duurt het zo lang? Elke dag opnieuw wordt Dutroux meer geschiedenis, wordt de doofpot in een andere doofpot gestoken, en zo verder.

Momenteel is Dedecker mijn held, want je hebt een flink stel ballen nodig om eventjes oog in oog te gaan staan met één der grootste misdadigers van het Koninkrijk België. Blijkbaar is dat de enige manier om nog eens de ogen van de bevolking, politici en onderzoekers open te trekken.

Bart Hoeksteen
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 18:37   #2
sigrid
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Berichten: 35
Standaard

Voor zo'n criminelen mogen ze van mijn part de doodstraf terug invoeren ,het moest is je eigen kind zijn.
Hij wordt beschermt door heel de Belgische staat als je het mij vraagt.
Hoe kan dit anders zo lang aanslepen.
Kotsmisselijk word ik ervan.
sigrid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2003, 18:33   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Vergis je niet FMisplon. Niets is vergeten. Het volk voelt echter instinctief dat er hier stevige stront aan de knikker is maar dat het er machteloos tegenover staan. Net zoals het er machteloos bij stond te kijken toen al die andere onfrisse gebeurtenissen van de ene doofpot in de andere werden gestopt.
Nihoul, de man met de arm zolang als de Donau, wordt echter NIET naar assissen gestuurd. Nochtans wilde Bourlet dat wel maar niet de kerel die moest en zou in de plaats van Connerotte komen. Connerotte, die op een onwettige wijze werd uitgerangeerd. Het Hof van Cassatie is een Hof van verbreking voor bestaande arresten. In het geval Connerotte w�*s er niet eens arrest om te verbreken!!!
Herinneren jullie je nog de historische uitspraak van Bourlet heel in het begin? "Si on me laisse fair"?
Herinneren jullie je nog dat Nihoul een verband legde tussen al die onopgeloste "dossiers" én onze "Albert" toen hij nog prins was?Wordt het Nihoul lastig gemaakt omwille van zijn op zijn minst, vreemde uitlatingen?

Ik zal ter dezer gelegenheid nog maar eens herhalen wat in het boek: "de X.dossiers" te lezen staat op blz. 322.

Geen wereld kent zoveel ongeschreven wetten als het politiewezen. Eén ervan wil dat elk gerechtelijk onderzoek onverbiddelijk haar eindpunt heeft bereikt van zodra daarin, op wat voor wijze dan ook, een referentie wordt gemaakt naar een lid van het Hof. Bij de financiële sectie van de Brusselse BOB weet men dat beter dan wie ook. Het is ooit voorgevallen in een fraudezaak.

Trek maar zelf jullie conclussies.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2003, 01:23   #4
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

[quote="Knuppel"]Vergis je niet FMisplon. [quote]

Vergis je niet knuppel...
Deze tekst is niet van mij, maar van Bart Hoeksteen (pseudoniem voor een columnist van politics.be). Ik publiceer hier alle columns die op politics.be verschijnen, maar de auteur staat telkens onderaan de tekst vermeld.
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2003, 01:39   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Oeps, dat komt ervan als je oud wordt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be