Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2018, 09:09   #521
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je wil zeggen, mensen die tegen wil en dank ontvoerd en verdoofd werden en hier afgeleverd door smerige smokkelaars... en die maar een ding willen, zo snel mogelijk terug naar huis ?
Neen, dat wil ik niet zeggen.

Maar uw lompe opmerking illustreert wel mooi dat u geen juridische achtergrond hebt. Dus waarom wil u dan over juridische fijnigheden discussiëren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, mijn arbeidscontract moet ook zoiets zijn: een cooperative framework.
Neen uw arbeidscontract is een privaatrechtelijke verbintenis.

Redelijk evident verschil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, nog eens: als het NIKS VOORSTELT, waartoe dient het dan ? En waarom was iets dat niks voorstelt, een regeringscrisis waard ? En waarom tekent Trump het dan niet, als het toch niet bindend is ?
U kan blijven herhalen, met uw collega's hier, dat er iets getekend wordt, maar dat is helemaal niet het geval.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wil best aannemen dat het niet direct morgen in een rechtbank kan afgedwongen worden op een manier dat geen enkele rechter er kan naast kijken. Maar een commitment is een commitment, en internationale instanties HOUDEN DAAR WEL DEGELIJK REKENING MEE en uiteindelijk wordt dat wel internationale regelgeving.
Neen.

Enkel België beslist over asiel, sociale zekerheid, etc. in België.

Internationale regelgeving komt tot stand via staten zoals België. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Dus neen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zelfs in normaal recht wordt rekening gehouden met officieel verklaarde "commitments", ook al zijn die niet wettelijk bindend en staat dat daar letterlijk bij dat het niet bindend is.
Ja, geef eens een voorbeeld? Uw verwijzing naar 'normaal recht' (alsof er abnormaal recht bestaat) toont overigens opnieuw dat u geen juridische achtergrond hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als U een canape koopt op internet en daar staat een foto bij van een mooie leren bank, en de bepaling dat die foto niet wettelijk bindend is, en jij krijgt 2 planken en 4 poten en wat vijzen in een doos aangeleverd, dan kan je wel degelijk naar de rechter. Je kan niet naar de rechter als op die foto een krulletje staat op het kussen, en in werkelijkheid is dat krulletje er niet. Maar twee planken en 4 poten, dat is geen canape terwijl de foto U wel liet geloven dat je een canape kocht, die naam waardig. Want er was een vorm van commitment door die foto te plaatsen, die een rechtmatige verwachting heeft geschapen.
Heel aandoenlijk dat u consumentenrecht wil vergelijken met internationaal publiekrecht.

Echt aandoenlijk.

En opnieuw tekenend voor uw gebrek aan juridische vorming.

Wat bezielt u dan eigenlijk om u in een juridische discussie te storten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat stelt de handtekening van een land onder het document dan voor? Gewoon iets tekenen voor de lol?

Een staat ondertekent en kan nadien doodleuk verklaren: "Wij voeren niets uit van wat in het document staat".

Wat stelt het voor?
Zucht, hoeveel keer heb ik dit hier al gezegd. Het pact wordt niet ondertekend.

Waarom komt u als een alien uit de lucht vallen bij het idee dat staten niet-bindende overeenkomsten met elkaar sluiten. De helft van het internationaal recht bestaat er uit.

Da's niet zo speciaal hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, dat staat er weldegelijk. Niet letterlijk (maar dat gaf ik eerder al aan, iets wat u blijkbaar niet tot u doodringt), maar wel als achterliggende bedoeling. Migranten die naar hier komen door mensensmokkelaars zijn immers uiteindelijk altijd zowel dader (ze doen een beroep op die smokkelaars) als slachtoffer (ze leggen hun leven in de handen van mensen die vaak niet betrouwbaar zijn en enkel uit zijn op geld).

Het academische kwartiertje is ondertussen al lang voorbij. Tijd dat u inziet wat achter de tekst zit en u niet over te geven aan een autistische lezing van de tekst van het pact.
Dus wat Doorbraak doet alsof er letterlijk in staat, staat er niet letterlijk in.

Er staat iets anders in.

Het document is juridisch, dus per definitie autistisch. Elk woord heeft een betekenis, elke komma is significant. De woorden 'will' en 'shall' zijn in het Engels in gewoon taalgebruik synoniemen. Maar in internationaal recht betekenen ze iets verschillend. U kan dat inderdaad autistisch noemen, maar het gevolg is dat het dan ook autistisch moet gelezen worden.

Hoe je het niet moet lezen is zoals Doorbraak en andere amateurs zonder juridische achtergrond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, Doorbraak geeft goed weer waar het over gaat. De tekst van het pact geeft bijvoorbeeld duidelijk aan dat lidstaten zich engageren om migranten niet te vervolgen omwille van het feit dat ze naar hier zijn gekomen door mensenhandel, -smokkel. Doorbraak schrijft hetzelfde, maar in vulgariserende taal.

Ergo, geen verdraaiing. Wel het voorgeven van de achterliggende bedoeling van de sterk academisch aanvoelende tekst van het pact.
Daar zegt u het zelf. Een internationaal document wordt gevulgariseerd. En daarmee gaat de betekenis verloren.

Einde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Had jij mss nog iets toe te voegen over de criminaliteitsstijging door immigranten/asielzoekers in Nederland, Duitsland, Engeland, Zweden enz ?
Neen dus, dacht ik wel.
Had jij nog iets toe te voegen aan de vrieskou vannacht?

Neen dus, dacht ik wel.

De vrieskou vannacht is even relevant voor de vraag over de bindendheid en inhoud van het pact (i.e. het enige waar ik iets over gezegd heb in deze draad) als een vermeende criminaliteitsstijging onder migranten in Europa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Voor jou niet dan ?

Ja, doe dat.
Ik heb geen uitgesproken positie over PRC.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over selectiviteit gesproken…, rare interpretatie heb jij:
U moet leren lezen.

Ik heb niets gezegd over mensen die meer migratie willen, ik schreef over

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
in landen als Nederland, VK, FR en Spanje er een grotere groep te vinden is voor ongeveer eenzelfde mate van immigratie dan de groep die minder of geen migratie wil
Ken jij het verschil tussen 'meer' en 'eenzelfde mate van'?

Vraag het eens aan de kleuterjuf.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Ah ? Leg dat zgn verschil dan eens uit.
Hypothetisch: in een groep van 20 mensen willen 19 mensen 1% minder migratie (influx van 9900 migranten/jaar ipv 10000/jaar), de laatste persoon wil helemaal geen migratie meer (0/jaar).

In de poll van PRC zou dat een groep zijn die 'minder tot geen migratie' wil.

In Diego's lezing van die poll is dat een groep van 20 mensen die allemaal geen migratie (0/jaar) meer willen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vertel dat maar aan de miljoenen autochtonen die de laatste decennia, beroofd, afgetuigd, gefolterd, verkracht en/of vermoord zijn door allochtonen/asielzoekers, waarvan er amper gestraft en/of uitgewezen worden.
Geloof me, ge gaat klinkend succes hebben.
Redelijk naast de kwestie in een discussie over de vraag wat in het pact staat en of het bindend is.

Ook opmerkelijk hoe u enkel problemen lijkt te hebben met verkrachtingen/moorden/etc als ze door allochtonen op autochtonen gebeuren.

Autochtonen of allochtonen onderling, of autochtonen op allochtonen. Da's allemaal niet zo erg :'-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ach ja, mss moet jij maar eens wat meer uit je ivoren toren komen, Jaanie, je zou mss iets bijleren over wat écht leeft bij de meerderheid van de bevolking.
Misschien moet jij niet doen alsof je voor de meerderheid spreekt?

U bent ook behoorlijk arrogant voor iemand die niet eens logisch kan redeneren.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 09:21   #522
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het idee dat "gelijk wie" basisrechten heeft, is volgens mij een idioot standpunt. Ik denk dat de mensenrechten een prima basis zijn in een grondwet, toegepast op de "leden van de maatschappij" die een lidkaart hebben, maar niet daarbuiten. Rechten *automatisch* toekennen aan niet-lidkaart houders lijkt mij eigenaardig ; daarentegen, rechten toekennen aan "lidkaart houders" is de essentie zelf van de lidkaart.
Mijn idee is dan ook dat de ultieme straf er dan gewoon in bestaat uw lidkaart te annuleren, en U DUS van elke vorm van recht te ontzeggen. Maar als er universele rechten zijn, haalt dat niet veel uit en is uw lidkaart eigenlijk niet veel waard.

Het is eigenlijk of je het belangrijkste ontvangende deel van het lidkaart contract al gekregen hebt alvorens je moest tekenen.
Doet mij steeds denken aan die gast die mij ooit gezegd heeft 'mensenrechten? Allé, dat is toch enkel voor mensen...'
De vraag was dan ook of dierenrechten al dan niet van toepassing zouden zijn...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 09:22   #523
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over selectiviteit gesproken…, rare interpretatie heb jij:

...

"Minder dan een derde van de bevraagde inwoners uit 27 landen vindt dat hun land meer migranten moet toelaten"

Maw, voor meer dan 2/3 van de bewoners mag het stoppen, liefst vandaag nog.
Als minder dan een derde meer parkeerplaatsen wil hebben op het lokale bedrijventerrein, dan is automatisch meer dan 2/3 dus voor het compleet stoppen van toelaten van auto's, en het wegslepen van wat er nog staat, liefst vandaag nog?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 december 2018 om 09:23.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 09:32   #524
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat stelt de handtekening van een land onder het document dan voor? Gewoon iets tekenen voor de lol?
Waarom denkt u dat de ergste dictatoren zo'n internationale teksten ondertekenen?
Voor de lol?

Citaat:
Een staat ondertekent en kan nadien doodleuk verklaren: "Wij voeren niets uit van wat in het document staat".
Uiteraard, dat gebeurt heel vaak.
Dat gebeurt zelfs met bindende teksten, om maar te zeggen...

Citaat:
Wat stelt het voor?
De internationale politiek.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 12:45   #525
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Dat merkt u verkeerd. Of u kan niet lezen.



Tot nader order brengt globalisering geld op, want het heeft de economie doen groeien.

Het heeft uiteraard ook negatieve consequenties voor het milieu, maar da's een andere kwestie.



U schreeft LETTERLIJK "ondertussen beslist de EU even". Dat is dus pertinent fout en een leugen, want die EU heeft nog niets beslist.



U hebt de parallel getrokken tussen de bindende EU Verdragen en het niet-bindend Marrakesh pact, niet ik.


Ja tot u volledig naast de kwestie over de EU begon.



U mag dat blijven herhalen, maar het is niet het geval. Het pact wordt en werd niet ondertekend.



Neen, u hebt een foute vertaling geciteerd. En verder hebt u er niets mee gedaan. U hebt niet aangetoond hoe de vage niet bindende paragrafen kunnen leiden tot afdwingbare rechten.



Ik hoef dan ook niet te weerleggen wat niet geargumenteerd is.

De paragrafen waarnaar u verwijst zijn niet-bindend, vaag, leggen geen resultaatsverplichtingen op en geven staten alle ruimte om zelf invulling te geven aan de vage begrippen die gebruikt worden.

Wat wilt u dat ik hieromtrent weerleg?
Ja hoor, de vertalingen zijn fout, we zijn geen juristen en moeten zwijgen, dus "ja meneer en dank u meneer"? Dacht het niet!
Er werden letterlijk citaten uit het pact gegeven over media en gezinshereniging, dat weg zetten met " foute vertaling" is bijzonder arrogant en toont aan dat u vooral vanuit uw eigen perceptie geen ruimte biedt voor discussie, wanneer het geen " juristen zijn".
Wat doet u hier dan eigenlijk?
Weerlegt u nu maar eens die citaten over media en gezinshereniging, want wanneer u dat toch jurist zou zijn, en zo overtuigd, dan is dat voor u geen zware mentale opdracht toch?

En hoe het nu eigenlijk, gaat de halve wereld ( politici) in Marakkech muntthee drinken en keuvelen over wat niemand ondertekent? Gebeurt dit dan pas later in New York?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 13:17   #526
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Maar uw lompe opmerking illustreert wel mooi dat u geen juridische achtergrond hebt. Dus waarom wil u dan over juridische fijnigheden discussiëren?
Het gaat hier niet over juridische spitsvondigheden. Het gaat hier om het heel simpele boerenbedrog dat het volgende is:
enerzijds gaat men stellen dat die toch wel erg propagandistische tekst van het pact "geen bindende waarde" heeft (wat dus in de praktijk betekent: "het gaat niks veranderen, die tekst wil niks zeggen"), en anderzijds valt de regering erover.

Nu ga jij de jurist uithangen met de kleine lettertjes, en keuvelen over wat men exact als "juridisch bindend" zou willen zeggen, maar daar gaat het niet over. Waar het over gaat, is de evidente tegenstelling tussen:
- de inhoud van de tekst moet niet letterlijk opgevat worden, hij betekent niks
- de regering is erover gevallen

De precieze betekenis van "juridisch bindend" heeft hierbij geen belang, want het is niet in DIE spitsvondige technische betekenis dat het argument "trek het U niet aan, het is niet bindend" gebruikt wordt. Dat argument dient om te stellen dat men zich "geen zorgen moet maken over de flagrante propaganda in die tekst" want hij betekent niks. Als "bindend" in die betekenis gebruikt moet worden om te sussen, is het ook in die betekenis dat die term moet nagegaan worden.

En dan is het wel degelijk een leugenachtige uitspraak, want elk zulk engagement heeft gevolgen en is dus DE FACTO bindend op een of andere wijze.

Want anders zou er geen regering over vallen. Simpel, nee, meneer de spitsvondige jurist.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2018 om 13:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 13:19   #527
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom denkt u dat de ergste dictatoren zo'n internationale teksten ondertekenen?
Voor de lol?
De ergste dictaturen hebben meestal geen grote last van immigratie, he Ik denk niet dat Noord-Korea overspoeld wordt door asielzoekers die van de sociale zekerheid ginder gebruik willen maken (ik kan mij vergissen, maar het zou mij verwonderen).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 13:21   #528
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Neen, dat wil ik niet zeggen.
Dan moet je mij wel eens zeggen wat je precies bedoelt met "passieve slachtoffers van mensensmokkelaars".

Als je daarmee ontvoerde jonge vrouwen bedoelt die nadien als prostituee gedwongen worden van te werken, dan ben ik het met U eens. Maar die vallen dan ook wel onder wat ik schrijf. Als het dat niet is, dan moet je mij goed de term "passief" uitleggen, en de term "slachtoffer".

Volgens mij is "passief": heeft geen initiatief genomen. En slachtoffer wil ergens zeggen dat men een nadeel ondervonden heeft door anderman's toedoen. Misschien is dat te simpel, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2018 om 13:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 13:24   #529
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
U kan blijven herhalen, met uw collega's hier, dat er iets getekend wordt, maar dat is helemaal niet het geval.
De regering is dus gevallen over een vliegtuigticket ?

(jaa, meneer de jurist, de regering is juridisch gezien niet gevallen...)

Dan is Michel toch niet soepel he. Hij had de vlieger kunnen nemen tot in Rabat, en dan een kameel huren...

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2018 om 13:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 14:27   #530
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Dus u hebt opnieuw niets inhoudelijks te melden. Wat een verrassing.

Uw kleuterniveau is aandoenlijk.
Al vergeten wat ik postte over de relatie tussen schuimbekken en forummers die anderen schofferen wegens een gebrek aan argumenten in een discussie?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 14:36   #531
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De ergste dictaturen hebben meestal geen grote last van immigratie, he Ik denk niet dat Noord-Korea overspoeld wordt door asielzoekers die van de sociale zekerheid ginder gebruik willen maken (ik kan mij vergissen, maar het zou mij verwonderen).
Er is één Mekka voor vluchtelingen uit het Midden Oosten en Afrika en dat is West Europa. Denkt er nu iemand dat die mensen richting ex-Oostblok, Rusland of Azië zullen trekken? Dat pact is in dat opzicht dus gewoon nonsens.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 14:39   #532
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het probleem is ook dat als je het pact doorleest, het nogal lijkt op een stuk migratie-propaganda.
Het lijkt er niet enkel op, het is het ook.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 15:42   #533
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat hier niet over juridische spitsvondigheden. Het gaat hier om het heel simpele boerenbedrog dat het volgende is:
enerzijds gaat men stellen dat die toch wel erg propagandistische tekst van het pact "geen bindende waarde" heeft (wat dus in de praktijk betekent: "het gaat niks veranderen, die tekst wil niks zeggen"), en anderzijds valt de regering erover.

Nu ga jij de jurist uithangen met de kleine lettertjes, en keuvelen over wat men exact als "juridisch bindend" zou willen zeggen, maar daar gaat het niet over. Waar het over gaat, is de evidente tegenstelling tussen:
- de inhoud van de tekst moet niet letterlijk opgevat worden, hij betekent niks
- de regering is erover gevallen

De precieze betekenis van "juridisch bindend" heeft hierbij geen belang, want het is niet in DIE spitsvondige technische betekenis dat het argument "trek het U niet aan, het is niet bindend" gebruikt wordt. Dat argument dient om te stellen dat men zich "geen zorgen moet maken over de flagrante propaganda in die tekst" want hij betekent niks. Als "bindend" in die betekenis gebruikt moet worden om te sussen, is het ook in die betekenis dat die term moet nagegaan worden.

En dan is het wel degelijk een leugenachtige uitspraak, want elk zulk engagement heeft gevolgen en is dus DE FACTO bindend op een of andere wijze.

Want anders zou er geen regering over vallen. Simpel, nee, meneer de spitsvondige jurist.
Goed samengevat en benieuwd welke reactie hier op komt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 15:49   #534
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goed samengevat en benieuwd welke reactie hier op komt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Maar uw lompe opmerking illustreert wel mooi dat u geen juridische achtergrond hebt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 16:17   #535
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De ergste dictaturen hebben meestal geen grote last van immigratie, he Ik denk niet dat Noord-Korea overspoeld wordt door asielzoekers die van de sociale zekerheid ginder gebruik willen maken (ik kan mij vergissen, maar het zou mij verwonderen).
Noord-Korea niet, Neen.
Is Saoedi-Arabië dictatoriaal genoeg?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 16:18   #536
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Laten we hopen dat Ja_an verder komt dan die arrogantie?

Laatst gewijzigd door alice : 13 december 2018 om 16:18.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 16:20   #537
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De regering is dus gevallen over een vliegtuigticket ?...
Eigenlijk wel, ja, de NVA heeft de regering verlaten voor een treinticket en een juridisch waardeloze tekst.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 16:28   #538
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eigenlijk wel, ja, de NVA heeft de regering verlaten voor een treinticket en een juridisch waardeloze tekst.
't Is mss kommaneukerij maar de NVA werd ontslagen dacht ik en heeft niet zozeer de regering verlaten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 16:40   #539
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
't Is mss kommaneukerij maar de NVA werd ontslagen dacht ik en heeft niet zozeer de regering verlaten.
Peau-Lie-thiek, hé.

__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 17:20   #540
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eigenlijk wel, ja, de NVA heeft de regering verlaten voor een treinticket en een juridisch waardeloze tekst.
En Michel heeft ambras veroorzaakt voor een juridisch waardeloze tekst ?
Maar het "juridische" kan ons niet schelen he, zie een vorige post van mij. Het "bindende" is misschien niet *puur juridisch* bindend, maar zal wel gevolgen hebben, die UITEINDELIJK juridische, economische, en politieke gevolgen zullen hebben die wel bindend zullen zijn he.

Als die tekst "evengoed anders" had kunnen zijn en "waardeloos", waarom moest Michel dan absoluut naar ginder ? En waarom is Trump niet naar ginder gegaan ?

Je zou evengoed kunnen zeggen: dat Brexit referendum was niet juridisch bindend he. Ga eens aan de overkant van het Kanaal kijken of het geen gevolgen had Niet bindend, he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2018 om 17:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be