Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2018, 12:17   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Toen ik destijds in het eerste jaar aan de univ begon waren we met een goeie 60 studenten. Daarvan lieten er slechts een vijftal met zich sullen ter gelegenheid van die idiote doop. Er was dus nagenoeg geen belangstelling voor dat gedoe. Gans die kwalijke doop-kermis is nooit anders geweest dan een gelegenheid voor wat oudere bullebak-studenten om hun superioriteitsgevoel wat extra voeding te geven ten koste van enkele naieve eerstejaars. Het heeft mij altijd verbaasd dat deze jaarlijkse oefening in het vernederen en mishandelen van anderen zo lang is kunnen doorgaan. Naar mijn gevoel reageren de rectoren en politici daar nog veel te schaapachtig tegenover. Ze zouden er beter aan doen dit radicaal te verbieden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 12:19   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Antwerps en rechts, dat draait altijd uit op een fiasco.
Nog eens een reactie van een gefrustreerd sosje...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 12:23   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het hangt er een beetje van af. Bij mijn doop was het wel tof, geen zwijnerijen, wel veel zuipen. Een paar jaar later was het dan weer omgeslagen.
Ik ken bijna niemand die zoveel zuipt. Maar ja ik woon dan ook in de stad
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 12:25   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toen ik destijds in het eerste jaar aan de univ begon waren we met een goeie 60 studenten. Daarvan lieten er slechts een vijftal met zich sullen ter gelegenheid van die idiote doop. Er was dus nagenoeg geen belangstelling voor dat gedoe. Gans die kwalijke doop-kermis is nooit anders geweest dan een gelegenheid voor wat oudere bullebak-studenten om hun superioriteitsgevoel wat extra voeding te geven ten koste van enkele naieve eerstejaars. Het heeft mij altijd verbaasd dat deze jaarlijkse oefening in het vernederen en mishandelen van anderen zo lang is kunnen doorgaan. Naar mijn gevoel reageren de rectoren en politici daar nog veel te schaapachtig tegenover. Ze zouden er beter aan doen dit radicaal te verbieden.
Zo ziet men dat er in alle rangen van de bevolking vetzakken zitten. De hooggeschoolden zijn geen haar beter (of slechter) dan de ongeschoolden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 16:52   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Studentendopen zijn wel degelijk een goede zaak.
Net zoals er soorten van dopen bestaan in andere omgevingen, vb. jeugdbewegingen.

Het komt er alleen maar op aan om door het bestendig zoeken naar nieuwe grappen, opdrachten, lollekes .... de zaken niet te laten ontsporen in gevaarlijke accidenten.

Ik kan me indenken dat de een of de andere op het idee kwam om de schachten visolie te laten drinken, omdat hij op tv gezien had dat die flauwe grappenmakers van "slechte vrienden" (tv-programma) van die Noorse of Zweedse gefermenteerde vis moesten eten.

Ik heb goede herinneringen aan diverse dopen. Maar wellicht had ik geluk dat de sfeer van die dingen wel baadde in kameraadschap, lolbroekerij enz. Voor de vrouwelijke studenten was er ook het nodige respect. Natuurlijk kregen de stoutste het meeste applaus, en natuurlijk vielen de meest preutse enkele weken later toch door de mand van de hormonen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 17:41   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Studentendopen zijn wel degelijk een goede zaak.
Net zoals er soorten van dopen bestaan in andere omgevingen, vb. jeugdbewegingen.

Het komt er alleen maar op aan om door het bestendig zoeken naar nieuwe grappen, opdrachten, lollekes .... de zaken niet te laten ontsporen in gevaarlijke accidenten.

Ik kan me indenken dat de een of de andere op het idee kwam om de schachten visolie te laten drinken, omdat hij op tv gezien had dat die flauwe grappenmakers van "slechte vrienden" (tv-programma) van die Noorse of Zweedse gefermenteerde vis moesten eten.

Ik heb goede herinneringen aan diverse dopen. Maar wellicht had ik geluk dat de sfeer van die dingen wel baadde in kameraadschap, lolbroekerij enz. Voor de vrouwelijke studenten was er ook het nodige respect. Natuurlijk kregen de stoutste het meeste applaus, en natuurlijk vielen de meest preutse enkele weken later toch door de mand van de hormonen.
Het zijn dan ook meestal zware drinkers die aan die evenementen goede herinneringen hebben.Mensen die wat slechter tegen alcohol kunnen hebben daar wat minder plezier.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 december 2018 om 17:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 17:48   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken bijna niemand die zoveel zuipt. Maar ja ik woon dan ook in de stad
Ik was 18 en nog niet zo goed getraind.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 13:06   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het zijn dan ook meestal zware drinkers die aan die evenementen goede herinneringen hebben.Mensen die wat slechter tegen alcohol kunnen hebben daar wat minder plezier.
Dat is alleen bij die studentenverenigingen die om het drinken bekend staan.
De betere doen dat veel plezanter. Zo'n beetje ?* la tet du client. En dat niet alleen voor het drinken, maar ook voor ietwat andere vetzakkerij.

(nu moet ge niet het omgekeerde beginnen kwaken: dat de boeren (bio-ingenieurs) of de beestendokteurs (veeartsen) .. het een beetje op hun manier doen, nou ja.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 14:54   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo ziet men dat er in alle rangen van de bevolking vetzakken zitten. De hooggeschoolden zijn geen haar beter (of slechter) dan de ongeschoolden.
Neen, ze zijn geen haar beter. Het enige verschil zit hem dan in opportuniteiten. De mogelijkheden om iemand te 'rollen' zijn bij laaggeschoolden quasi onbestaand. Voor hooggeschoolden is dat een heel ander verhaal. Mogelijkheden genoeg. Er zijn zelfs beroepen voor hooggeschoolden waarin de wet er zelf voor zorgt dat die ongeremd hun gangen kunnen gaan.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:37   #30
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is er nog geen draad gestart over de doo(p)d van die student?
De dood is een construct dus als die studenten worden vernederd of afgemaakt is dat niet erg want er bestaat geen rechtvaardigheid. Rechtvaardigheid is eigenlijk ook een construct. Er zijn geen geslachten, rassen, religies, enz... Iedereen die sterker is dan mij mag langskomen en mij doodslaan, rechtvaardigheid is een contstruct.

/sarcasm off...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:51   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Neen, ze zijn geen haar beter. Het enige verschil zit hem dan in opportuniteiten. De mogelijkheden om iemand te 'rollen' zijn bij laaggeschoolden quasi onbestaand. Voor hooggeschoolden is dat een heel ander verhaal. Mogelijkheden genoeg. Er zijn zelfs beroepen voor hooggeschoolden waarin de wet er zelf voor zorgt dat die ongeremd hun gangen kunnen gaan.
Moeten we met een hoed rondgaan en voldoende geld verzamelen eer jij gaat zeggen wat je hiermee bedoelt?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 11:58   #32
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moeten we met een hoed rondgaan en voldoende geld verzamelen eer jij gaat zeggen wat je hiermee bedoelt?
Misschien bedoelt hij onder anderen de lucratieve schuldenindustrie waarbij gerechtsdeurwaarders goed geld verdienen aan schuldenaars?
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 12:17   #33
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moeten we met een hoed rondgaan en voldoende geld verzamelen eer jij gaat zeggen wat je hiermee bedoelt?
Na alles wat ik van jou al heb gelezen lijkt het me dat je verstandig genoeg bent om hier zelf achter te komen. Denk er eerst zelf eens over na. Als het echt niet lukt zal ik wel wat voorbeelden en verwijzingen posten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 12:19   #34
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Misschien bedoelt hij onder anderen de lucratieve schuldenindustrie waarbij gerechtsdeurwaarders goed geld verdienen aan schuldenaars?
Onder andere. Mannen met dure schoenen en dikke auto's die buiten het circuit van de industrie een fortuin trachten te vergaren... let er driedubbel voor op.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 02:33   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=wgRr7OCVBJQ
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 15:20   #36
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Dopen zijn zo jaren '80
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 15:22   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dopen zijn zo jaren '80
en zelfs toen gingen wij al alternatief zonder vetzakkerij ...
welliswaar met enkele administratieve aanhoudingen, maar t was wel plezant.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 08:55   #38
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat ga je daar over schrijven?

Moesten we zo iets doen met ...

Het land zou te klein zijn.
Wel, blijkbaar heeft de 'toplaag' van onze bevolking het gedaan met....

Zal deze 'toplaag' er ook alles aan doen om dit zo 'klein' mogelijk te houden?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be