Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2019, 16:16   #11901
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Serieus??

geef de bron daar eens van.

en geef ook eens de bron van uw vorige bewering dat er 'bewijzen zijn van gesjoemel' tijdens de verkiezingen!

IK WACHT!
https://foreignpolicy.com/2019/04/01...y-pro-russian/

https://www.washingtonpost.com/opini...=.6f9311ad37c7

Zelensky zegt niet dat hij de aanhechting van de Krim aanvaardt, wel dat hij er niet voor zal ten oorlog trekken.

Wat betreft de vervalsingen tijdens de verkiezingen:

http://euromaidanpress.com/2019/04/0...atistics-show/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 16:41   #11902
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 april 2019 om 16:45.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 18:47   #11903
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
https://foreignpolicy.com/2019/04/01...y-pro-russian/

https://www.washingtonpost.com/opini...=.6f9311ad37c7

Zelensky zegt niet dat hij de aanhechting van de Krim aanvaardt, wel dat hij er niet voor zal ten oorlog trekken.
Dus het is een LEUGEN!!!!!!!!!!
Voor de zoveelste keer!

En waar juist zegt hij dat hij niet ten oorlog zal gaan voor de Krim?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat betreft de vervalsingen tijdens de verkiezingen:

http://euromaidanpress.com/2019/04/0...atistics-show/
Ik zie nergens een BEWIJS dat er er met de stemming van vorige zondag gesjoemeld is! Op de website gaat het over de eerste ronde, en dat er meldingen zijn van onregelmatigheden, in 1 district (#60).

Uw leugens zijn verschrikkelijk!


Ik begin zelf een diepe hekel te krijgen aan Rusland en Russen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 april 2019 om 18:52.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 23:08   #11904
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw 'opinie peilingen gaan over een oekrainse bevolking waar 40% een hekel heeft aan rusland. U vindt dat normaal?? zijn er volkeren die 40% van de belgen haten??
het komt trouwens van 5%.

russen denken dus echt, we vallen oekraine binnen en pikken territorium, en de oekrainers gaan dat niet erg vinden. Er is echt iets fundamenteels mis met russen.
En de haat van de oekrainers tegen de russen is TERECHT! net zoals die van de balten.
Ik spreek mandarijn, dus ik kan met alle chinezen praten.

Zelenski doet moeite om goed oekrains te praten! Daar reageert ge niet op.
Hij is duidelijk een oekrainer en géén rus. uit het midden van oekraine, dus niet uit donbas.


Wat doet gij hier eigenlijk nog in belgie, als de westerse sancties tegen rusland u niet aanstaan? Ga maar terug naar uw russisch paradijs! BYE!
Dus wie het niet met U eens is moet oprotten?
40% is een minderheid. Meer dan drie vierden van de Irakezen, Syriërs, etc. haat de Amerikanen.
Een deel van Oekraïne koos ervoor de democratisch verkozen president af te zetten op ongrondwettelijke wijze, dit na een akkoord tussen hem en de oppositie. De delen van Oekraïne die de afgezette president het sterkste steunden, vonden dit onrechtvaardig en hadden het helemaal gehad met Oekraïne. Dus wilden ze zich bij Rusland aansluiten. Aldus gebeurde.

Waarom bent U zo ondemocratisch dat U vindt dat deze mensen tegen hun zin bij Oekraïne moeten blijven?

En nu zult U zeggen, als het niet leuk vinden in Oekraïne moeten ze maar naar Rusland verhuizen, net als U vindt dat ik aar naar Rusland moet verhuizen omdat ik het niet met U eens ben.
Dat is net als zeggen dat de Nederlandstalige Brusselaars maar naar Vlaanderen moeten verhuizen als ze klagen dat ze in Brussel niet gerespecteerd worden.

Zelensky doet moeite dat klopt. Maar hij spreekt gebrekkig Oekraïens en is Russischtalig. Hij heeft zich ook verzet tegen wetten die van de Russischtaligen tweederangsburgers maken.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 april 2019 om 23:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 23:14   #11905
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

geertvdb



Citaat:
En waar juist zegt hij dat hij niet ten oorlog zal gaan voor de Krim?
Vermits U vloeiend Mandarijns spreekt ga ik er van uit dat U Engels kunt lezen... dus bekijk de ingesloten links...


Citaat:
Ik zie nergens een BEWIJS dat er er met de stemming van vorige zondag gesjoemeld is! Op de website gaat het over de eerste ronde, en dat er meldingen zijn van onregelmatigheden, in 1 district (#60).
Ik had het dan natuurlijk ook over de eerste ronde.

Citaat:
Uw leugens zijn verschrikkelijk!
Alles dat ik zeg staaf ik met betrouwbare bronnen, helemaal anders dan U dus die vooral de dikke duim als basis lijkt te hebben.


Citaat:
Ik begin zelf een diepe hekel te krijgen aan Rusland en Russen.
Laat U maar helemaal gaan. Hebt U tenminste een hobby en iets om voor te leven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 00:00   #11906
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij heeft zich ook verzet tegen wetten die van de Russischtaligen tweederangsburgers maken.
Als ze bestaan zijn zulke wetten compleet in strijd alle mogelijke internationale conventies.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 00:03   #11907
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ik had het dan natuurlijk ook over de eerste ronde.
Wel, we zullen eens zien wat ge hebt geschreven:
Zelensky haalt 73 % van de stemmen.
Nochtans zijn er bewijzen van gesjoemel in het voordeel van Poroshenko in de regio's Donetsk en Lugansk.

ge had het dus wel degelijk over de 2e ronde. WEER EEN LEUGEN!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Alles dat ik zeg staaf ik met betrouwbare bronnen, helemaal anders dan U dus die vooral de dikke duim als basis lijkt te hebben.
Het enige wat ik hier doe is uw leugens weerleggen, daar heb ik werk genoeg mee. de meest degoutante is beweren dat zelenski heeft gezegd dat de krim russisch is en blijft. Schaamteloos!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




Laat U maar helemaal gaan. Hebt U tenminste een hobby en iets om voor te leven.
Ik heb een hekel aan leugenaars.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 00:11   #11908
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus wie het niet met U eens is moet oprotten?
40% is een minderheid.
Gij moogt het met mij oneens zijn zoveel ge wilt.

Het probleem ligt anders.

Gij zit hier al 15 jaar op dit forum, en ongetwijfeld ook op andere fora, dezelfde zieke propaganda te verspreiden. Daar vecht ik tegen.

Uw eerste draad op dit forum 15 jaar geleden had exact dezelfde boodschap als degene die gij hier nu verspreidt: 'iedereen heeft nostalgie naar het paradijs soviet unie'.

Hebt gij efkes 15 jaar uw tijd verspild!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een deel van Oekraïne koos ervoor de democratisch verkozen president af te zetten op ongrondwettelijke wijze, dit na een akkoord tussen hem en de oppositie. De delen van Oekraïne die de afgezette president het sterkste steunden, vonden dit onrechtvaardig en hadden het helemaal gehad met Oekraïne. Dus wilden ze zich bij Rusland aansluiten. Aldus gebeurde.

Waarom bent U zo ondemocratisch dat U vindt dat deze mensen tegen hun zin bij Oekraïne moeten blijven?
Niemand houdt hen tegen om in rusland te gaan wonen. Zoals ik u zeker niet tegenhoud om in rusland te gaan wonen. het is abnormaal dat gij hier zo graag wilt blijven.

als ik hier de baas zou zijn, het eerste wat ik zou doen is uw belgische nationaliteit afnemen en u op een vliegtuig zetten naar moscow. Good riddens.
Ik zie tussen uw subversieve wereldbeeld en dat van Fouad Belkacem geen enkel verschil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

En nu zult U zeggen, als het niet leuk vinden in Oekraïne moeten ze maar naar Rusland verhuizen, net als U vindt dat ik aar naar Rusland moet verhuizen omdat ik het niet met U eens ben.
Morgen is een goeie dag om uw koffers te pakken. Op internet is een ticketje naar moscow 200 euro. Ik wil die gerust betalen. BYE BYE!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is net als zeggen dat de Nederlandstalige Brusselaars maar naar Vlaanderen moeten verhuizen als ze klagen dat ze in Brussel niet gerespecteerd worden.

Zelensky doet moeite dat klopt. Maar hij spreekt gebrekkig Oekraïens en is Russischtalig. Hij heeft zich ook verzet tegen wetten die van de Russischtaligen tweederangsburgers maken.
Hoe kunt gij dat weten of hij gebrekkig oekrains praat?

Hij was voor maidan trouwens, en heeft steunt het leger financieel.

weet ge wat, begint nu maar al te pakken.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 april 2019 om 00:12.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 00:16   #11909
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Erger dan de vorige kan het niet worden, maar toch. Een acteur van 40 jaar die geen enkele politieke ervaring heeft.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 00:16   #11910
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Als ze bestaan zijn zulke wetten compleet in strijd alle mogelijke internationale conventies.
Alsof de russen zich daar iets van aantrekken. Nu dat de russen ineens in een zwakke positie komen (die ze zelf hebben gezocht) in hun ex kolonies, beginnen ze zich te beroepen op internationale conventies, die ze voor de rest allemaal aan hun laars lappen!
Hypocrisie ten top!

bah, degoutante mensen zijn russen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 00:17   #11911
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Erger dan de vorige kan het niet worden, maar toch. Een acteur van 40 jaar die geen enkele politieke ervaring heeft.
Ooit ook al eens aan gedacht om terug te keren naar het vaderland? Ik wil ook gerust uw ticket betalen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:01   #11912
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

geertvdb

Wel, we zullen eens zien wat ge hebt geschreven:
Citaat:
Zelensky haalt 73 % van de stemmen.
Nochtans zijn er bewijzen van gesjoemel in het voordeel van Poroshenko in de regio's Donetsk en Lugansk.

ge had het dus wel degelijk over de 2e ronde. WEER EEN LEUGEN!

Als er tijdens de eerste ronde gesjoemeld werd, waarom zou er dan niet tijdens de tweede ronde gesjoemeld zijn? Nogmaals ik ben de enige hier die mijn woorden staaft met bewijzen. U doet dat bijna nooit.

Citaat:
Het enige wat ik hier doe is uw leugens weerleggen, daar heb ik werk genoeg mee. de meest degoutante is beweren dat zelenski heeft gezegd dat de krim russisch is en blijft. Schaamteloos!
Ik heb geschreven dat hij zei dat de Krim nu Russisch is, dat hij dat niet aanvaardt, maar daar ook geen oorlog over zal beginnen.



Citaat:
Ik heb een hekel aan leugenaars.
Zoals ik al zei ik ben de enige die zo goed als alles dat ik zeg staaf met verwijzingen naar betrouwbare bronnen. Waarschijnlijk een beroepsmisvorming als historicus. U mag mij nog tienduizend keer een leugenaar noemen, ik moet wat U betreft de eerste ernstige verwijzing naar serieuze bronnen om wat U beweert te staven nog zien.
Leugenaar, etc. en ander soort beledigingen, dat toont enkel uw zwakte aan.
Je kunt het niet met argumenten halen, dus speel je op de man en word je agressief. Zo oud als de straat.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 april 2019 om 11:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:11   #11913
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

geertvdb

Citaat:
Het probleem ligt anders.

Gij zit hier al 15 jaar op dit forum, en ongetwijfeld ook op andere fora, dezelfde zieke propaganda te verspreiden. Daar vecht ik tegen.

Uw eerste draad op dit forum 15 jaar geleden had exact dezelfde boodschap als degene die gij hier nu verspreidt: 'iedereen heeft nostalgie naar het paradijs soviet unie'.

Hebt gij efkes 15 jaar uw tijd verspild!
Ik zie dit als amusement heb het nooit echt serieus genomen.


Citaat:
Niemand houdt hen tegen om in rusland te gaan wonen. Zoals ik u zeker niet tegenhoud om in rusland te gaan wonen. het is abnormaal dat gij hier zo graag wilt blijven.
Ik ben Belg, woon en werk hier, waarom zou ik moeten verhuizen, omdat ik het niet met U eens ben?

Citaat:
als ik hier de baas zou zijn, het eerste wat ik zou doen is uw belgische nationaliteit afnemen en u op een vliegtuig zetten naar moscow. Good riddens.
Dus U zou iedereen die het niet met U eens is deporteren.
En dan maar zeggen dat U de westerse waarden aanhangt en tegen Rusland bent omdat het totalitair is...


Citaat:
Ik zie tussen uw subversieve wereldbeeld en dat van Fouad Belkacem geen enkel verschil.
Ik zie wel enkele verschillen. Ik ben voor een egalitaire maatschappij waar ieder individu met respect behandeld wordt.
Ik zie veel gelijkenissen tussen U en Belkacem. Het enige verschil is dat U mensen die het niet met U eens zijn wil verbannen en Belkacem wil ze vermoorden.

Citaat:
Morgen is een goeie dag om uw koffers te pakken. Op internet is een ticketje naar moscow 200 euro. Ik wil die gerust betalen. BYE BYE!
Een ticket naar Moskou is maar 60 euro met pobedy vanuit Oostende. Als ik zin heb om naar Rusland te gaan zal ik dat doen, ik zal mijn beslissing heus niet laten afhangen van een internet trol.

Citaat:
Hoe kunt gij dat weten of hij gebrekkig oekrains praat?
Omdat ik Oekraïense vrienden heb die me dat zeggen.

Citaat:
Hij was voor maidan trouwens, en heeft steunt het leger financieel.
Dat klopt, daarom heb ik nooit gezegd dat hij pro-Russisch is. Maar op veel vlakken is hij wel gematigder dan Poroshenko. Het voornaamste is dat hij wil praten.
Maar we moeten afwachten. Hij heeft erg weinig gezegd over wat hij werkelijk wil doen. Dus afwachten maar. Volgens politico en Poroshenko is hij pro-Russisch en in de zak van Putin. Ik heb dat nooit gezegd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:17   #11914
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Erger dan de vorige kan het niet worden, maar toch. Een acteur van 40 jaar die geen enkele politieke ervaring heeft.
Hij zei dat Oekraïne een voorbeeld moet worden voor de ex-sovjet-Unie. In heel de ex-Sovjet-Unie weet men in welke miserabele omstandigheden Oekraïners leven. Bovendien is er oorlog. Oekraïne is hoegenaamd geen voorbeeld.
In Armenië vond een opstand plaats tegen de heersende elite, echter, de leider van die opstand zei vanaf het begin dat hij van z'n land geen Oekraïne wilde maken (=armoede en oorlog) en dat hij goede betrekkingen met Moskou wilde. Gewoon de corrumperende elite weg. Daarom kreeg hij steun.
Iedereen in de ex-sovjet-Unie die Oekraïne als voorbeeld neemt wordt weggelachen.
Wat er nu zal gebeuren in Oekraïne weet niemand. De grootste kans is echter dat Kholomoisky, de meest agressieve en corrupte van alle oligarchen, achter de schermen de nieuwe baas wordt in Oekraïne. Dan zijn we nog niet aan de nief papatjes....

Laatst gewijzigd door tomm : 26 april 2019 om 11:24.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:19   #11915
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Alsof de russen zich daar iets van aantrekken. Nu dat de russen ineens in een zwakke positie komen (die ze zelf hebben gezocht) in hun ex kolonies, beginnen ze zich te beroepen op internationale conventies, die ze voor de rest allemaal aan hun laars lappen!
Hypocrisie ten top!

bah, degoutante mensen zijn russen.
En het Westen doet dat niet of zo?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:26   #11916
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Wat je ziet is dat de 2 landen die de kant van het Westen kozen in de ex-sovjet-Unie, landen zijn met veel armoede, en oorlog. Waarom denk je dat geen enkel ander land hen volgt?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:30   #11917
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat je ziet is dat de 2 landen die de kant van het Westen kozen in de ex-sovjet-Unie, landen zijn met veel armoede, en oorlog. Waarom denk je dat geen enkel ander land hen volgt?
Dus Litouwen, Letland en Estland kennen veel armoede en oorlog?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:37   #11918
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus Litouwen, Letland en Estland kennen veel armoede en oorlog?
Ik wist dat die reactie ging volgen.
De 3 landjes Litouwen, Letland en Estland worden in de ex-sovjet-Unie niet echt gezien als ex-Sovjet-Unie. Zelfs in de Sovjet-tijd vond men dat "het Westen" en "Europa". Het zijn landen met een grote Duitse, Poolse en Scandinavische invloed.
Daarom dat ze zo vlot en vlug integreerden in de EU.
Oekraïne en Georgië daarentegen zijn wel volbloed "Sovjet" landen.
En je ziet dat de westerse oriëntatie die landen niet veel goeds gebracht heeft.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:46   #11919
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De 3 landjes Litouwen, Letland en Estland worden in de ex-sovjet-Unie niet echt gezien als ex-Sovjet-Unie. Zelfs in de Sovjet-tijd vond men dat "het Westen" en "Europa". Het zijn landen met een grote Duitse, Poolse en Scandinavische invloed.
Ik wist dat die reactie ging volgen

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 26 april 2019 om 11:46.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 19:15   #11920
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

https://www.kyivpost.com/article/opi...oroshenko.html

Kyivpost zegt dat de westers georiënteerde elite allemaal voor Poroshenko waren en geen vertrouwen hebben in Zelensky.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be