Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2019, 05:58   #321
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik stel voor dat Gretaatje en Anunaatje ff onderstaande video bekijken alvorens mijnen diesel aan te pakken, ze zullen oogjes trekken. Kwestie van terug met de beentjes op de grond te komen.

Supervervuiling in Nigeria illegale olieraffinage
Ach nee, juist dat zijn anders gekleurde medemensen die mogen dat.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 09:34   #322
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach nee, juist dat zijn anders gekleurde medemensen die mogen dat.
Kwestie van de juiste prioriteiten te stellen
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 09:44   #323
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach nee, juist dat zijn anders gekleurde medemensen die mogen dat.
De Nigeriaanse regering moet dus dringend een klimaatwet maken. Dan gaan de mensen daar zulke stoten niet meer uithalen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 09:44   #324
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is hier al gezegd: bij wijze van experiment: beginnen in de Franse Alpen.
Moesten we hier de armen kunnen opruimen dan zou dat een goed gedacht zijn. Doen !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 09:46   #325
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach nee, juist dat zijn anders gekleurde medemensen die mogen dat.
Nu snappen we waarom die er bruin uit zien
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:18   #326
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Nigeriaanse regering moet dus dringend een klimaatwet maken. Dan gaan de mensen daar zulke stoten niet meer uithalen.
Ach hetzelfde met plastiek in de oceanen, hier komen ze ons een geweten schoppen en zeveren dat pleziervaartuigen hun afval overboord kieperen terwijl 95% van alle plastiek gedumpt wordt door Afrikaanse en Aziatische landen wiens afval rivieren gewoon uitmonden in de een of andere oceaan. Maar de blanke man is de schuldige, ik ben dat een beetje beu.
Den Hoomer heeft gesproken.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 11:53   #327
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach hetzelfde met plastiek in de oceanen, hier komen ze ons een geweten schoppen en zeveren dat pleziervaartuigen hun afval overboord kieperen terwijl 95% van alle plastiek gedumpt wordt door Afrikaanse en Aziatische landen wiens afval rivieren gewoon uitmonden in de een of andere oceaan. Maar de blanke man is de schuldige, ik ben dat een beetje beu.
Den Hoomer heeft gesproken.
Geen enkel vaartuig mag afval/uitwerpselen dumpen in nationale Europese wateren. Dat is de wet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 12:15   #328
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen enkel vaartuig mag afval/uitwerpselen dumpen in nationale Europese wateren. Dat is de wet.
Dat klopt maar de Afrikaanse en Aziatische rivieren die als megariool dienst doen en die 95% van alle plastiek in de oceanen dumpen, dat mag dan wel of zo.

Kan iemand die 2 snotters vertellen dat het zand dat op mijnen dieselwagen ligt tot hier uit de Sahara gewaaid is, dat luchtvervuiling niet plaatselijk is maar dat ze op 100 vierkante km in Nigeria meer vervuilen dan heel West Europa samen.
Een goei bolwassing en terug naar de klas, zou die over de balk getilde pubers meer goed doen dan dat ze nu hun leven aan het verknoeien zijn, zoals algemeen geweten van kindsterretjes komt niet veel terecht behalve dat die superveel geld hebben naderhand en dat een beetje hun wereldvreemdheid compenseert, wat volgens mij bij die twee naïeve klimaattrienen niet het geval is.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 13:06   #329
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dat klopt maar de Afrikaanse en Aziatische rivieren die als megariool dienst doen en die 95% van alle plastiek in de oceanen dumpen, dat mag dan wel of zo.

Kan iemand die 2 snotters vertellen dat het zand dat op mijnen dieselwagen ligt tot hier uit de Sahara gewaaid is, dat luchtvervuiling niet plaatselijk is maar dat ze op 100 vierkante km in Nigeria meer vervuilen dan heel West Europa samen.
Een goei bolwassing en terug naar de klas, zou die over de balk getilde pubers meer goed doen dan dat ze nu hun leven aan het verknoeien zijn, zoals algemeen geweten van kindsterretjes komt niet veel terecht behalve dat die superveel geld hebben naderhand en dat een beetje hun wereldvreemdheid compenseert, wat volgens mij bij die twee naïeve klimaattrienen niet het geval is.
Hoomer, U weet het, ik weet het, maar de hoofdmoot van het kiesvee vind de spijbelactie van een paar wannabe rebellerende pubers al een hele prestatie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 14:34   #330
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb al 100 keer gezegd dat die dan ageren als politiek wezen, en niet als wetenschapper.

Een wetenschapper is immers niet 'bezorgd'. Om "bezorgd" te zijn, moet je doelstellingen hebben, en denken dat er iets is dat die in de weg staan. Anders heb je geen bezorgdheid.

Welnu, de doelstelling van een wetenschapper moet zijn om de wetten van de natuur te ontluisteren. Op geen enkele manier gaat een klimaatsverandering beletten om de wetten van de natuur te ontluisteren. In tegendeel zelfs, het is een onverhoopt experiment in klimaatswetenschappen. je zou bijna als wetenschapper zoveel CO2 willen uitstoten om HET EXPERIMENT TE DOEN.

Dus hebben wetenschappers "geen reden tot bezorgdheid", toch niet in de hoedanigheid van wetenschapper: ze zullen zelfs nog meer aan wetenschap kunnen doen.
Dat is theoretische prietpraat. Wetenschappers zijn ook mensen en mensen hebben nu eenmaal een empathische vermogen, uiten bezorgdheid en hebben ook een verantwoordelijkheid. Het zijn geen robots hé. Dat is het verschil tussen theorie en praktijk. Ijveren voor maatregelen gebaseerd op wetenschappelijke basis is overigens politiek niet gekleurd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar jij noemt dat "kortzichtig" omdat je dwaze doelstellingen hebt zoals "toekomstige generaties" terwijl die geen belang hebben. Eens de biosfeer en de mens verdwenen, speelt dat geen rol meer. Het is beter van nu te genieten, dan achter uw dada aan te lopen van toekomstige denkbeeldige mensen die niet zullen bestaan een "goed leven te willen geven".

Na mij moet er niks meer zijn. Wie anders denkt, is een kieken die ergens in een illusionaire wereld rondloopt, en in plaats van zijn genot na te streven, dwaze onhoudbare dada's achterna loopt. Zoals een religieuze. Maar ik ben niet eens "ongerust". Ik ben er VRIJ ZEKER van dat wij door intelligente machines zullen opgevolgd worden, en ik vind dat FANTASTISCH. Dus is er bij mij geen enkele grond tot "ongerustheid". Ik zie enkel maar een ei dat op ontluiken staat, en vind mijzelf geprivilegieerd tot een van de laatste generaties te behoren.
Nochtans lijken mij de toekomstige generaties, zoals uw eigen kleinkinderen, wel eerder een tastbare realiteit te zijn en zijn “illusionair” en “religieus” eerder van toepassing op toekomstbeelden over het verdwijnen van biosfeer en de opvolging van de mens door machines.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 14:36   #331
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach hetzelfde met plastiek in de oceanen, hier komen ze ons een geweten schoppen en zeveren dat pleziervaartuigen hun afval overboord kieperen terwijl 95% van alle plastiek gedumpt wordt door Afrikaanse en Aziatische landen wiens afval rivieren gewoon uitmonden in de een of andere oceaan. Maar de blanke man is de schuldige, ik ben dat een beetje beu.
Den Hoomer heeft gesproken.
U pleit ervoor dat pleziervaartuigen hier hun afval wel overboord mogen kieperen dus?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 14:39   #332
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
... dat luchtvervuiling niet plaatselijk is ...
Je moet misschien eens gaan rondlopen en Peking voor een /reality check/.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 14:46   #333
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is theoretische prietpraat. Wetenschappers zijn ook mensen en mensen hebben nu eenmaal een empathische vermogen, uiten bezorgdheid en hebben ook een verantwoordelijkheid.
Ja, natuurlijk, maar dan niet in de hoedanigheid van "wetenschapper". Het "wetenschapper zijn" heeft immers niks met hun andere ideologische overtuigingen te maken, waaronder een ingebeelde empathie met levende entiteiten die niet bestaan (mensen die binnen 100 jaar zouden leven).

Citaat:
Het zijn geen robots hé. Dat is het verschil tussen theorie en praktijk. Ijveren voor maatregelen gebaseerd op wetenschappelijke basis is overigens politiek niet gekleurd.
Toch wel, want "maatregelen" vereisen "doelstellingen", en die zijn altijd politiek. Hier zijn het ingebeelde doelstellingen van ingebeelde empathie met niet-bestaande levende wezens (mensen uit de toekomst die vandaag niet bestaan). Je kan evengoed empathie betuigen ten aanzien van dinosaurussen (levende wezens uit het verleden, die tenminste bestaan hebben).


Citaat:
Nochtans lijken mij de toekomstige generaties, zoals uw eigen kleinkinderen, wel eerder een tastbare realiteit te zijn en zijn “illusionair” en “religieus”
Bijlange niet. Ik beschouw de toekomst na mijn dood trouwens als niet echt bestaande en in elk geval niet verbonden met waar ik "gevoelens" kan voor hebben. Ik kan enkel maar gevoelens hebben *nu* en *op dit ogenblik* voor mensen/dieren die ik persoonlijk ken. Al de rest is illusie, en ingebeelde personen. Ik kan geen gevoelens "in de toekomst hebben" voor de ingebeelde levens van mensen, he. Dat is identiek hetzelfde als gevoelens hebben voor andere ingebeelde wezens. Ik kan geen gevoelens hebben voor een mens die ik niet ken, dat is zinloos. Een onbekende Chinees in Peking, daar kan ik onmogelijk empathie voor hebben, tenzij ik mij die "inbeeld", en dan is dat dus niet anders dan voeling hebben voor andere illusies, zoals goden, spoken, teddyberen of weet ik veel. Gevoelens kunnen enkel nu op dit moment jegens gekenden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 15:01   #334
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U pleit ervoor dat pleziervaartuigen hier hun afval wel overboord mogen kieperen dus?
Leer begrijpend lezen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 15:06   #335
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Je moet misschien eens gaan rondlopen en Peking voor een /reality check/.
Leer begrijpend lezen en quote mij volledig of quote mij niet.
In Peking en andere is er een constante overdaad, maar ben je zo dom te denken dat er geen wind is in Peking die deze enorme vervuiling de wereld rond blaast?
Denk je echt dat het zand op uwen bakfiets uit de tuin van uw buurman komt?
Denk je echt dat die vervuiling in die delta in die delta blijft hangen of gemengd wordt met het properder water, denk je dat die enorme rookwolken van verbrande olie daar in Nigeria blijven hangen of in de atmosfeer terecht komen?
Kortom denk je wel?

PS. De Europese vervuiling is kinderspel vergeleken met de vervuiling in Afrikaanse en Aziatische landen, maar de blanke man heeft weer maar eens de boter gefret.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 26 april 2019 om 15:08.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 15:09   #336
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
PS. De Europese vervuiling is kinderspel vergeleken met de vervuiling in Afrikaanse en Aziatische landen, maar de blanke man heeft weer maar eens de boter gefret.
De essentie van het Groene en Anuna gezeik goed samengevat !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 15:14   #337
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De essentie van het Groene en Anuna gezeik goed samengevat !
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 16:08   #338
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK De Notre Dame heeft wel een culturele waarde.
Anderzijds zie je weer: godsdienst is opium voor het volk
Voor de meeste mensen is godsdienst een abstract gegeven. Ik liep verleden weekend in 2 kathedralen op geen enkele moment is god (waarin ik niet geloof) of het godsdienstige bovengekomen. Ik was alleen maar in bewondering wat stielmannen en kunstenaars 8-9 eeuwen terug konden verwezenlijken.
Te zien aan de toeristen die daar rond liepen waren die nog minder bekommerd maar bezig met de hedendaagse plaag met hun stomme bakkes overal voorhangen om hun selfie te maken. Die hebben al geen respect voor kunst, laat staan godsdienst. Het is voor hen ook dat Notre Dame wordt heropgebouwd voor de centen die ze opbrengen aan de plaatselijke economie.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 april 2019 om 16:09.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 17:22   #339
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De essentie van het Groene en Anuna gezeik goed samengevat !
Helaas voor u, is uw uitspraak maar hoogst twijfelachtig en ver van de waarheid. Zeker voor wat Afrika betreft.


Hoe roder, hoe meer vervuild het land is
(en dus ook het meest vervuilt).


Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2019 om 17:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 18:41   #340
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helaas voor u, is uw uitspraak maar hoogst twijfelachtig en ver van de waarheid. Zeker voor wat Afrika betreft.


Hoe roder, hoe meer vervuild het land is
(en dus ook het meest vervuilt).

Vervuiling en CO2 uitstoot zijn wel verschillende dingen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be