Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2003, 13:11   #81
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Filosoof
Citaat:
Last but not least: de islam IS een afsplitsing van het kristendom en erkent Jezus als profeet, zij het niet op gelijke rang met Mohammed. Ook Maria wordt vermeld in de koran.
Zo gek heb ik het nog nooit gehoord, nog een geluk dat ik stevig op mijn stoel zat! Dit hou je niet voor mogelijk als islam-kenner of ex-moslim met goede kennis van het christendom of ex-katholiek met goede kennis van de islam... Filosoof, weet dat buiten enkele oppervlakkige punten (die Mohamed trouwens recupereerde bij de christenen omwille van hun grote impact) islam en christendom NIETS MET ELKAAR TE ZIEN HEBBEN. Lees de koran en ahadith, dan zal je het zelf wel zien. Enfin, elk zijn idee maar het jouwe is te zot om los te lopen...

Inderdaad helpt de slechte economische toestand en de armoede in de moslimlanden niet om moslims te laten evolueren... MAAR je mag de schuld niet alleen maar buiten de islam zoeken daarvoor...(inderdaad, de regimes in die landen zijn dictatoriaal, de kolonialen hebben mede-schuld, enz...). De islam leent zich uitstekend voor dictatoriale doeleinden (het islam-gedachtengoed is fascistisch!) en bereid de mensen zeer goed voor op de vereiste staat van NIET-DENKEN, de islam heeft als gevolg een zeer groot FATALISME (ins'allah, maktoub, enz...) dat inherent is aan die religie en dat dus duidelijk evolutie in de weg staat...
Spreek me niet van verwesterde islam zoals bvb. in Tunesië (je bent hiervoor aan het goede adres : ik woon daar een deel van het jaar), deze islam-variant is op sterven na dood en dit ten voordele van de extreme variant! Ben jij onlangs (de laatste 4 jaar) nog in Tunesië geweest, temidden de moslimbevolking? Duidelijk niet...

Een laatste ding : ik heb er niets tegen dat mensen kinderen krijgen, heb er trouwens zelf drie. Waarom denk je dat ik boodschap heb aan het door jou herhaalde artikel daarover?
Filosoof, ik heb niets tegen moslims (al dan niet met veel kinderen), ik verafschuw enkel de islam omdat ik écht weet wat die in het dagdagelijkse leven inhoudt (vooral voor een vrouw), omdat ik weet wat die met kinderen en vrouwen doet, omdat ik weet hoe de volwassenen het niet-denken aanhangen als een gevolg ervan, kortom omdat ik weet met welke geestelijke en emotionele handicap een moslim moet leven! Islam is voor mij een zeer groot kwaad en daarom zal ik die religie bevechten (ooit dacht ik daar anders over...of je het nu gelooft of niet). Het "wij hebben het niet geweten" kan evengoed op jou slaan op de dag dat islam écht zijn ware gelaat zal tonen aan jou! Ik heb je wél gewaarschuwd...

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 14:18   #82
jeanblanquart
Schepen
 
Geregistreerd: 22 juli 2002
Locatie: Varese (Noord-Italië) en nu weer Brussel
Berichten: 468
Standaard

gewoon de antiracismewet in België consequent toepassen en heel wat islamitische uitspattingen zouden bestraft kunnen worden want zij zijn niets anders dan een kwade vorm van 'religieus/politiek).. racisme !
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 14:39   #83
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

In dat geval moet men een heel deel verzen uit de Koran en de ahadith gaan schrappen want die zijn VOLLEDIG IN STRIJD met de hier geldende wetgeving.

Als je de koran leest dan is Mein Kampf een boekje voor kleutertjes! Maar onder het mom van godsdienstvrijheid wordt dat allemaal toegestaan. En dat niet alleen, maar in Belgie SUBSIDIEERT men dat nog bovendien!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 15:02   #84
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Filosoof
Citaat:
Last but not least: de islam IS een afsplitsing van het kristendom en erkent Jezus als profeet, zij het niet op gelijke rang met Mohammed. Ook Maria wordt vermeld in de koran.
Zo gek heb ik het nog nooit gehoord, nog een geluk dat ik stevig op mijn stoel zat! Dit hou je niet voor mogelijk als islam-kenner of ex-moslim met goede kennis van het christendom of ex-katholiek met goede kennis van de islam... Filosoof, weet dat buiten enkele oppervlakkige punten (die Mohamed trouwens recupereerde bij de christenen omwille van hun grote impact) islam en christendom NIETS MET ELKAAR TE ZIEN HEBBEN. Lees de koran en ahadith, dan zal je het zelf wel zien. Enfin, elk zijn idee maar het jouwe is te zot om los te lopen...

Inderdaad helpt de slechte economische toestand en de armoede in de moslimlanden niet om moslims te laten evolueren... MAAR je mag de schuld niet alleen maar buiten de islam zoeken daarvoor...(inderdaad, de regimes in die landen zijn dictatoriaal, de kolonialen hebben mede-schuld, enz...). De islam leent zich uitstekend voor dictatoriale doeleinden (het islam-gedachtengoed is fascistisch!) en bereid de mensen zeer goed voor op de vereiste staat van NIET-DENKEN, de islam heeft als gevolg een zeer groot FATALISME (ins'allah, maktoub, enz...) dat inherent is aan die religie en dat dus duidelijk evolutie in de weg staat...
Spreek me niet van verwesterde islam zoals bvb. in Tunesië (je bent hiervoor aan het goede adres : ik woon daar een deel van het jaar), deze islam-variant is op sterven na dood en dit ten voordele van de extreme variant! Ben jij onlangs (de laatste 4 jaar) nog in Tunesië geweest, temidden de moslimbevolking? Duidelijk niet...

Een laatste ding : ik heb er niets tegen dat mensen kinderen krijgen, heb er trouwens zelf drie. Waarom denk je dat ik boodschap heb aan het door jou herhaalde artikel daarover?
Filosoof, ik heb niets tegen moslims (al dan niet met veel kinderen), ik verafschuw enkel de islam omdat ik écht weet wat die in het dagdagelijkse leven inhoudt (vooral voor een vrouw), omdat ik weet wat die met kinderen en vrouwen doet, omdat ik weet hoe de volwassenen het niet-denken aanhangen als een gevolg ervan, kortom omdat ik weet met welke geestelijke en emotionele handicap een moslim moet leven! Islam is voor mij een zeer groot kwaad en daarom zal ik die religie bevechten (ooit dacht ik daar anders over...of je het nu gelooft of niet). Het "wij hebben het niet geweten" kan evengoed op jou slaan op de dag dat islam écht zijn ware gelaat zal tonen aan jou! Ik heb je wél gewaarschuwd...

Dutch
Dutch,
1/Mohammed was van origine animist, zoals in de 8°eeuw in Arabië gebruikelijk was. Als begeleider van de karavanen welke eigendom waren van zijn vrouw kwam hij in contact met een of meer kristelijke sekte(n)
en als ongeletterde had hij plots een koran geschreven waarin ruime verwijzingen naar zowel het OT als kleinere naar het NT staan ...
2/Als ongeletterde of bijna-ongeletterde schreef hij die koran niet zelf, maar sprokkelde wat wat hij vond tijdens zijn reizen. Onder de invloed van economische opposities (de specerijen en dezijderoute) tussen West Europa en de Arabische landen weken beide inderdaad ver uit elkaar, roals ook de orthodoxe en de romeinse kerk ver uit elkaar weken en later ook de verschillende protestantse kerken maar de basis blijft daar...
kijk maar eens naar enkele sites om de parallelen en twistpunten tussen beide godsdiensten te zien:
http://www.historel.net/biblecor/17jesnaz.htm
http://www.logon.org/english/s/p163.html
http://www.angelfire.com/al2/arab/about.html
http://aaiil.org/german/germanbooks/...ranbible.shtml
http://www.rae.org/Allah.htm
http://www.ecclesia.org/truth/koran.html
Er zijn er meer: zoek ze maar eens, 't zal je goed doen, eens kritisch te denken, Dutch!
Niets met elkaar te zien en te zot om los te lopen? Léés toch wat meer, Dutch!
3/Wat betreft het niet-denken en hersenspoelen is het een godsdienst als de andere er helaas ook zijn, Dutch!(en vraag aan mij geen positief oordeel overhet verschijnsel "godsdienst", dus ook niet in het geval van de islam) Elke godsdienst leent zich uitstekend voor het verschijnsel "dictatuur"(zegde de baron tegen de pastoor: hou jij ze dom, dan zal ik ze arm houden) JIJ noemt het fascistisch?in sommige landen ongetwijfeld, maar dat heeft meer met de poitieke structuur van die landen te maken dan met de islam zèlf:
Er bestaat gèèn Islamkerk met hiërarchie en islampaus, die regelmatig de puntjes op de i zet: daarom ook bestaan er meer vormen van islam dan er islamlanden bestaan.De islam is door de band wel gezagsgetrouw aan de autoriteiten, een aantal uitzonderingen (Egypte, Filippijnen schieten me zo te binnen) daar gelaten, waar islam en oppositie samenvallen om historische of geografische redenen.Ik heb dan ook geen schrik voor een islamitische overheersing van Europa, toch niet meer schrik dan voor een kristelijke overheersing van Europa.

4/Een koran heb ik al sinds 1976 (franse vertaling, uitgave Garnier-Flammarionnr 53176-1974 uitgavenr 8972)
5/Wat betreft Tunesië, daar heb ik in november 2002 (tijdens de ramadan) nog wat alleen rondgezworven, van Tunis tot tot een heel eind de Sahara in, bij de bijna-gesedentariseerde bedoeienen in Reghim Attough en véél meer contact gehad met de plaatselijke bevolking dan met de hele horeca.
Wat in de islamwereld aan de vrouw wordt aangedaan is even erg als in de rest van de niet-islamitische 3°wereld en zal ik zeker niet ontkennen of goedkeuren, ik zeg enkel dat per land de interpretaties geweldig verschillen, met weeral Tunesië (en Turkije, in de steden ) als positieve uitzondering. Ook in Marokko is de mentaliteit gans anders dan in Egypte bvb. Het arabische schiereiland ken ik nog niet, maar wat ik van het wahabisme denk is niet positief.
Een klein voorbeeld je betreffende Egypte: daar worden bij koptische kristenen 90% van de vrouwen even wreed "besneden ", verminkt dus , als bij moslims in Egypte en in Soedan, daar waar dit verdwenen is in Tunesië, Turkije of Marokko(volgens de sunna is het in een aantal gevallen trouwens absoluut verboden en wordt Mohammed geciteerd als hij zegt er toch vooral voorzichtig mee te zijn....om de vrouw haar plezier niet te ontnemen. Die citaten worden natuurlijk door voor- en tegenstanders liefst vergeten. Voor de oorlog werd dit in de VS trouwens aanvaard als het middel tegen die verderfelijke masturbatie, en ik heb weet van minstens één vlaamse huisdokter die het nog voorstelde rond 1955...in Antwerpen, dus zoveel verder waren we hier niet...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 16:17   #85
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Wat hebt ge nu met heel uwen uitleg bewezen ?
Als ik het heb over in Tunesië wonen, is dat wel degelijk wonen, niet op hotel zitten hé. Ik maak dan deel uit van de plaatselijke bevolking waar jij het over hebt ... En islam ken ik als geen ander, ik leef erin!

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 21:07   #86
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Een koran heb ik al sinds 1976 (franse vertaling, uitgave Garnier-Flammarionnr 53176-1974 uitgavenr 8972)
En ik maar denken dat filosoof een scholier van 15 jaar was.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 19:46   #87
manuel put
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Locatie: genk
Berichten: 17
Stuur een bericht via ICQ naar manuel put Stuur een bericht via Instant Messenger naar manuel put
Standaard

volgens mij is er geen probleem met de moslims maar een probleem met deze maatschappij waarin deze MENSEN eerst werden betutteld en daarna uitgespuwd. Logisch dat deze MENSEN troost zoeken bij elkaar en in hun geloof. Deze mensen moeten bang zijn voor hun toekomst en zich voortdurend afvragen of ze een job krijgen ongeacht welk diploma ze hebben alleen maar omdat ze ALI of FATIMA heten. Eens kijken of jij met met zo een gedachte vrolijk door het leven kan gaan. In de plaats van ze in diskrediet te plaatsen zou je er beter een dialoog mee aangaan zoals ik al jaren doe en schrijf dan iets nuttig in dit forum.
manuel put is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 21:34   #88
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel put
volgens mij is er geen probleem met de moslims maar een probleem met deze maatschappij waarin deze MENSEN eerst werden betutteld en daarna uitgespuwd. Logisch dat deze MENSEN troost zoeken bij elkaar en in hun geloof. Deze mensen moeten bang zijn voor hun toekomst en zich voortdurend afvragen of ze een job krijgen ongeacht welk diploma ze hebben alleen maar omdat ze ALI of FATIMA heten. Eens kijken of jij met met zo een gedachte vrolijk door het leven kan gaan. In de plaats van ze in diskrediet te plaatsen zou je er beter een dialoog mee aangaan zoals ik al jaren doe en schrijf dan iets nuttig in dit forum.
Hebt gij al ne Koran en een boekske van Boechari?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be