Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 17 juni 2004, 15:59   #1
TL
Burger
 
TL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2003
Locatie: Gent
Berichten: 121
Standaard

Zonet in de standaard
Citaat:
Vivant wil dat CD&V met Blok onderhandelt


15:48:28

BRUSSEL - Hoewel Vivant absoluut tegen elke vorm van samenwerking is met het Vlaams Blok, vindt de partij toch dat CD&V met het Vlaams Blok zou moeten onderhandelen over het vormen van een Vlaamse regering. Dat stelt de kartelpartner van de VLD vandaag.



Voorzitter Roland Duchatelet zei dat hij de VLD had ingelicht over zijn mededeling en dat men nog een beetje tijd gevraagd had om over het onderwerp na te denken. Maar Duchatelet vond dat een onderhandeling de enige manier is om het Vlaams Blok echt te kunnen stoppen. Hij benadrukte dat Vivant zelf nooit met het Blok zou kunnen samenwerken.

Vivant stelt vast dat er sinds zondag 13 juni een meerderheid bestaat tegen het beleid van Paars ,,en in die zin zou het consequent zijn voor de CD&V om een coalitie te vormen met het Vlaams Blok''. Volgens Duchatelet is het wenselijk dat andere progressieve partijen hetzelfde signaal zouden geven aan de CD&V. ,,We zullen de CD&V het alvast niet verwijten dat ze samenwerking met het Vlaams Blok zoeken. Groen! geeft overigens hetzelfde signaal door meteen te zeggen niet aan de Vlaamse regering te willen deelnemen'', verduidelijkt de Vivant-voorzitter nog.

Het alternatief, een tripartite, zou volgens Vivant vele kiezers ontgoochelen en als gevolg hebben dat het Vlaams Blok volgende keer nog veel meer stemmen haalt, omdat de Vlaams Blok-kiezer duidelijk niet kijkt naar de resultaten van de regering, maar emotioneel stemt. Het is meer dan waarschijnlijk dat het Vlaams Blok altijd meer stemmen zal halen net omdat ze niet deelnemen aan de macht. ,,Dus de vraag is niet meer of men het Vlaams Blok mee laat regeren. De vraag is wanneer", aldus Duchatelet.

17/06/2004 - belga - ht
__________________
<font color="Red">21 April 2004 Geen aanslag op de vrije meningsuiting</font>
Letterlijk uit het arrest:
"De Wet van 30 juli 1981 staat niet in de weg dat door een groep of vereniging schokkende, verontrustende of zelfs kwetsende ideeën worden geuit. (…)
Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk."
TL is offline  
Oud 17 juni 2004, 16:22   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Roland heeft groot gelijk. Meer valt daar niet over te zeggen. Enige probleem: als er nu, zoals Roland voorstelt, een waarschijnlijk zwakke regering komt (met politieke onbenullen van het Blok), moeillijke dossiers als de vergrijzing niet grondig aangepakt zullen worden.
StevenNr1 is offline  
Oud 17 juni 2004, 16:29   #3
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Ik heb er toch schrik van eerlijk gezegd om het Blok zomaar te laten meeregeren hoor... Misschien zal men het uiteindelijk wel moeten, maar het blijft een levensgevaarlijk risico voor de democratie.
Zolang het kan, zeg ik resoluut neen.
headinajar is offline  
Oud 17 juni 2004, 16:46   #4
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Ik heb er toch schrik van eerlijk gezegd om het Blok zomaar te laten meeregeren hoor... Misschien zal men het uiteindelijk wel moeten, maar het blijft een levensgevaarlijk risico voor de democratie.
Zolang het kan, zeg ik resoluut neen.
In Oostenrijk is het nu toch nog niet zo slecht afgelopen denkek...
Ik zou het veel erger vinden als ze op lokaal niveau de macht grijpen. Kdenk dat je dan niet veel meer over de Nazi's zal vinden in de bib. Lokaal valt alles veel minder op. Der staan geen schijnwerpers gericht op elk dorp e.

En ooit zal het er eens van moeten komen! SPijtig genoeg
StevenNr1 is offline  
Oud 17 juni 2004, 16:47   #5
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
Zonet in de standaard
Citaat:
Vivant wil dat CD&amp;V met Blok onderhandelt


15:48:28

BRUSSEL - Hoewel Vivant absoluut tegen elke vorm van samenwerking is met het Vlaams Blok, vindt de partij toch dat CD&amp;V met het Vlaams Blok zou moeten onderhandelen over het vormen van een Vlaamse regering. Dat stelt de kartelpartner van de VLD vandaag.
Dat vind ik nu gek van Vivant. Vivant en Blok verschillen hoofdzakelijk wat betreft hun visie op België/Vlaanderen.

Voor de rest hebben ze standpunten die zeer veel overeenkomst vertonen. Zo zijn zowel Vlaams Blok als Vivant fervente voorstanders van de invoering van het referendum.

Het "solidarisme" van het Blok en het "gewaarborgd minimum inkomen" van Vivant lijken op een dieper vlak toch wel op gemeenschappelijke elementen te berusten.

Zowel Blok als Vivant zijn partijen die een tendbreuk met de bestaande orde voorstellen. Het zijn beide verschillende facetten van een nieuwe soort van politiek voeren die steeds meer aanhang wint.
Darwin is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:48   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
Zonet in de standaard
Citaat:
Vivant wil dat CD&amp;V met Blok onderhandelt


15:48:28

BRUSSEL - Hoewel Vivant absoluut tegen elke vorm van samenwerking is met het Vlaams Blok, vindt de partij toch dat CD&amp;V met het Vlaams Blok zou moeten onderhandelen over het vormen van een Vlaamse regering. Dat stelt de kartelpartner van de VLD vandaag.



Voorzitter Roland Duchatelet zei dat hij de VLD had ingelicht over zijn mededeling en dat men nog een beetje tijd gevraagd had om over het onderwerp na te denken. Maar Duchatelet vond dat een onderhandeling de enige manier is om het Vlaams Blok echt te kunnen stoppen. Hij benadrukte dat Vivant zelf nooit met het Blok zou kunnen samenwerken.

Vivant stelt vast dat er sinds zondag 13 juni een meerderheid bestaat tegen het beleid van Paars ,,en in die zin zou het consequent zijn voor de CD&amp;V om een coalitie te vormen met het Vlaams Blok''. Volgens Duchatelet is het wenselijk dat andere progressieve partijen hetzelfde signaal zouden geven aan de CD&amp;V. ,,We zullen de CD&amp;V het alvast niet verwijten dat ze samenwerking met het Vlaams Blok zoeken. Groen! geeft overigens hetzelfde signaal door meteen te zeggen niet aan de Vlaamse regering te willen deelnemen'', verduidelijkt de Vivant-voorzitter nog.

Het alternatief, een tripartite, zou volgens Vivant vele kiezers ontgoochelen en als gevolg hebben dat het Vlaams Blok volgende keer nog veel meer stemmen haalt, omdat de Vlaams Blok-kiezer duidelijk niet kijkt naar de resultaten van de regering, maar emotioneel stemt. Het is meer dan waarschijnlijk dat het Vlaams Blok altijd meer stemmen zal halen net omdat ze niet deelnemen aan de macht. ,,Dus de vraag is niet meer of men het Vlaams Blok mee laat regeren. De vraag is wanneer", aldus Duchatelet.

17/06/2004 - belga - ht
Nog een hypocriet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:52   #7
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nog een hypocriet...
... Als jij in de spiegel ziet!
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:56   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
Zonet in de standaard
Nog een hypocriet.
Yup. Duchatelet beseft dat er maar 1 manier is om het Blok te stoppen, maar het is wel een ander die er zijn handen aan mag vuilmaken.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 juni 2004, 18:03   #9
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Roland heeft groot gelijk. Meer valt daar niet over te zeggen. Enige probleem: als er nu, zoals Roland voorstelt, een waarschijnlijk zwakke regering komt (met politieke onbenullen van het Blok), moeillijke dossiers als de vergrijzing niet grondig aangepakt zullen worden.
Zoals iedereen weet hebben de paarse genieën die problemen wel grondig aangepakt tot algemene tevredenheid van de Vlamingen. Dat werd nogmaals duidelijk bevestigd door de schitterende verkiezingsuitslag van paars.
luc broes is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:08   #10
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
Zonet in de standaard
Nog een hypocriet.
Inderdaad Knuppel, en dan mag je er ook nog eens zeker van zijn dat hij dit zegt uit eigenbelang. Hij hoopt dat die regering het dan zodanig slecht doet dat VLD-VIVANT er van profiteerd en er opnieuw paars(-groen) kan komen.

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:39   #11
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Roland heeft groot gelijk. Meer valt daar niet over te zeggen. Enige probleem: als er nu, zoals Roland voorstelt, een waarschijnlijk zwakke regering komt (met politieke onbenullen van het Blok), moeillijke dossiers als de vergrijzing niet grondig aangepakt zullen worden.
Zoals iedereen weet hebben de paarse genieën die problemen wel grondig aangepakt tot algemene tevredenheid van de Vlamingen. Dat werd nogmaals duidelijk bevestigd door de schitterende verkiezingsuitslag van paars.
Ik heb toch liever dat Frank Vandenbroucke en Johan Vandelanotte instaan voor het finaciëel en sociaal beleid (en ook voor mijn pensioen) dan een Annemans of Vandermeersch
StevenNr1 is offline  
Oud 17 juni 2004, 20:00   #12
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Zoals iedereen weet hebben de paarse genieën die problemen wel grondig aangepakt tot algemene tevredenheid van de Vlamingen. Dat werd nogmaals duidelijk bevestigd door de schitterende verkiezingsuitslag van paars.
Ik heb toch liever dat Frank Vandenbroucke en Johan Vandelanotte instaan voor het finaciëel en sociaal beleid (en ook voor mijn pensioen) dan een Annemans of Vandermeersch
Iedereen zal wel een voorkeur hebben. Vandenbroucke is zeker een zeer bekwaam man, en Annemans ook trouwens.
Als Vandenbroucke echter de noodzalelijke maatregelen wil treffen en de misbruiken uitschakelen dan wordt hij door de PS aan de deur gezet. Hetzelfde overkwam Mia Devits, en ook vader Vandenbossche met zijn personeels hervorming.
De PS maakt goed bestuur in Vlaanderen onmogelijk. Meer en meer mensen beginnen dit in te zien, vandaar de 1.000.000 VB kiezers.
Alle Vlaamse partijen willen meer autonomie. Als we dit samen kunnen verwezelijken zal Vandenbroucke veel beter voor ons pensioen kunnen zorgen en is iedereen tevreden.
luc broes is offline  
Oud 17 juni 2004, 21:10   #13
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik heb toch liever dat Frank Vandenbroucke en Johan Vandelanotte instaan voor het finaciëel en sociaal beleid (en ook voor mijn pensioen) dan een Annemans of Vandermeersch
Iedereen zal wel een voorkeur hebben. Vandenbroucke is zeker een zeer bekwaam man, en Annemans ook trouwens.
Als Vandenbroucke echter de noodzalelijke maatregelen wil treffen en de misbruiken uitschakelen dan wordt hij door de PS aan de deur gezet. Hetzelfde overkwam Mia Devits, en ook vader Vandenbossche met zijn personeels hervorming.
De PS maakt goed bestuur in Vlaanderen onmogelijk. Meer en meer mensen beginnen dit in te zien, vandaar de 1.000.000 VB kiezers.
Alle Vlaamse partijen willen meer autonomie. Als we dit samen kunnen verwezelijken zal Vandenbroucke veel beter voor ons pensioen kunnen zorgen en is iedereen tevreden.
Ik ben ook voor meer autonomie maar ik twijfel aan de bekwaamheid en de oplossingen van het Blok. Ze teren gewoon op het ongenoegen onder de verwende Vlaming maar echte oplossingen hebben ze niet.
Je gaat me trouwens toch niet wijsmaken dat meer Vlaamse autonomie het punt van het Blok is waarom de mensen erop stemmen?!
En ja, altijd maar op de PS hameren, onze Vlaamse politiekers zouden beter zelf eens beseffen dat zij ook 'non' kunnen zeggen zonder meteen het land te splitsen (zoals het Blok wil).
StevenNr1 is offline  
Oud 17 juni 2004, 21:26   #14
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Iedereen zal wel een voorkeur hebben. Vandenbroucke is zeker een zeer bekwaam man, en Annemans ook trouwens.
Als Vandenbroucke echter de noodzalelijke maatregelen wil treffen en de misbruiken uitschakelen dan wordt hij door de PS aan de deur gezet. Hetzelfde overkwam Mia Devits, en ook vader Vandenbossche met zijn personeels hervorming.
De PS maakt goed bestuur in Vlaanderen onmogelijk. Meer en meer mensen beginnen dit in te zien, vandaar de 1.000.000 VB kiezers.
Alle Vlaamse partijen willen meer autonomie. Als we dit samen kunnen verwezelijken zal Vandenbroucke veel beter voor ons pensioen kunnen zorgen en is iedereen tevreden.
Ik ben ook voor meer autonomie maar ik twijfel aan de bekwaamheid en de oplossingen van het Blok. Ze teren gewoon op het ongenoegen onder de verwende Vlaming maar echte oplossingen hebben ze niet.
Je gaat me trouwens toch niet wijsmaken dat meer Vlaamse autonomie het punt van het Blok is waarom de mensen erop stemmen?!
En ja, altijd maar op de PS hameren, onze Vlaamse politiekers zouden beter zelf eens beseffen dat zij ook 'non' kunnen zeggen zonder meteen het land te splitsen (zoals het Blok wil).
Steven, je mag gerust twijfelen aan de bekwaamheid van het VB, maar niet aan meer autonomie vermits ALLE Vlaamse partijen het daarover eens zijn. Dus laat ons eendrachtig daarvoor ijveren.
Ik denk niet da alle VB-kiezers autonomie willen, zoals ook niet alle kiezers van de andere partijen vreemdelingenstemrecht of de transfers naar Wallonië steunen.
Ik zelf wil niet per se het land splitsen, maar als de PS steeds NON zegt, en de Vlaamse politici altijd toegeven dan worden we er wel toe verplicht.
luc broes is offline  
Oud 17 juni 2004, 22:02   #15
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

voorstelleke:waarom cd&amp;v,spa,vld en vlaams blok niet allemaal in de Vlaamse regering ,dan kunnen ze het blok in het oog houden ,en ze zijn met genoeg om met de kaarten te spelen
doornroosje is offline  
Oud 17 juni 2004, 22:07   #16
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Ja, dan kunnen ze misschien samen nog een beetje geld verbranden of zo.
MaaslandLuc is offline  
Oud 17 juni 2004, 22:11   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Nog een hypocriet.
Inderdaad Knuppel, en dan mag je er ook nog eens zeker van zijn dat hij dit zegt uit eigenbelang. Hij hoopt dat die regering het dan zodanig slecht doet dat VLD-VIVANT er van profiteerd en er opnieuw paars(-groen) kan komen.

Thomas
Het was Distel die de nagel op de kop sloeg, Thomas.
Ik dacht precies hetzelfde als hij toen ik het las.

Citaat:
Duchatelet beseft dat er maar 1 manier is om het Blok te stoppen, maar het is wel een ander die er zijn handen aan mag vuilmaken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 juni 2004, 23:29   #18
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Ja, dan kunnen ze misschien samen nog een beetje geld verbranden of zo.
doornroosje is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:29   #19
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Inderdaad Knuppel, en dan mag je er ook nog eens zeker van zijn dat hij dit zegt uit eigenbelang. Hij hoopt dat die regering het dan zodanig slecht doet dat VLD-VIVANT er van profiteerd en er opnieuw paars(-groen) kan komen.

Thomas
Het was Distel die de nagel op de kop sloeg, Thomas.
Ik dacht precies hetzelfde als hij toen ik het las.

Citaat:
Duchatelet beseft dat er maar 1 manier is om het Blok te stoppen, maar het is wel een ander die er zijn handen aan mag vuilmaken.
Op wie ga jij stemmen knuppel als het VB in de regering komt
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 18 juni 2004, 14:59   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Dat weet ik nu nog niet.

Het ligt eraan wie er wat van bakt.

En vooral, wie pro invoering BROV is of niet....

Zolang Vlaanderen echter niet onafhankelijk is zal het op Vlaams-nationalisten zijn en blijven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be