Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 18 juni 2004, 19:03   #1
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Toch wel interessant:

http://www.kpsoft.be/verkiezing/verk...rzoeksnota.pdf
lustige lezer is offline  
Oud 19 juni 2004, 00:29   #2
aapje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 29
Standaard

Interessant, maar geen wetenschappelijk onderzoek.
aapje is offline  
Oud 19 juni 2004, 00:48   #3
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aapje
Interessant, maar geen wetenschappelijk onderzoek.
Ik geloof toch van een antwerpse universiteit?
In elk geval, een wetenschappelijk onderzoek geeft geen garantie beter te zijn. Ik denk dat dit wel een vrij goede benadering is van wat er zich afgespeeld heeft. Ook de enquetes (die heb ik meegedaan) waren goed verzorgd.
lustige lezer is offline  
Oud 19 juni 2004, 00:53   #4
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ik vind het nogal striking dat er mensen overlopen van de VLD naar de Spa en zelfs naar groen. (naar VB kan ik enigzins begrijpen voor de rechtse zakken)
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 19 juni 2004, 01:03   #5
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik vind het nogal striking dat er mensen overlopen van de VLD naar de Spa en zelfs naar groen. (naar VB kan ik enigzins begrijpen voor de rechtse zakken)
mijn vader (een echte neo-liberaal �* la TomB ) heeft zelf ook op de Groen! lijst gestemd voor Europa. Als hij terug binnen mag zal ik eens vragen wat hem bezielde
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 19 juni 2004, 01:33   #6
aapje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit wel een vrij goede benadering is van wat er zich afgespeeld heeft.
Dat is net het probleem. Ze geven zelf wel, terecht, aan dat hun onderzoek niet representatief is voor de Vlaamse bevolking. Maar dit spreken ze dan weer meteen tegen met de zwakke aanname dat er toch geen reden is dat er verschillen zouden zijn. Verder in het artikel vergelijken ze trouwens de uitslag van hun opiniepeiling met de verkiezingsuitslag, en geven dus wel de indruk uitspraken te willen doen over de hele bevolking.

Wat niet wegneemt dat het een interessant stuk tekst is. Maar ik heb de indruk dat de UA en de VUB vooral veel reclame voor zichzelf willen maken door dit soort mediagenieke onderzoekjes te lanceren, en ook mee te doen aan al die opiniepeilingen. Volksverlakkerij, om het in de woorden van Prof. Billiet te zeggen.
aapje is offline  
Oud 19 juni 2004, 01:46   #7
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aapje
en de VUB vooral
Ik heb er misschien over gezien, maar wat heeft dit onderzoek met de VUB te maken?

Uit een recent onderzoek van de Universiteit van Leiden blijkt overigens dat wetenschappelijke artikels van de hand van VUB-onderzoekers veelvuldig worden geciteerd: tot 16% meer dan internationaal gangbaar.
Het buitenland denkt er dus blijkbaar anders over dan u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
mijn vader (een echte neo-liberaal �* la TomB ) heeft zelf ook op de Groen! lijst gestemd voor Europa
Bwa, Bart Staes kan mij ook wel bekoren moet ik bekennen, niet voldoende om er mijn stem aan te verkwanselen, maar toch.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 19 juni 2004, 10:45   #8
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

mijn vader (een echte neo-liberaal �* la TomB ) heeft zelf ook op de Groen! lijst gestemd voor Europa. Als hij terug binnen mag zal ik eens vragen wat hem bezielde
Ej ej, Bart Staes is wel een goeien eh! (En zo heeft de Europa Transparant meteen iemand om mee samen te werken, dat zei Van Buitenen toch al op de NL tv)
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 19 juni 2004, 10:46   #9
aapje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 29
Standaard

Op http://www.uia.ac.be/u/wwwm2p/press/FET_150503.pdf lees je hoe "Doe de stemtest" in elkaar zat. Hier werkte de VUB aan mee, en daarom verwees ik er ook naar. Ook hier geven ze toe dat het niet om een wetenschappelijke methode gaat. Maar in het programma zelf werd wel om de 5 minuten verwezen naar de "representatieve" steekproef en allerlei andere statistische termen die het wel de allure gaven van een wetenschappelijk verantwoorde test. En zo werden zelf resultaten gebruikt als hoofditem in het Journaal.

Interessant: ja, maar echt niet meer dan dat.
aapje is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be