Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2003, 08:25   #1
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Eendracht maakt macht, zoals het Belgisch wapenschild dat zo mooi zegt. Samen staan we sterk(er)!
Dus lanceer ik deze oproep, zonder feitelijk écht te weten wat te verwachten. Het is mijn bedoeling om mensen van om het even welke politieke achtergrond bijeen te krijgen (op internet, eventueel in real life,...) achter het gemeenschappelijke motto : NEEN AAN ISLAM met de nadruk op het a-politieke karakter en niet-godsdienst gebonden van deze vereniging van mensen!
Tot nu toe was anti-islam steeds gelinkt aan een bepaalde politieke strekking (we weten wel dewelke) en daardoor steeds omgeven door een verdachte bijgeur van nazisme, fascisme, noem maar op... Dat maakt de anti-islam-gedachte verdacht en zwakker! Hier kunnen we samengaan, buiten elke politiek om, op basis van geschreven bewijzen (koran, hadiths) en getuigenissen van ex-moslims, echte situaties (vb. M. Bousakla, H.A.Ali,...) achter hetzelfde doel : inperken van islam en het Westen tonen hoe het nu juist zit met die islam... We kunnen tegengewicht vormen tegen de PC e.a.
Ben ik te overmoedig? Overschat ik Vlamingen en Nederlanders? Sta ik alleen in mijn strijd? Ik hoop en denk van niet, het ontbreekt ons gewoon aan samenhang...
Wie heeft er ideeën? Alle opmerkingen, voorstellen enz. zijn meer dan welkom op http://dutch.faithfreedom.org/forum
ALS WIJ NIETS DOEN, DAN GEBEURT ER NIETS EN IS HET MISSCHIEN MORGEN TE LAAT!

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 08:36   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Volgens mij bestaan er tegenwoordig al vrij succesvolle therapieën om achtervolgingswaanzin te verhelpen. Neem eens contact op met uw huisarts, hij zal u ongetwijfeld kunnen doorverwijzen naar een goede psychiater om u van uw aandoening te verlossen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 10:03   #3
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Beste Raf,

Jij behoort dus duidelijk tot diegenen die niet kunnen en/of willen zien hé.
Nochtans zou de houding van de islam tegenover homosexualiteit wel al ergens een rood lampje moeten doen branden : homosexualiteit wordt onder de sharia (islamwetten) zwaar bestraft. Al naargelang de strekking van de islamitische rechter : ofwel met voor beide partners minstens 100 zweepslagen (dat is zo bij een zeer gematigd moslimrechter), ofwel gewoon de doodstraf (als de veroordeelde malchance heeft en op een fundamentalist valt)...
Mijn oproep even verduidelijken : ik richt mij tot de anti-islamisten, dat wil zeggen tot de mensen die tegen islamisme zijn. Verduidelijking : islamisme is het politiek nastreven van een verwezenlijking van een islamitisch bewind. Zoals bvb. AEL dat duidelijk beoogt : "...ijveren voor het toepassen van de sharia..." en ook de PCP van het Centre islamique Belge nastreeft.
Als we die mensen zomaar laten wolf spelen in een schaapsvacht, dan is de ellende voor de overgrote meerderheid moslims in onze contreien (gematigden dus) en voor onszelf niet te overzien. We moeten ze ontmaskeren, hen negeren speelt hen in de kaart. Tolerating intolerance heeft lang genoeg geduurd, het ondermijnt elke democratie...op de langen duur.

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 10:12   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Dutch schreef:
Citaat:
Al naargelang de strekking van de islamitische rechter : ofwel met voor beide partners minstens 100 zweepslagen
Mogelijks kickt Raf wel op SM.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 10:50   #5
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Misschien dat u best eens naar een psychiater gaat. Die zal u vast kunnen helpen.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 12:03   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Beste Raf,

Jij behoort dus duidelijk tot diegenen die niet kunnen en/of willen zien hé.
Nochtans zou de houding van de islam tegenover homosexualiteit wel al ergens een rood lampje moeten doen branden : homosexualiteit wordt onder de sharia (islamwetten) zwaar bestraft. Al naargelang de strekking van de islamitische rechter : ofwel met voor beide partners minstens 100 zweepslagen (dat is zo bij een zeer gematigd moslimrechter), ofwel gewoon de doodstraf (als de veroordeelde malchance heeft en op een fundamentalist valt)...
Mijn oproep even verduidelijken : ik richt mij tot de anti-islamisten, dat wil zeggen tot de mensen die tegen islamisme zijn. Verduidelijking : islamisme is het politiek nastreven van een verwezenlijking van een islamitisch bewind. Zoals bvb. AEL dat duidelijk beoogt : "...ijveren voor het toepassen van de sharia..." en ook de PCP van het Centre islamique Belge nastreeft.
Als we die mensen zomaar laten wolf spelen in een schaapsvacht, dan is de ellende voor de overgrote meerderheid moslims in onze contreien (gematigden dus) en voor onszelf niet te overzien. We moeten ze ontmaskeren, hen negeren speelt hen in de kaart. Tolerating intolerance heeft lang genoeg geduurd, het ondermijnt elke democratie...op de langen duur.

Dutch
Wat wil ik niet zien? De overweldigende invasie van moslims in ons land? Dat zie ik inderdaad niet nee. Het is namelijk zo dat het overgrote deel van de migranten in ons land geen moslims zijn, maar wel Europeanen (voornamelijk Italianen, Nederlanders, Portugezen en Spanjaarden). Van de moslims die in België wonen (dat zijn er pakweg 250.000), is er maar een beperkt deel fundamentalist. Ik zie de Sharia hier dan ook nog niet zo snel ingevoerd worden. Zelfs als er een groepering dit zou willen, zijn er nog altijd onze grondwet (scheiding van kerk en staat) en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens die in onze contreien worden nageleefd. Doemdenkers zoals jij, die achter elke straathoek een moslimfundamentalist/terrorist ontwaren, kunnen mij er dus zeker niet van overtuigen dat onze samenleving bedreigd wordt door de Islam. Je anti-islamitisme getuigt van een hoge dosis vooringenomenheid en onwetendheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 12:30   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Van de moslims die in België wonen (dat zijn er pakweg 250.000), is er maar een beperkt deel fundamentalist. Ik zie de Sharia hier dan ook nog niet zo snel ingevoerd worden.
250.000 is wel de laagste schatting die men kan aanhalen. Andere bronnen spreken over 350.000 over 400.000 tot 450.000 moslims. Alsnog lijkt dat klein, maar als men bedenkt dat het aantal niet-moslims gelijk blijft en zelfs afneemt terwijl de moslimbevolking met 3% toeneemt, dan wordt het welduidelijk dat we op middellange termijn met een bevolkingswissel zullen geconfronteerd worden. Ondertussen slapen de linksen hun slaap van onwetendheid verder... Ofwel beseffen ze heel goed wat er te gebeuren staat, maar is hun haat tegen het oude Europa met zijn traditionele waarden en opvattingen zo groot dat ze in die ongelijke bevolkingsverhoudingen een middel zien om definitief af te rekenen met alles waarvoor het oude Europa staat.

Rekening houden met de uitslagen van de verkiezingen voor de Moslim Executieve kan men de bewering tegenspreken dat de hier aanwezig moslims hun godsdienst niet ernstig zouden nemen (want dat is fundamentalisme). Nu blijkt immers dat hoofdzakelijk moslims van de harde lijn deel uitmaken van deze Executieve... die door de moslims zelf zijn verkozen. Blijkbaar hebben de moslims geen boodschap aan de gematigden of gemoderniseerden...

In heel de islamwereld weerklinkt de kreet om terug te keren naar de islamitische wetgeving (sjaria) of is daar ondertussen volledig of gedeeltelijk naar teruggekeerd. Zodra de moslims hier een meerderheid vormen, zal het niet lang duren vooraleer ook die stap gezet wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 12:34   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je anti-islamitisme getuigt van een hoge dosis vooringenomenheid en onwetendheid.
Eerlijk gezegd meen ik dat uw overpositieve benadering van de islam ingegeven is door een grote dosis onwetendheid. Ik vermoed dat u niet echt iets over de islam hebt gelezen, althans werken die door moslims zelf werden geschreven. Toen ik in de Golf woonde ben ik me beginnen interesseren voor de islam en heb toen heel veel bijgeleerd. Nog steeds volg ik met aandacht wat er daar allemaal beweegt, en juist die kennis doet me besluiten dat de islam zeker op lange termijn een bedreiging vormt voor de westerse samenleving. De paradox is juist dat de linksen met hun libertijnse opvattingen onder een islamstelsel als eerste de klappen zullen mogen incasseren. Juist diezelfde groep die hier doet alsof er helemaal niets aan de hand is met de islam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 12:36   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat wil ik niet zien? De overweldigende invasie van moslims in ons land? Dat zie ik inderdaad niet nee. Het is namelijk zo dat het overgrote deel van de migranten in ons land geen moslims zijn, maar wel Europeanen (voornamelijk Italianen, Nederlanders, Portugezen en Spanjaarden).
Dit doet er eigenlijk niet toe: het gaat immers om het groeicijfer dat onder de hier wonende moslims veel groter is dan de inheemsen en de niet-islamitische vreemdelingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 12:42   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Nochtans zou de houding van de islam tegenover homosexualiteit wel al ergens een rood lampje moeten doen branden : homosexualiteit wordt onder de sharia (islamwetten) zwaar bestraft. Al naargelang de strekking van de islamitische rechter : ofwel met voor beide partners minstens 100 zweepslagen (dat is zo bij een zeer gematigd moslimrechter), ofwel gewoon de doodstraf (als de veroordeelde malchance heeft en op een fundamentalist valt)...
Het verschil heeft niet te maken met gematigden versus fundamentalisten, maar de straf op homoseksualiteit verschilt naargelang de rechtsschool. Of beter gezegd, het gaat eerder om een verschil in procedure dan verschil in straf. Uiteindelijk komt het erop neer dat een homoseksueel die na aanmaningen en eerste straf weer hervalt gewoon ter dood wordt gebracht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 13:18   #11
Kannadiga
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 12
Standaard

Zijn er wel gematigde moslims? Hoe verder en dieper je duikt in de leer van de islam hoe meer fundamentalisme je tegen komt.
Natuurlijk zijn de meeste moslims gematigd, maar deze gematigden zijn niet zo zeer bezig met de islam. Als ze hun godsdienst serieus nemen worden ze vanzelf fundamentalist. In het christendom heb je nog iets van liefde, maar in de islam is daar geen ruimte voor. In de islam gaat het om onderwerping aan de wil en wetten van Allah. En die wil en wetten zijn niet zo vriendelijk voor andersdenkenden.
Iemand die de islam kritisch bekijkt krijgt het etiket opgeplakt van "vijand van de islam". En je weet hoe ze denken over vijanden van de Islam.

Het gaat niet zo zeer over de volken die als islamiet zijn geboren. Wat mij opvalt is dat nieuwbekeerlingen, van Vlaamse of Nederlandse afkomst, vaak nog veel feller zijn. Denk maar aan Abdul-jabbar van de Ven.
In een plaatselijke krant vertelde hij in een interview hoe goed en fijn de islam is, val vrede. Maar tijdens een bijeenkomst van moslims kondigde hij bewondering voor Osama Bin Laden en predikte hij de jihad. Wij moeten dit soort bewegingen kritisch volgen.

Wat kunnen wij doen?
- Zelf op de hoogte blijven. Lees de Koran, Hadith, biografie van Mohammed, de geschiedenis van de Islam enz.
-Niet het kontakt met moslims breken, maar hen stimuleren tot zelf denken in plaats van blind geloven. Veel moslims vinden het vreemd dat ze zien dat niet-moslims ook aardige mensen kunnen zijn. Hen is geleerd dat al het goede alleen van de islam af komt. Ze komen met de vraag te zitten hoe dat komt dat ze straks toch naar de hel gaan.

Extemistisch bewegingen als het fascisme en nazisme worden nauwgezet in de gaten gehouden. Maar voor de islam maakt men een uitzondering.Gewoonweg omdat men niet weet waar de islam voor staat.
Kannadiga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 15:21   #12
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Dat is een heel goed initiatief, Dutch. Ik denk trouwens dat het moment er stilaan aankomt om ook echt een organisatie op te richten die met deze stellingen openlijk de publieke ruimte betreedt.

Op deze manier tonen de georganiseerde ex-moslims dat er een reëel alternatief bestaat voor meeheulen en ja-knikken en doen alsof om de lieve vrede.

Belangrijk bij deze organisatie is dat de leiding volledig in handen is van ex-moslims die ook als dusdanig durven naar buiten treden.

Voorwaarde is wel dat eerst met de instellingen die bevoegd zijn voor orde en veiligheid wordt overlegd over de consequenties die zo'n oprichting met zich brengt. Het is immers best mogelijk dat deze ex-moslimleiders onder constante bewaking zullen moeten leven.

Eens dat de organisatie goed draait zou ik zelfs de stap naar de vorming van een politieke partij voor ex-moslims en hun sympathisanten zetten.

Van het establishment in de Europese landen hoeven de ex-moslims toch geen heil te verwachten. En ik denk dat partijen als het Vlaams Blok ook niet staan te springen om Turken en Marokkanen op te nemen die uit hun geloof gestapt zijn.

Het bestaan van zo'n ex-moslimpartij zou een verschrikkelijke slag zijn voor alle partijen die al die decennia lang het klokje van de multiculturaliteit en politieke correctheid hebben geluid. Ze zullen jullie immers niet kunnen aanvallen. Maar dat zo'n organisatie en zo'n partij eraan komt lijkt me met de dag waarschijnlijker.

Voortdoen Dutch!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 15:40   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Van het establishment in de Europese landen hoeven de ex-moslims toch geen heil te verwachten. En ik denk dat partijen als het Vlaams Blok ook niet staan te springen om Turken en Marokkanen op te nemen die uit hun geloof gestapt zijn.
Eerlijk gezegd, zie ik het verband niet. Een Turk die zijn geloof de rug toekeert, kan even Turksnationalistisch zijn dan een islamitische Turk. In sommige gevallen zal de ongelovige Turk zelfs nog veel nationalistischer zijn. In Turkije werd immers het religieuze concept van het islamitisch kalifaat immers vervangen door een seculier Turks nationalisme. Moet een Vlaamsnationalistische partij dan iemand opnemen die Turksnationalistisch is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 16:04   #14
knager
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 maart 2003
Berichten: 14
Standaard

Radicaal denken haat ik, maar de ontwikkelingen gaan zo hard, en de dreiging neemt dusdanige vormen aan dat ik sympathie kan voelen voor dit plan.

Gematigde moslims bestaan er haast niet meer. Bij doorvragen blijkt elke moslim radicaal te zijn, daar de ummah altijd voor gaat. Daar de zuilen altijd staande moeten blijven, en gehoorzaamheid een vereiste is!!!
knager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 16:40   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an3sdej
Gematigde moslims bestaan er haast niet meer. Bij doorvragen blijkt elke moslim radicaal te zijn, daar de ummah altijd voor gaat. Daar de zuilen altijd staande moeten blijven, en gehoorzaamheid een vereiste is!!!
En juist dat vormt op dit ogenblik de sterkte van de moslimsamenleving (de oemma): de volstrekte cohesie van haar leden. Hierbij vergeleken zinkt het Westen in een moeras van zwakte: het doorgedreven individualisme alsook de volslagen libertijnse levens- en denkwijze zorgen ervoor dat de moslims een grote stap voor hebben. Daarom is het afweren van het islamitisch gevaar slechts één element; daarnaast moet ook een herbronning van het Westen komen. Een terugkeer naar haar christelijke wortels en het afzweren van de ontaarding die haar nu steeds verder in dat moeras drukt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 16:55   #16
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an3sdej
Gematigde moslims bestaan er haast niet meer. Bij doorvragen blijkt elke moslim radicaal te zijn, daar de ummah altijd voor gaat. Daar de zuilen altijd staande moeten blijven, en gehoorzaamheid een vereiste is!!!
En juist dat vormt op dit ogenblik de sterkte van de moslimsamenleving (de oemma): de volstrekte cohesie van haar leden. Hierbij vergeleken zinkt het Westen in een moeras van zwakte: het doorgedreven individualisme alsook de volslagen libertijnse levens- en denkwijze zorgen ervoor dat de moslims een grote stap voor hebben. Daarom is het afweren van het islamitisch gevaar slechts één element; daarnaast moet ook een herbronning van het Westen komen. Een terugkeer naar haar christelijke wortels en het afzweren van de ontaarding die haar nu steeds verder in dat moeras drukt.
Het westen moet niet achteruit maar vooruit denken. Net zoals de Essenen zich een kleine 2000 jaar geleden transformeerden tot wat het Christendom zou worden, zo moet nu ook dit Christendom zich transformeren in iets nieuws dat aangepast is aan de tijd en dat universeel van karakter is.

Maar bovenal moeten de violen eerst gelijkgestemd worden in het westen. Er is geen tijd meer om te filosoferen over hoe goed het vroeger wel was en hoe we dat zouden kunnen doen terugkomen. Als het westen eendrachtig en assertief de islam binnen zijn grenzen verwerpt, ja bant, dan is het zo gedaan met de islam.

We moeten dus eerst onze eigen verdeeldheid overstijgen. En daar kan zo'n beweging/organisatie/partij van ex-moslims in Europa een enorme bijdrage toe leveren.

Het is immers de eerste taak van deze organisatie om de schellen van de mensen hun ogen te doen afvallen.

Stel je voor: een vereniging van enkele honderden Rushdies die betogingen organiseren tegen het pro-islamitisch knuffelbeleid.

De Morgen en Humo en de hele politiek correcte santenboetiek zouden kronkelen als een duivel in een wijwatervat!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 17:00   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het westen moet niet achteruit maar vooruit denken. Net zoals de Essenen zich een kleine 2000 jaar geleden transformeerden tot wat het Christendom zou worden, zo moet nu ook dit Christendom zich transformeren in iets nieuws dat aangepast is aan de tijd en dat universeel van karakter is.
Het christendom is universeel en tijdloos, daar het van Godswege komt. Daarenboven heeft het christendom niets met de Essenen te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 17:03   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
We moeten dus eerst onze eigen verdeeldheid overstijgen. En daar kan zo'n beweging/organisatie/partij van ex-moslims in Europa een enorme bijdrage toe leveren.
Neen, daarvoor moet het westers individualisme aan de kant worden geschoven. Indien dit niet gebeurt, is het Westen ten dode opgeschreven. Zonder maatschappelijke samenhang en dus gemeenschappelijke wortels die stuwend en steunend werken (het tegendeel van individualisme), zal de westerse samenleving krachteloos en willoos toezien hoe de islamitische bevolking verder groeit en op een dag haar wil oplegt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 17:05   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Stel je voor: een vereniging van enkele honderden Rushdies die betogingen organiseren tegen het pro-islamitisch knuffelbeleid.
Word toch eens wakker. Leert u dan niets uit wat in Nederland gebeurt. Daar hebben we het voorbeeld al van Hirsi Ali: dat arme mens werd overladen met bedreigingen en als braaksel door heel de moslimgemeenschap uitgespuwd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 17:19   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Raf wat u schrijft klopt, maar wat dacht u van uw eigen tekst met een kleine wijziging:

Zelfs als er een groepering dit zou willen, zijn er nog altijd onze grondwet (scheiding van kerk en staat) en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens die in onze contreien worden nageleefd. Doemdenkers zoals jij, die achter elke straathoek een Vlaams blokker ontwaren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be