Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2003, 17:40   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Doemdenkers zoals jij, die achter elke straathoek een Vlaams blokker ontwaren.
En is een Vlaams Blokker dan een ongewenst iemand? Neen toch, onze partij legt gewoon de vinger op de wonde en durft over de zaken spreken zoals ze in werkelijkheid zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 18:00   #22
knager
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 maart 2003
Berichten: 14
Standaard

Jos hebben jullie als VB nog steeds ook anti-joodse sympathisanten?

Als we de gemeenschappelijke noemer eens niet in het christendom maar gewoon onze humanistische liberale denkwijze en beschaving zoeken, daarmee hef je de religieuse tegenstellingen die er onder ons zijn misschien vroeg genoeg op. Daar kunnen we daarna weer over twisten!!
knager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 18:04   #23
knager
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 maart 2003
Berichten: 14
Standaard

posting van Weerwolf....:

op t blok stemmen? kom nu....

hun pootjes geven aan de joden is zielig.....om den brode waarschijnlijk....

zijn we vergeten dat de joden ook vreemdelingen zijn?


en dan die mandataris.....getrouwd met een importproduct....jaja vlaanderen boven pffft


Op de meeting van het liberaal appel liepen tenminste geen kleurlingen rond.....

en ook heel wat minder marginalen!......


Kijk dit vind ik dus echt even eng als AEL! Dit is geen politiek denken, maar PUUR xenofoob! Onze samenleving is gebaseerd op christelijk/JOODS en humanistisch denken. We hebben ook veel te danken aan joodse westerlingen!
knager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 18:17   #24
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Stel je voor: een vereniging van enkele honderden Rushdies die betogingen organiseren tegen het pro-islamitisch knuffelbeleid.
Word toch eens wakker. Leert u dan niets uit wat in Nederland gebeurt. Daar hebben we het voorbeeld al van Hirsi Ali: dat arme mens werd overladen met bedreigingen en als braaksel door heel de moslimgemeenschap uitgespuwd.
Ik heb het dan ook niet over 1 maar over honderden Hirsi Ali's of Rushdies.

Maar eerst moeten er een stuk of tien ex-moslims een kern vormen, en een organisatie opzetten die de anderen over de streep kunnen trekken.

En d�*t is nu eens iets wat de ex-moslims zélf moeten doen. Daar kunnen 'wij' niet-moslims niks aan doen om te helpen, behalve wat algemene raadgevingen die iedereen zelf wel kan bedenken.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 18:36   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Jan van den Berghe schreef:
Citaat:
En is een Vlaams Blokker dan een ongewenst iemand? Neen toch, onze partij legt gewoon de vinger op de wonde en durft over de zaken spreken zoals ze in werkelijkheid zijn.
Volgens sommigen wel blijkbaar.
Stellen ze niet dat het blok de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens niet zouden respecteren eens ze aan de macht komen?

De volledige tekst van Raf :
Citaat:
Wat wil ik niet zien? De overweldigende invasie van moslims in ons land? Dat zie ik inderdaad niet nee. Het is namelijk zo dat het overgrote deel van de migranten in ons land geen moslims zijn, maar wel Europeanen (voornamelijk Italianen, Nederlanders, Portugezen en Spanjaarden). Van de moslims die in België wonen (dat zijn er pakweg 250.000), is er maar een beperkt deel fundamentalist. Ik zie de Sharia hier dan ook nog niet zo snel ingevoerd worden. Zelfs als er een groepering dit zou willen, zijn er nog altijd onze grondwet (scheiding van kerk en staat) en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens die in onze contreien worden nageleefd. Doemdenkers zoals jij, die achter elke straathoek een moslimfundamentalist/terrorist ontwaren, kunnen mij er dus zeker niet van overtuigen dat onze samenleving bedreigd wordt door de Islam. Je anti-islamitisme getuigt van een hoge dosis vooringenomenheid en onwetendheid.
Gelieve mijn antwoord aan Raf in zijn context te zien.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 19:01   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Stellen ze niet dat het blok de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens niet zouden respecteren eens ze aan de macht komen?
Bepaalde tegenstanders van het Vlaams Blok stellen dat inderdaad (alhoewel ik het nog nooit op tv bijvoorbeeld gehoord heb), maar dat is natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 19:02   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik heb het dan ook niet over 1 maar over honderden Hirsi Ali's of Rushdies.
En die zijn er niet. Dat is nou net het probleem!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 21:44   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zodra de moslims hier een meerderheid vormen, zal het niet lang duren vooraleer ook die stap gezet wordt.
Wat een onzin
Is dat weer iets dat je in je glazen bol gezien hebt Jan?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 21:46   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat wil ik niet zien? De overweldigende invasie van moslims in ons land? Dat zie ik inderdaad niet nee. Het is namelijk zo dat het overgrote deel van de migranten in ons land geen moslims zijn, maar wel Europeanen (voornamelijk Italianen, Nederlanders, Portugezen en Spanjaarden).
Dit doet er eigenlijk niet toe: het gaat immers om het groeicijfer dat onder de hier wonende moslims veel groter is dan de inheemsen en de niet-islamitische vreemdelingen.
Wat is het "groeicijfer" van de hier wonende moslims?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 21:54   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zodra de moslims hier een meerderheid vormen, zal het niet lang duren vooraleer ook die stap gezet wordt.
Wat een onzin
Is dat weer iets dat je in je glazen bol gezien hebt Jan?
Onzin? Dan raad ik aan even contact op te nemen met bijvoorbeeld het Assyrisch klooster te Losser (NL). Dat is al enige tijd het spiritueel centrum voor veel Assyrische christenen die naar het Westen zijn gevlucht (en dat zijn mensen de we als echte vluchtelingen mogen beschouwen en erkennen). Deze Assyrische christenen hebben heel wat ervaring met moslims en weten dus waarover ze spreken. Enkele jaren terug gaf het klooster een boekwerk uit over de wedervaren van de Assyrische christenen. Nadien heb ik ook een bezoek aan het klooster gebracht en met enkele monniken gesproken. Het heeft bij mij een blijvende indruk gemaakt, want daar heb ik vernomen hoe in en in onverdraagzaam moslims worden zodra ze ergens de meerderheid uitmaken. Schrikwekkend gewoon.

Ook aan te raden is het boek "Mechelen aan de Tigris" van Thiry waarin Assyrische christenen getuigen over de wreedheden die moslims hen aandeden.

Men hoeft dus niet in een glazen bol te kijken om te weten wat ik schrijf: christenen uit islamitische landen getuigen van deze verschrikkelijke waarheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 21:57   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat is het "groeicijfer" van de hier wonende moslims?
In de Gazet van Antwerpen stond in een achtergrondartikel over Aboe Jahjah dat de moslimbevolking in Europa met 8% toeneemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 21:59   #32
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Héla, hola mannen, ik zie al dat het niet evident is om zomaar onze letterlijke partijdigheid opzij te zetten!
Ik heb klaar en duidelijk gesteld dat ik oproep tot een partijoverstijgende vereniging van anti-islamisten die dus duidelijk hun partijprogramma's thuis tijdelijk in de kast laten, evenals hun eigen godsdienstige strekkingen. We gaan hier niet de islam te lijf onder het vaandel van één of andere godsdienst, maar uit naam van de mensheid!!!
Darwin, een betoging van anti-islamisten, al dan niet ex-moslims, zou inderdaad iets grandioos zijn! En Jan, die mensen bestaan wél. Alleen, als je jaren geleefd hebt met de vrees ontdekt en door de omgeving gestraft te worden, is het zeer moeilijk om je te uiten, want je eigen fysieke veiligheid alsook die van je mogelijke ex-moslimfamilie staat tenslotte op het spel. Wie heeft er zin om zijn leven te geven voor een ideologie? Enkel en alleen de godsdienstfanaten in deze tijden...
Darwin, ik had zo gedacht dat een eerste stap in de goeie richting het via Leman aanklagen van koran en hadiths als zijnde zéér discriminerend en haatpredikend naar niet-gelovigen toe zou zijn. Wat hebben we daarvoor nodig? Hoe kunnen we dat doen? Concreet...

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 22:01   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zodra de moslims hier een meerderheid vormen, zal het niet lang duren vooraleer ook die stap gezet wordt.
Wat een onzin
Is dat weer iets dat je in je glazen bol gezien hebt Jan?
Onzin? Dan raad ik aan even contact op te nemen met bijvoorbeeld het Assyrisch klooster te Losser (NL). Dat is al enige tijd het spiritueel centrum voor veel Assyrische christenen die naar het Westen zijn gevlucht (en dat zijn mensen de we als echte vluchtelingen mogen beschouwen en erkennen). Deze Assyrische christenen hebben heel wat ervaring met moslims en weten dus waarover ze spreken. Enkele jaren terug gaf het klooster een boekwerk uit over de wedervaren van de Assyrische christenen. Nadien heb ik ook een bezoek aan het klooster gebracht en met enkele monniken gesproken. Het heeft bij mij een blijvende indruk gemaakt, want daar heb ik vernomen hoe in en in onverdraagzaam moslims worden zodra ze ergens de meerderheid uitmaken. Schrikwekkend gewoon.

Ook aan te raden is het boek "Mechelen aan de Tigris" van Thiry waarin Assyrische christenen getuigen over de wreedheden die moslims hen aandeden.

Men hoeft dus niet in een glazen bol te kijken om te weten wat ik schrijf: christenen uit islamitische landen getuigen van deze verschrikkelijke waarheid.
Geleuter. Het is onzin om aan te nemen dat Europa zal "overrompeld" worden door moslims. Het handjevol moslims die hier nu zijn, zullen daar zeker niet in slagen, mocht dat al hun bedoeling zijn...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 22:02   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat is het "groeicijfer" van de hier wonende moslims?
In de Gazet van Antwerpen stond in een achtergrondartikel over Aboe Jahjah dat de moslimbevolking in Europa met 8% toeneemt.
Tja, de Gazet van Antwerpen... Niet meteen wat je noemt het meest objectieve dagblad, nietwaar?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 22:03   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
En Jan, die mensen bestaan wél. Alleen, als je jaren geleefd hebt met de vrees ontdekt en door de omgeving gestraft te worden, is het zeer moeilijk om je te uiten, want je eigen fysieke veiligheid alsook die van je mogelijke ex-moslimfamilie staat tenslotte op het spel.
Natuurlijk bestaan die mensen, maar ik stel gewoon dat het er niet zo veel zijn. Zelfs een moslim die eigenlijk niet veel met zijn geloof op heeft, blijft nog altijd een moslim, ook voor zichzelf. Er zijn heel weinig mensen die echt breken met de godsdienst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 22:10   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Tja, de Gazet van Antwerpen... Niet meteen wat je noemt het meest objectieve dagblad, nietwaar?
Hebt u ander cijfermateriaal dat het naarvoorgeschoven % tegenspreekt? Uit een volgens u objectieve bron wel te verstaan (en dus De Morgen hoeft u niet aan te halen)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 22:13   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Geleuter. Het is onzin om aan te nemen dat Europa zal "overrompeld" worden door moslims. Het handjevol moslims die hier nu zijn, zullen daar zeker niet in slagen, mocht dat al hun bedoeling zijn...
Geleuter? Maak eens een rekensommetje, beste vriend. Daar waar de Vlaamse gezinnen een of twee kinderen hebben, lopen er in moslimgezinnen op zijn minst drie, vier kinderen rond (om zelfs tot families van acht tot tien kinderen te gaan). Iemand met meer statistisch talent, laat ik het over om dat eens uit te rekenen. TomB heeft daar wel aanleg voor, dunkt me.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 22:15   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Darwin, ik had zo gedacht dat een eerste stap in de goeie richting het via Leman aanklagen van koran en hadiths als zijnde zéér discriminerend en haatpredikend naar niet-gelovigen toe zou zijn. Wat hebben we daarvoor nodig? Hoe kunnen we dat doen? Concreet...
Niets te concretiseren. Heilige geschriften vallen onder de godsdienstvrijheid, dus zal uw klacht onmiddellijk verworpen worden. Geen schijn van kans, noch bij het Centrum noch bij de strafrechter.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 22:36   #39
Peace
Europees Commissaris
 
Peace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
Standaard

Van alle migranten in ons land, zijn de moslims de groep die de meeste problemen veroorzaken.
Ik krijg meer en meer het gevoel dat wij hier het paard van Troje aan het binnenhalen zijn.

Zoals wij gisteren getuige konden zijn van de aanslagen in Casablanca (Marocco) zo stel ik mij een mogelijk toekomstscenario voor ons land voor.

Hoe meer vreemdelingen in ons land komen hoe groter de statistische waarschijnlijkheid wordt, dat daar mensen bij zijn die bereid zijn terroristische aanslagen te plegen.

Morgen zal ik dan ook op de enigste partij stemmen die daar een antwoord op durft te geven.

Peace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2003, 22:58   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Zoals wij gisteren getuige konden zijn van de aanslagen in Casablanca (Marocco) zo stel ik mij een mogelijk toekomstscenario voor ons land voor.
Dat de aanslagen in Casablanca gebeuren is niet zo toevallig. Velen weten immers niet dat er in Marokko een Spaansgezinde burgerij bestaat die sterk verwesterd is. Door het naamstoeval of niet, maar die mensen hoofdzakelijk in Casablanca. Niet verwonderlijk dat de aanslagen daar dan ook gebeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be